Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

@lapjesendraadjes vervelend he! Bij allebei mijn kids begon de slaapregressie juist met 3 maanden. Ik lees bij veel slaapcoaches dat het tussen 3 en 5 maanden begint. Ik heb geen idee of wij het echt gehad hebben maar iig rond 3 maanden 2 weken wat drama gehad.
Wat bij ons werkte was hem rond half/5 als hij wakker werd in onze armen nemen en sliep hij wel verder tot 7 ipv voeding vragen. Wij waren dan zelf dus wel steeds al vroeg wakker haha. Sindsdien werd hij elke week een half uur later wakker. Nu half 7? Ik las ook dat je het iig donker moet houden zodat een kindje niet denkt dat 5 uur al ochtend is. 

@lapjesendraadjes, dit gebeurde bij ons ook bij 3 maanden. Heeft net als liesforum zegt ook 2 weken aangehouden. Gaat nu weer beter! Voor ons was het even doorbijten. Maar alles is een fase ☺️ ik ging deze fase zelf iets eerder slapen om het een beetje uit te houden. Helpt een speentje geven of iets niet? Idd wat liesforum zegt is vasthouden dan miss wel een optie om een beetje in dat ritme te blijven.

Hier wordt hij nog wel rond 5 hongerig wakker maar hij krijgt voeding om 22.00. Dus we zijn aan het kijken om wat te schuiven met de tijden. Hoelaat geven jullie de laatste voeding? En dan echt wakker? Hij gaat hier rond half 8 naar bed want later wordt hij echt minder relaxed.

@lapjesendraadjes ah ja herkenbaar! Bij ons ook onlangs verschillende nachten op rij, ik denk minstens een week ofzo, om 4-5u al wakker voor een fles... soms hielp een speentje geven dan wel om het nog wat te rekken ?. Dan hebben we een aantal goede nachten op rij gehad waarbij ze tot 6-6u30 sliep. Deze ochtend was ze er wel weer om 4u... vermoeiend wel! 

@Sannenas hier krijgt ze de laatste fles om 23u. Rond 21u valt ze vaak wel al diep in slaap. Voor de fles maken we ze wel wakker. Nog even verschonen, pyjama aan als dat nog niet gebeurd is. Tijdens het drinken valt ze dan vaak vanzelf wel weer in slaap.

Hier gelukkig nog goede nachten!
Novi heeft tussen 22:00 en 23:00 meestal haar laatste fles. Deze is overigens sinds afgelopen vrijdag met een ruime eetlepel rijstebloem.
Omdat Novi standaard vort huilde tijdens de fles en nog steeds wat spuugde kreeg ik het advies van het cb om al wat vastere voeding te introduceren. Zo heb ik vandaag ook haar eerste hapjes banaan gegeven, dat vond ze volgensmij erg lekker! En ze heeft geen krampjes oid gehad dus dat is een goed teken?
Als ik dan bedenk dat ze nu alweer haar eerste hapjes heeft gehad gaat de tijd zo snel, nog even en het echte baby zijn is er al weer van af?
Morgen gaat ze voor de 1e keer naar de opvang, ik ben echt zo benieuwd hoe ze het gaat doen.

Bij ons al sinds 3 maanden de laatste fles om 18.30 en geen nachtvoedingen sindsdien. Sinds een week ook geen speentje hoeven geven.
Wij gebruiken over een fedde en kees lakentje, ook sinds hij 3 maand is. Dit lijkt dus echt te helpen voor het slapen! Volgens mij niet eerder gedeeld hier. Ook het slaapzakje hebben wij van hun, gestopt toen met puckababy slaapzak. 

Dank voor jullie antwoorden :) gaan toch maar eens richting 23.00 proberen. Gelukkig gaan de slaapjes overdag ook stukken beter nu.

@liesforum, oh goed om te horen van de fedde Kees , ik zat er ook naar te kijken. Nu idd ook puckababy slaapzak en de ritjes open voor z’n armen. Maar moet z’n armen echt tegenhouden als hij in slaap valt anders wiekt hij zichzelf zo wakker. ? Wil/ moet wel afbouwen ivm rollen straks.
Wat fijn geen nacht voedingen meer :) kan niet wachten haha.

Oh wat leuk zeg die eerste hapjes, hier nog niet geprobeerd. Ben zo bang dat z’n darmpjes van slag raken. Heeft ie al zoveel last van heb ik het idee. Hij is al vaak a-relaxed tijdens het de fles. Ik zat ook aan rijstebloem te denken, omdat ik soms maar moeilijk onder de 1000ml blijf vooral als
Hij nog in de nacht ook wil, cb ook maar eens vragen.
@DvBM succes morgen :) toch ook weer spannend hè.

@Dvbm Hopelijk doet ze het goed vandaag maar dat denk ik wel ?. Wij starten eind volgende week met fruitpap. Dan is ze 4 maanden. Ik moet de brochure die we daarover gekregen hadden nog eens nalezen maar ben benieuwd of ze het lekker zal vinden ?. En dan begint dat echte kleine baby-zijn er inderdaad toch wel af te gaan hè. Lekker cliché maar wat worden ze toch snel groot! Haha ?.
Fijn dat bij iedereen het slapen precies wel begint te beteren, ook overdag!
Vandaag weer consultatie gehad bij Kind&Gezin (zo heet het consultatiebureau in België). Ze is nu 16 weken en was 62 cm groot en weegt 6,6 kg. Ze zit mooi op schema ook qua ontwikkeling van motoriek en dergelijke. Weer helemaal goedgekeurd ?. De voorlopig laatste prikjes zitten er ook weer in. Nu hoeft ze pas op 1 jaar weer een prik. Toch wel altijd een beetje zielig, al had ze het heel flink gedaan want ze was al snel gestopt met huilen na die 2de prik. Vandaag zal dan wel weer een dagje met veel slapen worden.

Dank meiden, jullie stellen mij echt gerust dat het normaal is dat hij opeens weer vroeg wakker wordt!
Vannacht was hij moe van de opvang en dus werd hij pas om 6 uur wakker..

Ik ben van plan te wachten met fruithapjes tot 6 maanden. Of nou ja, te wachten op wat hij zelf wil. Als hij over een maand het eten uit mijn mond kijkt dan begin ik natuurlijk eerder! Ik ben nl bang voor darmkrampjes. Heb zelf ook de nodige darmissues gehad dus ik ben voorzichtig!

Terug
Bovenaan