Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Ja, ook ik moet even afkloppen, maar hier lijkt t sprongetje ook voorbij! Hij slaapt s avonds ook makkelijker in, is tijdens wandelingen soms wakker en kijkt om zich heen. Ook grijpt hij meer naar dingen en mensen. Kletsen deed hij al veel (lijkt op zijn papa) en dat wordt alleen maar leuker!

Gisteren schrik omdat de fles niet goed dicht bleek te zitten. De halve fles warme melk ging over hem heen. Hij hard huilen, wij gelijk kleertjes uit en koelen. Het lijkt gelukkig mee te vallen, maar ik kon wel met hem meehuilen! Had buikpijn van de schrik!

Groeien jullie kindjes ook zo hard? Ik heb het gevoel dat ik al heel snel maatje 68 nodig ga hebben, zijn shirtjes zitten al wat strakker rond het buikje

Hoi allemaal, wel meegelezen maar niet geantwoord ?
Ik vind het best heftig een baby en een bijna kleuter. De dagen vliegen voorbij maar krijg niks gedaan. Arthur is nu net 3 maanden maar de slaapjes overdag zijn een ramp... hij laat zich ook moeilijk wegleggen waardoor mn dochter ook zeer obstinaat is.

Afgelopen 3 weken krijste Arthur ook nog eens van 17 tot 22 uur tot wr naar bed gingen. Maar dat lijkt nu 2 dagen beter te gaan.

Nog een maandje en dan lekker tr werk heb er zin in haha even wat anders dan thuis met de Kids baby praat en de dag overleven ?

@lapjesendraadjes Oh zal wel even schrikken geweest zijn met de fles! Ik denk dat ik Nora onlangs ook pijn had gedaan. Pyjamaatje aan en plots begon ze daar te krijsen. Ik vond niet meteen wat er dan net mis was maar ooh ik kon wel meehuilen ?. En leuk dat sprongetje hè ?. Ik merk vooral dat haar pyjamaatjes te klein lijken te worden. Ik heb allemaal pyjamaatjes met voetjes en die lijken stilaan toch te kort te zijn. Of haar voeten passen er toch maar echt net in. Ze heeft nu wel best grote voeten haha. Haar broekjes en truitjes maatje 62 zitten net goed heb ik het idee. Vorige week mat ze bij de kinderarts 61 cm dus ik hoop dat we nog een week of 2-3 met maatje 62 verder kunnen ?.
@Suusx oh pfoe klinkt pittig! Dutjes lopen bij ons de laatste dagen iets beter (even afkloppen) maar waren lang ook echt een ramp. Vandaag heb ik ze met wandelwagen en al achtergelaten in de opvang omdat ze onderweg in slaap was gevallen en dan moesten we haar niet storen door haar eruit te halen. Hopelijk betert het bij jullie snel! En ik kan me helemaal vinden in het feit dat je ernaar uitkijkt om terug te werken. Dat gevoel had ik ook haha ?

@suusx ooh ik snap je helemaal. Hier een baby een peuter en kwam ook nergens aan toen tijden lang doordat onze zoon alleen maar bij ons wou slapen. Ik ben blijven oefenen op zelfstandig in slaap vallen en dat ging steeds beter (ook weleens een terugval). Inmiddels is hij 17 weken oud en slaapt hij bijna elke zelf in de box (wel enige plek waar hij wil slapen overdag, niet in bed). Oftewel houd vol het komt vanzelf! Daarnaast vermaakt hij zich sinds de 3de sprong veel langer tussen de slaapjes door dus dat maakt het ook makkelijker. Kan mij nu opeens 's ochtends rustig opmaken en dergelijke ;) 
@lapjesendraadjes wat vervelend dat jullie zo geschrokken waren. Fijn dat het sprongetje voorbij lijkt te zijn. 
Bij ons zijn de nachten al tijden wisselend. Vannacht alleen 1 keer voor een speentje om 2 uur dus dat was prima. Maar er is echt geen peil op te trekken. Ben benieuwd of dat de 4 maanden slaapregressie al is of dat we die nog moeten krijgen.. Bij mijn oudste er nooit zoveel van gemerkt al die sprongen en slaapregressies, maar meneer is duidelijk wel gevoeliger dus ben benieuwd. 

@mateke, wat fijn dat de osteopaat ook voor jou zo goed hielp!

@lapjesendraadjes, oh dat is zeker schrikken, maar gelukkig goed afgelopen. Hier ook al een beetje over naar maat 68. Hij groeit als kool. Maar mijn vriend en ik zijn beiden boven 1.85 dus wel logisch denk ik haha

@suusx @liesforum, ik vind het maar knap wat jullie doen. Ik denk geregeld hoe doe je dit met twee kleintjes. Vind 1 al zo intens nu ? ik kijk ook wel een beetje uit naar werk. Probeer nu afentoe ook alleen weg te gaan, maar vind dat toch wel moeilijk ofzo.

Hier gaan de slaapjes ook heeeel langzaam beter, kan hem vaker wegleggen, heel fijn. We zien voortgang dat is zo prettig. Maar idd de aanhouder wint. Hier nog steeds geen doorslaap nachten maar heb er niet zo heel veel moeite mee (nog). Ga vroeg slapen want hij slaapt meestal wel van 19.00 tot 00.00
Maar wat een gezelligheid nu hè, lachen, kletsen. En hoofdje al lekker stevig, dat vind ik zo fijn met vasthouden.
Wij zijn bijna helemaal over op de fles, even wennen met luiers, flesjes schoonmaken en voedingschema ?

Nou, vandaag gebeurde het weer met de fles, hij lekte weer! Deze keer zag de Mr het gebeuren, want hij gaf net de fles aan mij door. Dus hij kon niet beweren dat t mijn schuld was (dat deed hij gisteravond wel in niet zulke aardige bewoordingen) en heeft netjes zijn excuses aangeboden. Alsof ik bewust mijn kind zou pijn doen, ik drink mijn thee ook koud als hij bij mij ligt. De foute fles gooien we weg. Gelukkig kwam het nu op mijn hand.

Morgen gaat t mannetje wennen op de crèche, ik ben zo benieuwd! Ik denk dat ik er wel klaar voor ben, ik hoop vooral dat hij er goed kan slapen. Het knuffeldoekje is doordrenkt met mijn geur, denk ik, hahaha en we hebben een leuk rugzakje gekocht.

Ik heb vanochtend het meetlint langs hem gelegd om een beetje een schatting te kunnen maken hoeveel hij is gegroeid. Ik denk dat hij al weer 3 cm is gegroeid en dat hij 59/60 cm is. Over 2 weken wordt hij officieel gemeten en krijgt hij zijn eerste prikjes.

@liesforum oh heerlijk, weer wat tijd voor jezelf ?. Wel jammer van de nachten. Maar dat zal ook wel weer beteren binnenkort hè.
@sannenas ja dat alleen weggaan naast werken is bij mij toch ook nog een ding haha. Maar dat begint te beteren. Volgende week dinsdag heb ik bijscholing en de middagpauze zou voldoende lang zijn om in de buurt even een broodje ofzo te gaan eten. Ben nu mijn 'uitje' al aan het plannen haha ?. Ik kijk er gewoon toch al naar uit om nog eens alleen op pad te zijn ?. En flesjes zijn inderdaad even wennen. Vooral die luiers haha.
Nora had het in de opvang ook weer goed gedaan. Ze was heel tevreden geweest en had daar ook goed gedut. Nog wel veel teruggegeven maar ik had de uitleg van de gelukkige braker gedaan en nu zijn ze daar ook weer even gerustgesteld. En nog even een schouderklopje voor mezelf: onze keuken is al sinds maandag vorige week elke dag opgeruimd. Onze woonkamer sinds donderdag. Nu de bovenverdieping nog haha ?. Vraagt toch ook weer minder energie om steeds op die rommel te zitten kijken. We zetten in op alles dat mij energie bespaart tegenwoordig ?. Nu is het gewoon iedere avond een kwartiertje keuken en woonkamer op orde leggen, kwartiertje was ophangen en opplooien en klaar. Op een dag verander ik nog van een chaotische sloddervos in een georganiseerd persoon, let maar op ?

Terug
Bovenaan