Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Wat leuk! Zo mooi die ontwikkeling van ons kindjes he? Ons meisje vindt de fruithapjes nu leuker na een paar keer oefenen. Ze doet haar mondje nu zelf open zo van meer meer meer hahha.

Ik ben wat aan het oefenen met de wakkertijden, maar blijf het lastig vinden. Haar signalen dat ze moe is zijn soms zo moeilijk te herkennen. Meestal 1,5 uur tot 2 uurtjes wakker. Ze doet nog hazenslaapjes (al heel lang:)) maar slaapt de avond en nacht nu wel goed. Hoeveel slapen jullie kindjes? En hoe lang? Gewoon nieuwsgierig, elk kindje is anders uiteraard.

Ik heb echt al weken problemen met de app, heb m opnieuw geïnstalleerd en nu zegt hij dat ik 5 weken zwanger ben? En posten lukt niet. Vandaar nu maar via de website.
Ons mannetje is twee weken verkouden geweest. Ondertussen kreeg zijn grote zus corona. Dat was moeilijk voor alle twee, want ze mochten toen niet knuffelen! Inmiddels zijn ze allebei weer beter. Althans, dat dacht ik. Gisteren had meneer opeens 38,9 koorts! Vannacht was hij ook aan het spoken. Ik heb tot 3 uur elk uur op de klok gezien. En toen was ik het zat en heb ik een flesje gegeven. Daarna sliep hij door tot half 9. 
Sinds een week geef ik hem ook wat groente en dat gaat best goed! Ik mis alleen wel die lekkere kerriegeur van de poep, die is nu helaas voorgoed verdwenen. Hahaha
Rollen doet hij nog niet, maar het gaat er wel aan komen! Zijn benen zwiepen veel de lucht in en ook kan hij zichzelf al wat schuin verplaatsen. Hij heeft nu ook zijn stem en volumeknop goed ontdekt. Waren het eerst nog wat lage geluiden, nu zijn ze hoog en dan weer laag en ligt hij hard te praten in zijn box. Heel schattig! 
Qua taken verdelen in huis is het hier ook een ramp. Mr doet dan wel de eerste fles en brengt hem naar de opvang, verder komt alles op mijn schouders neer. Oh ja, en hij kookt 3x per week grote hoeveelheden zodat ik alleen moet opwarmen. Zelfs na zijn papadag mag ik s avonds aan de bak. Vannacht kwam het tot een uitbarsting. Meneertje was om 1 uur wakker, zijn oudste zus had een nat bed en de Mr was op de bank in slaap gevallen. Dus ik heb heel hard naar beneden geschreeuwd dat hij moest komen. Toen was t een grote vloekpartij dat het natte bed mijn schuld was want ik had haar s nachts niet laten plassen en oh de koorts kwam ook omdat ik de flesjes op het aanrecht liet uitlekken. Ben daar zo klaar mee, altijd wordt alle stress op mij afgereageerd. Ik sta elke avond ook de ochtendluier op te ruimen en de ochtendfles schoon te maken. Gelukkig is hij wel een goede papa!

Ah leuk dat rollen he?
Wij hebben geen echte structuur qua slaapjes, wel vaak nu 3 slaapjes soms 4 als er eentje korter is. De nachten zijn al tijden dramaaa. Ik merk dat ik er geen leuker mens van wordt, vooral gestresst, wil zo graag na 19 uur even rust. Eerst 2 weken diarree, nu lijkt hij verkouden, daarvoor slaapregressie denk ik? Ik weet het allemaal niet meer. Voel mij ook echt een falende moeder, terwijl ik ook wel weet dat ik niks fout doe. Al zoveel van die slaapgidsen gelezen maar ook al zijn de dutjes perfect, dan nog is de nacht niet goed. Als iemand toevallig een slaapgids weet die wel echt goede tips heeft? moeeeeee
Wat vervelend van jullie partners trouwens. Ik heb gelukkig een vriend die heel erg mee helpt, doen alles 50-50. Werken ook evenveel. Hij gaat er 's nachts soms nog wel vaker uit dan ii, vooral als ik echt labiel ben. Ik kom zelf moeilijk weer in slaap en hij kan wel gelijk weer in slaap vallen dus soms zegt hij vannacht doe ik het doe jij je oordoppen maar in. Heel lief, al maakt het slaaptekort ons allebei echt niet altijd leukere personen naar elkaar toe?

Fruit gaat hier ook echt goed ondertussen. Vandaag had ze voor de eerste keer echt voldoende gegeten (zo'n 130-140g) en vroeg ze geen fles meer ter aanvulling ?. Ik had deze keer voor het eerst de combinatie banaan-aardbei gemaakt ipv banaan-appel en het werd heel erg gesmaakt ☺️.
Qua slaapjes vind ik het bij ons erg wisselend. De ene keer zijn het veel kleine slaapjes van 45 minuten, de andere keer kan ze langere slaapjes van 1,5-2 uur doen. 's Nachts is het nu weer wat minder. Ze is weer wat meer verkouden dan anders. Haar vermoeidheidssignalen zijn wel duidelijk hier (oogjes wrijven, lijkt wel alsof ze ergens op zit te duwen/persen, met haar rechterarmpje slaan). Bij dagen met korte slaapjes zijn haar wakkertijden ook korter.
@lapjesendraadjes wat zielig dat hij nog zo ziek is. Bij ons is het non stop snottebellen en hoesten... ik kijk zo uit naar het warme weer. Oh ja en zo schattig hè, die benen in de lucht en alle bijhorende commentaar ☺️. Pfoe en ik zou zo boos zijn op mijn partner als hij die dingen allemaal op mij zou steken. Jij kan er toch ook niet aan doen dat er ik bed geplast wordt en dat de kleine ziek wordt. Hoort er gewoon bij. Soms zou ik graag eens in die mannen hun hoofd duiken om alles te ervaren zoals zij het doen en te begrijpen waarom ze op zo'n manier handelen en reageren. Lijkt me zo'n andere wereld dan de onze ?
@liesforum oh ik kan me voorstellen dat dat slaapgebrek totaal geen enkele verbetering is voor je humeur ?. Niet echt tips hier maar ik heb al gehoord dat de cursus liefdevol zelfstandig slapen van happybabycoach op instagram wel iets goed is. En het ligt zeker niet aan jou! Je bent sowieso een geweldige mama voor je kleintje ?!
Vandaag ben ik ook voor de eerste keer in lange tijd nog eens rustig naar de kapper geweest. Heerlijk, dat uurtje voor mezelf ?. Om mezelf te verwennen heb ik ook besloten om een nieuwe haarroutine uit te proberen haha ?. Ik heb namelijk krullen maar die zijn vaak superpluizig en eerder droog. Dus wat research gedaan en een methode gevonden die ik wil uitproberen. De producten zijn alvast besteld ?. Ik kijk ernaaruit om gewoon nog eens iets van mezelf te hebben en weer wat meer voor mezelf te zorgen ipv voor alle andere huisgenoten hier.

Hello!!
Lapjesendraadjes leuk weer van je te horen! Hopelijk is Oscar snel beter? en succes, probeer het vooral niet persoonlijk te nemen zal ik zeggen.

Hier ook 3 of 4 slaapjes overdag liggend aan hoe lang. Meestal in de middag heel lang, 3 uur, in de ochtend zo’n 2 en later 1,5 uur. Maar ik moet zeggen dat het elke dag anders is en dat we geen vaste slaap routine hebben. Én ze wordt elke nacht wakker om 3 en 6 uur om te drinken.
Ik vond het in het begin lastig dat ze ‘s nachts niet doorslaapt maar in principe slaapt ze na het drinken meteen weer door en kan ik haar nu steeds beter wegleggen, dus zo erg vind ik het niet. Alleen als ze huilt of gewoon klaarwakker is, dat is vermoeiend!!

We zijn deze week eindelijk gaan zwemmen en ooooh wat was het leuk!! Zoo schattig, met alle andere babies. Ze vond het heel leuk geloof ik! Volgende week gaat ze met papa :)

En tsja, ik heb hier denk ik een beetje geaccepteerd dat de zorg op mij valt. Mocht ik gaan werken of als ik geen bv meer geef, gaat dat wel veranderen en ik denk dat hij daar wel open voor staat ?
Ik zit nu echt in het tanden drama denk ik, elke dag heeft ze wel momenten van huilen en hangerig zijn. Ik hoop zo dat het niet veel erger wordt want ik ben ook moe?

@mateke lief dankjewel! Happybabycoach heb ik toevallig en heeft ook zeker wel wat geholpen. Ik denk dat het ziek zijn gewoon niet echt helpt. En wss zou ik eigenlijk moet stoppen met tutje, dat zegt happybabycoach ook, maar ik vind op latere leeftijd de speen wel echt handig. Bij mijn oudste zie ik ook hoeveel troost het geeft. Dus ik ben ook een beetje eigenwijs ;)
Wat leuk dat ze al zo goed fruit eet. Smulaapje dus! Hier heel langzaam begonnen, vanwege darmkrampjes, al wil hij wel graag meer ?
@amtk wat slaapt ze veel zeg. Denk hier msx 2,5-3 uur overdag. Wel nog wat rustmomentjes dan haha?

Goedemorgen!

Even compliment naar alle mama's! We doen het goed en ik denk dat papa's inderdaad soms dingen anders zijn of anders benaderen. Ook merk ik dat de man makkelijker kan loslaten en kan relaxen. Ik sta voor mn gevoel altijd "aan" en voel me sneller schuldig als ik een middag weg ben. Mn partner stimuleert het wel hoor, dus niks te klagen. Ligt meer bij mezelf.

Mn meisje slaapt dus overdag max 3 uurtjes verspreid over 4 dutjes, van circa 30, 40 of 50 minuten.. de avond vanaf ca 20.30 tot circa 06.30. Fruithapjes vindt ze ook ineens zo lekker! Maar wel echt nog een paar hapjes. Weet ook niet zo goed hoeveel je kan/mag geven. Ze is 5 maandjes.

@amtk oooh zwemmen! Zo fijn ?! Hier is het voorlopig voornamelijk nog gespetter in bad ?. Ze spettert tegenwoordig echt de hele badkamer onder. Kan me wel voorstellen dat die tandjes best heftig zijn. Ik ben blij dat dit hier voorlopig nog niet aan de orde is ?. Ik voel ook nog niets klaarzitten.
@liesforum tja, uiteindelijk ben je altijd vrij om te doen wat voor jullie werkt hè. Het boek Mild Ouderschap van Nina Mouton vind ik trouwens ook echt een aanrader. Dat vond ik eerder wel een fijne om een rustigere mindset te hebben voor mezelf ofzo haha. Goed om je eigen moedergevoel te versterken ?. Wij waren nu ongeveer 4 weekjes al bezig met het fruit. En nu was het dus de eerste keer dat het een fles kon vervangen. Haar darmpjes lijken er hier wel goed op te reageren. Vanaf volgend weekend wil ik ook eens groentjes gaan proberen denk ik. Of nog even wachten tot het paasvakantie is binnenkort. Ik ben er nog niet helemaal uit.
@DG dat gevoel van altijd 'aan' staan herken ik wel. Mijn man heeft me gisteren gedwongen om even op bed te gaan liggen en rust te nemen en ik heb echt de hele namiddag geslapen ?. Was dus nodig blijkbaar ?. Ik had gelezen in de brochure van Kind&Gezin (consultatiebureau bij ons in België) dat ze in het begin 150g ongeveer mogen en dat dit dan opbouwt tot ze op de leeftijd van een jaar ongeveer 200g eten. Dus ik probeer nu zowat die hoeveelheden aan te houden. Wij zitten nu bijna aan die 150g met haar fruit.
En het rollen van buik naar rug hebben we hier dus al goed onder de knie. Telkens wanneer ik ze deze ochtend op haar buik legde, rolde ze binnen de minuut weer vlotjes om ?. Één keer was ze ook bijna weer teruggerold naar haar buik. Dus nu proberen we dat te stimuleren ?. Oh en mijn zus heeft vandaag ontdekt dat ze zwanger is ?! Onze kleine meid zal dus eind dit jaar een neefje of nichtje erbij krijgen ?

Terug
Bovenaan