Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

@lapjesendraadjes oh pfoe wat zielig. Hopelijk snel beterschap!
Nora's heupjes zijn helemaal goedgekeurd! Ze heeft het superflink gedaan. De verpleegster waarschuwde dat de meeste baby'tjes beginnen huilen bij de echo omdat ze het niet fijn vinden om te moeten stilliggen in een bepaalde houding. Maar onze meid was zo gefascineerd door alles en iedereen dat ze zag dat ze pas op het einde een beetje begon te zeuren omdat het wat te lang duurde haha ?. Verder zit ze in haar wippertje of op schoot de hele tijd maar te proberen om rechter te zitten ?. Het zijn bijna sit-ups die ze doet en je ziet ze dan zo hard werken. Ze zit heel graag recht en kan al heel mooi haar hoofdje rechthouden dan en rondkijken. Zo schattig! Belletjes blazen gebeurt hier ook al en haar handjes heeft ze steeds meer in de gaten. Vandaag ook gestart met de nieuwe voeding. Nu maar afwachten of het resultaat heeft.

Oh wat fijn dat de heupjes goed zijn Mateke!! Je moet er toch niet aan denken dat ze in een spreidbroek zou moeten?

Ja onze kleine man wil eigenlijk ook niet meer liggen. Zitten is veel interessanter!
Hij heeft ons vannacht gelukkig weer lang laten slapen (half 6) en werd na zijn vervolgslaap vrolijk lachend wakker.
Nu slaapt hij heerlijk op mijn schoot

Inderdaad! Die spreidbroekjes zien er zo zielig uit. Blij dat we daar niet mee moeten beginnen. En zo fijn, lapjesendraadjes, dat hij weer vrolijk is ?! Bij ons was het weer een onderbroken nachtje ?. 

@mateke haha ja als ze al extreem alert is zal het vast niet meer worden. Mijn oudste had dat ook van baby af aan. Misschien is mijn zoontje nu wel wat later ermee geen idee ;) Bij ons duurde de sprong qua huilerigheid overdag denk ik 2 dagen maar we hebben wel een tijd lang (1,5 week) nachten gehad met veel gedoe. Dat was gedurende de sprong maar hij was ook verkouden dus geen idee waar het exact aan ligt.
@lapjesendraadjes die van ons doet al tijden niet meer zulke lange slaapjes. Sinds 2 weken slaapt hij opeens soms langer dan een hazenslaapje, vooral als hij in zijn berenpak ligt in de box haha.
Hij slaapt bij ons nu zelfstandig in maar wel alleen in de box. Zijn ledikant is huilen. En dat terwijl alle slaapcoaches zeggen dat je een donkere omgeving moet hebben voor goede slaapjes. Het lijkt erop dat hij wat reuring juist fijner vindt. Al zou ik het wel fijner vinden als hij in bed wil slapen want ik zit er nu zo bovenop.

Nou, ik hoop dat ons mannetje weer snel naar zijn langere middagslaapje terug gaat! Ik vind het stiekem wel fijn om even een paar uur iets voor mijzelf te kunnen doen, of een schoonmaakklusje. Ook helpt dat enorm met het gaan naar de 5 voedingen (ik ben nu weer terug bij 6).
Nou goed, vanaf volgende week gaat hij wennen bij de opvang en hij zal daar ook wel in een ritme komen hoop ik!

@liesforum Ons meisje is nu ook wat verkouden en dan wordt ze daar soms ook wakker door. Deze ochtend ook weer met huilen en alles erop en eraan. Dan heb ik ze toch maar even bij me in bed genomen. Zelf heb ik dan niet echt meer geslapen maar zij viel dan wel snel weer in slaap. Fijn dat het zelfstandig inslapen begint te lukken! Bij ons is het wisselend. 's Ochtends kan ze meestal wel zelf inslapen in haar box. In de namiddag lukt dat minder goed. Slaapjes in bed gaan ook nog niet zo goed. Wanneer er te veel te zien en te beleven valt, lukt het ook minder goed om te slapen. Dat is bij de opvang wel een probleem blijkbaar omdat ze het daar ook bij hazenslaapjes houdt maar ze is wel moe en begint dan af en toe te huilen. Dan moeten ze met haar de hele tijd rondlopen tot ze slaapt en dat is wel lastig voor de begeleidsters aangezien ze ook nog wel 17 andere kinderen hebben zitten ?. Maar goed. Ze is nog klein. Komt heus nog wel in orde denk ik dan

@mateke, wat fijn dat haar heupjes in orde zijn. Wij zijn donderdag naar de osteopaat geweest. Wat een genot, hij had blijkbaar best een hard hoofdje en spanning in z’n buik. Hij was zo ontspannen tijdens de sessie en daarna relaxed de auto weer in ( het intense huilen voor het in slaap vallen lijkt er nu af te zijn ) Dus hoop voor jullie ook een mooie sessie bij de osteopaat. Echt bijzonder had er nog nooit eerder mee te maken gehad.

@lapjesendraadjes, heerlijk die lange dutjes, snap heel goed dat je daar van geniet. Vooral ook doen wanneer het kan.

@liesforum, hier ook een en al hazenslaapjes. Moet echt mijn best doen hem wat meer te laten slapen. Wandelwagen en draagzak ook even minder succes helaas. Bij ons is vooral het einde dag dutje een ramp en dan gaat hij dus oververmoeid rond 7 naar bed en slaapt dan wel vrij vlot. Maarja dat huilen ervoor, zo sneu.
Zelfstandig slapen is nog wel een projectje ? lukt afentoe.

@sannenas Ik ben zelf tijdens mijn zwangerschap bij een osteopaat geweest en die kreeg toen pijn verminderd die op geen enkele andere manier minderde. Ik vond dat toen echt wonderbaarlijk haha. Ik kijk uit naar wat ze over ons meisje te zeggen heeft en het resultaat van de behandeling. Fijn dat er bij jullie alvast resultaat te zien was ?! Hopelijk vanaf nu een meer ontspannen baby.
Sprongetje 3 lijkt hier wel genomen. Haar nachten beginnen weer te beteren. Wat een leuke sprong wanneer die genomen is! Ze heeft echt meer interesse in haar speelgoed en probeert het ook echt vast te nemen. Haar arsenaal aan brabbelgeluidjes en kreetjes is ook gigantisch meer uitgebreid. Heerlijk! Alert was ze altijd al haha maar nu zie je ze ook echt beter uit haar ogen kijken. Ze lijkt de wereld stilaan beter te begrijpen heb ik het idee. En zo vrolijk dat ze is! De hele dag door maar lachen. Dutjes beginnen precies ook al wat te beteren heb ik het idee. Ze lijkt gemakkelijker zelf in te slapen in haar park. Duimen dat dit zich doorzet! Dan gaan we het slapen in haar bedje ook maar weer wat intensiever verder oefenen.

Terug
Bovenaan