Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Ze slaapt 's nachts bij ons op de kamer, wij hebben het raam op een kiertje en gaat prima. Ze slaapt in een slaapzakje met lange mouw. Wat gebruiken jullie? Slaapzak? Lakentjes? Dekentje?

Ik ben echt zo moe.. ons meisje is nu 20 weekjes en ze slaapt de nachten goed. Ik heb dus in uren voldoende slaap maar ik slaap denk ik wel veel lichter tegenwoordig. Meer mensen die nu zo moe zijn? Ik heb bij de huisarts om een bloedonderzoek gevraagd. Kijken of ik wellicht vitamine tekort heb. Kan natuurlijk van alles zijn.. net mama waardoor er zoveel op je af komt en ik altijd "aan" sta, te weinig ontspannen, voeding, beweging, combi met werken... benieuwd hoe dat bij jullie gaat en tips zijn welkom.

Pff ja! Ik heb nu overdag wel vaak de ramen open, en ook een beetje zon op haar gezicht soms. Omdat ze af en toe nog hoest is dat wel goed.
De luieruitslag op haar schaamlippen blijft maar terug kopen in de vorm van rode pukkeltjes… iemand een tip? Anders ga ik toch maar naar de huisarts terug (ik ben al geweest..).

Ik ben nu een paar dagen in mijn moeders huis maar baby slaapt hier zo slecht! Normaal slaapt de overdag 3x voor ongeveer 2 uur. Nu helemaal niet, gister heeft ze 4 uur aaneengesloten geslapen, en snachts was drama. Ik begrijp niet waarom een ander huis haar zo verstoord. Maarja, komt goed! Morgen gaan we voor het eerst zwemmen! Badpak en zwembroekjes liggen klaar, ik heb zo veel zin!

@DG ik heb wel slaapzakken maar die werken toch niet goed genoeg. Ik baker haar in (katoenen doek) en dan doe ik er nog een wolletje overheen, en anders bij mij onder de deken (ik weet het, niet zo goed.. maar het werkt!)

@DG wij hebben ook slaapzakjes. Bij ons slaapt ze er heerlijk in. En ik ben ook doodop. Woensdag is onze meid ook 20 weken. Hier ook zijn de nachten best goed maar je staat altijd aan inderdaad. Ik heb echt het idee dat ik van 's ochtends tot 's avonds bezig ben met baby, huishouden, werk, ... Best wel heftig hè. Tips heb ik helaas niet. De laatste tijd ben ik wel weer iets lakser in het idee dat de keuken enzovoort iedere avond helemaal perfect opgeruimd moet zijn. Dus hang ik vaker al iets vroeger voor de tv. In het weekend neem ik dan een uurtje de tijd om alles even echt op te ruimen. Tijdens de week wordt er ook eenvoudig gekookt of restjes uit vriezer opgewarmd. En proberen delegeren naar de partner, al geef ik toe dat ik het daar nog moeilijk mee heb en ik uiteindelijk toch ook weer (te) veel zelf doe. Als je nog tips krijgt, ik hoor ze ook graag ?
@amtk ik ben maandag toch maar al een busje zonnecrème gaan halen. Morgen hier 20 graden! Mijn moeder gaat met haar wandelen en dan wil ik ze toch ook wel beschermd hebben. Wat lastig dat ze zo ontregeld is bij je ouders. Wel leuk, gaan zwemmen ?! Geniet ervan ☺️

Mateke jaa dat is maar goed ook, ik ben ook toch nog een beetje bang met directe zon.
En uiteindelijk hebben we niet gezwommen omdat ze weer bijna niet heeft geslapen. We zijn weer thuis, hopelijk gaat het beter maar ze is nu alweer regulier gaan slapen dus ik denk het wel.

Wij hebben hier een eerste tandje!!!!!!! Ik kan het niet geloven, dat haar schattige mondje nu tandjes krijgt. Het is heel klein maar super scherp rechtsonder. Ze was al de hele tijd op vingers aan het bijten maar dat doet nu gewoon pijn?

@amtk oh jammer dat het zwemmen niet is kunnen doorgaan. Maar ik snap wel dat je dat liever met een uitgeruste baby doet ?. En al een tandje! Wauw! Dat zit er bij ons denk ik nog niet aan te komen. Ik voel toch nog niets zitten haha.
Hier zijn de nachten weer kort. Hoe het komt, geen idee. Ben er bijna zeker van dat ze haar 4de sprong en de slaapregressie al had gehad. En toch. Ze ging de nacht in om 19u30 gisterenavond. Rond 21u werd ze toch weer wakker en dan heb ik haar wel weer in slaap kunnen wiegen. Dan om half 11 nog een fles van 180+6 gehad die ze net niet helemaal had uitgedronken. Om 2u was ze er alweer maar dan kon ik ze weer in slaap krijgen door haar speentje te geven. Om 5u15 was ze er dan ook alweer en lag ze te feesten in bed. Ook weer even haar speentje gegeven en toen leek ze eventjes in slaap te vallen maar om 5u45 was ze weer klaarwakker aan het feesten. Na haar fles leek ze dan weer even in slaap te vallen maar niet dus. Klaarwakker. Voor haar verkoudheid sliep ze gemakkelijk tot 7u-7u30. Dat is nu dus wel wat anders. Ik merk dat het me begint op te breken. Ik ben iemand die best veel slaap nodig heeft helaas ?. Ben echt doodmoe. Mijn man hoort ze ook wel, maar hij beweegt niet als ze zo vroeg wakker is. Dus ben ik het altijd maar die uit bed gaat voor haar. Af en toe ga ik vroeger naar bed en moet ik hem echt bijna 'bevelen' dat hij haar laatste fles nog geeft en dat ik al ga slapen. Als hij zegt dat hij de ochtend zal doen, blijft hij vaak zo lang liggen terwijl ze ligt te tamboeren, dat ik zelf ook weer klaarwakker ben en niet meer in slaap geraak. Dus ja. Dan doe ik het soms gewoon allemaal al liever zelf want wakker ben ik toch. Heb het er met hem al over gehad maar hij ziet het probleem echt niet dus ja. Daar sta ik dan.

Mateke Lastig vind ik het ook met de verdeling! Het is dat mijn vriend nu werkt en ik zelf nog niet, en dat ik vandaar het maar door de vingers zie, maar ik denk ook vaak dat hij me meer kan ondersteunen in de nachten. Hij geeft nu vaak in de avond een fles maar ik geef haar nog steeds bv dus slapen voor mij komt er niet van. Ik begin nu ook een beetje sleep deprived te raken, wat ik fysiek echt merk!
Ze heeft vannacht weer normaal geslapen, van 2230 tot 4:15 dus ik was al blij zat, en ik kon haar weer in haar eigen bed leggen. Het lag dus echt aan mijn moeders huis hahah.

@amtk haha ja pas maar op dat hij het niet te gewoon wordt ?. Toen ik nog thuis was en hij moest werken, ontzag ik hem ook veel en deed het dan allemaal zelf. Met het idee: ik kan overdag nog wel even uitrusten ook. Maar nu is hij het dus volgens mij veel te gewoon dat ik het allemaal doe en laat hij het ook allemaal aan mij over... behalve wanneer ik uitdrukkelijk zeg dat het aan hem is. Fijn wel dat ze nu beter slaapt nu je weer thuis bent! Ze zal zich toch niet helemaal op haar gemak gevoeld hebben misschien bij je ouders ?

Ons meisje is daarnet voor de eerste keer helemaal zelf van haar buik naar haar rug gerold ?! En ik maar enthousiast staan aanmoedigen ?. Moest ze dan weer heel erg om lachen. Heerlijk, die momenten ?.

Terug
Bovenaan