bezige bijtjes 3

Hoi hoi,

En Carina, hoe is het met het werken? Lekker zeker weer er even tussenuit? En het komt nu allemaal wel erg dichtbij he! Heb je nu alles al op orde? En in huis? Heb je je ook al aangemeld voor al die babydozen en het kraampakket? En hoe zit het met kraamzorg in die periode?

En aapje, hoe is het met je flauwvallen? Ik hoop dat het niet vaak gebeurd.

Ben vandaag naar de dokter geweest om m ´n hb te testen omdat ik vaak duizelig was en ie altijd aan de lage kant is geweest en ik vroeger bloedarmoede heb gehad. Die was goed. Dus ik ga niet meer aan de roosvise ferro, want m ´n hele tanden waren verkleurd! Ben vandaag ook naar de mondhygienist geweest. Die heb ze meer mooi wit gemaakt. Verder neem ik elke dag een opkikkertje. Als ik me slap of duizelig voel. Daar knap ik altijd wel van op! Vooral als ik de stad inga ofzo, neem ik van tevoren ook een opkikkertje, dan weet ik in elk geval dat ik niet duizelig kan worden of slappies vanwege een lage bloeddruk.

En hunny, tja, wat is dat zoeken he, een ritme. Volgens mij waren we er met Mees al snel bij. Maar hij sliep na 5 weken al door. Jip niet, die sliep de afgelopen 2 weken door. Maar nu ie ziek is komt ie ´s nachts weer. En dan is het erug moeilijk om een ritme te zoeken. Want het ritme gaat als het ware in wanneer ie z ´n eerste voeding krijgt. Dat kan half 5, half 6 half 7 zijn. Vannacht zat ik rond kwart over 4 aan de fles. Als ie straks goed doorslaapt hoop ik er een goed ritme in te krijgen. Want die verchilt nu nogal eens. Hij slaapt over het algemeen wel na z ´n eerste ochtendvoeding. Ik denk dat als ik straks te werk ben ik er een goed ritme kan gaan inbouwen. Hoe ik dat ga doen op de dagen dat ik werk enzo.

Maar inderdaad, als ie gegeten heeft laat ik hem vaak nog even liggen, of hij moet aangeven dat ie moe is. Eigenlijk let ik daar alleen maar op. Als ie honger heeft dan geef ik hem de fles, als ie moe is leg ik hem weg om te slapen. Zo af en toe even knuffelen en tegen hem praten. Thats it moet ik eigenlijk zeggen. Hij geeft het zelf wel aan. Als ie huilt en hij heeft geen honger of slaap, dan wil ie even lekker aandacht. Dus dan krijgt hij dat.

Gewoon op jegevoel afgaan. Maar volgens mij kun je er pas echt een strak ritme in krijgen als je kindje doorslaapt, of elke dag rond een bepaald tijdstip "opstaat!. Want als jip om 4 uur de fles heeft gehad, dan wil ie rond 7 uur weer.    En dat is anders als ie rond half 6 of 6 uur de fles krijgt. Daarna slaapt hij vaak nog eventjes 1,5 uur. Maar soms ook niet. Van de week was ie weer wakker tot half 9! Dus tja, ik kan er nog niet veel over zeggen dat ie zus en zo laat de fles krijgt, dan slaapt van zo tot zo laat. Bij Mees wel. Maar die had dus na een week of 5 al een vast ritme... Je kindje geeft het wel aan.

Zo, nu even over sinterklaas. Ik ga zondag sinterklaas vieren met m ´n ouders en m ´n broertje en zijn vriendin. Heb er veel zin in!

Verder moet ik nog even wat kwijt hoor, m ´n ei! Soms ben ik het allemaal zo zat! Dat eeuwige gewerk in het huishouden! Ik wil meer tijd voor mezelf, ik moet het echt anders gaan doen! Oke, ik ga wel 1x per week een half uurtje naar drumles, en 1x per week drie kwartier naar aquarobics, en 1x per week meidenavond. Maar ik wil gewoon ook eens meer tijd voor mezelf in de trant van: effies een uurjte oefenen thuis, of yogaen, of schilderen of knutselen. Ik moet echt minder gaan doen in het huishouden. En er ook af en toe eens een dagje tussenuit. Net als m ´n vriend, die is nu lekker een dagje aan het vissen. Ik moet er ook maar eens tussenuit. Want als ik denk dat ik thuis niets ga doen, dan, tja, dan komt het er gewoon niet van. Net als vandaag, heb ik maar de wielen van de kinderwagen geschropt omdat er stront en prut onderzat. En o, dan is de was klaar en moet de andere erin, en tjonge jonge, dat is nog een bult strijkwerk! En bah, wat een troep in de huiskamer! En dan moet ik weer naar de mondhygenist, en dan dus weer naar de dokter, dan naar de fysio, dan naar het consultatiebureau. Is allemaal niet erg, en hoort erbij. Maar toch wil ik ook eens een uurtje niets doen. Is m ´n eigen schuld, k weet het, maar het is zo moeilijk om het los te laten. Als ik op m ´n gat zit vind ik dat zonde van m ´n tijd. Dus dan ga ik de ramen lappen, badkamer doen, de bovenverdieping afnemen, stofzuigen dwijlen enz. Herkent iemand dit?! En dat terwijl ik bijvoorbeeld gisteren het blad Zoom heb gekocht en die eigenlijk heerlijk wil gaan lezen!

Ahhhhh, zo, effies heerlijk kwijt. Ik heb mezelf voorgenomen om vandaag niets meer te doen. Vanavond is alleen nog de laaste les nagym, dan hebben we babymassage en gaan de kinders dus mee. Morgen is m ´n vriend ook vrij, dus ik denk dat we misschien even gezellig met de jongens (goh, wat klinkt dat leuk he, de jongens!) naar het zwembad gaan ofzo. Oja, morgenavond heb ik ook surprise avond met de meiden. Heb er echt heeeel veel zin in! Wordt vast lache gieren brullen!

Liefs van mij

hoi meiden
zoo ik zal ons weer eens even boven aan zetten.

Carina wat een mooie buikfoto staat er op je hyves

Verder heb ik nu ef geen tijd om te typen, ga het eten aan zetten.
Hier gaat verder alles goed.
Morgen moet ik naar de gyn, hoop dat het beter weer is om naar rotterdam te rijden als vandaag.
Jullie horen me van het weekend wel weer.

Verder met iedereen alles goed.

groetjes hunny, en een heeeele fijne sinterklaas allemaal

Druk druk druk......pffff........drukker dan ooit.......
Ff snel tussendoor want manlief komt zo thuis met de frietjes......mmmmm !

Wil jullie allemaal een fijn Sinterklaas weekend wensen !!

Tot gauw !!

xxx Syl.

hallo allemaal,

Zo zeg wat een raar weekje heb ik gehad.
Vorige week belde mijn schoonvader, ik stond op het punt naar yoga te gaan, om te zeggen dat mijn schoonmoeder en schoonzus een auto ongeluk hadden gehad. Auto total loss en helaas heeft de hond het niet overleefd. Met schoonmoeder en zus gaat alles goed, mankeren lichamelijk gelukkig niks maar die arme hond...
Is zo uit de auto geslingerd en was na 10 min. dood.
We zijn meteen naar ze toe gegaan, iedereen natuurlijk erg geschrokken en verdrietig.

Hiervan was ik eigenlijk de hele week van slag. Bah.

Verder gaat het met mij gelukkig weer wat beter na het flauw vallen van vorige week. Al merk ik wel dat het nu echt zwaar gaat worden hoor.
Ik slaap 2 uur tussen de middag om nog een beetje toonbaar voor de dag te komen, zonder wallen en donkere kringen onder mijn ogen.
Jeetje wat een gezeur van mij zeg maar zit gewoon niet zo lekker in m'n vel.

Ook nog leuk nieuws.. Ik wordt tante!! Mijn zus is ook zwanger!!

Gaat met jullie alles goed?? Leuke sinterklaas gehad??
Wij hebben er niets aan gedaan, wel lekker pepernoten gegeten natuurlijk.
Donderdag weer naar de verloskundige en morgen naar de fysio voor mijn bekken en rug.
Nog 3,5 week werken en dan mag ik met verlof. Ik tel de dagen af!!
In het begin dacht ik wat moet ik met al die weken voor mijn bevalling? Maar nu weet ik het wel! Uitrusten, babywas doen enz.

Nou meiden, sorry voor het geklaag, hoop dat ik me snel weer wat gezelliger voel zodat ik wat leuks kan berichten..

Liefs Aapje

hoi meiden!

al ruim een week niet hier getypt.. slecht van mezelf zeg!
ik zit een beetje in mijn egoistische fase lijkt het wel. niet dat ik jullie niet gezellig vind, maar kan me er niet zo toe verzetten om te gaan typen.

@ aapje.. jeetje ff schrikken zeg.. maar gelukkig id verder alles goed.. behalve de hond dan. zat die los in de auto?
ik begin ook steeds wat meer te   "klagen" hoor. het wordt nu gewoon allemaal wat zwaarder. en die buik die letterlijk in de weg is gaan zitten.. pffff
maar ik denk dan maar waar ik het voor doe.... dat helpt!

jullie allemaal een leuke sinterklaas gehad?
wij zijn behoorlijk verwend. ook de baby  werd niet vergeten!
hoe moet dat als die er volgend jaar echt bij is!

ik ga weer ff bankhangen. lekker kneuterig tegen mijn liefje aan!

Hunnybun; Hoe is het nu met de kleine meid ? Heeft ze de bellenblaasfase gehad ?
Heb je nog zwangerschapsverlof of moet je binnenkort weer aan het werk ?

Sientje; Al wat tijd voor jezelf kunnen inplannen ? Ze zeggen niet voor niks dat de eerste jaren, tropenjaren zijn.....zeker dan is ff een momentje rust wel belangrijk he.
Ook al hebben we hier nog geen kids, af en toe een uurtje relaxen is heerlijk ! Heeft een mens gewoon nodig.

Aapje; Wat erg van de hond. Kan er niks aan doen,maar als er iets met dieren gebeurt dan breekt mijn zwakke dierenhart; zo zielig. Nu is tie in de hondenhemel en dan die strakjes over jullie kleintje waken. Wel super fijn dat de inzittende niks mankeren...stel je voor zeg.
Hey,  maar van harte gefeliciteerd dat je tante wordt ! Wat leuk zeg; kunnen jullie kids samen opgroeien.
Wanneer komen er foto's van het kamertje....ben wel nieuwsgierig !

Carina: Leuk he volgend jaar Sint met een kleintje erbij ! Nu de laatste kerst met jullie tweetjes.....net als wij.....
Las dat je buikje al aardig in de weg begint te zitten. Ach ja ook al weet je waar je het voor doet...af en toe klagen mag best !
Hebben jullie zo goed als alles klaar voor de komst van de kleine ?

Hier zitten we al helemaal in de kerstsfeer. Kijk maar eens op onze site;  

www.robertensylvia.punt.nl

Wij zijn nu bijna 19 weken zwanger.....nog een dikke week en dan hebben we de medische echo; spannend !! Alles gaat prima.
Ik voel de kleine nog niet wegens de placente wat voor tegen de buikwand aan ligt.
Af en toe voel ik wat kleine krampjes/plopjes maar nog geen echte duidelijke schopjes ofzo.....wel jammer. Hoop dat dat snel gaat komen.
Als ik voel op mijn buik voel ik ook nog niks zitten; de kleine ligt duidelijk helemaal achterin.
Maar zondag was een mooi moment; ik lag in bed en man man legde zijn koude hand op mijn buik. Links voelde we duidelijk iets hards zitten. Rechts was het zacht en zat een kuiltje t.o.v. links. Het was zo mooi en zo bijzonder om iets te voelen........en niet ik maar mijn man heeft als allereerste onze kindje gevoeld.

Vanavond weer naar de yoga. Vorige week was mijn man mee geweest; hij vond het geweldig ! Het was erg leuk !!
Zaterdag heb ik yoga in het water......heerlijk !

Groetjes, Syl.

@ sylvia... ik zag je buikje weer op de foto op je site. wat een verschil weer emt de vorige foto's zeg!
voel je je verder goed? weer meer energie?
mijn topweken waren vanaf de 20 weken tot de 28  weken ongeveer nu wordt het echt allemaal ltterlijk wat zwaarder!

hier gaat het verder wel goed. alles gaat wat langzamer dan ik van mezelf gewend ben. maar dat hoort erbij he! ben vandaag precies 30 weken zwanger.
af en toe schiet het in mijn been, en dan loop ik echt even als een oud vrouwtje (voel me net mijn oma dan), maar als ik dan even rustig aan doe, trekt het weer weg.

de kleine schopt steeds harder, van de week deed ie me echt pijn! een schop precies tegen mijn heup aan! de etterbak!
ik voel de kleine vaak heel scheef liggen. volgens mij met de billen omhoog en de voetjes dus naar mijn rechterheup gericht.
maar regelmatig ligt onze gup ook helemaal overdwars. dan heb ik echt een heel zwaar gevoel daar beneden.
maar goed.. de mijne heeft natuurlijk nog meer ruimte om lekker te draaien en keren!

dit weekend komt een vriend van mark logeren. er staan een aantal leuke dingen gepland, beginnende vanavond. dus ik ga slim zijn... nog even een uurtje liggen!

groetjes!

Hoi lieve meiden
Hoe gaat het ermee??
Hier is het een paar dagen al behoorlijk heftig.
Dat een baby zoveel kon huilen wist ik eigenlijk niet, en dat je dan zelf ook zo machteloos bent, dat wist ik helemaal niet.
Ze heeft zoooooo veeeeel last van darmkrampjes.
Ik hoop zo dat jullie kleintjes daar geen last van krijgt want ik moet zeggen, dat is echt niet leuk.
Nu sinds vanmiddag doe ik een klein beetje rooibosthee door de fles en het lijkt of ze er op reageerd, Ik hoop het want een makelijkere oplossing is er natuurlijk niet
Ook gebruik ik wel druppeltjes van vsm, dus ik hoop dat het nu allemaal beter gaat.

Verder is het zo'n schatje, vorige week vrijdag heeft ze voor het eerst bewust naar me gelachen, Ik moest bijna huilen van geluk. Ja je bent een labiel en emotioneel wezen als moeder hoor.
Maar toen kwamen de darmkrampjes dus ja ,myron heeft nu weinig reden om te lachen.
Het was ook zo leuk om te zien dat ze naar de beertjes en speelgoed in de box lacht.
Genieten is dat hoor.

Syl,wat een leuke kerstboom hebben jullie.
Erg leuk versierd,
Wij hebben een zwarte kerstboom en die is al helemaal opgetuigd als ie uit de doos komt.
Nu heb ik wel een roze , mijn eerste kerstbal er ingehangen. Schattig he.
En je buikje groeit ook al zo mooi.
Nog een paar weken en dan gaat het schoppen ook beginnen in je buik, leuk he.

carina, jou kleine is lekker aan het schoppen zeg.
Fijn he dat ze ook zo hard kunnen schoppen.
Is je weekend leuk geweest met de vriend   van je vriend

Sientje hoe   gaat het bij jou.
De kerstboom al klaar of doe je daar niet aan.
Heeft jip ook krampjes gehad.

Aapje, nog maar heel even dan heb je verlof he.
Lekker van genieten hoor,
En hoe word de stoel en hoe is je babykamer geworden.

Nou ik ga pizza in de oven doen,
groetjes hunny

Terug
Bovenaan