Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

@mateke oh mijn vriend had die middag ook het dutje in bed geprobeerd. Duurde ook een half uur. Dus half uur bezig in bed te krijgen voor een half uur slaap ? haha
@lapjesendraadjes, wat fijn dat hij iig in de ochtend dan nog een lang slaapje doet. Ik probeerde het vanochtend ook maar toen kwamen er opeens weer krampjes bij kijken. Morgen weer een dag denk ik dan maar. Goed idee van dat knuffeldoekje daar ga ik ook maar eens mee beginnen.
In de kinderwagen slaapt hij hier Max 45min. Soms rustig wakker worden soms krijsen en dan duurt de weg naar huis nog lang ? Lijkt wel alsof hij zich precies aan de slaap cyclus houdt nu haha.
Ons huis is ook veel rommeliger dan ik zou willen. En laat ook behoorlijk wat haar nu los, dus dat geeft ook zo’n lekkere rommel.
Het heeft vast even tijd nodig om te wennen aan zo’n nieuw leven. Alles is natuurlijk helemaal anders. Kan mij voorstellen dat het echt even zoeken is. Hoe past alles het beste etc. Hoe maak je je het leven makkelijker.
Heb ook wel echt zin in het voorjaar, de zon etc. Lekker veel buiten zijn. Die wandelingen in dit grijze weer is ook maar zo zo ?

Oh god, haaruitval, dat moet ook nog komen! Daar ben ik echt serieus bang voor! Ik heb nl al een behoorlijk dunne strook aan de voorkant dus dat wordt dan straks wat! Of zijn er ook vrouwen die geen haaruitval na de bevalling hebben?

@Sannenas ik denk dat de haaruitval bij mij ook begonnen is ?.
Zo, vandaag bij de kinderarts geweest. De anti-refluxmelk van Nan zou ook hypoallergeen zijn dus ze raadde aan om daarmee alvast te starten. Ze noemde onze meid een 'gelukkige braker' ?. Daarmee bedoelt ze dat Nora misschien wel heel erg veel teruggeeft maar dat ze geen pijn heeft en daardoor niet gespannen is maar wel gewoon nog vrolijk en alert kan zijn. Ze ondervindt 'mechanisch gezien' natuurlijk wel last door de melk die steeds omhoog komt en die ze dan moet proberen wegslikken of die uit haar mond loopt. Maar goed, maagzuurremmers waren zeker niet nodig voor haar en met de andere voeding zou hopelijk ongeveer 20% van de problemen opgelost geraken. Vanaf 4 maanden zouden we dan met fruitpapjes of groentjes kunnen beginnen. De arts zei dat ze tot zeker de leeftijd van 1 jaar op en af in meer of mindere mate last kan hebben van die reflux. Dus ja, afwachten. Voor haar voorkeurshouding raadde ze aan om eens naar een babyosteopaat te gaan en ze gaf meteen een visitekaartje mee van iemand uit de buurt. Morgen maar eens bellen. Verder raadde ze ook aan om een echo van haar heupjes te laten maken. Daar kwam ik wel even uit de lucht gevallen. Blijkbaar zijn de huidplooitjes op de achterkant van haar billen niet gelijk en kan dat een teken zijn van heupdysplasie. Met de echo zou ze dat willen uitsluiten. En zo weten we weer wat doen ?. Vandaag kreeg ik dan ook nog bericht dat de opvang de rest van de week dicht is wegens te veel Coronabesmettingen. Morgen zit ik zelf thuis met haar maar voor vrijdag wordt het dan even puzzelen om opvang te regelen.

Oh en ik denk denk dat sprong 3 hier is aangebroken. Waar ze eerst zelfs haar flessen van 150 niet steeds leegdronk, gaan ze nu wel heel vlot binnen en heeft ze er niet altijd genoeg mee. Ik heb al een paar keer wat melk bijgemaakt. En nu komt ze ook 's nachts plots weer om de 3 uur ipv gewoon lekker door te slapen zoals eerst ?. Gelukkig ben ik morgen gewoon thuis en is het bijna weekend ?. Hopelijk kunnen we morgen allebei even een dutje doen in de namiddag ?

Hier is sprong 3 vandaag ook begonnen. Hij heeft vanochtend heel kort geslapen, tussen de middag nauwelijks en komt veel om de fles. En huilen!!! Hij is niet stil te krijgen.
Waar ik de afgelopen dagen uitkwam op 5 voedingen, moet ik nu weer rekenen hoeveel hij elke keer mag.
Ik bid dat hij vanavond maar snel in slaap valt en lang doorslaapt.
En dat deze sprong snel voorbij is!

Ah heftig meiden, gerustelling bij ons duurde sprong 3 echt niet lang! Ben het inmiddels alweer vergeten al ligt de 4de op de loer. Ons zoontje is van 10 oktober, een van de ouderen hier denk ik. Na sprong 3 leek hij opeens zoveel ouder, heel vrolijk en veel meer wakker en alert. Echt gezellig☺️

Oh pfoe, ik zit vandaag ook al aan 5 voedingen, geteld sinds 2u30 vannacht. Ze heeft niet steeds de volledige fles leeggedronken gelukkig. Bij haar laatste fles had ze bijna de helft laten staan. Normaal zitten we rond de 6 voedingen per dag. Hopelijk duurt de sprong niet lang inderdaad. Qua dutjes doet ze het vandaag wel netjes moet ik zeggen. Deze voormiddag rond 9u heeft ze een uurtje geslapen in haar park. Na haar fles van 10u30 even wakker geweest en dan een halfuurtje geslapen in mijn armen terwijl we bezoek hadden en deze namiddag was ik even kort met haar in de wandelwagen buiten geweest om naar de apotheker te gaan voor haar nieuwe flesvoeding en was ze ook weer in slaap gevallen en ze ligt nog steeds in haar wandelwagen te slapen! Ik had ze 40 minuten geleden voor de volgende voeding verwacht. Maar goed, zolang ze slaapt, laat ik ze liggen. Ze heeft al zoveel gedronken vandaag. Ze zal er wel even tegen kunnen dan. En wauw, nog wakkerder en alerter zou hier wel wat zijn. Ze heeft nu al zo'n last van FOMO en wil echt alles gezien hebben, haha. Iedereen die passeert, wordt ook getrakteerd op een hele brede lach. Zo schattig!
Morgen mogen we al langs het ziekenhuis voor een echo van haar heupjes. Ben benieuwd naar de bevindingen! Volgende week donderdag mogen we naar de osteopaat.

Liesforum, hoe lang is kort? Hahaha

Echt zielig, hij was echt enorm aan t huilen toen mijn schoonouders vanmiddag kwamen. Mijn schoonmoeder is eindelijk van haar zware pijnstilling af en heeft geen keelpijn meer. Wilde hem eindelijk weer eens bij haar laten zitten, voor de 2e keer sinds de geboorte, maar heb het toch maar even niet gedaan want hij was niet stil te krijgen!

ik zag vandaag echt opeens dingen bij hem die hij na dit sprongetje moet kunnen: zoals soepele bewegingen van het hoofd, bellen blazen en mijn gezicht bestuderen. Ook ben ik met hem gaan oefenen om speeltjes te pakken. En dat ging best goed!

Helaas ging het middagslaapje dus voor geen meter. Normaalgesproken staat een wandeling garant voor minstens 4 uur rust. Nu dus niet.

Ik kom vandaag helaas weer op 6 flessen uit. Heb net fles 5 gegeven. Nou goed, morgen weer een nieuwe dag!

Terug
Bovenaan