Bevalling en voorbereiding

Dat is een baarkruk...sorry als de foto wat aan de grote kant is.
Het is dus een soort toiletbril waar je op zit, dus eigenlijk heel "normaal".
Je hebt gelijk dat de vk dan erg laag moet zitten, dus ik heb al gehoord dat veel vk's de baarkruk dan ook wel op een tafel neerzetten en jij dan bovenop de kruk. Hoeven zij niet zo te bukken (lees liggen) en voor jou maakt het niet uit. (nou ja..behalve dan dat je op een tafel zit haha)

Het is niets voor mij, maar ik kan me voorstellen dat er veel vrouwen zijn die het via die manier doen.

Het is eigenlijk heel erg maar had geen idee dat de baarkruk er zo uit zag ....Ben er op gaan zitten en dat was een walhalla voor mij hahahaha...Maar volgens vriendlief zag de kruk er inderdaad zoiets uit haha...Wat erg zeg!!
Maar ik zat niet op tafel hoor hihi de vk zat op haar knieën voor mij. En ik kon mijn dochter zelf aanpakken dat ze werd geboren, dat was wel heel mooi.
Mijn vriend zat achter mij en daar kon ik ook veel kracht op kwijt (arme benen van hem...)
Misschien vind ik het straks wel niks en beval ik gewoon op bed!
Grappig eigenlijk dat een bevalling op een baarkruk best uitzonderlijk is, had daar geen idee van!
Liefs Jess

Nou ja, eigenlijk is het raar dat een bevalling op een baarkruk nog zo uitzonderlijk is, aangezien verticaal bevallen toch echt de meeste handige houding is. het is juist vreemd dat wij in NL liggend bevallen.

Ik ga proberen half zit, half liggend te bevallen. manlief ook lekker achter me...die heeft er namelijk helemaal geen behoefte aan om te kijken hoe het daar beneden aan toegaat haha. Ik ben erg benieuwd hoe het ons zal vergaan.

Bedankt, Weekee, voor je foto. Ik had er echt geen idee van. Als ik het zo zie, denk ik ook niet dat het iets voor mij is, maar ik moet zeggen dat ik me wel kan voorstellen dat dit voor veel vrouwen een uitkomst kan zijn. Al zou ik zelf dan weer niet op een tafel willen zitten, dan zit je gelijk weer zo in de kijkerd, haha. Nou, Jess, eigenlijk wel logisch dat je niet weet hoe zo'n ding eruit ziet. Dat is denk ik wel het laatste waar je op let als je aan het bevallen bent, dan maakt het niks uit hoe iets eruit ziet, al is het paars met rode stippen, als het maar bevalt . Wat jij ? haha

Groetjes
Bibi  

Alleen al als ik dat potje eronder zie dan krijg ik het benauwd. De vk of gyn zal maar even niet opletten of een haar uit het gezicht strijken... PLOINK! mijn baby met het hoofdje in dat bakkie... nee hoor hahaha.

Haha Weekee zie het al helemaal voor me............
Nee gewoon in mijn bedje en dan zien we wel welke houding mij het beste bevalt!
Ik ben er verder eigenlijk nog helemaal niet mee bezig, zorg wel dat de slaapkamer schoon is nu en elke week lekker schoon dekbedje erop maar verder geen pufcursus ofzo.........heb wel even proefgedraaid met manlief haha was erg grappig ik aan het puffen en hij mij aanmoedigen, raakte echt geirriteerd NU AL haha hebben wel gelachen moet ik zeggen en ik weet zeker dat hij het supergoed gaat doen! En ik ook natuurlijk haha wat een zelfvertrouwen he?! praten over een week of 6 nog wel een keer kijken of ik er dan anders over denk!

liefs Daantje

Hoi!

Hahaha ja ik zorg ook dat alles nu schoon blijft...Vandaag de badkamer gesopt....man man wat heb ik daar een hekel aan maar moet echt gebeuren he....Nou was het altijd wel schoon en netjes bij mij maar ik sloeg ook wel eens een weekje over (voor zover mogelijk, stofzuigen moet hier echt iedere dag).. Nesteldrang begint echt op te spelen, wil zelfs zolder en logeerkamer aan kant hebben maar dat gaat nog niet aangezien onze slaapkamer nog verbouwd word (hij is bijna klaar!!) en wij dus op zolder slapen tussen de was (....) en de logeerkamer volstaat met troep en daar willen we dan straks een "speelkamer" van maken (kan de oudste daar ff spelen als ik de baby in bad doe ofzo) en het logeerbed naar zolder..Maar dat is een kwestie van verplaatsen en ff soppie er door heen...Ach misschien ben ik voor die tijd al bevallen haha.
Ik ben er trouwens wel meer mee bezig dat ik ook (veel) eerder kan bevallen. Met de oudste had ik dat niet maar mijn collega beviel 5 weken eerder en dat blijft maar door mijn hoofd heen gaan zo van ja dat kan ook gebeuren!! Ach misschien blijft deze wel lekker 2 weken langer zitten (wat ik niet hoop maar ja heb je niet voor het zeggen). Zelf denk ik eerder geen idee waarom...Moet ik ook eigenlijk niet vanuit gaan   valt dan helemaal zo tegen als je " overloopt".
Nou genoeg verhaal weer hahaha...
Liefs Jess

Haha, Weekee, ik moet ook wel even lachen om jouw opmerking, ik zie het voor me. Ik doe nu ook geen pufcursus, maar een beetje oefenen is wel leuk, Daan, haha.
Volgens mij slaat bij iedereen de nesteldrang toe, hier ook. Ik wil ook de boel aan kant hebben enhouden. Maar of het lukt...... Ik hoop niet dat hij veel vroeger geboren wordt, hoor, een week of 2 zou wel lekker zijn, dat wel. En hopelijk ook niet later, maar ja, Jess, net wat je zegt, we hebben het niet voor het zeggen.

Terug
Bovenaan