Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Jeetje, het is al weer een tijd geleden dat ik wat getypt heb? ben een hele tijd extreem moe geweest waar niet echt een oorzaak voor gevonden is. Word gegooid op stress maar naar mijn idee valt dat opzich wel mee haha.

Een baby en peuter is wel pittig af en toe, maar gelukkig gaan onze nachten erg goed. Novi heeft de laatste dagen zelfs vaak pas rond 8uur haar 1e fles, dus heel fijn. De oudste heeft een wekker met een zon en maan en weet heel goed dat ze pas uit bed mag als de zon er is dus die zet ik vaak ook wat later?

Kwa voeding zit Novi op 5x 180cc +6 schepjes voeding, soms heeft ze maar 4 flessen. Spugen doet ze nog maar af en toe dus de anti reflux voeding en bezoek aan osteopaat doen zijn werk goed.
Sprongetjes heb ik hier eigenlijk nagenoeg niet gemerkt, en als ik dat zo lees vind ik dat niet zo heel erg hihi.

Novi is wel weer voor de 4e keer alweer neusverkouden, zo zielig! We zijn vorige week op vakantie geweest en hoopte de 1e keer met haar te gaan zwemmen maar dat ging dus niet door verhoging en verkoudheid ?

Vanaf volgende week woensdag gaat ze naar de opvang. Bij ons doen ze niet aan wendagen dus meteen volle dagen. De oudste had hier geen problemen mee dus verwacht dat het nu ook wel goed gaat. Ik heb altijd het idee gehad dat ik het nu makkelijker zou vinden om haar weg te brengen, maar nu het dichterbij komt kan ik wel janken als ik er aan denk? omdat ik zelf 1 maart pas begin met werken heb ik zelf wel mooi nog tijd om thuis wat te rommelen enzo als de kids naar de opvang zijn.

@sannenas dat opeten van de handjes ken ik, hier gaan de handen ook steeds in de mond met veel kwijl als gevolg haha.

@liesforum geweldig he zo'n ontwikkeling! Novi probeert ook om te rollen dus denk dat dat ook niet lang meer duurt!

@Mateke fijn dat het nu beter gaat met de nieuwe voeding!

Zo, een heel verhaal haha, toch maar wat beter bijhouden ?

Zo, mijn eerste werkweek zit er weer op! Ben er erg moe van, zoveel mensen opeens!
Het mannetje heeft t goed gedaan op de opvang. Hij doet er nu een lange slaap en de rest hazeslaapjes. Hij is s avonds zo moe dat hij halverwege de voeding in slaap valt. We zitten nu wel weer met 6 voedingen, maar de twee laatste zijn maar kleine flesjes. Ik kom nu met moeite aan de 800/900 cc.
En ik merk nu belangstelling voor al zijn speelgoed ipv alleen de loopy rings.

Sinds 2 dagen heeft hij erg dunne poep. Gisteren denk ik een spuitluier? Hij was helemaal doorgelekt, het was ook zo dun. Zelfs ik zat onder (poepen doe je op schoot bij mama, vindt hij hahaha).

Vandaag gaan we naar de osteopaat. Ik ben benieuwd of het gaat helpen met voorkeurshouding!

@mateke, wat fijn dat het beter gaat. Nu hopelijk weer helemaal fit?

@lapjesendraadjes, kan mij goed voorstellen dat je er moe van bent. Maar zo fijn dat de opvang goed gaat. Geeft toch wat rust denk ik.

@dvbM ja zo mooi hè, maar idd met zoveel kwijl haha. Ik werd al bang dat er super vroeg tandjes zouden komen? en volgens mij kan hij niet wachten om zelf z’n fles vast te houden. Moet hem echt in bedwang houden haha

Hier is t wel weer even pittig, nachten erg gebroken vooral vanaf 3/4 uur. Hij slaap daarna zo onrustig. Dus we proberen vanalles. Het lijkt er op dat het z’n darmen zijn.. maar who knows. Zo lastig soms om het allemaal uit te vogelen. Hoop iig dat dit snel een keertje over is want begin het slaap gebrek wel te voelen ? Vergeet ook echt alles ? soms wel handig, ook de hele intense momenten haha. Maarja voor hem natuurlijk het aller vervelendst

@Dvbm fijn dat de reflux onder controle is! Bij ons is het met de anti-refluxvoeding ook fel gebeterd. Wat zielig wel dat ze al zo vaak verkouden is geweest! Maar ja, hoort erbij met zo'n kleintjes zeker. Geniet toch ook maar van je rustigere dagen als ze allebei naar de opvang zijn ?. Je zal er wel weer snel genoeg aan wennen om ze af te zetten.
@lapjesendraadjes ja intens hè, zo'n eerste werkweek ?. Wij zijn nu 2x naar de osteopaat geweest voor voorkeurshouding en ze lijkt er helemaal vanaf te zijn! Haar hoofdje draait nu vlotjes en spontaan alle kanten op. Wat ze wel had was dat ze de rest van de dag nogal hangerig en huilerig was wanneer we naar de osteopaat waren geweest. De dag ervoor en de dag erna geen last van alleen die dag zelf wat. Het is ook wel hard werken voor hen om die spieren mee los te krijgen heb ik het idee. Al lijkt het dat ze niet veel doen ?.
@sannenas we zijn allebei nog wat snotterig maar voor de rest helemaal fit. Nora is gewoon helemaal haar vrolijke zelve en laat het niet aan haar hart komen. Echt een heerlijke baby ?. Ik ben moe maar net nog een goede nacht gehad dus dat scheelt ook wel weer.
Hier is dus de reflux ook helemaal onder controle met haar nieuwe voeding. Ik merk dat ik veel minder vuile was heb iedere dag. Ze hoeft niet meer iedere dag een extra schone trui en schone body aan maar kan gewoon 1 outfit aanhouden per dag haha. Scheelt toch wel weer! Ook in de hoeveelheid hydrofieldoeken zie ik het. Onze plek met doeken beneden gaat minder snel leeg. Geen doek per voeding meer ?. Heerlijk!

Wat fijn @mateke en Dvbm dat de reflux onder controle lijkt! 
Bijzonder ook wat een osteopaat kan betekenen. Ik heb er naar gekeken maar door de lockdown duurde het bij ons 1,5 maand voordat we terecht konden.
@sannenas nou inderdaad die handjes opeten. Hij lijkt hier niet te kunnen stoppen, mijn oudste had dit helemaal niet. Voordeel is wel dat hij zijn hand 's nachts ook als speen gebruikt en we er niet of max 2 keer uit moeten opeens? 
@lapjesendraadjes fijn dat je eerste werkweek goed is gegaan en dat het bij papa ook goed ging. Toch altijd spannend zo'n eerste werkweek! 

Ik denk dat bij ons de sprong is begonnen (18 weken vanaf uitgerekende datum). Hij kan zichzelf opeens nauwelijks vermaken. Hij rolt de hele tijd en word dan chagrijnig dat hij op zijn buik ligt. Hij is vooral blij als hij bij je zit. Hij slaapt ook veel opeens. Vannacht van 19-8 uur en lag er om 9.20 alweer in? 

Volgens de osteopaat heeft onze jongen reflux (maar niet de heftige variant waarbij het refluxziekte heet), waardoor de voorkeurshouding te verklaren valt. Hij kan nl goed zijn hoofdje alle kanten op bewegen, alleen tijdens tummy time zit zijn lichaam vast en kan hij maar 1 kant draaien. Heel bijzonder! Ook om bevestiging (zonder dat ik er naar vroeg!) van mijn vermoeden te krijgen dat hij reflux heeft. Ik twijfelde een beetje omdat het geen enorme golven zijn en hij geen pijn heeft na het spugen, maar dat kan dus ook! Hij voelde ook geen blokkades, dus meneer is prima door de bevalling gekomen. Tijdens de behandeling spuugde meneer hem helaas helemaal onder ??
Ik heb oefeningen gekregen en over 2 weken moeten we nog een keer terug komen. Ik ben zo benieuwd of het gaat helpen!

Weer lekker weekend dames! Gezellig alle berichtjes. Jullie leuke plannen? Het zonnetje schijnt heerlijk, even gewandeld met partner en ons meisje.

Die moeheid herken ik ook, ondanks dat de nachten wel ok zijn. Ons meisje heeft 'berg' op haar hoofdje.. Gaat vanzelf weg begreep ik, dus wil eigenlijk niet met olie aan de slag (las ik als tip). Herkenbaar voor iemand?

Ze vindt op haar buikje oefenen steeds leuker maar rollen nog niet hahha. Verder drinkt ze goed en gister mega schaterlachen ineens.. ik kreeg zelf ook helemaal de slappe lach door haar lachje heerlijk!!

Gaan jullie trouwens veel op pad met de kleine? Bedoel dan naar een vriendin, winkel, restaurant.. Ik erg weinig. Ga wel zelf de deur uit hoor en gezamenlijk ook wel met de kleine naar bv een verjaardag maar ik laat haar zo veel mogelijk lekker thuis bij ons of ik ga alleen naar een vriendin.

Terug
Bovenaan