Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Ik doe idd een zwemluier en daarover een badpakje. In de groep is er wel ieman die doet alleen een zwemluier, maar ik vind het ook wel schattig kijken als ze zwemkleding aan hebben. Wasbare zwemluiers heb ik geen ervaring mee, wel zitten denken om die te proberen maar vind de wegwerp ook prima.

Met het hapje geef ik vaak banaan, maar op het dagverblijf geven ze haar steeds iets anders of een combi (appel peer en banaan geloof ik) ze gaat daar 3x heen en dan om de dag dus uiteindelijk is het toch aardig gevarieerd.

Ik dacht om het gewoon bij een zwemluier te houden. Vindt het zo'n zonde van het geld om zwemkleding te kopen dat ze dan misschien maar 1 of 2 keer zou aanhebben hier ?. Zo vaak gaan we niet zwemmen. Voor de zomer wil ik wel een zwempakje aanschaffen voor wanneer we op vakantie gaan.
Qua fruithapje maak ik nu een combinatie van appel, banaan en wat versgeperst appelsiensap. Momenteel is het nog veel te veel voor haar natuurlijk maar dan is de overschot lekker voor mezelf haha ?.
En ik las iets van een kindje dat minder drinkt. Dat heb ik nu ook met ons meisje! Ze laat soms echt veel staan van haar fles de laatste dagen en dan wil ze echt niet meer drinken. Ze heeft wel nog goede plas- en poepluiers en ze is nog vrolijk dus dan zal het wel ok zijn denk ik. Ik hou haar luiers wel goed in het oog. Ze is nu wel weer verkouden dus misschien heeft ze daardoor ook wat minder honger.
Vannacht was een slechte nacht. Vooral voor mij dan denk ik ?. Door haar verkoudheid heeft Nora erg veel last van een snotneusje en ze wilde niet in haar eigen bedje slapen. Van zodra ik ze erin legde, was het meteen groot alarm. Ze heeft dus de hele nacht bij mij in bed gelegen. Zij sliep dan goed maar ik natuurlijk niet ?. Om 5u kwam ze dan voor een fles en daarna heeft ze wel nog eventjes tot 8u in haar eigen bedje geslapen. Maar ze heeft het moeilijk. Veel huilen en hangen met af en toe tussendoor wel nog een lachje en wat spelen.

Wij zijn gisteren even op en neer naar Limburg gereden om onze oudste naar haar vakantieadres te brengen. En het ging goed met ons mannetje! Hij heeft de hele rit geslapen! Het is niet zo goed voor hem, 3 uur achter elkaar in het stoeltje. Maar ja, toen hij na 2 uur nog steeds niet wakker was, hadden we zoiets van we karren maar door! Toen we aankwamen werd hij pas wakker toen we hem naar binnen tilde. En toen had hij honger! We zijn er de hele dag gebleven en ik heb zelfs nog met de wagen gewandeld door de heuvels, een flinke workout!
Terug sliep hij weer goed, ik moest hem echt wakker maken voor zijn laatste fles toen we thuis kwamen.

Ik kijk ook uit naar babyzwemmen, ik ben zelf dol op zwemmen dus ik hoop dat hij het ook leuk gaat vinden!

Lapjesendraadjes, dat was een stukje rijden dan! Novi heeft toen we op vakantie gingen ook 3 uur in de auto gezeten. Opzich is dat een keer niet erg, zolang dat niet te vaak is. Er zijn ook mensen die hun baby bijna standaard in de maxi cosi laten slapen, dat is dus niet goed.

Van de week heb ik een extra afspraak gehad bij het cb omdat Novi haar melk vaak gewoon weigert. Het was niet ernstig omdat ze nog genoeg binnen krijgt. Ze drinkt de 1e en laatste fles wel bijna altijd leeg dus dan mag ze inprincipe van de andere 3 flessen ruim de helft laten staan. De reken formule word tegen de 4 maanden 120x gewicht ipv 150. Vanaf de 5 maanden gaat dat naar 110.
Ze is goed gegroeid dus dat gaat ook goed, ze zit nu zelfs net iets boven het gemiddelde. Gelukkig niks om me zorgen over te maken in iedergeval.

@lapjesendraadjes Zolang het niet stelselmatig gebeurt, lijkt het me inderdaad geen probleem als ze eens wat langer in hun maxi cosi zitten. Wel heel fijn dat je een leuk uitstapje hebt kunnen maken ?
@dvbm oef, gelukkig niets om je zorgen over te maken.
Ons meisje is even heel goed verkouden geweest. Ze heeft nog steeds een lelijk hoestje en wordt nog 1x per nacht huilend wakker en vraagt dan troost, maar ze begint zich wel weer beter te voelen. Haar oogjes en neusslijmvlies waren ook ontstoken. Dankzij een ooggel en neusdruppels is dat gelukkig al een stuk beter! Ik zit in de fase van het snot ondertussen en mijn man zit nog volop in de keelpijn-stijve spierenfase ?. Het is hier dus nog een beetje ziekenboeg bij ons thuis ?. Ondertussen zit ons Nora niet stil, letterlijk. Gisteren had ik ze met haar hoofd onder haar mobiel in haar park gelegd en even later zag ik haar benen in de lucht gaan terwijl ik de keuken aan het opruimen was. Maar die benen gingen niet omhoog op de plek waar ik ze had achtergelaten zeg maar haha. Plots lag ze dwars in haar park ?. Toen ze ongeveer 135 graden gedraaid was en met haar hoofd dus bijna aan de andere kant van het park lag, was ze in slaap gevallen na al haar harde werk haha ?. Ze probeert om te rollen door haar benen in de lucht te steken en zo verder door te rollen, maar zo draait ze dus rondjes ter plaatse ?. Superschattig! Ze rolt dus nu wel al regelmatig op haar zij op deze manier. En ze heeft ondertussen ook een favoriete knuffel ?. Een toekan-knuffeldoekje dat ze van de vriend van mijn zus gekregen heeft. Babbelen is ook nog steeds haar beste vak, van 's ochtends tot 's avonds, op alle mogelijke toonhoogtes en volumes. Ik vind het wel gezellig zo ?

Mateke jeetje, ik heb sinds eergisteren hier precies hetzelfde… Man is compleet ziek en Sunny moet hoesten en had 39,1 graden koorts? ze drinkt steeds hele kleine beetjes en wordt elk uur wakker. Ik hoop zo dat het beter gaat met haar, anders maandag even naar de ha. Toch eng zo, dit is echt de eerste keer dat ze ziek is, zo zielig met zo een kleintje!
Het zwemmen zal dus even afwachten hahaha.
Lapjesendraadjes ohhh en ik had precies hetzelfde toen ik naar Parijs reedt (5:30 uur rijden!!). Op de terugreis checkte ik het en stond er max 2uur in de maxicosi dus ik meteen denken dat ze eruit moest haha, heb heel stiekem in de rijdende auto bv gegeven toen?
Verder gaat het hier wel oke. Kwa hapjes probeer ik nu echt met groente te beginnen omdat iedereen me verteld dat het makkelijker is als je eerst groente doet?‍♀️ Dus ik heb al zoete aardappel, bloemkool, broccoli (ik heb echt de slappe lach gekregen van haar gezicht) en pompoen so far geprobeerd. Fruit heeft ze al best veel gehad maar ook banaan als favoriet! Aardbeien vind ze ook lekker :) Ik merk alleen dat ik echt totaal geen ritme of routine heb en dat als ik er aan denk ik het geef maar ik moet maar elke dag een moment pakken.. zo ook met het slapen, ze slaapt nu meestal tussen 10 en 11 met overdag goede slaapjes maar elke dag anders. Ik vind het nog zo lastig, en vooral omdat ik nu toch ook weer wil werken merk ik dat ik echt een routine moet creëren. Fijn weekend iedereen ♥️

Hallo allemaal!!! Even een vraagje hoor ☺️ Hebben jullie kindjes ook als ze soms weinig hebben geslapen overdag compleet overstuur gaan einde van de dag bijvoorbeeld ?
Is hier nu een paar keer gebeurt en vaak was dat wanneer ze hele korte slaapjes gedurende de dag heeft gedaan. Maar het is zo heftig jeeetje mina niks helpt dan ook. Herkennen jullie dit ? 

@amtk oh zo zielig! Bij ons gelukkig geen koorts gehad. Ik probeer haar fruit in de voormiddag te geven maar het is ook al verzchillende keren pas in de namiddag geweest door slaapjes of praktische dingen ?. Echt ritme is er hier dus ook niet in. In de opvang zal ze dat wel meer hebben denk ik ?.
@Chantal ja heel herkenbaar. Dat komt bij ons ook al wel eens voor. Nu de slaapjes beter gaan gelukkig minder. Bij ons hielp het om met haar in mijn armen dan rond te lopen (zij lag met haar gezicht tegen me aan zodat ze geen andere prikkels meer binnenkreeg) of met haar in de draagzak rondlopen. Ontprikkelend huilen wordt dat ook wel genoemd maar arm kind denk je dan hè 

Terug
Bovenaan