Bemoei je er niet mee!

Bij mij is tegenwoordig "Ach, voor ze 18 is heb ik het haar wel aan/afgeleerd." favoriet!!!

Draait ze zich nou nog niet om?
Moet je dat duimen niet afleren?
Zit ze nou nog niet los?
Eet ze nou nog geen groenten?

Mensen, mijn dochter is 4 maanden en 3 dagen!!! NEE, ze staat nog niet zelf op uit de stoel, NEE, ze loopt en praat nog niet en NEE, ze is nog niet zindelijk. MAAR.... ik garandeer jullie, dat ik haar dat allemaal wel geleerd heb voor ze 18 is!

Overigens draaide Laura zichzelf vandaag voor het eerst zonder hulp van de buik op de rug en daar heb ik haar een dikke vette knuffel voor gegeven. Ik was zo trots op mijn kleine meid, dat ik helemaal vol schoot. Misschien is ze niet zo snel als andere babies (ik deed het zelf toen ik op de dag af 3 maanden was), maar voor mij was het toch echt snel genoeg. Ze is nu helemaal van het ontdekken, want sinds twee dagen trekt ze zichzelf te pas en te onpas op van lig tot zitstand, dus ook met de iets langzamere kindjes komt het vanzelf goed!

groetjes Ilona

ps: Ik weet niet eens zeker of Laura echt langzaam is, of dat ik alleen maar mensen om me heen heb met superbabies of met broodje aap verhalen.

Wat fijn toch hè, al die deskundigen allemaal.
Om helemaal gek te worden.
Ik word al vanaf dag 1 dat mijn zoontje er is al gek van mijn schoonmoeder. Ze maakt de meest domme opmerkingen.
Gelukkig heeft ze het nu wel steeds meer door dat IK de moeder ben en dat ik het op mijn manier doe. Want eerst was het steeds: ja maar, ......... (schoonzusje, haar dochter) deed het op die manier. Ja fijn, ik ben haar niet.

En de vraag: slaapt hij nog niet door? Daar word ik zoooooooooo moe van. Nee, hij slaapt nog niet door. Wout is nu 4 maanden en 13 dagen.
Ik moest maar 's avonds een fv geven, dan zou hij meteen doorslapen.
Ik geef volledige bv en dat wil ik ook blijven doen.

Zo vermoeiend die mensen.

En Ilona, mijn zoontje heeft ook nog maar net door hoe het met het draaien moet. Dus je bent niet de enige met een "langzame leerling".

Sterkte allemaal met al die opmerkingen.

xx Nicole

Oké, komtiedanhè?!

- Goh, tis wel een spekpoppetje  (ja, mevrouw, dat heet babyvet, of ookwel 'Hollands welvaren')
- Niet zo schudden (als ik hem op mijn schoot laat hobbelen)
- Issie nog klein? En dan gaan ze beter kijken en dan zijn ze teleurgesteld dat hij al vier maanden is...
- Dat wordt later echt zo'n vies ventje die alleen maar kan boeren en scheten laten ('vriendin', toen ze op bezoek was en Joey een windje liet...djeez!)

Eigenlijk was het dat wel zo'n beetje, tot nog toe...

En Sylvia, ik geloof honderd procent dat jij een goede moeder zult zijn voor je kindje!!

schoonmoeders, sorry ik kan er niet over   praten
ik ga me dan al mee op zitten fokken en als ik mijn verhaal hier kwijt moet met dingen waarmee ze bemoeit dan heb ik wel 10 pagina ´s nodig. ggggrrrrr

HEEEERLIJK ff spuugen....

Schoonmoeder:
Kyara heeft wel eens last van krampjes, maar nu is het ELKE keer als ze huilt dat schoonmoeder denkt dat ze krampjes heeft (ipv "gewoon" ff huilen, moe zijn, e.d.). Daarbij kregen we al 10x het advies om andere voeding te proberen en maar naar de dokter te gaan...
Kleintjes hebben nu eenmaal krampjes en Kyara heeft hypo-allergene voeding (licht verteerbaar) dus dat hoeft echt niet perse aan de voeding te liggen. Tevens moesten we maar met haar naar de dokter voor de krampjes. ALS er al iets te doen was dan was het halve forum denk ik al bij de dokter geweest voor " het wondermiddel".....

Toen Kyara naakt lag zag ze wat bij haar buik, Schoonmoeder: goh heeft het kind een navelbreukje want ik zie af en toe een bobbel in haar buik." Moet je niet naar de dokter om het na te laten kijken? Misschien huilt ze wel vanwege dat buikje.... ZUCHT
IKKE: Dat zijn Buikspieren en als ze een breukje had dan haddden we dat al lang gezien en al was het zo, dat is niet pijnlijk voor een kindje en dokter doet er ook helemaal niets mee....

Kyara poept niet elke dag, maar om de dag (op cb zeiden ze heel normaal... ook geen last van verder) Schoonmoeder " ik ken geen kinderen die niet elke dag poepen.. moet je daar niet voor naar de dokter..... ZUCHT

Laatst zaten we wat te eten toen het zo warm was, doet mijn schoonmoeder opeens haar vinger nat maken en over Kyara's lipppen wrijven, " misschien heeft ze wel dorst" FLIKKER OP MET DIE poten van mijn kind, eerst VRAGEN of ik dit wil niet zomaar DOEN!!!

BAH SCHOONMOEDERSSSSSSS....

Al met al had ik van mijn schoonmoeder al 6 bezoeken bij de arts moeten doen terwijl mijn kleine kei gezond is en als het nodig is ik echt wel als een speer naar de dokter vlieg, maar niet omdat mijn schoonmoeder panisch is....

ik had eigenlijk verwacht dat mijn moeder "erg" zou zijn, maar om eerlijk te zijn doet die netjes wat ik van haar vraag.....

Gr. Nymue

Hey meiden,

Lekker he, om even dit soort dingen te delen?

Sylvia, ik heb het volgens mij al vaker gezegd maar toch nog maar een keer, maar ik heb alle vertrouwen in jou als moeder!!!!! Het gaat er inderdaad om dat je er voor je kindje bent, dat je hulp vraagt als dat nodig is en vooral dat je heel veel liefde geeft. En dat kun jij volgens mij prima!!!!

En Ilona, volgens mij is 4 maanden nog steeds vroeg voor draaien, hoor! Ik dacht dat het gemiddelde bij 6 maanden lag. En als ik zo naar Esther kijk gaat ze dat ook niet halen...de enige vorm van lichaamsbeweging die zij leuk vindt is wandelen: zij ligt en ik wandel!

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan