Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Hoera, wat ging het goed vandaag!!

Ik moest hem wakker maken, oh wat voelde ik mij toen schuldig! Binnen een half uur was hij in een vreemde omgeving. Onzeker lachje naar de leidster. Vrolijk afscheid genomen. Hij heeft binnen 3 uur wel 2(!) flessen van 180 naar binnen geklokt, een uur geslapen, lekker in de box gespeeld en niet gehuild!

Ik moet nu wel even rekenen wat hij verder nog aan flessen mag, want om 6 uur vanochtend had hij ook al 180 en we zitten helaas weer op 6 flessen..
Volgens de Mr zal ik vanmiddag geen kind aan hem hebben en zal hij geen honger hebben, maar dat durf ik zo niet 1-2-3 te zeggen!

Oh heerlijk, lapjesendraadjes! Zo fijn dat hij het goed had gedaan. Hopelijk nog een rustig namiddagje voor jou. Wij zitten nu dagelijks aan zeker 6 flessen (soms zelfs 7 als ze er 's ochtends/'s nachts al vroeger was) van 150 die ze soms wel en soms niet leegdrinkt. Ze zal het wel nodig hebben wanneer ze erachter vraagt denk ik dan. Zal bij jullie ventje ook wel het geval zijn. Hongerig werk voor hen ook he, wanneer je zoveel te zien en te beleven hebt tussen alle andere kindjes ;).

Hey mede-mama's :D
Ik lees voor het eerst mee. Heel leuk om al jullie verhalen te horen! 
Is er toevallig ook een whatsapp groepje?
Ik vind het altijd extra leuk om ook foto's te kunnen delen

@mateke: Ik heb een lekker rustige middag gehad ja, hij sliep tot kwart over 3! Hij keek heel blij rond toen hij zag dat hij weer thuis was en had hele verhalen te vertellen. Ook werd er fanatiek gerammeld met de loopy loops in de box.

Helaas kwam hij s avonds wel erg vroeg voor de laatste fles (kwam ook omdat ik hem geen grote fles meer kon geven, anders zou hij ver over de liter uitkomen) en was hij vannacht dus weer rond 4 uur wakker. Heb het nog een drie kwartier weten te rekken, maar toen had hij toch echt weer trek.
Daarna heeft hij onrustig geslapen. Hij geeft ook wat meer op, heb ik het idee. Echt twee uur later en soms is het alleen maar water. Schijnbaar is het maagzuur zonder zuur? In ieder geval wordt zelfs zijn romper er nat van.
Ik kan over 2 weken terecht bij de osteopaat voor zijn voorkeurshouding en ga ook dit opgeven bespreken, misschien kan hij iets betekenen.

@lapjesendraadjes Fijn! En ja, dat teruggeven herken ik. Is bij ons de hele dag door zo ??. Kan zeker geen kwaad zolang het inderdaad gewoon op water lijkt.
@gebruiker een whatsapp-groepje hebben we niet maar welkom om ook je ervaringen te delen ?
Bij ons had onze kleine meid het weer super gedaan bij de opvang gisteren. Ze had heel weinig teruggegeven! We kregen voor de eerste keer een baby terug in dezelfde kleertjes als die ik 's ochtends had aangedaan haha ?. En ze had zelfs dutjes van 2 uur gedaan. Met die nieuwe melk en na haar laatste sprongetje heeft ze echt ergens een klik gemaakt en doet ze heerlijk lange dutjes. Ben echt blij dat ze het ondertussen zo goed doet. Morgen naar de osteopaat. Ben ik ook wel benieuwd naar!

@lapjesendraad wat veel flessen zeg, totaal anders weer dan bij ons. Hier 4 flessen van 180 (geen nachtvoedingen meer). Heb eigenlijk nooit het idee dat hij eerder honger heeft is dan vaak moeheid als hij huilerig wordt. Heb je al weleens voeding voor hongerige baby's geprobeerd? Weet dat in de forumgroep bij mijn oudste toen een aantal kindjes dat kregen die ook zo hongerig waren. 

@liesforum: daar had ik nog niet over nagedacht! Hij zit aan de geitenmelk omdat hij, zoals zoveel Aziaten, het niet zo goed doet op koemelk. Zou er dan ook kv op basis van geitenmelk zijn voor hongerige baby's?
Het is in ieder geval iets om te bespreken met het consultatiebureau!

Vandaag voor het eerst geen nachtvoeding gehad! Hij ging tegen 23 uur slapen en kwam om 7 uur om de fles (oké vanaf half 6 heb ik het met het speentje weten te rekken).
Ik ben benieuwd hoe dit overdag op de opvang gaat! Ik heb het idee dat ze daar redelijk snel de fles geven als hij huilt.
En inderdaad, niet elk huiltje is omdat hij honger heeft!

@lapjesendraadjes, geitenmelk is volgens mij lichter verteerbaar dus het zou natuurlijk ook daardoor kunnen komen dat hij iets eerder honger heeft. Maar bijvoorbeeld 2 uur na een fles (en helemaal zo'n grote fles) zou eigenlijk niet logisch zijn. Zulke grote maagjes hebben kleine baby's nog niet. Eigenlijk krijgen baby's inverhouding al bizarre hoeveelheden vloeibare voeding, vandaar dat ze soms best veel spugen of last krijgen van maagzuur. 

Het kan wel goed zijn om het eens te bespreken met de opvang. Bij ons zoontje is het duidelijk dat 2 uur wakker zijn echt zijn max is, lukt het hem dan niet om in slaap te vallen dan word hij huilerig. Dan moet ik hem echt even helpen met wiegen of draagzak. Zolang hij dan redelijk snel in slaap valt of speentje accepteert weet ik dus zeker dat het geen honger was.
Maar dit was natuurlijk bij mijn 2 kinderen zo en geldt vast niet voor ieder kind haha. 

Terug
Bovenaan