Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Pff wat maakt ouderschap toch onzeker!
Oscar mag al grotere flessen, maar dat zorgt er niet voor dat hij minder vaak komt! Ik zit nog steeds op 6x voeden in een etmaal. En als ik al die voedingen grote flessen geef, dan kom ik boven een liter uit. Ik vind het zo vreselijk moeilijk wat ik nou moet doen. Want het gaat er ook allemaal best snel in.

@Sannenas oh dat leren ze toch ook nog wel om alleen te slapen? En dan liever bij jou slapen inderdaad dan helemaal niet. Wat een rotopmerking. Daar zou ik ook echt verdrietig over worden.
@DG herken ik helemaal! Echt intensief wanneer ze tegen 's avonds dan over hun grens heen zijn en het huilen is en wiegen tot in het oneindige om ze rustig te krijgen.
@Lapjesendraadjes Wij zitten ook nog aan 6 flessen per dag hoor. Ik geef nu 150 ml met 5 schepjes. Die drinkt ze mooi leeg over het algemeen. Dan kom ik toch ook al wat boven een liter per dag uit. Ik vind het toch ook moeilijk om de juiste hoeveelheid te vinden voor haar. Maar inderdaad, je kan er toch zo onzeker door worden.
Ik was vrijdag beginnen huilen bij de opvang toen ik onze meid ging ophalen. Vermoeiende werkweek in combinatie met de boodschap dat het voor haar ook een moeilijk dagje was geweest en dat ze het zo goed vinden dat we met haar naar de kinderarts gaan. Ik was gewoon ook zoooo blij dat iemand mijn gevoel bevestigde omdat je het toch echt gewoon niet weet soms. Ik wil dan ook niet de 'overbezorgde' moeder zijn wanneer niemand anders een probleem lijkt te zien. De begeleidster zei dan ook dat ik altijd mijn moedergevoel moest volgen omdat dat meestal het juiste zal zijn. Ik ben toch zo blij met die lieve dames van de opvang, haha ?. Deed me echt deugd om dat te horen.

Klinkt als fijne medewerksters bij de opvang Mateke! Dan breng je je kind ook met vertrouwen weg. Ja soms moet je gewoon van een derde horen dat je het goed doet als je je gevoel volgt!
Fijn om te horen dat jij ook nog 6 flessen geeft. Ik was aan het ophogen naar 180 maar dan krijgt hij veel te veel. Vandaag dus 4 flessen van 180 en toch nog 2 van 150. Zucht. Morgen maar weer iets anders proberen. Eens komt t moment dat hij er nog maar 5 nodig heeft en vroeger gaat slapen.

Ik heb morgenochtend mijn intakegesprek met de opvang. Ik ben toch zo benieuwd hoe Oscar het daar gaat vinden! Of hij daar gewoon gaat slapen en of zijn papa hem wel elke ochtend op tijd gevoed en aangekleed daar krijgt (het is 5 minuten lopen he, maar mijn vent is een nachtuil en heeft s ochtends een lange opstart)

@mateke precies, het komt allemaal wel goed ooit. Al voel ik mij soms ook helemaal radeloos en. Er wat DG zegt. Zo onzeker kan het je maken.
En op sommige dagen is het soms zo lastig om nog het positieve, en dat het allemaal goed komt, te zien en voelen.
Wat fijn dat ze bij de opvang je zo’n goed gevoel geven. Is ook belangrijk naar je moedergevoel te luisteren. Soms zo fijn als iemand dit tegen je zegt hè.

Hier gaat overdag in bedje proberen helaas nog steeds gepaard met veel huilen. De avonden en nachten wel goed, ook wat waard zullen we maar zeggen ?

@Sannenas, ik heb hetzelfde probleem met slapen in het bedje hoor! 's Ochtends gaat t nog wel. Na de voeding van 8 uur (in een half donkere slaapkamer) schuif ik m gewoon nog zijn ledikantje in en slaapt hij tot zo'n 10 of 11 uur door. Daarna wassen en aankleden, nieuwe fles, even spelen en dan een wandeling waarna hij nog een paar uur in de wagen slaapt. Daarna, wat ik ook probeer, hij slaapt niet in zijn bedje. Ja misschien een half uurtje, maar meer ook niet! Ik blijf het overigens wel proberen, ik blijf gewoon bij hem in de buurt. Maar gisteravond lukte het totaal niet, dus toen ben ik met hem naar beneden gegaan. Heeft hij in mijn armen nog een uur geslapen.
We gingen om kwart voor elf naar boven, hij sliep om kwart over elf, schrok na een kwartier weer wakker en ging uiteindelijk pas om kwart voor 12 definitief slapen.
Eens komt het goed (maar stiekem zou het fijn zijn als dat de komende twee weken gebeurd zodat ik weer vroeger kan slapen zodra ik ga werken hahaha)

@lapjesendraadjes ik duim met je mee dat hij zijn laatste fles nog vervroegt! Hoe was het intakegesprek bij de opvang?
@sannenas Dutjes in bed zijn hier ook echt nog een no go. Vandaag had mijn man het nog eens geprobeerd maar dan slaapt ze ook maar een halfuurtje ofzo. Nu ligt ze zalig te slapen in mijn armen.

@Mateke LOL nou de laatste fles kwam laat gisteravond (als in elf uur de laatste slok), maar hij werd vanochtend pas om half 7 wakker! Ik snap er echt niets meer van. Maar goed, misschien is dit dan de dag dat we naar 5 flessen gaan? Hij kreeg vanochtend zijn fles totaal niet op, wat ik ook niet had verwacht.

Het intakegesprek ging prima! Ons mannetje gaat volgende week gelijk al 3 dagen wennen zodat hij de week erop, wanneer ik weer ga werken, gelijk hele dagen kan. Ik ben echt zo benieuwd hoe het gaat zijn! Of hij gaat slapen en de fles neemt van een ander dan zijn mama, papa of zus! Ik heb vannacht expres met een knuffeldoekje geslapen zodat dat heel erg naar mij gaat ruiken en dat krijgt hij dan mee. Ik ga dat de rest van de week doen.
Ik dacht dat we een redelijk unieke naam hadden, hij komt niet voor in de top 25, zit er een jongetje met dezelfde naam op de opvang! Zul je altijd zien hahaha.

Ik heb net lekker ontbeten en ga nu maar even de benedenverdieping stofzuigen. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn huis is bijna niet bij te houden! Ik mag trots zijn als de toiletten wekelijks gedaan zijn!

@lapjesendraadjes Haha ja die baby's zijn onvoorspelbaar hè ?.  Bij ons gisterenavond om 22u de laatste fles. Ik had ze dan ten vroegste om 4-5 uur terug verwacht. Maar helaas. Om 2u en dan om 5u30 alweer terug. Het was een kort nachtje ?. Nog een hoop gewriemel in haar bedje erbovenop, geknor door een verstopte neus en dan dat spugen er nog bij waardoor ze zich dan soms ook verslikt in bed of moet hoesten. Vreselijk. Het is echt aftellen naar onze afspraak bij de kinderarts morgen ?. En ons huis is een rampgebied ?. Momenteel is de keuken helemaal op orde dus proberen we dat zo te houden en stelselmatig weer iets anders op orde te brengen ?. Onze badkamer is echt een schandaal op dit moment eerlijk gezegd dus dat is het volgende dat ik wil aanpakken. Maar ik merk dat ik met werken er de tijd doorheen de week vaak niet voor vind. 's Ochtends baby klaarmaken voor de opvang, werken, 's avonds vaak nog koken of de keuken opruimen, flesjes afwassen, tas voor de opvang voor de volgende dag klaarmaken, tussendoor hopen was wegwerken, ... en dan hopelijk even een uurtje zitten en niets doen voordat ik ga slapen ?. Het is toch echt wel pittig, zo die combinatie met werken. Mijn man probeert ook z'n best te doen (hij had de keuken opgeruimd en gestofzuigd gisteren) maar ik merk dat alles wat met de baby te maken heeft toch wel op mijn schouders terecht komt. Het is nog steeds zoeken naar die balans rust-baby-werken-huishouden maar ooit zal dat wel beteren hoop ik ?. 

Terug
Bovenaan