bezige bijtjes 2

hallo bijtjes,

eidelijk wat tijd gevonden om even fatsoenlijk te reageren voordat ik weer op een drafje naar de fysio moet. Heb het namelijk behoorlijk in mijn rug, vreselijk vermoeiend en erg pijnlijk.
Maar goed......
Hoe is het met iedereen?

Carina; wat is jouw keuken mooi geworden zeg! Daar kan ik nou echt goed jaloers op worden!!!! Super zeg. En verder? Nog voornemens om van elkaar af te blijven de vruchtbare dagen of gaan jullie het toch proberen? Is er ook al meer duidelijkheid bij je schoonzusje of ze zwanger is of niet?

Hunny: Moe, moe moe. Ja het hoort er bij he maar het is niet leuk denk ik om je ze futloos te voelen. Hopen dat je je snel wat beter voelt zodat je kunt gaan genieten van je zwangerschap.
Ook naar die ongi krampjes, kan me voorstellen dat je dat bang maakt maar dat ukkie van jou blijft gewoon zitten waar hij/zij zit!!!!!
Wil je eigenlijk straks weten of het een jongen of een meid word?
Luister naar je lijf en laat je lekker vertroetelen he!!!

Filiz: het zou echt K*T zijn als je ongie zich aandient!!!!! Ik voel met je mee! sterkte!

Syl; hoe gaat het met jou? Heb je je prikles inmiddels goed onder de knie en al voor het echie geprikt? Lijkt me voor jullie ook weer ongelooflijk spannend straks de eerste IUI.

Liefs aapje

damesss
wilde snel ff reageren, dat het bij die ene keer bleef, hooooooop echt dat de RD;s wegblijven.
ik ga zo ff nar een feestje, morgen ga ik langer reageren goed
en duimennnnnnnnnnnnnnnnnn maar dames, voel mij zo opgeblazen en mijn rechter borst was vanmiddag aan het jeuken, hoop dat het deze ronde raak is maar ik blijf nog nuchter

hoi meiden!

hunny.. probeer je rust te vinden.. dat heb je echt nodig!!!

aapje... bedankt voor het compliment. het was een rib uit ons lijf, maar de keuken is echt een plaatje. ik sta er soms in en geloof dan niet dat het de mijne is hahaha

filiz... mijn duimen draaien overuren!

mijn schoonzusje is vandaag officieel zwanger verklaard. mijn moeder huilde toen ze het hoorde, en weer toen ze het mij vertelde. die 2 zijn echt niet toe aan het ouderschap. ze had zo gehoopt dat het bij mij goed zou gaan en nu dit...
ik moet zeggen dat het mij ook veel pijn doet.
de vraag is nu hoever ze is. ze meot dus voor een echo om dat te kunnen meten. ze heeft geeni dee, want de laatste 2 keer was ze maar weinig ongesteld.. kan dus goed zijn dat ze al een heel eind op weg is.
ik baal!

we zien we wat er dit weekend allemaal wel of niet gebeurt..
ik weet ook niet of ik na dit nieuws wel echt in de stemming ben hoor. pffff

Nou, hallo allemaal!!!!

Zo hee, we zijn weer lekker ziek geweest.
Maar daarover straks meer.
Eerst even reageren op jullie, en dan vanaf hier een update!!!

Carina, hoe is het nu met je? Al een besluit genomen voor wat betreft de vruchtbare dagen? Wanneer denk je ongeveer je ei te hebben? Moeilijke beslissing. Moet je helemaal zelf beslissen, kan niemand voor je doen. succes ermee! En wat vervelend trouwens over je broertje! Tja, ook wel weer leuk nieuws voor ze (tenminste, als ze er blij mee zijn) maar tjonge jonge, wat moet dat moeilijk zijn voor jullie zeg! Hoe zijn ze er zelf onder?

Filiz, Pfjoei, gelukkig is er geen bloed! Kan het iets van innesteling zijn? Voel je je anders dan anders? Je tepel jeukte toch? Had je dat ook met je eerste? Enne... woensdag je NOD, jeetje, spannend joh, hopen dat ze wegblijven!

Hunny, wat lekker voor je dat het nogsteeds goed zit!!!! En wat zijn je klachtjes op dit moment? Nogsteeds misselijk? En die krampen, ik heb er geen ervaring mee. En met spugen, ik kan me voorstellen dat je denkt dat het vruchtje loslaat, maar dat is echt niet zo. Moet je eerlijk vertellen dat ik al bij m ´n eerste afvroeg (en ook echt aan de verloskundige heb gevraagd...) of het geen kwaad kon als ik zo hard moest persen om te poepen zeg maar... Kan ook geen kwaad. Ook toen ik die week dat buik-spuug virus had, was zoooo bang dat het kindje iets tekort kwam, geen groente, fruit, eten gehad enzo. En de echo ´s, ja, die waren geweldig goed! Het schijnt dus echt zo te zijn dat je kindje wel neemt wat het nodig heeft. Net zoals toen ik een week met dat buikvirus op bed lag, en nu ook weer een week platgelege met de griep en voel me sinds een paar dagen weer beter: al de energie gaat naar het kindje, en zelf moet je maar even wachten. Gelukkig maar ook hoor!

Sylvia: Wat vervelend dat de IUI later is dan gepland! Weet je al hoe je het gaat doen met je vakantie? Kunnen jullie het nu later plannen? En dat met die kaarten, tja, je kunt er heilig in geloven of het voor kennisgeving aannemen. Wat wel altijd zo is met dat soort voorspellingen en dingen is dat je er je eigen interpretatie aan kan geven. En er zit altijd wel een interpretatie bij die bij jullie hoort. Net als het maken van de keus. Dat geldt voor iedereen, en dat er iets misgaat, interpreteer het maar, is het dat je erachter bent gekkomen dat het niet op de natuurlijke weg kan,is het een IUI poging, is het een zwangerschap/miskraam, is het misschien nu wat je net gehad hebt, een verlate IUI begin datum?! Het kan allemaal. Het is natuurlijk helemaal naar eigen invulling.

Aapje, Jij zit nu toch op het wachtbankje? Wat spannend allemaal weer zeg!
En wat is er met je rug? Wat vervelend dat je daar zo ´n last van hebt! Hoe is het verder met het druk zijn? Wel de tijd voor jezelf nemen he! Is ook heel belangrijk!

Zo, hopelijk niemand vergeten.
Hier even een update.
Ik heb dus een week op bed gelegen met de griep, koorts, verschrikkelijke keelpijn, enorme volle neus enzo. Had vriendlief strepsils gekocht, mag ik dat eigenlijk helemaal niet... Op een gegeven moment heb ik maar de huisartsenpost gebeld in het weekend, wist niet meer wat ik ermee aan moest. Ik mocht 6 paracetamols op een dag en veeeeel waterijsjes! En dat hebben we ook gedaan! Wat lekker zeg was dat!
Nu weer een week later heb ik het idee dat ik er weer een beetje bovenop ben. Heb een drukke week op het werk gehad, was echt helemaal bekkie af. Oja, ik werk ook alweer 3 weken ofzo fulltime. Ik hoop zooooo dat het ziekzijn nu over is! Heb m ´n protie wel gehad!

Zo nog eens teruggekeken, is het allemaal goed zo hoe het is gegaan. Als het in september was goedgegaan, was ik nu alweer over 6 weken ofzo uitgerekend. Dan ben ik dus bijna m ´n hele zwangerschap ziek geweest, zowel verkouden, buikgriep, griep en zwangerschapskwaaltjes. Ik ben al vanaf half september in de weer, nu mag het van mij wel eens mooi weer worden en het eerste half jaar niet meer ziek zijn! Als het in november was goed gegaan had ik nu nog 3 maanden, ben je ook meer dan de helft van je zwangerschap ziek geweest. En nu, nu ben ik bijna op de helft en ga een hele mooie tijd tegemoet.

Met die kaarten zoals ik al bij Sylvia beschreef kun je er heilig in geloven, of het ook zo bekijken dat er heel veel speling open blijft voor vragen. maar met vervelende gebeurtenissen of nu, zoals met de 2 miskramen en het ziekzijn probeer ik het altijd zo te bekijken dat alles met een reden gebeurd. Nu is voor mij die reden dat het mis is gegaan naar voren gekomen, en probeer ik het positief te bekijken.

Zo hee, wat een serieus gepraat allemaal zeg!

Verder gaan we hier druk aan de slag met de zolder verbouwens. We moeten een derde slaapkamer realiseren, we hebben er namelijk maar 2. De zolder is niet mega groot, en daar stond de strijkbout, wasrek, achter schotten wat troep, hometrainerr. Dat moet dus allemaal worden uitgezocht. Ben er al een tijdje mee bezig, en we hebben al zoveel weggedaan! en ruimte gemaakt in onze slaapkamer voor bijvoorbeeld de hometrainer enzo (onee, volgensmij is het crosstrainer).

Maar goed, ga stoppen, want ik moet even een grote boodschap doen.
En als ik er nu geen gebruik van maak kan het misschien nog wel 2 dagen duren.

Dus meiden, tot straks of morgen!

Liefs mij

Sientje; wat leuk om weer wat van je te horen! fijn dat het weer wat beter met je gaat. Kun je al wat meer genieten van je zwangerschap??

Voor de rest iedereen een fijn weekend gehad??
Wij hebben zeer weinig gedaan dit weekend, ja wel gewandeld (Naar de videotheek om films te halen en weer terug hahaha)
Gewoon nergens zin in en het weer zat ook al niet echt mee vanmiddag. Ook nog schoongemaakt vandaag in huis.

Nou zoals ik het zo schrijf hebben we toch nog wel wat gedaan.

En geklust, door mijn onregelmatige cyclus weten we niet echt meer waar we aan toe zijn en nemen dus het zekere voor het onzekere en klussen ons een ongeluk.

Dat hebben we ook nog gedaan dit weekend hihi.

\ik hoop dat jullie ook een productief weekend hebben gehad.

Filiz; hoe is het met jou? je menstruatie nog niet doorgezet hoop ik?

Meiden tot morgen weer, ga zo alvast naar bed, mogen jullie raden wat ik ga doen....

Liefs aapje

hahaha aapje.. moet je je naam niet in konijntje veranderen???

@ sientje
ik verwacht mijn eitje de komende dagen. bij een cyclus van gelijk 30 dagen zou morgen mijn eitje moeten zijn.
gisteren had ik zin, maar durfde niet.. tja dat zegt op dat moment dan genoeg toch?
als mijn gevoel vanaaf anders is, dan gaan we ervoor, maar anders ff een maandje niet.

ik hoop trouwens dat je nu je portie ziek s=zijn hebt gehad zeg.. het wordt tijd dat je gaat genieten!!!

vandaag is hier in huis emt stroom gespeeld (zoals ze dat zelf zo mooi zeggen)
we hebben gezellige sfeerverlichting. de spotjes werken en we kunnen ze dimmen... echt gaaf!
ik kom nu gelukkig weer wat meer tot rust!

er komen trouwens spannende dagen voor ons aan... woensdag de gyn! en als ik zo de kjalender bekijk.. ben ik niet de enige met afspraakjes...

filiz.. ik duim nog steeds.. hoe is de stand van zaken?? al 2 strepen op een test? of toch ongi?

liefs Carina

ik heb vandaag voor het eerst in weken echt naar mijn gevoel geluisterd.
heb me ziek gemeld.

ben gelijk weer in slaap gevallen en mijn vriend belde me om half 11 wakker om te vragen hoe het met me ging. (de lieverd)
mijn moeder is even langsgekomen met een grote beker vers geperst sinaasappelsap.
ben nu toch blij dat ik weer lekker in zeeland woon hoor!

ik moest vandaag echt even bijkomen. even stilstaan bij wat er allemaal gaande is.
onze onderzoeken, zwangeren in de familie maar ook de verbouwing en mijn nieuwe baan. in 3 maanden is er toch wel veel gebeurt.

groetjes Carina

Hey Carina,

Ik ben trots op je !! Je hebt er heel erg goed aan gedaan om naar je gevoel te luisteren !
Alleen jij voelt aan hoe ver je nog kunt gaan en of het op een gegeven ogenblik niet meer gaat. Je grensen zijn voor nu even bereikt en het is goed dat je nu even pas op de plaats maakt en de trein niet laat door denderen.
Neem alle rust en tijd voor jezelf, want alleen jij kan aanvoelen wanneer het weer gaat. Laat je niet haasten door je omgeving of je werk, want daar heb je niks aan, dan komt het toch weer terug. Rust goed uit, laat je lekker vertroetelen en verwennen en geniet van alle kleine dingen om je heen. Blijf liever langer ziek dan misschien nodig. Pas als je een paar dagen ( weken/maanden)  kunt zeggen: ik voel me nu echt stukken beter dan pas ben je er aan toe om weer te gaan werken. Ga niet werken als het net weer even een paar uurtjes (weken)  gaat. Juist dat moment is het gevaarlijkste van alles: men denkt de wereld weer aan te kunnen en gaat weer te vroeg aan de slag met alle gevolgen van dien !
Zie het als een flinke griep: die ziek je ook eerst goed uit, anders komt tie weer terug.
Je hebt nu een heel duidelijk signaal afgegeven aan je omgeving. Als je te vroeg een signaal af geeft van: ach het gaat wel weer....dan zal je omgeving weer snel vanalles van je verwachten....dus niet doen !
Tut maar lekker een beetje en overdrijf het maar gerust ! Neem alle tijd voor jezelf: jij staat nu op nummer 1 !!!!!

Nogmaals ik ben heel erg trots op je dat je naar je gevoel hebt geluisterd en deze stap hebt gezet !

Heel veel sterkte, beterschap maar vooral ontzettend veel liefs vanaf deze kant !

Gr. Syl.

Terug
Bovenaan