Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

@liesforum Ow succes met de sprong! Bij ons loopt de nacht tegenwoordig van 21u tot 8u ongeveer met nog een fles om 23u en meestal 1 rond 6u. Geniet van de lange nachten zou ik zeggen ?.
@lapjesendraadjes fijn dat je gevoel bevestigd wordt hè. Bij ons is het ook reflux maar zonder de pijn (gelukkig). Hopelijk kan de osteopaat helpen. Hier is haar voorkeurshouding er helemaal uit na 2 sessies!
@DG onze kleine meid heeft ook berg op haar hoofdje en wij doen daar ook niets aan. Ze hebben er geen last van en het zou net een extra beschermlaagje zijn op het hoofdje had ik begrepen. Plus, wie heeft er nu ook tijd om de hele tijd die korstjes weg te halen haha ?. Ik niet alleszins. En ze komen toch weer terug. Oh en ons meisje had vanmorgen ook luidop gelachen tegen papa maar ik lag nog te slapen en heb het helemaal gemist ?. Wij nemen ze vaak mee naar overal. Winkel wat minder. Maar feestjes, vrienden, restaurant, ... gaat ze overal mee naartoe

@DG: onze jongen heeft ook berg. Het beste is geloof ik om zo min mogelijk shampoo te gebruiken. Je kunt babyolie gebruiken inderdaad. Wij doen gewoon haarlotion en borstelen er dan overheen. Het gaat vast ooit over.

Mag ik vragen waarom je niet op pad gaat met je kleintje? Tijdens mijn verlof ging ik elke dag een uur naar buiten met hem. Ok, nu woon ik in het stadscentrum, dus dat maakt t misschien makkelijker, maar ik wandelde met hem naar de winkelstraat en vervolgens door het oudere gedeelte (met kinderkopjes ??). Soms had ik mijn boterhammetjes gesmeerd bij mij en dan ging ik op een bankje aan de singel zitten om het op te eten. En de andere dag liep ik dan juist weer de andere kant op, naar een paar met kinderboerderij.
Vaak dus dezelfde wandelingen, maar zo kregen wij onze frisse lucht, ik mijn beweging en zo dus weer meer conditie en ik zag zo ook weer wat mensen. Ik woon nl in een appartementencomplex en vanuit mijn verdieping kan ik de grond niet zien.

Vandaag zijn we voor het eerst een dagje naar mijn ouders geweest. 5 kwartier rijden. Mannetje deed het hartstikke goed en was lekker aan het sjansen met hen haha. Sliep wel heel weinig en raakte oververmoeid. Sliep gelukkig in de auto terug. Thuis wilde hij nog wel een fles en lag daarna knockout in bed. Het is voor het eerst dat ik niet met hem naar bed ben gegaan!

Morgen is het exact een jaar geleden dat hij als eicel mijn buik voor het eerst verliet en exact 3 maanden geleden dat hij werd geboren. Zo bijzonder!

Leuk allemaal!

Ik bedoel niet dat ik de deur helemaal niet uit ga. We wandelen met haar, ze gaat ook mee naar verjaardagen als we samen gaan maar ik bedoel meer dat ik haar eigenlijk nooit alleen mee neem, als ik alleen naar de winkel ga of naar een vriendin. Vind ik dan gedoe ofzo :) maar miss is dat ook een kwestie van doen en wennen.

@DG ik ben met onze zoon ook een tijdje wat minder naar buiten gegaan. Meer omdat ik toen merkte dat hij weinig sliep en wat meer last had van prikkels. Vanaf 3 maanden oud kwamen we in wat rustiger vaarwater, slapen gaat steeds beter en ik word relaxter (zal ook wel wisselwerking hebben). Ik neem hem nu overal mee naar toe, vorige week voor het eerst 2 kids in mijn eentje meegenomen naar de horeca. Gaf hem de fles daar en kon hem zo in de wandelwagen weer te slapen leggen, zo chill. Van te voren vond ik het spannend, maar merk wel dat je het gewoon moet proberen.
Hier ook veel berg op zijn hoofje, heb er nog niks meegedaan maar vind het wel stom staan haha.
@sannenas sterkte met de gebroken nachten. Wij hadden er rond de 12 weken ook een paar weken last van, het werd langzaam steeds beter nu sinds een week wel oke (18 weken oud inmiddels). Hoop dat het de 4 maanden slaapregressie is en dat geweest is?

@DG, ah zo bedoel je! Naar een winkel zoals een drogisterij of supermarkt ga ik wel alleen met hem. Maar echt winkelen voor kleding voor mijzelf heb ik nog niet met hem gedaan! Hij slaapt gewoon niet in winkels met muziek.
Vandaag heb ik zelfs 2 uur gewandeld voordat hij sliep (Ik was na een uur thuis maar echt letterlijk voor de voordeur gingen de ogen wijd open en begon hij een beetje te huilen, dus toen heb ik rechtsomkeer gedaan hahaha)
Ook ben ik nog niet zelfstandig met hem ergens op bezoek geweest. Ik vind het vooral onderweg spannend, ik heb nog nooit een stukje alleen met hem in de auto gereden. Ben bang dat hij dan gaat huilen en ik hem niet kan troosten.

@DG ah op die manier. Goh ik vind alleen met haar op stap gaan niet veel anders dan alleen met haar thuis zitten. Ik ga vaak even op bezoek bij mijn ouders of schoonouders wanneer ik met haar alleen ben. Consultatiebureau, osteopaat, doktersbezoeken, heb ik ook met haar alleen gedaan. Wanneer ik naar vb. de supermarkt ofzo ga met haar, doe ik de draagdoek aan. Dan hoef ik niet zo met die draagbare autostoel te sleuren aangezien wij geen adapters hebben om deze op de kinderwagen te zetten. Kledij shoppen voor mezelf heb ik nog niet gedaan maar zou ik wel eerder zonder haar doen. Je wil toch rustig iets kunnen passen hè. Haar luiertas staat eigenlijk ook standaard gevuld klaar. Enkel nog kwestie van wat flesjes erin te stoppen wanneer dat nodig is en we zijn weer vertrokken.
Pfff vandaag was weer een drukke dag. Ik ben gewoon moe van het weekend haha ?. We hadden een soort van 3-in-1-feest vandaag met de schoonfamilie. Gisteren en vandaag dan weer de hele tijd bezig geweest om ons huis op orde te hebben aangezien de hele bende naar ons kwam. Het was dan feest voor de verjaardag van de grootmoeder van mijn man. Ze wordt er dinsdag 98. Verder was er ook een neefje jarig geweest. Hij was 6 geworden. En bovendien was het ook meteen gender reveal van de tweeling die mijn schoonbroer verwacht. 2 meisjes! Wordt leuk voor onze kleine meid later! Hebben ze gezellig veel aan elkaar tijdens familiefeestjes. Maar pfoooeee wat was het dan weer druk. Onze meid totaal overprikkeld, ik totaal overprikkeld. Dadelijk nog de laatste fles erin en hopelijk een goede nacht. Het was al een hele klus om ze daarnet in slaap te krijgen. Vanaf donderdag hebben we een poetshulp ?. Zij zal iedere week een halve dag komen poetsen. Kijk ik zooooo naar uit ?. Weer een zorg minder en wat energie uitgespaard.

@liesforum, dankje, dat is in ieder geval een hoopvol bericht :) van het weekend ben ik een nacht naar de logeerkamer gegaan, dus deed mijn vriend de nacht. Ik was helemaal moe, werd ik alsnog om 2,4,6uur wakker haha. En je raadt het al, slaapt hij gewoon van half 11 tot 6.30. Krijg het al benauwd bij de gedacht van sprong 4 en slaap regressie haha.

@DG, ik ben ook nog niet echt veel met hem alleen weg geweest. Eigenlijk wat @liesforum ook zegt, de slaap ging/ gaat niet zo lekker en prikkels. Ik ga deze week voor het eerst alleen met hem en de auto naar een vriendin in andere stad. Vind dat best spannend, alles weer een beetje opnieuw uitvinden ofzo. Heb al met hem alleen gereden en hij huilt / krijst helaas altijd 5 min en dan is t stil. Heel lastig wel, komen er ook niet echt uit wat het is. @lapjesendraadjes, snap heel goed je gevoel.

Hier was ook veel berg, wilde het eigenlijk ook niet weghalen aangezien het weer terug kan komen. Maar cb gaf aan horen dat het goed was om het weg te halen zodat de huid wat kan ademen. Misschien was het wel heel erg bij hem haha. Met olie ging niet echt, toen dat dr leen cremetje gehaald met 1x was alles wel weg. Het lijkt nu iig veel rustiger, ben normaal niet zo van de goedjes. Maar dit werkte wel goed.

@mateke, gezellig zo’n weekend, maar idd al die prikkels hè! Komt echt even harder aan zo.. ik was vrijdag uiteten met vriendinnen. Rot nacht en zaterdag weer op visite en bezoek. Je kon me bij elkaar vegen. Oh ja schoonmaker is hier ook de beste investering tot nu toe ?

Oh my god, we zijn weer terug bij een nachtvoeding. Hij komt nu al 4 nachten achter elkaar tussen 4 en 5 uur en dan drinkt hij 3 van de 4x een volle fles leeg. Waar zou dit toch door kunnen komen? Slaapregressie is toch pas bij 4 maanden? Meneer is 3 maanden en 2 dagen oud..

We zien overigens echt al effect van de behandeling bij de osteopaat! Hij geeft veel minder terug en op zijn buik kan hij nu alle kanten op draaien. Zo blij mee!

Terug
Bovenaan