Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

@Mateke tsja, het ging ? ze was daar niet meer zo van slag maar vanaf het weggaan tot 4/5 uur later heeft ze geslapen. En daarna de hele avond gehuild als ik haar niet suste.. was me wat, uiteindelijk heb ik haar in een kussen gelegd en daar lag ze super zoet te slapen (wel weer wakker na 3 uur). Ze deed het iig heel stoer.

Hier met precies drie maanden 61cm en 6325gr, ze is echt groot haha! Maar ze zeiden dat het nog prima is en dat met bv het vaak later een beetje af neemt.
Wel heel naar dag ze zo praten bij het cb, inderdaad ze is gezond, krijgt genoeg voeding, ik vind dat echt niet normaal dat ze zo over de voeding spreken. Vooral als je weet dat vrouwen na 3 maand vaak weer werken. En hopelijk vind je bij de kinderarts een oplossing!

Ik voel me zelf een beetje ziek aan het worden. Ik heb nu wel eindelijk een goed kolf systeem (met zo een handpomp) en ik merk dat mijn melkproductie omhoog is maar niet in de avond?‍♀️ we zullen het zien. Dit weekend gaan we weer naar Parijs, Sundiata’s overgrootmoeder bezoeken! Daar kijk ik echt naar uit?
Hoe gaat het bij de rest?

Wat een rotopmerking over de voeding! Het gaat het er om dat je je kind voedt, toch? Bij mij deden ze er gelukkig niet moeilijk over. Maar soms ruiken ze dat je ergens over twijfelt of niet helemaal gelukkig mee bent he!

Mijn mannetje heeft inmiddels lekkere spekbeentjes ?. Qua gewicht zit hij bovenaan de curve, qua lengte is hij gewoon gemiddeld. En qua hoofdomtrek loopt hij 2 maanden voor ?. Tja, wat zal ik er van zeggen? Papa heeft ook een groot hoofd en die spekjes zullen vast wel verdwijnen wanneer hij gaat lopen.

Ik heb woensdagavond mijn vaste vriendinnenavond en mijn partner zorgt dan voor de kleine. Ik kwam gisteravond thuis bij een heel blije baby, zo leuk! Naar bed gaan was toen wel meer drama dan normaal, misschien toch omdat hij mij gemist had en de knuffels wilde inhalen?

Mateke, wat vervelend dat ze bij het cb zo naar doen over de voeding. Gelukkig doen ze dat hier niet, ik heb nooit bv gegeven en dat vinden ze gewoon prima. Nou moet ik er wel bij zeggen dat hier alleen nog maar jonge mensen zitten, die zijn daar toch wat soepeler mee heb ik het idee. 3 jaar geleden bij mijn andere dochter waren er nog wel 2 oudere en die hadden het wel meer over bv, en ook over dingen die volgens hun "moesten". De jongere hebben het vooral over kijken of het voor ons werkt en je gevoel volgen. Wel goed dat je naar de kinderarts gaat, die kijken toch wat verder naar een oorzaak.

Novi huilt nu ineens heel veel als ze haar fles krijgt, ook drinkt ze hem niet leeg en laat 30 a 40cc staan. Heel vreemd ?
Ze is morgen 12 weken maar heeft volgende week vrijdag pas haar prikjes, dan hoop ik dat ze daar niet ziek van word want wij gaan daarna smaandags op vakantie.

Mijn man is een beetje van de oude stempel, de zorg voor de kids komt meestal op mijn aan. Met Novi vind hij het ook wel lastig, hij is bang dat hij wat fout doet omdat ze nog zo klein is. Gelukkig helpt hij nu meer door iig de oudste naar bed te brengen enzo. Hij is chauffeur dus door de week is het naar bed brengen ook wel het enige wat hij kan doen. Wat Novi betreft wil hij wel helpen, maar dan moet ik het wel echt vragen. Soms best frusterend, maar als hij dan helpt of als hij echt niet omdat ik weg moet doet hij het wel goed. En omdat hij voorzichtig is weet ik dat er niks zal gebeuren ?

@amtk oh veel plezier in Parijs dan dit weekend ?! Nora's overgrootmoeder langs de kant van papa heeft net haar beide ogen laten opereren. Ze had cataract geloof ik? Nu ja, ze was blind aan het worden en nu hebben ze nieuwe lenzen gestoken ofzoiets dus nu kan ze binnenkort weer beter zien en weer kleuren zien. Dan willen we er met Nora ook nog eens langsgaan zodat ze haar eens echt goed kan bekijken haha. Bij ons heeft Nora na haar vaccins ook weer de rest van de dag geslapen. Totdat ze naar bed moest. Dan was ze weer heel alert en volop aan het lachen en babbelen ?. Vandaag is ze nog een beetje hangerig maar ook wel weer vrolijk dus prima gereageerd hier.
@lapjesendraadjes oh zo gezellig hè, die babyvetjes ?. Die verdwijnen inderdaad vanzelf wel wanneer hij groter wordt. En hopelijk dan een groot hoofd met veel inhoud hè ?. En superfijn wanneer je thuiskomt bij een lachende baby hè. Elke keer weer smelten ?. Die knuffeltjes probeer ik 's avonds ook wel in te halen na een dag werken en ik merk dat zij dat ook helemaal prima vindt dan ?
@Dvbm ik duim mee dat ze goed op haar prikjes zal reageren. Hihi toch ook wel lief dat die mannen soms niet goed durven hè. Mijn man heeft zich daar al overgezet ondertussen ?. Maar goed, blije baby dus dingen die ik zelf niet zou doen proberen we los te laten dat het bij papa wel gebeurd.
Pfff en ja echt rotopmerkingen bij dat cb. Het was maar goed dat mijn man er niet bij was denk ik dan. Die zou er niet vriendelijk bij gebleven zijn ?. Ik dacht gewoon: goed dat ze gewogen en gemeten is en dat die prikjes erin zitten. De rest nemen we wel verder op met de kinderarts. Ik heb me erover gezet en we doen gewoon wat voor ons werkt en daar kunnen zij van vinden wat ze willen. Ik merk dat mijn melkproductie ook gewoon drastisch verminderd is op een week tijd nu ik haar minder aanleg en minder kolf. Ik heb echt het idee dat ik ze niet genoeg meer kan geven en dat ze daarom 's nachts minder goed doorslaapt dan ervoor. Vanavond eens proberen om haar een flesje te geven en dan zien of ze langer doorslaapt. Het idee om ze 's ochtends en 's avonds nog aan te leggen zal dan ook niet kunnen doorgaan ?. Ik zou terug meer kunnen stimuleren om die productie terug wat te verhogen maar ik heb er nu met het werken eerlijk gezegd weinig zin in om daar weer meer tijd en energie in te investeren ?. En die flesjes zijn gewoon prima en gaan vlotjes binnen dus meh, dan maar geen borstvoeding meer binnenkort. Allemaal goed. Groot worden ze toch hé ?

@mateke, inderdaad, slapen is echt het thema. Ben er bijna de hele dag ook mee bezig ? gelukkig gaat het nu iets beter. Hij heeft een paar slaapjes uit zichzelf in bed en wandelwagen gedaan. Maar met een lange aanloop en is wel echt een mopperkont. Maar het geeft wel vertrouwen. Ik snap nu pas de term ‘baby steps’ pas goed ?

Blij om te lezen bij iedereen dat de vaccinaties redelijk goed zijn gegaan! Toch altijd spannend wel. Hier ook gezellig gebrabbel en gelach en hij kan niet van z’n handen afblijven..

Ik ben ook bv aan het afbouwen, gaat opzich nog volgens plan, 1 voeding per week. Maar zien hoelang dat blijft. Ik kijk uit naar de avond voeding met de fles dan kan ik eens wat langer slapen.
Wij geven nu rond 19.00 de fles en hij slaapt dan zo tot 00 of 01. Maar komt dan wel weer rond 4 en drinkt heel weinig. en dan weer half 7ish. En drinkt dan heel weinig. Iemand tips of ervaring mee? Want je wilt dan eigenlijk dat meer snachts. Ergens denk ik dit lost zich wel op vanzelf. Of hebben wij de ‘nacht’ verplaatst. ??‍♀️

@Sannenas tja hier kregen we vrijdag toch ook te horen van de begeleidsters van de opvang dat onze meid toch wel heel korte slaapjes doet en dat ze niet eenvoudig in slaap te krijgen is. Dat herken ik wel echt. Is thuis ook zo. Zij dachten wel dat dit opgelost zou geraken wanneer we binnenkort bij de kinderarts een oplossing zouden krijgen voor haar voeding (indikken of dergelijke). Bij ons drinkt ze meestal rond 22u nog een fles en dankzij de flesvoeding heb ik ondervonden dat ze dan 7-8 uur aan een stuk slaapt! Die eerste voeding die ze dan wil, drinkt ze ook wel telkens weinig. Dan laat ze vaak best wel wat staan van haar fles. Ook bij de voeding erna drinkt ze meestal haar fles niet leeg. Flesje 3 lijkt me de fles waarbij ze het meeste drinkt en die ze dan ook helemaal uit drinkt. Ik denk dan dat ze wel zal drinken wat ze nodig heeft en hetgeen ze misschien 's ochtends minder drinkt zal ze dan wel compenseren doorheen de dag. En ik vermoed dat haar nachtritme nog wel kan rechttrekken naargelang ze langere tijd gaat kunnen doorslapen.

@mateke, oh hopelijk snel een goede oplossing bij de kinderarts. En waarschijnlijk met de ontwikkeling van komende weken kunnen ze sowieso wel beter langere slaapjes doen. Wij krijgen waarschijnlijk hetzelfde hier op de opvang ? maar hij gaat over een maand dus ben benieuwd hoe het dan gaat.
Wij waren gister op bezoek, 1.5 uur rijden. Dus al 2 mooie dutjes. Maar daar natuurlijk wel huilen van vermoeidheid. Uiteindelijk bij mij een uur geslapen. Maar kreeg wel te horen dat hij zo moeilijk slaapt/ weg te leggen is omdat hij zoveel bij mij ligt. Daar word ik dan wel een beetje verdrietig van. Ik zou ook willen dat hij makkelijk een paar uur in een hoekje slaapt en ik rustig kan eten. Maarja.. daar denkt hij anders over en dan liever bij mij dan niet.
Over een poosje slapen ze niet meer zo lekker op schoot.
Wij hebben gister ook voor het eerst voeding om 22.00 gegeven en half 6’werd hij wakker. Al lag ik al sinds 4 uur wakker helemaal verrast haha.
Dus misschien dit ook maar uitproberen. Ben dan ook benieuwd hoeveel hij dan gaat drinken van de fles de rest van de dag. En met de fles ervoor.
Denk inderdaad ook dat de nachten vanzelf wel rechttrekken.

Goedemorgen!

Zo herkenbaar die hazenslaapjes. Blij dat we hier allemaal 'last' van hebben.. ik begrijp rationeel dat het vanzelf wel beter gaat als ze iets ouder is, maar emotioneel gezien vind ik het soms lastig als ze zo weinig/kort slaapt overdag en de avonden. Nachten gaan nog steeds goed daar ben ik blij om! Ons meisje is de avonden ook onrustiger, ik vermoed doordat ze overdag weinig slaapt. Voel me dan schuldig en vind dat ook wel intensief.

Verder geniet ik ontzettend van ons meisje hoor haha. Ze groeit goed, lacht steeds meer en kan ook langer zichzelf vermaken in haar wipstoeltje of de box. Zo leuk! Maar die slaapjes maken mij wel wat onzeker soms.

Terug
Bovenaan