Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Lapjesendraadjes goed nieuws dat hij zo goed groeit toch! deze kleine is ook al dubbel haar geboorte gewicht. En inderdaad, hopelijk houdt hij deze 6uur aan, drie nachten is een trend!

Mateke Wat goed, lijkt me ook spannend de eerste dag! Maar wat begrijp ik je keuze goed over te stappen, en gelukkig gaat het goed! Ik zit er nu ook al mee in mijn hoofd dat stel ik weer wil werken of studeren, dat melk opbrengen lastig is.

Ik ben echt moe van de krampjes, ben er gewoon klaar mee (sorry even klagen). Ze was altijd zo chill met oplosbare huilbuien maar nu sinds een week is het gewoon niet te doen. En ‘s nachts gewoon 3 keer drinken? Ik heb al geprobeerd bij te voeden ‘s avonds maar het doet niks, binnen 3u is ze weer wakker. Gelukkig speelt ze heel schattig .. Vandaag heeft ze druif en mandarijn geproefd, zo lief (gewoon likken aan een open stukje fruit).
Week 12 en over 5 dagen 3 maanden maar ik zie alleen qua ontwikkeling verandering.
Ik ben nu voor het weekend naar de achterhoek met mijn moeder, hopelijk krijg ik hier wat rust?

Mateke, wat fijn dat de eerste opvang dag goed is gegaan. Daar zie ik wel een beetje tegenop haha ze zijn dan nog zo klein he. Je gaf dus geen bv mee? Maar daar flesvoeding?

Lapjesendraadjes, wat heerlijk die langere nachten! Dat heb je echt nodig he. Ik hoop dat dat hier ook snel gaat gebeuren.. ik ben zo intens moe van al die korte nachten. Ik slaap al weken maar 4 uurtjes per nacht ongeveer.. ga vanavond proberen 2x kv te geven 1 rond 21 uur en dan wakker maken rond 24 uur kijken of de nachten dan ietsje langer worden

Amtk, wat rot die krampjes zeg! Je zou de piek toch al gehad moeten hebben... is t misschien iets wat jezelf eet? Knoflook en uien zijn slecht voor krampen. Of alle melk producten eens laten staan?

@amtk oh pfoe nog steeds zoveel krampjes? Vervelend ?. Hopelijk kan je wat rust vinden dit weekend!
@SuusX ik had inderdaad geen bv meegegeven, enkel kv. Dan had ik ook wat reservezakjes voor de vriezer moeten meegeven en ik had dus echt gewoon geen voorraad meer om dat rond te krijgen. Die heeft ze op korte tijd al vlotjes opgedronken ?. Nu krijgt ze dus flesjes van 180 ml met 6 schepjes poeder en die drinkt ze de ene keer vlot leeg en de andere keer laat ze een beetje over. Dus wel een goede hoeveelheid denk ik. Ze lijkt toch ook steeds voldaan.
Ik weet niet meer wie het zei van dubbel het geboortegewicht maar ik hoop voor die van ons dat dit nog niet het geval is. Dan zou ze al boven de 7 kg moeten zitten hier ?. Geboortegewicht was 3,9 kg. Volgende week wordt ze met 12 weken weer gewogen en gemeten op het consultatiebureau. Ben benieuwd naar hoeveel ze nog gegroeid is! Ze krijgt dan ook haar tweede vaccinaties en daar kijk ik dan weer tegenop. Was vorige keer al zo zielig toen ze die moest krijgen ?

Lapjesendraadjes hopen dat het slapen in het eigen bedje goed blijft gaan!

Mateke ik ben 2 weken geleden bij de osteopaat geweest. Sindsdien kon ik de voeding maken met iets minder Johannesbroodpitmeel maar het spugen bleef wel. Begin deze week werd het ineens weer heel veel. Woensdag op het cb besproken en daar hadden ze eigenlijk geen tips omdat ik alles al geprobeerd had. Het laatse wat ik nog kon proberen was voeding tegen reflux, deze meteen gehaald en dit heeft dus super veel geholpen! Novi spuugt nu na haar fles meestal maar 1x een redelijk mondje en heel soms tussendoor nog wat maar vaak niks meer.
Ik heb de flesvoeding van kruitvat en nu dus de anti refux.
De osteopaat vertelde wel dat het ook kan liggen aan de hoeveelheid suikers wat er in de voeding zit, in de anti refux zit ook minder suiker dus wellicht heeft hij gelijk ?
28jan heb ik weer een afspraak staan (soms moet je meerdere afspraken voor er goed resultaat is) dus ben benieuwd of hij nog wat blokkades kan vinden.

Novi is inmiddels bijna 2 kg aangekomen en 10cm. Als ik dan bedenk dat dit in 10,5 weken is gebeurt word ze echt snel groot, maar ik wil mijn kleine baby nog ff houden??
Zelf ben ik nu zo'n 2 weken echt zo moe! En dat terwijl we eigenlijk goede nachten hebben.

@dvbm oh herkenbaar! Ik kan soms echt naar haar kijken en denken 'oh wat ben je toch al een grote baby!' ?. Qua voeding moeten we sowieso al hypoallergene voeding geven aangezien mijn man enkele allergieën heeft en dan zou minder kans hebben om die ook te ontwikkelen als ik de arts op het consultatiebureau goed heb begrepen. Ik weet nu eerlijk gezegd niet of er HA voeding is tegen reflux. Sowieso kon ik de HA voeding hier niet bij Kruidvat of de gewone supermarkt vinden en ben ik die moeten gaan halen bij de apotheker. Maar goed, ze heeft geen last dus ik denk dat we het maar gewoon zullen aankijken. Over een maand of 2-3 zitten we alweer aan fruit en groente en van zodra ze met vast voedsel starten heb ik al vaak gehoord dat het al zou beteren ?‍♀️
@lapjesendraadjes Ik merk ondertussen verschil in luiers met de kunstvoeding ?. Van 1 keer om de 2-3 dagen stoelgang naar wel 3 keer gisteren! En de stoelgang lijkt me (sorry voor de vieze details haha) wat kleveriger of wat vaster ofzo dan ervoor. De geur is ook wat aan het veranderen heb ik het idee.

Goedemorgen!

Wat fijn allemaal. Ons meisje groeit ook goed. Geboortegewicht was 2900 en ze is nu bijna 5kg. Ze ontwikkelen zich zo snel al zijn ze nog zo klein he?

Hier gaan de voedingen goed en overdag is ze een vrolijk meisje. Doordat ze hazenslaapjes doet (45_60min) is ze de laatste week de avonden onrustig. Ze slaapt dus weinig overdag. We proberen zodra ze wakker wordt haar nogmaals te laten slapen door opnieuw te wiegen maar ons meisje is erg alert en als ze dan opnieuw in slaap valt in m'n armen en ik haar na 5 min in haar bed leg wordt ze snel weer wakker. Het lijkt alsof het haar nog niet lukt om overdag langer te slapen. Ze slaapt wel al lange tijd de nachten door. Meestal ga ik tegelijk met haar naar bed (dan ligt ze dus weer bij ons op de kamer, overdag niet) en dat is tussen 22.00 en 23.00. Ze slaapt zo tot 08.30 uur of iets langer als ik haar niet wakker maak. Hebben jullie tips? Ik zit eraan te denken de 6 voedingen zo te geven dat ze rond 20.30 op onze kamer gaat slapen en dus hopelijk rond 07.00 bijvoorbeeld wakker wordt. Ik ben wat radeloos als het gaat om de avonden want die breken ons op. Ze lijkt wel overprikkeld en ze slaapt dan dus ook max 45min na een voeding. Terwijl, gisteravond hadden we visite en madam bleef lange tijd rustig beneden na de voeding hahha.

Hoi allemaal, wat leuk en fijn om verhalen te lezen van mama’s in dezelfde periode. Ik sluit graag aan. Wij hebben een zoontje mogen verwelkomen op 1 november, vandaag dus 11 weken. Hij doet het super goed, is echt een grote jongen. 2 wkn geleden 62cm en 6.7kg. Slapen op het moment is echt een worsteling. Het gaat gepaard met veel gehuil. We proberen z’n bedje overdag maar dat gaat maar moeizaam. Avond en nacht zit er wel redelijk in met veel geduld om 7 uur. Maar komt nog we om 12, 4 en dan met buikkrampjes om half 6) Hij slaapt overdag amper een half uurtje in 1 stuk ( vaak 20 min). In de wandelwagen doezelt hij dan nog weleens weg. Maar soms nog even met wat gekrijs. Ik laat hem veel nog bij mij slapen overdag.. Uit wanhoop ( wel een fijne natuurlijk) omdat hij toch moet slapen en dat gaat ook altijd gepaard met worsteling.. Het lijkt wel alsof hij tegen z’n slaap worstelt. En wordt ook vaak/ altijd huilend wakker.
We gaan ook maar aan de slag met osteopaat en eventueel slaap coach. Wat voor een naar bed ritueel hebben jullie? En doen jullie dit ook voor overdag slaapjes? Heb het gevoel dat er nog 0 ritme in zit. Ik geef nog bv maar ben aan het afbouwen met kv. Na een emotionele bed sessie geef ik hem soms de borst als troost maar dan klopt het hele ritme al niet meer. Iemand tips voor wat je doet als je afwijkt van je ritme/ schema. Benieuwd wat jullie doen. Hoe zorg je voor die regelmaat.. ?
Hij gaat 1 maart naar kdv vind dat wel spannend. Probeer mezelf voor te houden dat het dan vast beter zal gaan.

@DG fijn dat ze de nachten doorslaapt maar lastig is het als ze overdag zo weinig slapen hè... Hier ook: 's nachts goed slapen en overdag hazenslaapjes. Nu is het bij ons sinds kort wel dat ik haar vaker gewoon op zichzelf in haar park kan leggen of in haar wipper kan zetten en vaak valt ze na wat rondkijken en wat gebrabbel dan uit zichzelf wel in slaap. Dan slaapt ze ook meestal een 45 minuutjes. 's Avonds is het meestal moeilijker om in slaap te vallen maar we proberen wel om haar na de voorlaatste voeding al even in haar bedje te leggen. Dan slaapt ze ook weer 30-45 minuutjes in bed en daarna meestal nog tot aan de laatste voeding bij mij op de arm. Voor 's nachts maakt ze gelukkig geen probleem. Vaak zeurt ze ook wat voor ze in slaap valt overdag maar dan hoor ik ook wel wanneer het slaapzeurtjes zijn en wanneer het iets anders is. Bij slaapzeurtjes laat ik haar gewoon doen en dan valt ze uit zichzelf wel in slaap.
@Sannenas Welkom! Toch opvallend dat dat slapen bij zoveel kindjes zo moeilijk gaat hè ?. Maar heel vervelend dat het bij jullie met zoveel gehuil gepaard gaat. Bij ons slaapt ze wel steeds goed in de wandelwagen. Heb je al een draagdoek of draagzak geprobeerd of zie je dat zo niet zitten? Dan slapen ze wel weer bij jou maar beter iets van slaap dan niets zou ik denken ?. Bij ons is dat ook wel weer een garantie op langer slapen. En ik was ook bang voor de slaapjes bij de opvang omdat er thuis echt geen ritme in zit. Maar ze is vrijdag voor de eerste keer naar de opvang geweest en daar had ze regelmatig een slaapje gedaan en zelfs slaapjes van een uur of langer! Ik denk dat ik hun geheim volgende keer maar even ga vragen ??. Dat ritme erin krijgen vind ik ook zelf wel echt een uitdaging.

Terug
Bovenaan