Begonnen per 1 okt ! ervaringen delen :)

@ Marlies, ik ben ook zeer benieuwd wat die acupuctuur brengt!

@ Zonnetje, wow! Ik hoop ook voor je dat het straks wat regelmatiger wordt! Ik hoop niet dat ik daar ook zo tegenaan ga lopen. Maar als het zo is, dan is het zo. Het is alleen zo vervelend dat je hebt besloten om voor een kindje te gaan en je lichaam dan in eerste instantie niet meewerkt. Ik heb zelf de eerste twee weken veel klachten gehad die heel duidelijk kwamen van het ontpillen. En inderdaad, nu dus ook precies na een maand menstruatieklachten zonder werkelijke menstruatie. Gisteren zei ik tegen mijn man: Schijt eraan, als ik ongesteld word, dan word ik maar ongesteld. Maar ik ga niet constant meer met een inlegkruisje rondlopen haha. Trouwens gisteren bijna de hele dag met een kruik rondgelopen voor buikkrampen (spastische darm) en enorme (!!) rugpijn. Ook mijn borsten waren weer eens gezellig bezig gisteren....
 
Poeh meiden succes allemaal!!

Ik voelde mij eisprong denk vanaf de 2e ronde. Maar had toen geen idee hoe het moest voelen.
Sinds de 3e ronde voelde ik het hetzelfde en via de ovulatie testen wist ik het 100% zeker. Nu de 4e ronde voel ik hetzelfde maar wil niet meer testen met ovulatie testen en omdat in de 3e ronde mijn menstruatie bijna een week eerder begon!! weet ik het soms ook niet meer zo goed haha.

Bij mij voelt het een beetje als een steek/kramp die continue aanwezig is. Bij mij voelen ze meestal aan de rechterkant. Deze ronde voelde ik hem af en toe links maar voornamelijk rechts.
In de 3e ronde voelde ik echt paar steken achter elkaar en toen wist ik al dat die gesprongen was. Maar helaas niks aan het eind van de maand :)

Nu heb ik wel hele gevoelige tepels/hof en aderen zichtbaar op mijn borsten. In ronde 3 had ik dit niet maar ronde 2 weer wel.

Je lichaam is zo ingewikkeld!!! ;)

@marlies  Ik ben benieuwd acupunctuur. Zelf nog geen ervaring mee.

Ik moet volgens de app 11 november hopelijk niet ongesteld worden. Maar omdat mijn ronde 4 zo vroeg begon durf ik het niet te zeggen.
Ik heb nog steeds zeurende aanwezigheid aan de rechterkant..

 
Nou Zonnebloem, dat wordt dan nog spannend straks! Hopelijk zijn die gevoelige en veranderende borsten en de zeurende aanwezigheid een positief iets en wordt je halverwege deze maand niet ongesteld. Ik duim voor je mee!
 
Nu maar hopen inderdaad dat het een beetje regelmatig is. Ik ga er vanuit dat het weer rond de 40 dagen duurt zoals vorige keer dan kan ik het alleen maar meevallen haha. Zit nu op dag 23 dus voorlopig is het nog niet zo ver.
 
@Zonnetje wat spannend. Het lijkt me erg lastig als je niet precies weet wanneer je ongesteld moet worden. Ik ben redelijk regelmatig, 27 dagen gemiddeld, maar ik weet ook dat ik het onbewust op kan houden bij stress.

Morgen is dag 27, ik vind het zo verschrikkelijk spannend! Ik ga voor het gemak er maar even vanuit dat ik ook best zaterdag nog ongesteld kan worden.... Maar jemig wat houdt het me bezig!

Het stomme is dat ik al weer een week voortdurend het idee heb dat het rommelt in mijn baarmoeder... Stress of toch...? Ik zou toch wel verbaasd zijn als ik nu ongesteld word, wat voel ik dan in mijn buik... Nog een paar dagen dan weet ik het :D crossed fingers!!
 
@marjo spannend zeg !! Hou ons op de hoogte!

Heeft iemand nog tips om "het " te doen als je niet zeker weet wanneer je vruchtbaar bent ?

En letten jullie nu al op je voeding ? En alcohol ? Schijnt ook je vruchtbaarheid te verhogen ( als je het niet doet dan ;))

hier op dag 31 zonder eisprong...
 
@marjo Ik vind het super vervelend dat het allemaal zo onregelmatig is. Zeker omdat ik wel vaak het gevoel heb dat ik het ga worden maar dan blijkt het niet zo te zijn. Maar onbewust ben ik er ook super veel mee bezig hoor, ik probeer het maar te laten maar dat lukt niet echt haha. Ik ga duimen voor jou!! Hou ons inderdaad op de hoogte!

@lynn ik probeer wel een beetje op mijn voeding te letten, maar niet heel extreem hoor, we moeten nog wel een beetje leven haha. Heb wel gelezen op internet dat als je na 45 dagen geen eisprong hebt gehad dat die dan die ronde ook niet meer gaat komen. Dan ga je wel ongesteld worden maar zonder eisprong ofzo? Weet niet precies hoe het zit hoor.. Maar is natuurlijk wel normaal dat het de eerste keer wat langer duurt. Je bent de dagen echt aan het tellen he, dat had ik ook zo erg in het begin! Lijkt wel of je aan niets anders kan denken.
 
Hai Linn en andere dames,

Ik houd jullie zeker op de hoogte :)

Een tip: als je niet zeker weet wanneer je vruchtbaar bent kun je in de weken na je ongesteldheid het beste om de dag aan de slag. Zaadcellen overleven minimaal 2 dagen en zo heeft de man genoeg tijd om ze opnieuw aan te maken. Een eitje leeft ongeveer 12 uur. Met om de dag aan de slag heb je dan het meeste kans.

Ik probeer wel erg op gezonde voeding te letten. Alcohol drink ik niet vaak, maar nu zeker niet. Dat verhoogt inderdaad je vruchtbaarheid. Ook sport ik fanatiek. Ik denk maar zo: een gezond lijf verhoogd vast de vruchtbaarheid en het kan sowieso geen kwaad. Ik let nog niet op rauwe vis of vlees of andere verboden middelen voor zwangere vrouwen. Met het idee: straks duurt het nog wel even... Dan heb ik al die tijd sushi voor niks laten staan ;) Bovendien heb je toch nog geen bloedcontact als je er achter komt dat je zwanger bent.

Lynn, jemig 31 dagen zonder eisprong is ook lang. Wie weet word je snel ongesteld... of niet :)
 
Terug
Bovenaan