Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

De beste wensen allemaal! Novi heeft het ook goed gedaan met oud op nieuw. Omdat we logetjes hadden heeft ze in de box gelegen, ze is wel meer wakker geweest en ook om 12uur was ze wakker maar gewoon lekker rustig.

Ik ben gisteren bij de osteopaat geweest met Novi. Hij heeft wel wat los kunnen maken. Haar klachten kunnnen komen doordat de bevalling erg snel is gegaan en ze had in het vruchtwater gepoept dus heeft ze waarschijnlijk meconium binnen gekregen waardoor het spugen/reflux kan komen.
Vandaag lijkt het wel of het nog erger is geworden, maar dat schijnt te kunnen na behandeling. Hoop dat het (snel) gaat werken.

Ik heb op het moment geen werk, ben weer langzaamaan aan het solliciteren en heb dinsdag al 2 gesprekken staan. Heb voor mezelf besloten dat ik vanaf 1 maart weer wil beginnen.

Beste wensen! Ben benieuwd wat degene die naar de osteopaat gaan merken. Twee jaar geleden had mijn dochter ook erg last van teruggeven maar omdat ze niet huilde er niks mee gedaan. Ons zoontje had een aandoening pylerusstenose waardoor hij voeding uitspuugde maar dan echt flessen, daar is hij 6 weken geleden aan geopereerd en sindsdien gaat het goed.
Overdag slapen is hier nog steeds moeizaam. Inmiddels lukt het hem om zelf in slaap te vallen, doet hij wel half uur over en slaapt dan max 35 minuten waardoor hij halverwege de dag doodmoe is en huilerig. Gelukkig helpt de draagzak dan wel goed. Hopelijk worden de dutjes uiteindelijk langer. 'S nachts gaat het heel goed. Hij laat er 8-10 uur tussen, soms wel paar keer speentje geven. Dit gebeurd sinds een week dus geen idee of het blijvend is. Helaas is sindsdien wel weer onze oudste van 2 aan het spoken, life with two kids haha. Maar mogen niet klagen natuurlijk. 
@mateke ik begin maandag ook weer met werken. Snap die tweestrijd van zin hebben in werk maar ook spannend om de kleine achter te laten. Bij ons is pas 1 maart plek op de opvang dus ze gaat naar opa's en oma's die wel een wat andere methode hanteren (laat hem is huilen joh) maar probeer vertrouwen te hebben.

@DvBM ik ben benieuwd naar het resultaat en of er dan inderdaad minder gespuugd wordt.
@liesforum onze kleine meid lijkt ook geen last te hebben van het spugen maar erg aangenaam kan het toch ook niet zijn denk ik dan ?. Bij ons gaat ze 3 dagen naar de opvang, 1 dag blijf ik zelf thuis en 1 dag gaat ze naar mijn ouders. Ik ben benieuwd hoe ze het daar zal doen maar ik denk nu wel dat mijn moeder ze niet onnodig zou laten huilen. Hoop ik ?. Ik kan me wel voorstellen dat ik het er ook moeilijk mee zou hebben als je ze ergens moet achterlaten waar de manier van zorgen voor anders is dan hoe je het zelf doet. Ik weet niet of de oma's en opa's openstaan voor een draagdoek of draagzak? Mijn moeder had het al eens uitgeprobeerd met oudejaarsavond en zij vond dit zo gezellig om zo lekker knus met haar kleindochter te knuffelen. Ik zou het daar dus nog wel verkocht kunnen krijgen als het nodig zou zijn.

Dag damess!
Wij zitten ontzettend in een sprongetje denk ik. Het huilen van de buikkrampjes was zo erg dat ik naar de huisarts was gegaan, gelukkig was alles goed! Mijn osteopaat heeft gezegd dat we wel langs kunnen komen, hopelijk helpt het bij ons ook! Heeft er iemand ervaring met schuimpoep (met veel lucht)?

Ze wil veel drinken, slaapt lang en diep maar tussen 23 en 3 is ze crazy de afgelopen 2/3 nachten. Gelukkig helpt infacol en buik massages! Heb nu een lekker groot zacht kussen in haar ledikant gelegd waar ze heerlijk in slaapt omdat ik merkte dat ze behoefte aan die geborgenheid heeft. In de ochtend wil ze altijd in bed komen liggen haha!
Welke maat draagt jullie kleintjes nu? Wij zijn bijna uit 56 gegroeid nu!

Geen ervaring met schuimpoep, sorry ?‍♀️. Hopelijk zijn jullie weer snel door het sprongetje heen!
Ons meisje is nu 10 weken en is de laatste dagen suuuuuperhongerig. Waar ze anders voldoende had met een kwartiertje aan 1 borst, hangt ze nu vaak een halfuur of langer aan de borst en probeer ik dus een kwartier aan elke borst te doen. Gisteren heeft ze zelfs weer 7 voedingen gehad ipv de gebruikelijke 6. Hoe het met haar sprongetjes zit, geen idee. Ik dacht onlangs dat ze het gehad had, maar nu twijfel ik toch weer. Ze doet het precies niet volgens het boekje ofzo qua sprongetjes ?. Ik merk wel meer interesse in haar voeten en meer en meer lachen en reactie wanneer je tegen haar praat en dergelijke. 
Wij zaten al een tijdje tussen maatje 56 en 62 in. Sinds deze week heb ik maatje 56 toch wel echt moeten opbergen en zitten we volop aan maatje 62. Ik merk dat haar broekjes nog wat groot zijn maar die van maatje 56 zijn wel echt al te klein. Maar goed, ze groeit er de komende weken wel verder in dan.

Mateke en amtk hier zitten wij ook nog midden in de sprong ook veel willen drinken.. voel me af wat toe net een melkfabriek haha.
Ik ga vanavond inbakeren proberen. Arthur maait best wel met zijn armpjes in z'n slaap.. en ik hoop dst hij daardoor ook iets langer tussen de voedingen laat zitten.
Vannacht was het 24.30, 2.30, 5 uur en toen 6.30 ik lag er gister om 21 uur jn met Arthur haha was zo moe

Amtk schuimpoep en borstvoeding moet je even googlen heeft dacht ik te maken met voor en achter melk ofzo..

Ik hoef 1 maart pas weer tr beginnen ook wel zin in hoor maar ook wel blij dat het nog even duurt ik ben zo intens moe de hele tijd. Jullie ook?

Hier ook geen ervaring met schuimpoep.
Novi is nu 10 weken en zit nog goed in maatje 56. Heb maatje 62 wel alvast gewassen in de kast liggen dus ze kan er zo in als het moet ?

Inmiddels begint de behandeling van de osteopaat wel wat te werken denk ik. Gisteren de voeding geprobeerd met de helft minder Johannesbroodpitsmeel en dat ging redelijk goed. Vanmorgen bij 1 voeding wel best veel gespuugd dus ik ben nog voorzichtig met de uitspraak dat het echt heeft gewerkt.
Volgende week woensdag moeten we weer naar het consultatiebureau dus ik hoop dat het dan een stuk beter is, anders gaan ze verder kijken.

Mateke wij zitten nu in week 11 maar wat goed dat je met bv zo goed bijhoud hoeveel voedingen ze heeft, ik heb echt geen idee haha. En bij mij zit ze nu ook buiten de sprong volgend het boekje maar ik weet niet wat het anders zou zijn.
SuusX ik heb ook zulke nachten, meestal 23:30, 2:30, soms 3:30 en dan weer 6/7u op. Ik ben bang dat haar ritme een beetje gedraaid is omdat ze in de ochtend en namiddag heel veel en lang slaapt.
En ik las inderdaad over schuimpoep, de dokter zei dat het geen probleem is!
En ik sluit me aan bij het moe voelen! Ik werk voorlopig niet maar wil misschien thuiswerken.

Terug
Bovenaan