@sannenas pittig he. Heel herkenbaar, nu met 14 weken gaat het langzaam beter. Weet wel dat geen ritme heel normaal is. Veel kindjes krijgen pas wat ritme na de 4 maanden sprong. Een slaapcoach kan zo jong vaak nog niet heel veel helpen omdat kindjes slapen eigenlijk nog moeten leren. Je kan wel de tips voor slaaphygiene toepassen en kijken of dat werkt. Zoals donkere kamer, wakkertijden in de gaten houden, eventueel white noise, slaapritueeltje introduceren. Zo las ik het bij snuggles en dreams. En oefenen met ochtenddutje zelfstandig slapen. Met nadruk op oefenen want als het niet lukt is belangrijkste dat ze slapen en niet waar ze slapen. Wij oefenen al weken en meestal gaan iig ochtenddutje goed. Soms dagen dat elk dutje zelfstandig is. Maar ook dan alleen korte slaapjes helaas? Vorige week twee dagen langere slaapjes en toen was het klaar. In de draagzak wel een lang slaapje dus die gebruik ik als ik thuis ben. Veel kindjes schijnen hazenslaapjes te doen en ook dat hoort bij de ontwikkeling. Veelal kunnen ze na 5 maanden wel slaapcycli combineren.
Wij hebben overigens eigenlijk geen slaapritueel. Oefenen vooral met zelf slapen en dat wil hij niet in zijn bed (krijsen) en wel in de box. Dan gaat slaapzakje aan en ik geef een speentje. 'S avonds valt hij na de fles van 19 uur in slaap en leggen we hem slapend weg. Mijn dochter was een geweldige slaper en ook daar kwam het slaapritueel pas toen ze wat ouder was geen idee wanneer precies. Maar toen ze zo jong was deed ik gewoon slaapzakje aan, flesje, knuffelen en naar bed.
Bij ons gaan de nachten zo wisselend. Twee drama nachten en dan weer twee topnachten echt geen peil op te trekken. Maar ben alsnog moe want ook bij topnacht ben ik steeds alert. hier opeens ook darmkrampjes 's nachts met heeel veel scheetjes. Dacht dat dat na 3 maanden wel voorbij zou zijn..
Wij hebben overigens eigenlijk geen slaapritueel. Oefenen vooral met zelf slapen en dat wil hij niet in zijn bed (krijsen) en wel in de box. Dan gaat slaapzakje aan en ik geef een speentje. 'S avonds valt hij na de fles van 19 uur in slaap en leggen we hem slapend weg. Mijn dochter was een geweldige slaper en ook daar kwam het slaapritueel pas toen ze wat ouder was geen idee wanneer precies. Maar toen ze zo jong was deed ik gewoon slaapzakje aan, flesje, knuffelen en naar bed.
Bij ons gaan de nachten zo wisselend. Twee drama nachten en dan weer twee topnachten echt geen peil op te trekken. Maar ben alsnog moe want ook bij topnacht ben ik steeds alert. hier opeens ook darmkrampjes 's nachts met heeel veel scheetjes. Dacht dat dat na 3 maanden wel voorbij zou zijn..