Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Hello dames! Tsjee ik zie dat ik al 17 dagen niets heb geschreven. Mijn telefoon was kapot en we hadden tot 4 dagen geleden echt moeite met Sunny. Ze was hoop ik in een sprong want het sloeg heel plots over. Ze sliep tot eergisteren zelf in tussen 22/23u en overdag had ze 3/4 heerlijke lange slaapjes (2/2,5u). Gister was al wat lastiger en ik ben weer de hele nacht op geweest, en vandaag zette ze het op een huilen. Ik maak me alleen zorgen dat ik niet meer genoeg melk produceer om haar vol te houden. Ze huilt soms ontzettend na drinken en dan geef ik haar gekolfde melk bij. Misschien moet ik meer kolven tussen de voedingen door zodat er meer voor haar gemaakt wordt…
Verder gaat het wel goed hier. Kleine groeit zo snel, voor ik het wist of ze überhaupt heb kunnen gebruiken is maar 62 al bijna te klein, nu maar een lading 74 gekocht omdat 68 echt past nu… Het gaat echt snel. En ik ben zo moe, ik wil graag weer aan t werk maar mijn eerste focus is nu echt een huis vinden, het is namelijk zo lastig nu?
Ik hoop dat bij jullie alles beter gaat! Hier nog geen verkoudenheid gehad bij baby!

Oh ik lees nu over sprong 4? ja dit vond ik zeker de lastigste periode met haar tot nu toe. Niets was goed…
Gelukkig ging het goed toen we op reis gingen naar Parijs vorige week, al was ze super huilerig in de auto op de terug weg. We zijn naar de osteopaat geweest maar die gaf eigenlijk alleen tips die ik al gebruikte.. Dus dat was een beetje overbodig.

@sannenas, wij maken de nachtfles klaar en zetten die in de koelkast. We hebben een flessenwarmer en het flesje is dan, afhankelijk van de hoeveelheid, binnen een paar minuten warm. De Mr warmt de fles op en ik hou het mannetje zoet met de speen (en soms lekker wiegend in mijn armen).

Maarrrrr, sinds een paar dagen slaapt hij na de laatste voeding (22/23 uur) door tot 6 a 7 uur s ochtends! Dus nu bereidt de Mr eigenlijk de fles niet meer voor en rent hij s ochtends met zijn duffe hoofd naar beneden.
Ik vind dat wel mooi, hij is absoluut geen ochtendmens en ik geen avondmens. Daarom deed hij ook de nachtvoeding, maar het is zo langzamerhand verschoven naar de ochtendvoeding.

Oh meiden, sprong 4 al? Wauw! Rond 19 weken is dat toch? Ik ben blij dat sprong 3 er op zit. Vond het gehuil behoorlijk heftig om eerlijk te zijn. Gelukkig duurde het maar heel kort.
Ik geloof dat ik nog zo'n 6 weken te gaan heb voordat de volgende sprong er is.

Morgen mijn eerste werkdag ? ik heb er wel zin in moet ik zeggen! Ik moet vanavond heel wat voorbereiden en inpakken. Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan en hoe ik mij zal voelen!
Kleintje heeft dan een mannendag met zijn papa. Papa heeft gelijk wel een klus want oudste zus (beperkt) is ook nog een halve dag thuis doordat haar begeleidster positief getest heeft (wij gelukkig niet). Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan hahaha! Het enige wat ik voor hem moest doen was de kleertjes klaar leggen geloof ik ?

@amtk succes nog met de huizenjacht! En ik snap dat je graag weer aan het werk wil.
@lapjesendraadjes succes met je eerste werkdag vandaag!
Hier een negatieve Coronatest, oef! Ondertussen voel ik me zelf echt slecht haha. Wat een moeder lijden kan ?. Vandaag een ziekendagje thuis met de kleine meid. Zij begint zich wel al beter te voelen maar nog veel snot en wat diarree dus we houden ze voorlopig nog even thuis van de opvang.

Wij hebben een roller sinds vandaag, zo schattig!! En daar sta ik dan heel de tijd enthousiast te klappen en gillen oh wat goed ;) Zo grappig hoe trots je weer kan zijn he. Toevallig begon onze oudste ook 4 dagen voordat ze 4 maanden was te rollen en hij nu dus ook. Heel benieuwd of hij met kruipen etc. ook rond dezelfde maand gaat beginnen. 

@mateke, thanks! Ging goed vandaag. Thuis met papa ging ook goed. De Mr heeft de kleine vanochtend gewoon in pyjama en slaapzak in de wandelwagen gelegd en is zo met hem gaan wandelen ??
En hij had een poepbroek tot zn nek te verschonen hihi. Toen ik thuis kwam zag ik een tevreden baby en een tevreden papa. Dus hij heeft de vuurdoop glansrijk doorstaan!

@liesforum, oh wat leuk rollen! Ik verheug mij ook op die ontwikkelingen

@liesforum ah zo lief! Ik zou ook echt uit mijn dak gaan als ze zou omrollen haha ?. Mag je zeker trots op zijn.
@lapjesendraadjes haha liever zo'n vieze poepbroek bij papa dan bij jou zeg maar ?. Fijn dat je eerste werkdag is meegevallen!

Dank voor de fles tips :) en fijn dat het niet meer nodig is in de nacht. Hier lijkt hij ze ook opeens over te slaan. Maar niks is zeker natuurlijk haha ?

@mateke, gelukkig geen Corona maar het gaat echt nu in de ronde he. Hoop dat jullie je weer wat beter voelen?

@lapjesendraadjes, wat fijn dat je eerste dag zo goed ging toch ook fijn thuiskomen dan he. En geeft je weer een goed gevoel voor de volgende dag

@liesforum, oh ja heerlijk hè al die ontwikkelingen, snap heel goed dat je er enthousiast naast staat. Ik vind het echt bizar wat er nu allemaal qua ontwikkeling gebeurd. Elke dag een ander geluidje en beweging lijkt wel. Echt leuk om te zien.

@amtk, pff ja huizenjacht is pittig nu. En ik voel de moeheid ook ? hakt er wel in zo nu na 3 maanden vind ik.

Hier worden de handjes echt helemaal opgegeten en behoorlijk wat kwijl erbij haha. En zit er ook helemaal naar te kijken. Soms is hij zelfs gefrustreerd op z’n handen lijkt het haha.

Terug
Bovenaan