Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Jessica je zou fingerfeeding kunnen proberen naast de fles als bijvoeding? Wat misschien zuigt ie op je pink makkelijker dan op de speen van zijn fles? Hopelijk vindt je snel een goede oplossing ?

@Mateke, dankjewel! Ja het is wel even een heftige periode zo. Ik zeg wel eens gekscherend dat ik na mijn verlof aan vakantie toe ben? Ik probeer het allemaal maar beetje weg te lachen en mezelf bezig te houden. Ik wil zo graag volle bak genieten, maar dat doe ik op het moment gewoon vaak niet.. maar ja, komt weer goed!?
@Lapjesdraadje, lastig blijven die sprongetjes.. zijn echt momenten van kiezen op elkaar en hopen dat het snel weer makkelijker wordt? wel jammer dat hij 's avonds zo lastig in slaap valt! En wat leuk dat het zo'n lachebekje is! Super sneu voor je schoonmoeder zeg! Dat wil je gewoon niet als oma zijnde!
@Jillla, helaas is er ook nagenoeg geen zuigreflex.. hij zuigt dus echt niet op je vinger. Gek genoeg wil hij wel de hele dag de speen, alleen beetje jammer dat we hem dus 500x per dag kunnen geven omdat hij niet blijft hangen in zijn mond. 

@lapjesendraadjes fijn hè wanneer ze meer interesse in hun omgeving krijgen ?! Dat maakt dat sprongetje dan toch weer wat goed ?. Onze kleine meid pakt ondertussen ook iedereen in met haar stralende glimlach en haar gebrabbel ?.
@Jessicaa ja die term 'verlof' is toch wel heel slecht gekozen vind ik ?. Het is sowieso een pittige periode en al helemaal in jouw geval lijkt me.
Bij onze kleine meid swingt haar zuigbehoefte dan weer de pan uit de laatste dagen ?. De hele dag door gaan haar handjes richting mond. Ik probeer ze dan vaak te vervangen door haar speentje maar 1 minuut later heeft ze die weer uit haar mond getrokken en zitten die vuistjes er weer in ?. Ze houdt zich zo wel rustig bezig ?. 
Morgen begin ik weer te werken. Ik ben logopediste met een eigen praktijk bij mij thuis dus die heb ik vandaag nog snel even weer op orde gezet. Nog een paar voorbereidingen en dan ben ik er helemaal klaar voor ?. Mijn man zal de komende 2 dagen op onze kleine meid passen. Hij had nog wat vaderschapsverlof staan. Vrijdag gaat ze voor de eerste keer naar de opvang. Toch wel spannend!

Hee dames!

Herkent iemand zich er ook in dat je heeeeel licht of soms gewoon niet kan slapen 's nachts? Heb er de laatste 3 dagen ofzo ineens meer last van. Geen zorgen of stress, maar ben altijd al druk in m'n hoofd en nu met een baby'tje wellicht iets meer hihi.. ben benieuwd hoe het met jullie slaap gaat en hoe moe je overdag bent.

Ik zal ook eens even reageren. Onze kleine meid is 10/10 geboren. Vandaag weer goedgekeurd bij CB. Mevrouw was 60cm en 5470gr. We zitten al een maandje in maat 62 en de kleertjes maat 68 zijn al geshopt en gewassen.
Iaarste week is drama met slapen. Normaal sliep ze keurig overdag alle slaapjes in bed en dan van 22-9 de nacht. Nu wil ze overdag alleen op mijn arm en wil niet slapen voor 2300 uur en vaak heeft ze dan in 1,5 uur al 2 flessen gehad soms wel 300cc totaal. Ze zal het wel nodig hebben.

Door omstandigheden en nieuw werk ben ik nog tot 1 maart thuis. Ze gaat wel elke week een paar uur wennen op het kdv.

In april gaan we met het hele samengestelde gezin (7 pers incl baby) een weekje all-in naar Kreta. Ik kijk er zo naar uit, ze is dan 6 maanden en ben benieuwd hoe ze het dat gaat vinden en hoe het gaat.

@DG niet in slaap vallen is geen probleem hier. Vermoeid genoeg om meteen te kunnen slapen ?.
 @Moradora als ze zoveel melk vraagt zal ze het inderdaad wel nodig hebben zeker ?‍♀️. En fijn dat je binnenkort er even tussenuit gaat! Zal wel genieten zijn ?.
De eerste werkdag is gisteren goed gegaan ?. Ik was alleen zooooo moe ?. Onze kleine meid had de nacht ervoor voor de eerste keer in weken weer een slechte nacht waarbij ze weer iedere 3 uur wakker werd om te drinken en tussendoor ook huilend wakker werd en getroost moest worden. Overdag had ze blijkbaar erg veel honger gehad tijdens de middag en had ze meer dan 250 ml tijdens 1 voeding gedronken, wat niet van haar gewoonte is. Ze hangt de laatste dagen ook nog steeds erg lang aan de borst iedere keer. Maar ja, op deze manier zal mijn voorraadje moedermelk er snel door zijn en ik weet niet of ik wel zal lukken volgen met kolven zo. We zijn toch maar aan het overwegen om stilaan ook kunstvoeding te introduceren om het te kunnen bijhouden en dan de combinatie met borstvoeding nog een tijdje proberen volhouden. Al is het maar dat je gemakkelijk nog een flesje hebt bijgemaakt met kunstvoeding als ze nog niet genoeg zou hebben. En je zou dan zeggen, ze heeft een sprongetje, maar ik denk al 2 weken dat ze een sprongetje heeft. Het kind lijkt dan gewoon continu in een sprong te zitten ?

@mateke jeetje je eerste werkdag! Wel balen dan net van die slechte nacht.. maar hoe was het weer even wat anders doen dan voeden en verschonen? Ik moet 1 maar dan weer beginnen maar als de nachten zo kort blijven ga ik ook over op kv of combineren als dat lukt.. ga met een nieuwe baan starten en wil dan wel wat fitter zijn dan nu ?

Dg, ik heb dar soms ook wel ja. Dan lig ik tussen de voedingen door wakker terwijl ik zo moe ben.. laatste dagen gaat het weer beter.
Het komt en gaat bij mij een beetje. Hopelijk bij jou ook!

Oh herkenbaar DG heb dat ook met periodes heel erg. Vaak vooral als hij veel spookt 's nachts dan zit ik te wachten tot ik hem hoor.
Vandaag mijn tweede werkdag en heb vannacht 2 uur geslapen. Pfff, denk door zijn verkoudheid. 3 uur lang elk kwartier een speen geven. Toen even 2 uur slapen en begon het opnieuw. Het was geen honger want oogjes dicht, maar mocht het vannacht weer gebeuren probeer ik denk ik toch een klein flesje. Mijn vriend is het daar niet mee eens die denkt dat de kleine daar dan weer aan went net nu we van nachtvoedingen af zijn maar ik vond dit intensiever dan even voeden?

Terug
Bovenaan