Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Bedankt voor de tips, dan ga ik weleda even proberen?
En wat heerlijk dat jullie nachten al wat beter gaan. Ik kijk er naar uit ;) hopelijk zijn de nachten nu slecht door het ziek zijn en verbetert het weer. 
Hoe vinden jullie kindjes het op de kinderopvang? (Als ze gaan). Die van ons moet nog echt even wennen. Door de coronababyboom is het drukker dan ooit qua baby's opvang en meer lawaai. Hij schijnt te moeten huilen zodra een andere baby huilt? 

@amtk oh ja hier ook vaak de opmerking: 'het is een grote hè?' ?. Maar ze zit gewoon mooi gemiddeld qua lengte en gewicht, misschien wel eerder aan de hogere kant van het gemiddelde maar toch. Ik vind het wel gezellig zo ?. Ben je zeker dat ze niets tekort hebben.
@Chantal pitmeel hebben wij niet. Wij hebben Nan AR-melk tegen de reflux. Ons meisje is vandaag 19 weken en sinds een week of 2 ofzoiets heeft ze zichzelf op 5 flessen per dag gezet. Haar flessen van 150 drinkt ze stilaan wel goed uit op een enkele keer na dus ben nu stilaan haar flessen aan het verhogen naar 180.
@liesforum onze meid doet het blijkbaar wel goed in de opvang. Ze slaapt goed, ze eet goed. Gisteren zeiden ze nog dat ze nu ook echt wel heel geïnteresseerd is in de andere kindjes en wat zij allemaal aan het doen zijn. Ons meisje is wel eentje die voldoende geprikkeld moet worden en alles wil hebben gezien en meegemaakt. Wanneer je er thuis te weinig mee bezig bent naar haar zin, laat ze dat ook wel merken ?. 's Avonds is ze dan soms wel overprikkeld na een dagje opvang maar dat valt de laatste tijd wel goed mee doordat ze nu beter dut overdag.

@liesforum, hier ook slechte nachten. de dag slaapjes gingen een paar dagen lekker en nu weer ruk. En dus de nachten ook weer. Eigenlijk nog nooit echt een nacht doorgeslapen. Dus die goede nachten is nog wel een droom. Ooit komt het vast hier ook een keer goed ? Maar loop wel een beetje leeg met energie en geduld. Vooral nu met zelf ziek zijn. Opvang gaat tot nu toe redelijk goed, maar nog geen volle dag gehad. En het slapen is net als thuis, heel wisselend. Hij heeft volgens mij daar alleen nog maar in de wieg geslapen. Wat ik wel heb gezien is dat wanneer een baby huilt James een pruil lip opzet en het ook niet echt leuk vindt haha.

Oh ja hier ook een flinke jongen die maat 74 aan heeft met lekkere bolle wangen. Maar vind t heerlijk gezellig ook. Als ze straks gaan bewegen is het zo weer anders

Sannenas en liesforum ik heb ook nooit een nacht gehad dat ze doorsliep hoor! En ik moet erbij zeggen dat ze alleen zo goed slaapt omdat ze bij mij slaapt, echt naast me? ik probeer haar elke avond weer in haar eigen wieg te leggen maar ze blijft gewoon wakker en begint dan te huilen, en ik vind dat doorhuilen nog te vroeg.

En inderdaad, zolang ze gezond is vind ik het prima! Ze drinkt heel goed, al moet ik nu de overdag gekolfde melk haar in de avond vaak extra geven, anders is ze echt niet tevreden na het drinken.
Vandaag ga ik proberen naar het park te gaan met haar! zo een mooi weer?

Amtk, ja bij mama slapen is echt magisch hè. Hoe dat soms werkt. Vind dat wel iets moois hoe natuurlijk dat is eigenlijk. Ik heb James de laatste dagen ook in de hele vroege ochtend bij mij genomen. Zodat we allemaal nog een beetje slaap krijgen. Hij zit weer in een fase ofzo, om de 2/3 uur wakker. ? ? Ik lees ‘wat baby’s nodig hebben’ heel interessant en bijzonder hoe wij het groot brengen van baby’s hebben veranderd ten opzichte van hoe het vroeger / natuurlijk ging.
Vandaag had hij voor het eerst een volle dag op de opvang. Gaat allemaal goed, zo fijn!
Vraagje, hoe doen jullie het met het raam op het kamertje? Laten jullie die weleens open? In het begin was het natuurlijk een no-go maar vraag mij af hoe dat nu is. Misschien snachts niet maar we overdag met dutjes? Iemand ervaring mee of ideeën?

Hier ook al 2 weken sinds ze ziek geworden is een baby wisselend een hele nacht of een paar uurtjes in de ochtend mee in bed ?. Inderdaad gezellig maar doen jullie dan zelf een oog dicht? Ik kan echt niet slapen wanneer ik ze bij mij heb liggen.
Eergisteren rolde ze echt bijna om van haar rug naar haar buik! Tegenwoordig zet ze zich vaak af met haar voeten tegen de grond/haar verzorgingskussen/... Ze moet enkel nog haar arm meenemen om te rollen. Sta ik daar als een overenthousiaste gek haar aan te moedigen en een heel klein beetje te helpen af en toe ?. Maar ik ben ervan overtuigd dat ze 1 van de dagen weleens resultaat zal boeken ?
@sannenas: bij ons doet ze eigenlijk nog enkel dutjes beneden in haar park. Ze valt daar uit zichzelf in slaap wanneer ze ligt te spelen. Verder slaapt ze nog bij ons op de kamer 's avonds. We zetten daar overdag normaal wel de ramen open om goed te verluchten maar voorlopig 's nachts nog niet. Het koelt sowieso bij ons op de kamer wel heel snel af omdat we een oud huis hebben en de gevel nog niet voldoende is geïsoleerd. Om de warmte 's nachts nog wat te bewaren laten we het raam dus meestal nog wel dicht. Wanneer het beter weer wordt, zal het wel vaker openstaan ook 's nachts denk ik.

@mateke, ik slaap zelf ook niet goed samen, maar soort van droom slaap. Heel licht, dus rust ook niet echt uit haha. Maar beter iets dan niets.
Oh wat spannend dat omrollen hè, ik zit ook elke dag te kijken wanneer het nou gaat gebeuren. Wat jij ook zegt, hij zet zich af maar verder gebeurd er nog niet veel ?
Pff ja ik vind het maar lastig met die temperatuur en tog waardes enzo. Heb nu idd ook overdag raam open en als hij er slaapt doe ik die dicht. Maar idd misschien straks met warmer weer gewoon lekker open laten.

Terug
Bovenaan