Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Heej dames, hopelijk niemand al te veel schade door de storm? Bij ons waren enkele spullen in de tuin omgewaaid en was een stukje dakbedekking van de buren in de tuin gewaaid maar niets ergs gelukkig ?. Onze meid hadden we vroeger moeten ophalen bij de opvang vanwege de storm dus ben ik ook wat vroeger moeten stoppen met werken vrijdag.
Pfffoooeee wat een ding is die 4 maanden slaapregressie... ben doodop. Nu al een week dat ze iedere nacht al om 3-4 uur om een fles komt ipv 6-7 uur, ongeacht of ze haar laatste fles om 22u of om 23u heeft. Overdag zijn haar dutjes weer korter, terwijl ze net zo goed gingen. En tegen de middag/avond aan is ze dan ook zo uitgeteld dat ze niet zomaar in slaap geraakt. Het is pittig de laatste tijd. Ik las dat het slecht slapen bij de meesten na 2 weken over was. Ik duim heel erg dat dit bij ons ook zo is ?. En ondertussen meeveren en go with the flow. Ik heb het vandaag zo rustig mogelijk gedaan. Morgen ook niets op de planning. Volgende week zaterdag gaan mijn man en ik samen nog eens op date en komt mijn zus babysitten. Daar kijk ik ook heel erg naar uit ?.

@mateke herkenbaar bij ons zijn de pittige nachten helaas ook terug. Na een week lang doorslapen toch jammer? Ik dacht rond de 3 maanden de slaapregressie gehad te hebben, maar hij is nu 19 weken en we hebben weer feestjes ' s nachts. Hoop zo dat dit niet te lang duurt. De dutjes overdag gaan juist geweldig opeens, 2 x 1,5 uur en eentje van drie kwartier. 
Mantra het is een fase herhaal ik maar elke dag nu??

Wat een storm hè! Hier gelukkig ook geen schade. En ook lekker binnen gebleven en rustig aan doen. Want hier gaat het qua slaap ook heel pittig. Dus ik snap je helemaal Mateke. Ik weet niet waar wij eerder in zaten ? Maar het ging een week goed met langere dutjes en zelfstandig slapen ging steeds iets beter. En nu weer heel veel wakker in de nacht, 1.30, 4 en dan eigenlijk gewoon elk uur ? Vind hem ook wat hangerig er ofzo. Ben ook echt moe, dus echt even uitvogelen hoe ik weer aan een beetje energie / slaap kom. Haha. Daarnaast laat hij zich ook opeens slechter door z’n vader troosten. Ervaren jullie dit ook? Gister krijste hij het uit voor 10 min en ik pak hem gelijk stil en zakt in slaap ?
Over een week moet ik weer aan het werk dus ben benieuwd hoe dat zal gaan met dit energie level. Ik ga er maar vanuit dat het een paar weken duurt, alles is een fase. Haha.
@liesforum, was aan het typen en zie je reactie na het plaatsen haha. Alles is een fase ??‍♀️Wij hadden van de week ook opeens een middag dut van 2 uur en dacht moet ik hem nu wakker maken ?

@liesforum oh pfoe pittig... ik hoop zo dat dit niet te lang duurt haha. Maar zoals je zegt, het is een fase dus we moeten er gewoon maar even doorheen en hopen dat ze niet te lang duurt ?.
@sannenas oh ja herkenbaar. Hier ook: mijn man krijgt ze niet getroost of in slaap. Dan begint ze gewoon harder te krijsen. Van zodra ik ze pak, lukt het vaak wel beter. Al is dat tegen 's avonds ook moeilijker vaak. Onze dutjes zijn echt weer een ramp. Als we 3 kwartier halen zal het veel zijn. Wanneer ze dan wakker is, is het vaak meteen huilen. Je merkt dat ze dan eigenlijk nog wel moe is maar zelf niet meer terug in slaap geraakt en dan is het ook moeilijk om ze weer in slaap te krijgen. En dus tegen de avond compleet uitgeput en nog moeilijker om ze rustig te krijgen ?

Wat een storm he! Wij hebben al ons tuinmeubilair van het dakterras naar binnen gehaald en het ledikant en de box weg bij het raam gehaald. Bij ons geen schade, maar bij de buren kwamen de tegels op het dakterras omhoog ?

Pfffff hier is sprong 4 begonnen geloof ik. Hij wil niet slapen (of hooguit een halfuurtje) en zeker aan het einde van de middag wil hij niet neergelegd worden. Hij wil tegen mijn schouder aan hangen. Op zich ook wel fijn, want hij kruipt echt in mij. Maar wel vermoeiend! Ook komt hij weer vrij snel om de fles. We gaan helaas over de liter heen op sommige dagen.
Ik heb hem zelf maar even gewogen en gemeten en hij is volgens mij 5 cm gegroeid sinds de laatste keer! Hij weegt nu 6,7 kilo. Een flinke jongen! Maatje 62 zit nog net aan.
Vrijdag mag ik weer voor controle en zijn eerste prikjes. Ik hoop dat ze adviseren om de fles in te gaan dikken. Want ik wil weer terug naar 5 voedingen.

En hij is dus sinds vrijdag verkouden. Hij lijkt er weinig last van te hebben, hij snurkt er niet door maar zo af en toe heeft hij een loopneusje. Ik heb een neuspeer, die is fantastisch om steviger snotjes eruit te krijgen!

Wat vervelend dat bij sommige de slaapjes minder goed gaan!

Hier gelukkig ook geen schade van de storm. We hadden alles binnen gezet en de trampoline vast gemaakt. Ondanks de spanbanden zagen we de trampoline soms nog een stukje omhoog komen, maar goed dat hij vast gemaakt was!
Ik heb de kids om eerder op moeten halen. Vond het ergens wel jammer, het was eigenlijk mijn 1e hele dag dat ik alleen was en geen afspraken oid had hihi. Maargoed het gaat om om de veiligheid.

Novi is nu 2 dagen naar de opvang geweest en ze heeft het heel goed gedaan, alleen het drinken deed ze de eerste dag wat moeizamer. Maar of dit aan de nieuwe omgeving lag of gewoon een mindere dag was weet ik niet, ze werd savonds om 22:00u al wakker (normaal moet ik haar wakker maken voor haar laatste fles) en snachts om 4uur alweer. Was even bang dat haar goed slapen op zou houden maar gelukkig gaat het nu weer goed.

Gisteren zijn mijn man en ik eindelijk weer een keer samen uit eten geweest, wat is dat fijn zo ff weg zonder kids!

Dag dames! Ik lees even terug, ik wil zo graag meer schrijven maar ik kom er steeds niet aan! Gelukkig is iedereen er heelhuids vanaf.. nu dacht ik dat het eindelijk over was vannochtend maar nu staat het weer opnieuw op storm?
Ik zat al te denken waarom Sun plots zo slecht sliep, slaapregressie! Overdag ging ze van 3/4 slaapjes voor 2 yur naar 2 van 30 minuten ?‍? het gaat nu weer iets beter, maar ze valt niet zelf in slaap! En maar overstrekken en huilen ‘s avonds :( echt zielig…
Hier hebben we nu een hele vervelende luieruitslag op haar schaamlipjes… ik hoopte eerst dat het met drooghouden en wat zinkzalf over zou gaan maar gister zag ik ook witte plekjes, dus ik denk dat ze een candida heeft, ik wist niet eens dat dat kon. Maar het is nu al 3 dagen, dus we gaan zo (in dit weer pff) naar de huisarts.
Ik hoop dat het goed gaat met alle kleintjes! Ik probeer nu een beetje bij te blijven! Twee dagen geleden was ze 4 maanden! Wat een enorme groei! Ik ga morgen naar het consultatiebureau omdat ik het wel interessant vind om elke maand de groei bij te houden! Zelf ben ik zo moe telkens, heb zelf ook een slaapregressie hahah!

@lapjesendraadjes Oh hopelijk is hij snel weer genezen. Ik vond een neuspeertje maar niets ?. Spoelen lukte bij ons beter maar dat zal voor iedereen weer anders zijn vermoed ik. En tja, die flessen extra... Als hij ernaar vraagt zal hij het wel nodig hebben denk ik dan. Zo'n sprongetje lijkt me voor zo'n kleintjes ook wel vermoeiend en hongerig werk. Ik ben ook stilaan aan het uitkijken naar kleertjes maatje 68 ?. Pyjamaatjes heb ik al besteld want die zitten echt al te strak. Heb er allemaal met voetjes aan maar ze heeft best grote voeten dus die trekken dan snel strak. Ik heb deze keer pyjamaatjes zonder voetjes besteld. Hopelijk kan ze die wat langer aan dan.
@Dvbm heerlijk hè, nog eens zonder baby/kinderen weg ?. Wij hebben zaterdag zo'n uitstapje in het verschiet ?. Fijn dat Novi het goed doet in de opvang!
@amtk oh zo zielig, zowel het overstrekken als de uitslag. Hopelijk kan de huisarts jullie goed verderhelpen en is ze er snel vanaf.
Hier wil ons Nora tegenwoordig mee helpen bij het geven van de fles ?. Ze probeert de fles dan zelf te pakken maar dit lukt nog niet zo goed en dan duwt ze die fles vaker uit haar mond dan dat ze die effectief vasthoudt, met het nodige gezeur als gevolg natuurlijk ?. Toen haar fles bijna leeg was deze ochtend, had ik ze haar die even gegeven en was ze echt met 2 handjes aan het proberen om die fles in haar mond te stoppen. Zo schattig! Ze had nog weinig resultaat maar ik denk dat dat niet lang meer zal duren ?

Terug
Bovenaan