Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

@lapjesendraadjes Hoera voor langere nachten ?!
@liesforum Fijn wanneer je zo begint te weten wanneer het moe is of wanneer het honger is als ze huilen. Ben ik ook wel blij om!
Wij zijn vandaag naar de osteopaat geweest. Ze heeft haar nekje en rechterschouder wat losgemaakt zodat ze gemakkelijker haar hoofd zou kunnen draaien. Volgende week nog een keer terug en dan zou het waarschijnlijk wel in orde zijn. Ze had na de behandeling wel heel veel honger en was heel erg moe ?.

Hier ook zeker wel 6 flessen, omdat we net over zijn is het nog een beetje zoeken qua hoeveelheden en ritme. Maar hij komt zeker wel bijna aan een liter. Wat een werkje die flesjes schoonmaken enzo ? haha.
Vandaag z’n eerste prikjes, wat was ie stoer. Zo trots ? en echt een grote jongen, 8kg en 65cm ? maar allemaal volgens de curve dus het zal wel goed zijn. Hij was erg moe dus gelijk in slaap gevallen. Maar niet lang hoor daar doet ie niet aan ;) haha.
Wat fijn die iets langere nachten, hier helaas nog niet. Hij slaapt wel rond 19.00 makkelijk in ( wat heel relaxed is om even bij te komen ) en vrij vast tot wanneer wij hem wakker maken voor late voeding. Nog beetje uitvogelen welke tijd het beste werkt. Is jullie kindje een periode wakker tussen de voeding rond 19.00 en dan de avond voeding? Ik heb het idee dat hij hier vanaf 19.00 z’n diepe slaap pakt en daarom altijd na avond voeding rond 3/4 weer komt.

@Sannenas bij ons is ze rond 19u zeker nog goed wakker. Rond 21u-22u heb ik het idee dat ze vaster begint te slapen wanneer ze dan in slaap valt.
Onze kleine meid is ziek en het is zo zielig. Ze heeft een loopneus en een klein kuchje. Gisteren na de opvang was ze echt heel zielig. Huilerig en hangerig, moe maar moeilijk om in slaap te krijgen. Vannacht heeft ze gelukkig goed geslapen. Straks maar eens een Coronatestje doen want dat was de ronde aan het doen op de opvang onlangs...

Och zo sneu verkoudheid bij die kleintjes he..
Ons meisje de 1e vaccinatie gehad bij het consultatiebureau. Waren 2 prikjes maar ze deed het goed. Uiteraard wel even huilen. In de middag een uurtje verdrietig en verder gelukkig goed geslapen vannacht. Jullie al 1e prikje gehad bij de kleine? Tenzij jullie dat niet gaan doen natuurlijk, ieder z'n eigen keus of je het vaccinatieprogramma volgt.

Sprong 4 komt er nu ook aan las ik, ons meisje is 3 mnd en 3 weekjes.. zo benieuwd! Iemand al in sprong 4 beland? Schijnt pittigste sprong te zijn voor ouders maar ach we zien het wel. Fijn weekend!

@sannenas bij ons kwamen we er rond 12 weken ook achter dat hij juist rond 19 uur zijn diepe slaap in gaat. Daarom hebben we avondvoeding toen laten vallen. Hij kwam toen vaak tussen 3 en 5 's nachts. Op een gegeven moment zelfs paar keer 6 en toen kwamen we erachter dat als hij dan opeens wel eerder kwam het geen honger was maar hij met en speen verder sliep. 
@mateke was sneu die eerste verkoudheid. Wij hebben toen maar elke dag gedoucht om te stomen en een gesneden ui naast het bed, het leek iig iets te helpen qua slapen.
@DG fijn dat de eerste prik goed is gegaan. Ons zoontje is 17 weken en zou midden in sprong 4 moeten zitten qua donderwolk, maar merken het nog niet. Vorige keren was het ook weekje later dus misschien niet te vroeg juichen haha. We merken wel de slaapregressie van 4 maanden (denken we), wat vaker eruit voor een speentje. Sommige nachten best pittig maar we proberen in beurten te werken zodat we allebei nog eens een nacht doorslapen. 

Sannenas en DG, wat fijn dat de vaccinaties goed zijn gegaan! Ons mannetje is vandaag 12 weken en krijgt over 3 weken zijn vaccinaties, spannend hoor! Bij ons geen twijfels hierover, mijn moeder heeft als kind polio gehad, voordat er vaccinaties waren, en heeft tot op de dag snel last van haar gewrichten.
We kregen zelfs een uitnodiging voor vaccinatie tegen tbc, omdat de GGD had doorgekregen dat een van de ouders van ons aapje uit een land komt waar tbc voorkomt. Ik heb maar snel gebeld en gezegd dat de Mr geadopteerd is en al tientallen jaren niet meer in zijn moederland is geweest, dus dat we daarom die vaccinatie niet nodig denken te hebben. Ik was stiekem een beetje beledigd hahaha

Goedemorgen!
@mateke, aah wat zielig die verkoudheid, vooral als je dan ziet dat ze zo moe is maar niet goed slaap vat. hopelijk geen Corona en gaat het al iets beter.

@DG, fijn dat de prikjes ook goed gingen. Hier uiteindelijk wel in de avond verhoging en hij was echt uit z’n doen. Maakte ook de hele tijd een kreunend geluid. Maar sliep gelukkig wel goed, denk door de koorts.
Sprong 4 in aantocht, las idd ook dat die heel pittig kan zijn. Vind dat ook spannend omdat ik dan ook rond die tijd weer aan het werk ga ?

@liesforum, wij zien precies dat hier nu ook gebeuren en ben idd ook even aan het kijken of dat wanneer hij dan komt voor voeding of speentje. Het lijkt we alsof hij na 4 niet echt meer heel diep slaapt en soms huilend van moeheid wakker wordt. En de wakker tijd tot de ochtend dut red hij eigenlijk nooit. Waarschijnlijk trekt het allemaal wel een keertje recht. Vind die avonden wel lekker zo ook.

@lapjesendraadjes, ja ik vond het ook echt spannend maar is alles meegevallen. Oh joh de ggd zit er dus bovenop.

Heeft iemand handige tips voor flesvoeding geven in de nacht en onderweg? Nemen jullie al warm water mee oid. Ik merk dat ik nog een beetje zoekende ben in de fles wereld wat handig is ?

@DG onze meid heeft zelfs al 2x prikjes gehad ?. Het vaccinatieschema loopt in België iets anders dan in Nederland denk ik. Zij heeft toen veel geslapen vooral en had een beetje verhoging maar geen koorts. Over een goeie 1,5 week gaan we al voor de 3de keer prikjes halen ?. Aan sprong 4 zitten we nog niet.
@liesforum goh, ze slaapt wel best goed van zodra ze slaapt. Toch nog steeds de hele nacht door. 's Ochtends wordt ze wel vaak wakker door het snot in haar neus. Maar dan heeft ze vaak ook wel al een uur of 6 geslapen en is het sowieso ook tijd voor een fles. Dat geeft ze dan toch aan.
@lapjesendraadjes how, ze zitten er inderdaad wel bovenop zeg ?. Kan me voorstellen dat je er niet van was gediend haha
@sannenas Wij nemen ze gewoon even mee naar beneden om daar een flesje te maken en te geven maar moeten er vaak 's nachts ook niet echt meer uit. Wanneer we weggaan vul ik al flesjes met water op voorhand en dan zo'n melkpoedertorentje mee. We zijn momenteel nog nergens geweest waar je niet even kan vragen om het flesje op te warmen. Ik denk dat ik anders wel een thermosfles zou meenemen met warm water in en dan 1/3 warm water en 2/3 fleswater zou doen om de temperatuur juist te krijgen. Dat had ik ergens gelezen en alvast in mijn geheugen opgeslagen voor wanneer we het zelf nodig zouden hebben haha
Nora's zelftestje was negatief voorlopig. Ze snottert nog erg en huilt nog wat sneller dan anders maar ze was ook al wel weer wat vrolijker. Ondertussen ben ik natuurlijk zelf ook ziek ?. Surprise, surprise. Ik ga voor de zekerheid toch maar een PCR-test laten doen vandaag. Dan weten we het ineens zeker. Voor haar had ik het wel heel zielig gevonden om dat te laten doen maar voor mezelf maakt me dat niet uit haha

Terug
Bovenaan