Begonnen per 1 okt ! ervaringen delen :)

Zijn er ondertussen al zwangere bijgekomen?

Hier soms een ongelukkig gevoel, beetje een dipje. Overal baby's.... En na bijna 8 maanden bij ons nog steeds geen sprietje van geluk. Soms zo onzeker over ons vruchtbaarheid.... Gek genoeg kan men wel zeggen; 'het komt wel goed' maar dat neemt het onzekere gevoel niet weg. Ondertussen wel om de dag seks te hebben gehad en vandaag een positieve ovuluatie (zoals de afgelopen 6 maanden) te hebben getest, is het weer afwachten.
 
Alicia, wat kan ik me goed voorstellen dat je inmiddels echt wanhopig bent. Wanneer gaat het nou eindelijk gebeuren?! Ben je bezig voor je eerste zwangerschap? Mag je je niet inmiddels aanmelden bij een fertilliteitskliniek? Zou het gewoon doen!

Ik mag me aanmelden bij de zwangerenclub! Vind het nog heel raar om te zeggen hoor. Maar ik meld me pas aan bij een "uitgerekend in september"-club als ik een goede echo heb gehad ivm de vorige niet vitale zwangerschap  met een slechte echo...
 
Marjo: Toch pas als je een jaar bezig bent? Tenminste, de huisarts zal denk ik niet helpen als we vertellen dat we pas 8 maanden bezig zijn. Respect voor alle andere stellen die nog langer bezig zijn en in allerlei ivf projecten zitten. Dus ik blijf maar hopen dat het op de natuurlijke weg komt.....

Maar dit zou ons eerste kindje worden. Dus we weten uberhaupt niet of het allemaal pluist van beide kanten. Misschien zou ik meer rust hebben als ik weet dat alles in orde is. Maar vaak wordt je niet geholpen als je minder dan een jaar bezig bent..
 
Dank je wel :)

Ik lees hier ontzettend vaak dat vrouwen er een paar maandjes bij verzinnen om eerder terecht te kunnen...
 
Oeff, liegen. Ja, dat zou een optie zijn. Moet ik me eerst voorbereiden haha..

Ik weet niet of een huisarts een vruchtbaarheids onderzoek voor mannen spontaan doet? Of gebeurt dit ook pas na een jaar?
 
Trouwens ook nog een tip: vrienden van ons deden er anderhalf jaar over, daar was de spanning na een tijd zo giga dat ze een maandje pauze namen.  Daarna kon ze het een stuk beter relativeren en was ze een stuk relaxter.  En direct raak ;)
 
Terug
Bovenaan