Bevalling en voorbereiding

Haha poetsdrang, papa belde net en zei tegen me als je echt heel veel energie hebt ineens en hele erge poetsdrang dan is het tijd om Mark (man) te bellen want dan duurt het niet lang meer haha
Had jij dat bij de eerste ook Bibi?
dus dames als je je aan elke kruimel gaat irriteren haha.........

liefs Daantje

Nou Daantje dan zal het bij mij niet lang meer duren   ....
Maar ja kan moeilijk mijn oudste vast binden op de bank he haha..

Ja, die poetsdrang is toch wel herkenbaar. Het verschil is alleen dat het vorige keer ook opgeruimd bleef als het eenmaal opgeruimd was, nu loopt mijn zoontje in het rond en die heeft helemaal geen poetsdrang , integendeel. Dus ik denk dat ik me er op een bepaald moment maar bij neer moet leggen.
Als de babykamer maar netjes blijft en de box, dan is er al heel wat gewonnen. En rommelig vind ik dan nog tot daar aan toe, als het maar schoon is. Losse rommel is zo weg.

Dat vind ik nou ook hoor. Rommelig houd je toch niet tegen...zeker met meerdere kindjes. Als de stofpluimen (lekker ongezond) maar niet overal heen en weer fladderen en de modder aan de muren gesmeerd zit is het toch prima?

Ik ga de bijkeuken van de week even op de kop gooien. Gewoon even alles weer op plek (manlief gebruikt de werkbank als...nou ja... hoe zal ik het noemen... het leg-daar-maar-neer-bankje) dus ik wil even alles opnieuw in de kasten doen etc.

Nee, die stofpluimen moet je niet hebben, maar zover komt het niet, toch ?! haha
Ik wil de voorraadkast nog even (nou ja, even ) opruimen, er staat zoveel losse troep in. Alles wordt er nu in gegooid, onder het motto : als het maar uit het zicht is, haha. Dus ook hier blijft de nesteldrang aanhouden

Houdt dat wel op na de geboorte dan? haha jij kunt daarover meepraten.

Haha, ja, dat houdt op, gelukkig wel. Sterker nog, ik had na de geboorte helemaal geen interesse in het huishouden, alleen maar voor de kleine. Ik had, toen de kraamhulp weg was,  op een gegeven moment echt zoiets van, o ja, ik moet ook hier thuis nog wat doen, da's waar ook.

Tja ik denk dat ik daar ook last van zal hebben. Er zijn sowieso belangrijkere dingen dan schoonmaken als je het mij vraagt hoor.

Terug
Bovenaan