bezige bijtjes 2

gelukkig vandaag weer een betere dag.
de verloskundige heeft ons weer goedgekeurd, over 4 weken worden we er weer verwacht.

ben nu iets aangekomen op de weegschaal daar.. 4 weken terug nog 67 en nu 69 kg.
dus het gaat nu toch beginnen.
nog wat tips gekregen tegen de obstipatie (word nog een deskundige! haha) en tegen het maagzuur.
we zullen zien of het helpt.

hoe is het met jullie?
sientje lekker aan het fotograferen?
sylvia druk met je mond houden?
hunny met de voetjes omhoog?
en aapje al aan de babykamer begonnen?

groetjes

Daar ben ik weer,

Carina: Toch niet echt heel erg vervelend nieuws hoop ik ? Zal inderdaad niet meevallen met de gedachten dat je nu uitgerekend was. Maaaaarrrr.....gelukkig ben je nu lekker zwanger en ook nog wel over de helft. Je hebt vast en zeker ook last van je hormonen: weet dat het goed is als je emotioneel enzo bent; dat maakt je kwetsbaar en maakt je strakjes alleen maar een nog mooiere moeder die heerlijk gevoelig is naar haar kind toe. En het schijnt toch al een beetje nestdrang te zijn allemaal en er dus helemaal bij te horen......die hormoontjes toch ook he.
En anders....spreken we een keer af; pakker we beide de trein en treffen ons ergens in het middeg tussen Limburg en Zeeland en gaan we lekker shoppen, kletsen en koffie drinken....voor mij dan water want ik lust geen koffie en thee....raar mens ben ik he...hihi.
Hey en al wat bij aan het komen......hoeveel ben je in totaal bijgekomen ?
Ik tot nu toe ca. 0,5 kilo....haha al heel wat.

Sientje; O jee griepje op komst ? Dat komt nooit gelegen he. Je bent al mooi aan het afvallen. Hoeveel wil je nog graag kwijt ? Of eerder gezegd hoeveel cm, want das wat eigenlijk telt he.....die moeten in die broeken passen.

Aapje en Hunnybun: Hoe gaat het met jullie voetjes en overgeven ?

Vandaag hebben we onze eerste afspraak gehad bij de verloskundige. Meteen werd de echo gemaakt. Alleen wel jammer dat de dvd het niet deed dus we hebben geen opname. Maar over 3 weken hebben we weer een echo en dan hopen we dat de opname het wel doet. We hebben wel 2 mooie foto's ! Ze verloskundige riep meteen: o das een flinke. Waaaaa help.....toch niet straks een kind van 6 kilo......
Ze moest lachen en zei nee dat valt wel mee maar de echo is onwijs mooi en zeer duidelijk; het kindje was echt mega goed te zien. Het is echt net een beertje !! Zoooo lief. En hij/zij bewoog heel erg druk in het rond; was echt aan het dansen.
We konden alles al heel erg goed zien !! Het zag er allemaal prima uit.
Verder hebben we een leuke tas gekregen met inhoud en over 3 weken gaan we terug voor de tweede echo en kunnen we ook het hartje horen. We kijken er nu al naar uit.
We hebben vandaag meteen de kraamhulp geregeld, de verzekering ingelicht en een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo; nog net voor kerst weten we het geslacht.
Nu nog de kinderopvang regelen en de yogales regelen; das hier in een kuuroord waar je dan ook 1 keer per maand mag zwemmen in heerlijk warm water: de sauna is dan gesloten en dus is het oord alleen maar open voor de zwangere dames.
Misschien dat we ook een 4D echo laten maken maar dat weten we nog niet.
Medio november plannen we een dagje vrij en gaan we shoppen voor de kinderkamer en de wagen etc etc.
Nu we de echo hebben gehad leeft het veel meer dan eerst. Op de vorige echo zagen we een klein stil stipje, nu al echt een mensje dat lekker vrolijk beweegt. Heerlijk !

Ik ga nu ff mijn dagboekje bijwerken en daarna wat eten en ff relax. Vanavond nog eventjes werken en dan op tijd naar bed.
Morgen feest; 3 jaar getrouwd !

Gr. Sylvia

Hoi hoi,

Carina, Het hoort erbij, dat aankomen! En wat valt het mee joh, 2 kilo.Moet je eens opletten wat je in de laatste paar weken gaat aankomen! Meer kwa buik dan, wow, wat kan die nog de laatste weken groeien zeg!

Syl, wat fijn dat alles in orde was! Heerlijk voor jullie! En ik ben benieuwd naar jullie site! Enne, gefeliciteerd he, alweer 3 jaar getrouwd!

Hier weinig spannend nieuws. Ben soms ontzettend duizelig. Als het voor van t weekend niet over is, ga ik een afspraak maken met de dokter om m ´n bloed te laten prikken. Wie weet ijzer tekort ofzo. Maar grote kans dat het ook oververmoeidheid is hoor.

Ja, met afvallen gaat het wel lekker. Ben nu in 1 week 0,7 afgevallen. Maar het vetpercentage is 1,5% naar beneden gegaan! Dus waarschijnlijk daarom niet veel kwa kilo ´s maar wel vet omgezeet in spieren! Dat is natuurlijk uiteindelijk het belangrijkste!

Groetjes van mij

Hoi meiden.

Voor hunny: heel veel sterkte en ik denk aan je!!!

Na twee dagen geen berichtje van hunny meer te hebben gezien, ging ik toch maar even verder kijken op d ´r hyves. Hebben jullie het al gelezen? Zo te lezen zal het eerste berichtje wat hier terug komt van mama hunny zijn. Wat vervelend voor haar allemaal zeg!

Liefs van mij

jeetje wat een bericht...
ik ben niet zo gelovig, maar ben toch maar een kaarsje gaan branden.
hoeveel weken is jolanda ook alweer?? ik weet dat ze in november is uitgerekend...

hier gaat het goed.

bij mijn schoonzus is met 36+2 weken een dochtertje geboren. een geplande keizersnede. alles was goed gegaan en ze heet Caitlyn.
mijn schoonzus en ik hebben een verschillende mening over wat een gezonde zwangerschap inhoudt (zij heeft bijv. de hele zwangerschap gerookt). dit en het feit dat ik nu ook in de kraamtijd had kunnen zitten, valt me erg tegen.
dit was dus ook het nieuws waar ik niet op zat te wachten begin deze week.

morgen mag ik weer voor de echo. ik ben erg benieuwd.
ik heb erg de behoefte aan een druk en levendig kindje te zien. maar onze kleine kennende gaat hij/zij dat niet laten zien.
we hebben onze kleine wel wat zien zwaaien met armpjes en beentje, maar verder eigenlijk nog maar weinig beweging gezien.

tot morgenmiddag...

Terug
Bovenaan