Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

@liesforum sowieso probeer ik er inderdaad op te letten dat ze voornamelijk gewoon ligt in haar park of op haar speelkleed. Ik had inderdaad ook al zo'n dingen gelezen. Daarmee dat ik zowat voorzichtig ben en nog steeds mijn twijfels heb over zo'n zitje. Nu ja, even kort voor een fruitpapje lijkt me dat nog wel ok en daarna haal ik ze er gewoon meteen uit. En fijn dat het wollen hoeslaken dan wel lijkt te werken. Dan vergeef je het die kost toch wel wat lijkt me ?.
Hier lijken (even afkloppen) de slechte nachten zowat gedaan. Ze heeft nu al 2 nachten op rij gewoon weer doorgeslapen tot half 7-7 uur zonder fles om 3-4 uur. Vanmorgen na haar fles om 7u had ik ze even mee terug naar boven genomen (omdat ik heel egoïstisch zelf nog wat extra slaap wilde en het is vandaag mijn vrije dag ?) en na wat gebabbel in bed sliep ze ook weer in en ze slaapt nu zelfs nog ?. Gisteren was ze compleet uitgeteld na haar dagje bij mijn ouders dus ze heeft wat in te halen denk ik. Maar goed, ik ben dus ook nog eens wat uitgerust ?

@liesforum, slaap is zo belangrijk! Ik had ook nooit gedacht dat ik een Puckababy zou kopen (duur!), maar ik mocht er een lenen en toen was ik verkocht. Heb zelf een newborn gekocht en vorige week in de aanbieding alvast de vier seizoenen. Maar het is het geld zo waard! Als hij goed slaapt, slaap en functioneer ik ook goed!

Meneer werd vanochtend blij wakker maar had helaas nog steeds verhoging. Hij plast en poept gelukkig goed en ook zijn fles ging netjes leeg. Hij is net in de box in slaap gevallen (met zijn speelgoed nog in zijn hand ?). We gaan vanmiddag maar even een wandeling maken!

@lapjesendraadjes fijn dat hij stilaan toch beter lijkt te worden! Hopelijk snel weer helemaal op z'n positieven ?.
Ik heb vanochtend haar neusje weer moeten spoelen. De snotjes zijn terug ?. Vandaag nog een werkdagje en volgende week een weekje vakantie. Voor onze kleine meid ook want de opvang sluit een weekje (het is krokusvakantie in België). Hopelijk kan ze dan even gewoon helemaal beter worden voordat ze weer terug moet. Vannacht weer flink 7 uur aan een stuk geslapen dus dat gaat in ieder geval alweer de goede kant op ?

Wij hebben gedaan alsof onze neus bloedde en zijn vandaag gewoon om de vaccinaties geweest. Hij had niet gemogen omdat hij gisteren verhoging had, maar ik had geen zin om nog langer te wachten. Ik wil namelijk met hem kunnen gaan zwemmen!
Oh wat voelde ik mij gemeen toen hij die prikken kreeg! Hij heeft nog nooit zo hard gehuild! Nu slaapt hij lekker.

Ik zou ook wachten met een zitje/stoeltje tot ze zelf kunnen zitten. Hun hoofd kan zonder steun zo naar plots “omvallen”. Ik loop er nu al tegenaan met de draagzak, haar hoofd heeft nu nog maar half support en ze gaat dan telkens naar achter kijken? ik denk dat ze het doet omdat het dezelfde positie is als ze op haar buik ligt.
Maar gelukkig heeft ze wel wat support dus is het niet gevaarlijk oid.
Lapjesendraadjes beterschap met de kleine! Hopelijk heeft hij hied kunnen slapen!
Hier ook grote voeten en groot kindje, ik doe eigenlijk al maat74 aan, het is nog groot maar ze zit echt gegoten in 68, en ze is pas net 4 maanden :0 Ik wilde even langs het cb maar het is er nog niet van gekomen.
Gister was ik samen in bad maar het bad zat super vol, en ze viel voorover in mijn schoot in het water, paniek!!!! Haha, gelukkig kon ik haar kalmeren en hebben we daarna heerlijk kunnen baden, zo lief! En ze vindt het echt leuk. Hier al iemand gezwommen met de kleine?? Fijn weekend!!

@lapjesendraadjes oh ja zielig hè die prikjes! Om spontaan mee van te huilen ?
@amtk hier is het in de draagdoek ook vooral hoofdje recht en rondkijken en niet meer slapen ?. Woensdag ga ik met haar en mijn zus naar de dierentuin dus dan kan ze zo wel gezellig mee naar de diertjes kijken ?. Zal inderdaad wel even schrikken geweest zijn in bad. Wij hebben nog niet gezwommen maar ik wil het binnenkort wel een keer doen! Momenteel zitten we met verkoudheid nummer 2 ?. Maar als ze genezen is, wil ik wel eens gaan zwemmen ?. Er is net een nieuw zwembad geopend hier in de buurt met onder andere een uitgebreid baby- en peuterbad dus dat wil ik wel eens gaan bekijken!
Zo, de eerste hapjes fruit zitten erin ?. Ze keek nog wat bedenkelijk maar ik denk dat ze het wel lekker vond. Ze slikte natuurlijk nog niet alles door maar het merendeel van de hapjes bleven toch binnen had ik het idee. Vanaf nu dus iedere dag wat fruit en hopelijk kan ze snel wat meer dan een paar lepeltjes eten ?. Gisteren zijn mijn man en ik nog eens met ons tweetjes op stap geweest zonder baby. Zalig! Weer even net als vroeger gezellig met ons 2 wat quality time. Maar ik was toch ook wel blij om 's avonds weer met ons meisje te kunnen knuffelen ?. Gisteren ook nog nieuwe sokken voor haar gekocht in de Hema. Maatje 6-12 maanden zit als gegoten ?. Voor de rest zit ze net goed in maatje 62. Kleertjes maatje 68 heb ik ondertussen ook bijna voldoende in huis.

Ik ben afgelopen dinsdag voor de 1e keer wezen babyzwemmen, echt zo leuk! Novi was wel de jongste dus ze kon nog niet alles mee doen. Ze heeft wel echt genoten, ze was ook ineens echt hard geluidjes aan het maken, zo schattig. Ook het kopje onder deed haar niks en begon gewoon meteen weer te lachen.

Fruit gaat er hier ook goed in, vooral banaan vind ze lekker. Hoop dat ze snel wat meer eet zodat er misschien een fles af kan. De 1e en laatste flessen gan er goed in. Van de flessen daar tussenin laat ze steeds meer van staan, ook al zit er 5uur tussen, dan laat ze nog zeker zo'n 40cc staan en soms zelfs een halve fles? ze heeft er dan ook echt geen zin in. Verder is ze gewoon tevreden dus ik verwacht dat het geen ramp is.

Oh wat leuk dat zwemmen, staat hier ook op de planning. Vroeg mij alleen af ( misschien beetje suffe vraag haha ) maar doe je dan zo’n zwemluier en zwembroekje erover heen. Of zo’n wasbare zwemluier? Wat is handig ??‍♀️ Pff ja die maten kleding, heb het idee dat hij sommige dingen echt maar 2x heeft aangehad. Gaat zo snel. Ik vind hem dus ook al groot worden voor de kinderwagen bak ?
Leuke de hapjes zeg! Ik moet er nog aan beginnen. Doen jullie dan ook een paar dagen hetzelfde? Had ergens gelezen dat dat goed is voor smaak gewenning?
Hier nog wel steeds een beetje geklooi met de nachten, hij komt eigenlijk altijd wel rond 5. Ik krijg hem zo moeilijk wakker voor de late avond voeding. Dus beetje aan het uitvogelen. Ik heb het maar geaccepteerd, moet vanzelf ooit beter worden?. Voor nu maar even het vroege slapen er in houden.
Hij is vorige week 2 uur wezen wennen op kdv, ging allemaal goed. Daarna zo moe dat hij 2 uur sliep haha. Maar het gaf allemaal wel een goed gevoel met lieve mensen. Ik mag dinsdag weer aan het werk. Gek wel. Kan mij er nog niks bij voorstellen hoe dat weer gaat zijn: werken en mama zijn, weer een nieuwe fase.

Terug
Bovenaan