Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

@Suusx ik ben wel moe maar niet overdreven denk ik. Het scheelt natuurlijk wel dat Nora niet meer zo vaak voor een voeding komt 's nachts ?. Rond 23u-24u drinkt ze nog een keer en dan meldt ze zich meestal pas weer rond 5u-6u. Gelukkig want anders zou ik ook echt een wandelende zombie zijn en zou ik het nog niet zien zitten om maandag te beginnen werken denk ik ?. En ik voel me de laatste dagen toch ook echt wel weer even een melkkoe ?. Ze heeft over het algemeen nog redelijk haar ritme maar zo af en toe verrast ze me toch even haha.
@dvbm ben benieuwd of het zich doorzet! Hopelijk zie je verder nog beterschap de komende dagen!
@amtk ja dat idee heb ik dus ook ?. Geen idee wat het anders zou kunnen zijn. Ik gebruik de app Baby+ om de voedingen bij te houden. Je kan er nog allerlei andere dingen in bijhouden zoals de slaapjes en dergelijke maar ik gebruik hem momenteel dus enkel voor de voedingsmomenten. Zo heb ik ook een ritme kunnen ontdekken in wanneer ze wil drinken en hoe vaak ze een voeding heeft op een dag en als ze tussendoor dan zeurt of op haar vuistjes sabbelt, weet ik ook dat het niet per se is omdat ze honger heeft maar dat het bijvoorbeeld krampjes kunnen zijn (meestal 1,5 uur na de voeding) of nood aan wat knuffeltijd of entertainment. Een beetje voorspelbaarheid en een houvast om te onthouden aan welke borst ik ze moet aanleggen vind ik wel fijn ?.

We hebben deze week trouwens onze zomervakantie al vastgelegd. We zouden dan naar Zweden gaan met de auto. Ben heel erg benieuwd naar hoe het gaat zijn! Ik kan het me nog niet echt voorstellen ?

Hoi hoi!!
Wat leuk!! Iedereen nog gefeliciteerd!!??
Ik ben op 8 november bevallen van ons 2e kindje! We hebben al een dochter van 2,5 en nu een zoontje van nu dus ruim 8 weken. Ik ben helaas nog steeds niet helemaal geland en heb nog EMDR therapie, na 37+3 ingeleid met zwaar HELLP syndroom en nu in de molen met onze kleine man. Maar helemaal trots op onze kids! Onze dochter is helemaal trotse grote zus, echt geweldig om te zien.
Ons zoontje drinkt helaas heel slecht, hij heeft bijna geen zuigreflex en zuigkracht. Inmiddels al bij osteopaat, logopedie, kinderarts, kno en fysio geweest en het is nog steeds niet duidelijk wat het precies is. CB maakt zich zorgen omdat hij dus ook niet goed genoeg meer groeit. We krijgen er gemiddeld over de hele 600ml in over 7 flessen verdeeld. Hoeveel drinken jullie kids voor degene die ook flesvoeding geven? Hij woog gisteren 4470 (geboortegewicht was 2900), dus zeker wel gegroeid gelukkig! alleen het zwakt nu wat af de groei.. verder lijkt hij wat last te hebben van verborgen reflux, we zijn dus lekker aan het tobben..? Gelukkig is het (als ik hem maar niet plat neer leg) wel een heel makkelijk ventje! De nachten gaan met de puckababy piep gelukkig wel heel goed? 

Mateke ik neem me dat altijd voor en doe het telkens niet, maar je hebt me nu geïnspireerd, ga ik vanaf 00:00 doen om eens te zien hoe vaak ze drinkt. Ik heb dezelfde app gedownload! En leuk!! Kan goed te doen zijn met een babytje denk ik! Wij gaan denk ik een rondreis in west Afrika maken, ook om familie te bezoeken. Ik kijk er nu al naar uit!!
Jessicaa Gefeliciteerd ♥️ Hopelijk gaat het snel beter met je kindje, het kan ook lastig zijn en ze zijn nog zo klein en fragiel! Mijn dochtertje was ook aan de kleine kant bij de geboorte (3000-5400 gr) maar gelukkig drinkt ze als een gek, wel bv dus ik weet niet hoeveel..

Ik denk dat hier het ritme helemaal om is nu, overdag heeft ze de hele dag geslapen, wens me geluk voor vanacht?

Gefeliciteerd Jessica en leuk dat je ook op dit forum zit, gezellig.

Ons meisje was ook niet zo zwaar bij de geboorte (2940gr), ze is nu 11 weekjes en weegt bijna 5 kilo. Elk kindje is anders maar goed ik weet niet waarom ze jouw kindje dan aan de kleine kant vinden.

Hier is sprong 3 volgens mij eerder begonnen.. merk het aan haar gedrag. Meer baby'tje in deze sprong? Ze slaapt nog steeds niet zo lang overdag, maar goed heeft tijd nodig. Overdag maximaal 3 of 4 uurtjes bij elkaar opgeteld en de nacht ongeveer 9 uurtjes. Soms 7 of 8 en soms ook gewoon 10 uurtjes. Dat kan ze al wel heel goed. Bij het cb ging alles goed en het slapen overdag gewoon blijven proberen in haar bedje of op schoot. Draagzak houdt ze niet zo van ;). Ze drinkt ook prima dus ik moet het slapen meer tijd geven en niet vergelijken met baby'tje die wel elke keer 2 uurtjes na de voeding slapen.

En ja, ik ben sinds een week ook erg moe. Denk ook door die sprong waardoor ze naast weinig slapen overdag ook meer huilerig etc is. Is best wel intensief. Gelukkig zijn het fases waar we doorheen moeten, daarvoor was ik wel minder moe.

Dankjulliewel!
Het is niet zozeer dat ze hem nu al veel te licht vinden, hij zit nu met groei op 0 (57,5cm) en gewicht rond de -1, maar ze zien nu dat de groeicurve afzwakt en daar maken ze zich zorgen om omdat hij dus ook echt niet genoeg drinkt op een dag. Gisteren nog geen 600ml erin gekregen en qua gewicht zou hij 675ml ongeveer nodig hebben en de zuigkracht is nog steeds heel weinig en daar kunnen ze dus geen reden voor bedenken. Ze willen dus liever echt ingrijpen voordat het dadelijk wel mis gaat.?

@Jessicaa jij ook nog gefeliciteerd! Pfoe wat heftig, zelf nog therapie volgen en dan je kleintje waarover je je ongetwijfeld ook wel zorgen maakt. Goed dat ze nu wat meezoeken naar hoe hij beter zou kunnen drinken. Hopelijk betert het snel!
@amtk succes met de app ?! En West-Afrika, wauw! Ook wel spannend, zo'n verre reis met een baby.
@DG succes met het sprongetje! Ons meisje slaapt ook lang geen 2 uur na iedere voeding, hoor. Ieder kindje is anders op dat vlak inderdaad 

Wij zitten midden in sprong 2. Poe zeg! Veel huilen, de hele dag op mij willen hamgen, sneller komen voor de voeding en dan niet de hele fles leegdrinken en in slaap vallen aan de fles. Wat ik schattig vind, is dat hij zowat in mij kruipt als ik hem de fles geef. En hij dwingt mij om naar hem te kijken tijdens het voeden.
S avonds gaan slapen is ook gedoe. Ik was gisteren tot 1 uur bezig om hem in slaap te krijgen. Gelukkig slaapt hij s nachts wel goed.

Ik merk dat hij veel meer interesse in zijn omgeving heeft. We waren vandaag even bij mijn schoonouders en hij keek zijn ogen uit! En hij lacht ook makkelijk naar anderen, fijn voor mijn schoonmoeder want die heeft steeds pijn in haar keel en heeft hem daarom sinds geboorte nog maar 1x vast willen houden. Ze wil hem niet ziek maken. Maar goed, hij was leuk aan het reageren op haar!

Mannetje is vandaag 8 weken oud en krijgt 6 flessen van 150+5 op een dag. Gisteren kreeg hij 7x de fles, maar hij dronk ze eigenlijk geen van allen leeg. Volgende week mogen we weer naar het cb, ik ben benieuwd! Ik heb deze week het meetlint naast hem gelegd en volgens mij is hij weer 3 cm gegroeid! Qua gewicht zal hij zeker 5 kilo zijn.

Terug
Bovenaan