Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Ik heb expres pyjama's zonder voetjes, mijn jongen heeft grote voeten hahaha en anders zit het niet prettig! Ik heb inmiddels een grotere maat gehaald en dat zit weer prettig!

Vanmiddag werd ik gebeld door de opvang dat hij koorts had, of ik hem kon komen ophalen. Hij had ook 4 uur achter elkaar geslapen daar, wat echt abnormaal voor hem is. Afgezien dat hij iets zeurderig en dus erg warm is, merk ik weinig aan hem. Hij drinkt, plast en poept goed, dus daar ben ik blij mee!
Ben wel benieuwd hoe vannacht zal gaan. We gaan het zien!

Haha ja hier ook een baby met grote voeten dus daarom pyjamaatjes zonder voetjes nu gekocht ?. Hopelijk een goede nacht, lapjesendraadjes!

Hebben jullie ervaring met een Bumbo-zitje? Deze week hadden ze in de opvang onze kleine meid er een keer in gezet op maandag en een keertje op dinsdag. Ze vond dit blijkbaar wel leuk. Nu had ik al gelezen dat dit eigenlijk niet zo goed is voor een baby die nog niet zelfstandig kan zitten. Onze Nora kan haar hoofdje wel al goed rechthouden en zit erg graag recht op schoot maar zelfstandig kan ze dit uiteraard nog niet. Op foto leek ze er wel goed in te zitten. Van een collega heb ik nu ook zo'n zitje te leen gekregen maar ik weet het niet zo goed. Hebben jullie zo'n zitje of zouden jullie het gebruiken? Waarom wel of niet? Het leek me wel handig om binnenkort haar fruitpapjes in te geven als ze er inderdaad goed in zit.

@mateke, het is wat hè met die mannen ? wij proberen maar wat meer momentjes van hun samen in te bouwen. Anders wordt het zo lastig als ik bijvoorbeeld weg ben ofzo. Ik ben er ook wel schuldig aan dat ik het soms wat lastig los kan laten haha. Oh dat stoeltje zag ik toevallig ook voorbij komen, ben ook benieuwd naar ervaringen. Wilde hem misschien ook aanschaffen. Lijkt mij ook inderdaad ook leuk met de hapjes geven. Wij hebben wel de newborn set voor op de stokke. Maar dat is tot 9kg en daar zijn wij al bijna ?@lapjesendraadjes, oh voor de eerste keer wat ziek. Hoop dat de koorts inmiddels weg is en hij zich nog steeds verder gewoon goed voelt. Hier morgen eerste keer wennen bij kdv, we mogen een uurtje samen er zijn. Dus ben heel benieuwd. Het is nog niet de locatie ( en de dagen ? ) die we willen maar de wachtlijsten zijn enorm.
Dutjes zijn overdag nog steeds een ramp en nachten wel weer ok. Elke dag weer een verassing. Maar herken zo wat je zegt @mateke.
Ik zie dat hij ook opeens z’n voeten afdrukt en z’n billen omhoog duwt ben benieuwd of dat een voorbode is van rollen. Echt bizar deze sprong allemaal nieuwe geluidjes en nieuwe dingen. Moet wel heftig zijn voor zo’n kleintje. Maar zo leuk om te ervaren en hem zo te zien groeien.
@liesforum, heb fedde&kees binnen en het is even wennen maar volgens mij echt heel fijn.

Hoi allemaal ! Ik heb in het begin wel eens vaker wat geschreven maar eigenlijk al heel lang hier niks meer terwijl ik zo af en toe wel eens mee lees. Ik zal me even kort voorstellen ik ben Chantal en heb 2 dochters eentje van 3,5 en een meisje van bijna 3 maanden ! 
Ik las over het stoeltje ik zit bij de fysio met mijn dochtertje en daar hadden we het toevallig over en word afgeraden wanneer ze niet zelf standig kunnen zitten. 
Waarom weet ik ook niet precies. 
Onze dochter zit nu in sprong 3 volgens de app dag 2 maar wij hebben het idee dat dit al een paar dagen is. S avonds in slaap wiegen , vannacht opeens een nachtvoeding , extreem erg overstuur vanuit het niets. Herkenbaar ??? Vind het leuk om weer eens wat vaker te schrijven en mee te lezen !!  

Hier is het mannetje nog steeds ziek. Slapen ging goed vannacht gelukkig. Hij heeft vanmiddag zijn hele fles over de Mr uitgespuugd. Vanochtend was zijn temp goed gezakt, maar nu voelt hij weer erg warm aan. Straks weer even temperaturen. Hij is ook weer wat huilerig. Vrijdag zou hij zijn eerste prikken krijgen, maar dat bel ik nu maar af!

Hier duwt hij ook regelmatig zijn billen omhoog door het afzetten met zijn voeten. Ben benieuwd hoor, wanneer hij echt gaat rollen!

@sannenas haha ja dat loslaten ?. Nora heeft nu wel veel papa-momentjes iedere dag maar toch is mama om te troosten en te slapen beter heb ik het idee ?. Papa is in ieder geval wel ook top om mee te spelen ?. Newborn set van Stokke hebben we niet omdat ik dat zelf nogal veel geld vond om dan maar eventjes te kunnen gebruiken ?? en dat konden we helaas van niemand lenen. Maar goed, zonder overleven we ook haha. Veel succes morgen bij het kdv en ben benieuwd wanneer hij gaat rollen ?! Hier gaat er iedere dag ook een heel arsenaal aan geluidjes voorbij!
@Chantal dat had ik dus ook gelezen, dat het niet zo goed zou zijn. Vandaar mijn twijfel. Vandaag heb ik ze er wel eens in gezet en er dan wel de hele tijd bijgebleven. Van zodra ik merkte dat ze wat wegzakte en moe werd, heb ik ze er meteen uitgehaald en in haar park gelegd. Denk dat het dan misschien nog wel ok zou zijn. Ik zou ze er in ieder geval nooit onbewaakt in laten zitten. Wat je zegt over die sprong is wel herkenbaar. Zo gaat het bij ons ook iedere keer.
@lapjesendraadjes oh wat zielig dat hij nog steeds ziek is. Hopelijk snel beterschap! En ik ben benieuwd wanneer hij zal rollen ☺️
Hier vandaag exact 17 weken oud. Morgen is het exact 1 jaar geleden dat we ontdekten dat ik zwanger was ?. Toch wel speciaal.

@mateke het is onder andere heel slecht voor de heupjes en de rug, daarom wordt het afgeraden. Fysio's raden ook aan om je kindje echt zo min mogelijk in een zittende houding te zetten, dus de wipstoeljes etc. Voor een hapje of even snel uiteraard prima. In principe is het echt het beste om je kindje zo veel mogelijk te laten liggen op een kleedje of in de box, voor hun motorische ontwikkeling. Ze trainen dan hun spieren, die ze weer nodig hebben voor rollen, kruipen, zitten etc. 

Nou weet ik niet wat er gebeurd met kindjes die wel heel veel in zit stand worden gezet, volgens mij zijn er genoeg ouders die het niet weten dus echt dramatisch zal het ook niet zijn. Mijn zus doet het wel heel veel bij haar 9 maanden oude zoontje, die kan nog niet eens rollen nu.. Ik let er dus wel erg op, maar zet hem heus wel af en toe in de wipper.
@sanneenas ben benieuwd of het lakentje bij jullie gaat helpen. Hoop het wel! Mocht het tegenvallen dan zie ik op marktplaats wel dat ze tweedehands ook nog voor hoge prijsjes weg gaan ;) 
Wij hebben nu een wollen hoeslaken aangeschaft. Ons mannetje lijkt gevoelig voor stof, steeds vol neusje en vooral tegen einde van de nacht erg veel snotteren en hoesten. Hij was dan vaak ook wat koud. De eerste nacht is goed verlopen, vooral qua temperatuur was hij aangenaam nog. Ik geef echt een fortuin uit aan dit kind, bij mijn eerste vond ik alles onzin. Maar nu met een slechtere slaper probeer ik alles haha.

Terug
Bovenaan