Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

@Suusx heerlijk vond ik die eerste werkdag ?. Ik was echt wel klaar om weer wat meer te doen dan enkel zorgen voor onze kleine meid. De combinatie nu met het kolven is wel echt nog zoeken. Ze drinkt per voeding met de fles ook meer dan ik kan kolven per keer dus vandaag toch maar kunstvoeding in huis gehaald want mijn voorraad moedermelk in de vriezer is al danig aan het slinken... Toch maar wat sneller dan gepland de borstvoeding dan afbouwen ?‍♀️. Zal toch ook weer wat schelen als ik niet steeds tussendoor moet kolven want in de praktijk blijkt het toch wat moeilijker te plannen dan ik in theorie had bedacht. Ik wil wel proberen om in de mate van het mogelijke haar 's ochtends en 's avonds nog borstvoeding te geven. Moest ze nog vaker nachtvoedingen nodig hebben, zou ik ook zeker al sneller kunstvoeding overwogen hebben denk ik ?. Kan je de nachten toch eens afwisselen hè.
@liesforum pff vervelend wanneer je zo weinig slaap hebt gehad om je dan nog te concentreren op je werk! Is het wat gelukt vandaag of was het drama ?? Hopelijk is zijn verkoudheid snel beter!

Dag Dames.
Mateke, wat fijn dat je een goede eerste werkdag had, het lijkt mij ook heerlijk even weer een “normaal” leven te hebben haha.

Hier ook ontzettend moe. Mijn man is op een mini vakantie gegaan maar ik merk hoe moeilijk het is alleen, ik heb echt geen handen vrij. Daarnaast zit zij of middenin een sprong of is ze gewoon aan het groeien maar ze moet zo veel huilen… nu ‘snachts wil ze al elke 2,5 uur drinken, en wordt ook gewoon krijsend wakker. Mateke ik heb echt precies bet zelfde, ze drinkt als een gek! Ik had tot nog toe nog niet echt een nachtritueel, en ze slaapt ook eigenlijk nooit door, maar dit gedrag is nieuw.
Ik probeer nu een beetje in te denken wat een goede nacht routine zou zijn en hoe ik dit kan uitvoeren voor betere nachtrust. Ik overweeg ook kv voor het slapen te geven.

Hoi allemaal!

Spannend, zo'n eerste werkdag. Fijn dat t goed is gegaan Mateke! Ik mag over 3 weken weer. Ik kijk er wel naar uit, om weer volwassen gesprekken te hebben en om meer te zijn dan alleen mama. Hoe fantastisch ik het moederschap ook vind!
Gisteren zat ik er overigens wel doorheen. Ik ben snipverkouden en dat maakt het zorgen voor een baby wat zwaarder, zullen we maar zeggen. Aapje had gisterenmiddag besloten om nauwelijks te willen slapen na 15.00 en om alleen maar te huilen. Ik was alleen thuis, ook s avonds en kon op een gegeven moment niet meer. Dus ik legde hem op een gegeven moment maar huilend in de box, omdat mijn geduld op was en ik ook een flesje kon maken. Kwam ik terug, trilde dat lipje heel zielig. Oh wat was hij verdrietig! Brak mijn hart, dus ik ook huilen!
Na de laatste fles kon hij weer naar mij lachen, kwam denk ik ook doordat zijn papa weer thuis was. We hebben hem voor het eerst een slaapzak aangetrokken en hij kwam hierna pas 6 uur later (Hij had om half elf zijn laatste fles gekregen)! Ik hoop dat dit het begin is van de nacht doorslapen!

@amtk Ja weer een beetje terug naar normaal inderdaad maar toch ook wel pittig ?. Nu is het 's ochtends terwijl de kleine nog ligt te slapen, proberen om al zoveel mogelijk gedaan te krijgen (mezelf klaarmaken, eventueel nog wat was of afwas, alles klaarleggen om de kleine klaar te maken, luiertas inladen wanneer ze naar de opvang of naar mijn ouders moet, ...). Ik heb nog nooit zo'n productieve ochtenden gehad ?. Vroeger was het altijd op het gemakje douchen, rustig ontbijten. Zit er nu niet echt meer in ?. Morgen ben ik overdag met haar thuis en moet ik pas na schooltijd wat therapieën doen wanneer mijn man terug thuis is. Dan ga ik het wel even gewoon rustig aan doen, wat extra slaap proberen sprokkelen.
Qua avondritueel is het bij ons niet echt uitgebreid. Voor de laatste voeding verschoon ik haar, trek ik haar pyjama aan en haar slaapzakje ook alvast. Dan krijgt ze boven op haar kamertje rustig de laatste voeding. Vanwege de reflux hou ik haar daarna nog een halfuurtje rechtop tegen me aan. Vaak valt ze dan al wel in slaap. Ik heb op haar kamertje zo'n stoel van de Ikea die een beetje meewipt dus dan valt ze gemakkelijk in slaap. Na dat halfuurtje neem ik haar mee naar onze kamer en leg ik ze in de cosleeper. En dan kruip ik er ook in. Licht uit en slapen maar. Ik voed ze ook alleen 's avonds daar dus ik denk dat ze die plek dan al wel kan associëren met slapen binnenkort.
@lapjesendraadjes oh pfioew pittig! En lijkt me inderdaad hartverscheurend als hij zo'n pruillipje trekt dan maar je kan natuurlijk ook niet de hele tijd met hem rondlopen als hij nog een fles moet krijgen ook ?. Moeilijk allemaal en zeker wanneer je zelf geen 100% bent.

Afgelopen nacht was de 2e nacht dat ons mannetje 6 uur tussen de voedingen liet! Oh we hopen toch zo dat deze trend door zal zetten!

Meneer is vandaag 2 maanden oud. We zijn daarom weer naar het consultatiebureau geweest voor meting en weging. Hij is in 1 maand 1200g gegroeid! ?. Ze maakten zich er een beetje druk om. Ik niet, want hij drinkt niet eens al zijn flessen leeg. Ik zou gezien zijn gewicht mogen ophogen naar 180+6 maar dat doen we pas als hij alles weer netjes en snel leeg drinkt en hij weer wat minder tijd tussen voedingen laat komen.

@lapjesendraadjes Hopelijk is het inderdaad de start van langere nachtjes ??! Ik snap wel dat je niet meteen ophoogt wanneer hij zijn flessen nu nog niet helemaal leegdrinkt. Ik denk dat je wel snel genoeg merkt wanneer hij aan grotere flessen toe is. Wel fijn dat hij goed groeit ?
Hier hebben we deze week voor de eerste week kunstvoeding geprobeerd en dat was geen enkel probleem! Ze dronk die fles leeg alsof het niets was, zonder zeuren ?. Toch ook weer een opluchting dat ze niet moeilijk doet over de omschakeling naar kunstvoeding. En vandaag nog een eerste keer: de eerste keer naar de opvang. Bij mama met een heel klein hartje en net geen traantjes ? maar zijzelf heeft er nu nog geen enkel probleem mee natuurlijk. Ben erg benieuwd naar hoe het zal lopen!

@Mateke oh wat fijn dat de kv goed gaat! Merk je ook verschil in de luiers? Bij ons duurde het even voordat er weer poepluiers kwamen, nu 1 per dag (soms uitschieters naar 3).
De eerste dag naar de opvang lijkt mij ook heel spannend! Ik verwacht binnen 2 weken de uitnodiging voor het intakegesprek en vanaf 1 februari gaat hij dan 3 keer wennen voordat hij 3 volle dagen per week gaat.

Vandaag nacht 3 dat hij lang sliep! Ik zei vanochtend tegen mijn partner dat we misschien de laatste fles moeten ophogen zodat hij echt een hele nacht door zal slapen. We kwamen allebei tot de conclusie dat dat nog iets te vroeg lijkt, omdat we soms met moeite er 150 in krijgen tijdens de laatste fles. Maar misschien kunnen we het over een week wel proberen!

En ik ben helemaal trots op mijzelf. Hij is wakker in bed gelegd en gewoon gaan slapen ? En net was hij even wakker, maar ik heb hem weer in slaap gekregen! Nu hopen dat ik het vanmiddag ook voor elkaar krijg om hem in zijn bedje te laten slapen! Ik ben er echt aan toe om in de laatste weken van mijn verlof er iets meer ritme in te krijgen en zo ook iets meer me-time. Dan krijg ik ook wat meer vertrouwen in hoe we het straks moeten doen als ik weer werk.

@lapjesendraadjes Goh verschil in luiers heb ik nog niet gemerkt. Ze heeft ook echt nog niet zoveel kv gehad in principe ?. Fijn dat hij weer een goede nacht heeft gehad en dat het dutje ook goed ging ?!
De eerste dag in de opvang was goed gegaan. Ze heeft voldoende dutjes kunnen doen en fijn rondgekeken. Ze schrokken er daar ook wel van dat ze zoveel teruggeeft de hele dag door... Hier waren toch enkele dames naar een osteopaat geweest voor reflux hè? Had het uiteindelijk resultaat?

Terug
Bovenaan