Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Chantal vd Meer ja heb ik een of twee maanden terug heel erg gehad, en ik realiseerde me toen ook dat ze gewoon meer moest slapen overdag, dus toen heb ik haar dagelijks vaker in slaap laten vallen en sindsdien is ze best rustig ’s avonds (met hier en daar uitzonderingen hoor).
Ik begon gewoon met meer wandelen/in de draagzak te doen zodat ze in slaap viel en daarna heeft ze eigenlijk zelf altijd wel lange slaapjes gehad overdag (tussen de 1 en 3 uur).

Mateke Koorts is weg gelukkig! En ja, ik denk dat die kleintjes die hapjes altijd wel leuk vinden! Gister had ik echt een vredig kind, vandaag ook, ze is opeens super zelfstandig, ligt lekker met zichzelf te kletsen en te spelen! Het ziek zijn heeft iets teweeg gebracht hahaha. Ze hoest wel nog maar het gaat echt al een stuk beter!

Oh zo sneu die kleintjes allemaal zo snotterig. Maar fijn dat het overal wat beter gaat. Hier dacht ik ook een gewoon verkouden kind te hebben van de opvang. Maar wij hebben allemaal Corona op het moment. Waarschijnlijk via de opvang gekregen omdat hij begon met de klachten. Dus we zitten met z’n allen gezellig binnen met dit heerlijke weer ?Het voelt vooral als een zware verkoudheid het gaat opzich wel. Gelukkig voelt James zich al stukken beter. En slaapt hij ook beter, dat geeft ons ook weer rust.
Amtk, ik hoorde dat ook continu met groente hapjes beginnen dus wij zijn gestart met wortel. En idd wat een gezicht, heel grappig. Maar ben wel het idee dat z’n darmpjes het nog niet heel leuk vinden.
Wij worstelen nog best met krampjes lijkt.
Chantalvdmeer, zeker herkenbaar, hebben wij ook afentoe gehad. Maar als ik ervoor zorg dat hij tussen 4 en 5 in slaap valt. En dan op welke manier dan ook, draagzak, schoot etc. Al is het maar 30min ofzo dan gaat het tot naar bed goed. Maar wij hebben een slaper die rond 7 echt in z’n diepe slaap gaat al vrij lang. Maar daardoor dus geen nacht doorslaper helaas haha. Alles trekt we een keer recht denk ik dan.
Mateke, wat leuk al die ontwikkelingen he, zoveel meer interactie ook. Heel leuk! En lekker met die handjes overal naartoe grijpen.

Zo leuk allemaal te lezen! Ook herkenbaar met de fruithapjes.. we blijven wat oefenen maar niet elke dag. Haar maagje moet ook wennen. Ze vindt banaan volgens mij het lekkerste.

Ook omdraaien is ze druk mee sinds 2 weken, het speelkleed is ineens haar favoriete plekje. Rekenen jullie trouwens ook nog steeds in weken? Ons meisje is a.s. zaterdag 20 weken maar als ik van datum tot datum reken is zij logischerwijs nog geen 5 maandjes. Dat duurt dan nog 1,5 week.

Hoe is sprong 4 bij jullie ?

Hier ook een ziek kindje, al 1,5 week diarree. Als het donderdag niet voorbij is neemt de huisarts contact op met de kinderarts. Sneu om te zien want hij poept zichzelf constant wakker en echt helemaal kapotte billen. Als iemand daar nog een gouden tip voor heeft qua zalfjes? 

@DG ons zoontje is donderdag 5 maanden. Gaat zo snel! Sprong 4 viel hier heel erg mee, overdag echt nauwelijks gemerkt soms een dagje zeurderig maar dat kan ook zonder sprong voor komen natuurlijk. De nachten daarintegen.. slaapt een aantal dagen goed en dan weer drama. Gelukkig dus wel af en toe de mogelijkheid om bij te slapen ;) Merken jullie sprong 4 erg?
Sinds de sprong is genomen heeft meneer wel de wereld nog meer ontdekt. Hij ziet alles en kan niet meer rustig de fles drinken als er iets gebeurd in de woonkamer. Hij maakt ook opeens nieuwe geluidjes, bububu bababa en maakt er bolle wangetjes bij zo komisch.
Volgende week na 2 maanden weer eens naar cjg ben heel benieuwd hoeveel hij is aangekomen. Hij past nog steeds maat 62, soms keertje 68.  

@liesforum, wij hebben weleda calendula billencreme werkt echt heel goed hier. Ik had eerst sudo crème maar leek het eigenlijk alleen maar erger van te worden.

@amtk fijn dat het daar ook al wat beter gaat! Hier ook meer en meer zelfstandig zichzelf bezighouden wanneer ze in haar park of op haar speeltapijt ligt. Dat scheelt toch wel weer hè. Kan je zelf ook al eens even iets anders doen ondertussen ?.
@sannenas ooow veel beterschap daar! Bij ons bleven de zelftests gelukkig negatief. En ja die handjes, niet zo handig als je zelf lang haar hebt haha ??. Haarelastiekjes zijn mijn beste vrienden tegenwoordig ?
@DG ik reken niet echt meer in weken. Als ze nu vragen hoe oud ze is, zeg ik gewoon 4,5 maand ipv 19 weken. Aan die weken heeft toch ook niemand meteen iets hè omdat je het dan inderdaad nog niet per se weet haha ?. Sprong 4 is hier denk ik wel genomen. Ik heb het ook vooral 's nachts gemerkt maar nu slaapt ze gemakkelijk om 20-21u in met dan een laatste fles rond 23u en dan kan ze tot na 7u 's ochtends wel doorslapen. Heerlijk. Je merkt dat ze ook meer en meer alert en beweeglijk is en zichzelf beter kan bezighouden.
@liesforum oh wat zielig. Hopelijk zijn jullie er snel vanaf! Dat niet meer rustig een fles kunnen drinken herken ik hier ook haha! En die geluidjes ook inderdaad ?. De hele dag door vanuit het park bababa en dadada. Superschattig! Hier wordt maatje 62 ook stilaan te klein en ben ik ze ook meer en meer maatje 68 aan het aandoen.

Sannenas wij hebben ook de hele week een ziek huis gehad haha maar geen corona. Mijn man is wel weer gaan werken, en ik voel me half goed. Sundiata hoest wel nog maar ze is heel vrolijk en heeft geen snotneus oid, ik hoop dat het snel over gaat en anders toch even naar de ha.
DG hier ook sinds gister 20 weken! Meestal in gesprek zeg ik gewoon maand tot maand nu..
Liesforum wat zielig? weleda calendula olie hielp bij ons, de luieruitslag was daarmee eindelijk verholpen. Maar de billenzalf zal vast even goed zijn!
Mateke ik merk het inderdaad ook van het slapen! Ze drinkt s nachts wel nog maar valt direct weer in slaap en slaapt zo van 10/11 tot 9 ‘s morgens.
Ik zit nu nog met 62/68 maar zeker aan de 68 kant, ze past 74 al maar het is duidelijk nog te groot. Toch krijg ik heel vaak te horen wat is ze groot maar ik geloof dat ze heel erg op de gemiddelde lijn zit?‍♀️ Achja het baart mij geen zorgen, ze is super gezond!
We waren laatst aan het wandelen in de draagzak en ze was echt naar alles aan het kijken, zo lief dat kleine koppie!! Vooral de groepen vogels die wegvlogen waren interessant!
Nu ze ziek is wil ze ook heel veel knuffelen en samen slapen, en ik vind dat zo fijn!!(Gelukkig heb ik de tijd ervoor). Ik probeer het zo veel mogelijk op te nemen omdat ze zo snel groeit!

Ook wij hier wederom Corona gehad en denk ons kleine meisje ook. Ze had verhoging , spugen , diarree en hoesten en veel niezen echt heel erg zielig ! Ik doe ook erg mijn best haar nu vaker op bed te leggen in de hoop dat ze dan extra slaapjes doet zodat ze s avonds niet zo overstuur gaat. Het is soms een hele uitdaging haar langer te laten slapen dan 30/45 minuten per slaapje. Hadden dit ook een periode bij onze oudste dochter en ook dat kwam uiteindelijk helemaal goed met haar slaapjes. Nachten gaan goed. Rond 19.00 naar bed en maken haar wakker voor een fles rond 23.00 we merken alleen nu dat ze s ochtends vaak haar fles niet wilt of minimaal drinkt. Lastig !! Ook lijkt haar reflux meer op te spelen op het moment. Zijn er meer bekent met pitmeel ? Zoja hoeveel schepjes doen jullie met 180cc water. Ik doe er nu 2 maar het lijkt te weinig voor haar. Zijn pas sinds een paar dagen naar de 180 water. Gaf eerst op 150cc 1,5 schepje. Hoeveel flessen krijgen jullie kindjes ??

Terug
Bovenaan