A
Anoniem
Guest
Hoi hoi,
En Carina, hoe is het met het werken? Lekker zeker weer er even tussenuit? En het komt nu allemaal wel erg dichtbij he! Heb je nu alles al op orde? En in huis? Heb je je ook al aangemeld voor al die babydozen en het kraampakket? En hoe zit het met kraamzorg in die periode?
En aapje, hoe is het met je flauwvallen? Ik hoop dat het niet vaak gebeurd.
Ben vandaag naar de dokter geweest om m ´n hb te testen omdat ik vaak duizelig was en ie altijd aan de lage kant is geweest en ik vroeger bloedarmoede heb gehad. Die was goed. Dus ik ga niet meer aan de roosvise ferro, want m ´n hele tanden waren verkleurd! Ben vandaag ook naar de mondhygienist geweest. Die heb ze meer mooi wit gemaakt. Verder neem ik elke dag een opkikkertje. Als ik me slap of duizelig voel. Daar knap ik altijd wel van op! Vooral als ik de stad inga ofzo, neem ik van tevoren ook een opkikkertje, dan weet ik in elk geval dat ik niet duizelig kan worden of slappies vanwege een lage bloeddruk.
En hunny, tja, wat is dat zoeken he, een ritme. Volgens mij waren we er met Mees al snel bij. Maar hij sliep na 5 weken al door. Jip niet, die sliep de afgelopen 2 weken door. Maar nu ie ziek is komt ie ´s nachts weer. En dan is het erug moeilijk om een ritme te zoeken. Want het ritme gaat als het ware in wanneer ie z ´n eerste voeding krijgt. Dat kan half 5, half 6 half 7 zijn. Vannacht zat ik rond kwart over 4 aan de fles. Als ie straks goed doorslaapt hoop ik er een goed ritme in te krijgen. Want die verchilt nu nogal eens. Hij slaapt over het algemeen wel na z ´n eerste ochtendvoeding. Ik denk dat als ik straks te werk ben ik er een goed ritme kan gaan inbouwen. Hoe ik dat ga doen op de dagen dat ik werk enzo.
Maar inderdaad, als ie gegeten heeft laat ik hem vaak nog even liggen, of hij moet aangeven dat ie moe is. Eigenlijk let ik daar alleen maar op. Als ie honger heeft dan geef ik hem de fles, als ie moe is leg ik hem weg om te slapen. Zo af en toe even knuffelen en tegen hem praten. Thats it moet ik eigenlijk zeggen. Hij geeft het zelf wel aan. Als ie huilt en hij heeft geen honger of slaap, dan wil ie even lekker aandacht. Dus dan krijgt hij dat.
Gewoon op jegevoel afgaan. Maar volgens mij kun je er pas echt een strak ritme in krijgen als je kindje doorslaapt, of elke dag rond een bepaald tijdstip "opstaat!. Want als jip om 4 uur de fles heeft gehad, dan wil ie rond 7 uur weer. En dat is anders als ie rond half 6 of 6 uur de fles krijgt. Daarna slaapt hij vaak nog eventjes 1,5 uur. Maar soms ook niet. Van de week was ie weer wakker tot half 9! Dus tja, ik kan er nog niet veel over zeggen dat ie zus en zo laat de fles krijgt, dan slaapt van zo tot zo laat. Bij Mees wel. Maar die had dus na een week of 5 al een vast ritme... Je kindje geeft het wel aan.
Zo, nu even over sinterklaas. Ik ga zondag sinterklaas vieren met m ´n ouders en m ´n broertje en zijn vriendin. Heb er veel zin in!
Verder moet ik nog even wat kwijt hoor, m ´n ei! Soms ben ik het allemaal zo zat! Dat eeuwige gewerk in het huishouden! Ik wil meer tijd voor mezelf, ik moet het echt anders gaan doen! Oke, ik ga wel 1x per week een half uurtje naar drumles, en 1x per week drie kwartier naar aquarobics, en 1x per week meidenavond. Maar ik wil gewoon ook eens meer tijd voor mezelf in de trant van: effies een uurjte oefenen thuis, of yogaen, of schilderen of knutselen. Ik moet echt minder gaan doen in het huishouden. En er ook af en toe eens een dagje tussenuit. Net als m ´n vriend, die is nu lekker een dagje aan het vissen. Ik moet er ook maar eens tussenuit. Want als ik denk dat ik thuis niets ga doen, dan, tja, dan komt het er gewoon niet van. Net als vandaag, heb ik maar de wielen van de kinderwagen geschropt omdat er stront en prut onderzat. En o, dan is de was klaar en moet de andere erin, en tjonge jonge, dat is nog een bult strijkwerk! En bah, wat een troep in de huiskamer! En dan moet ik weer naar de mondhygenist, en dan dus weer naar de dokter, dan naar de fysio, dan naar het consultatiebureau. Is allemaal niet erg, en hoort erbij. Maar toch wil ik ook eens een uurtje niets doen. Is m ´n eigen schuld, k weet het, maar het is zo moeilijk om het los te laten. Als ik op m ´n gat zit vind ik dat zonde van m ´n tijd. Dus dan ga ik de ramen lappen, badkamer doen, de bovenverdieping afnemen, stofzuigen dwijlen enz. Herkent iemand dit?! En dat terwijl ik bijvoorbeeld gisteren het blad Zoom heb gekocht en die eigenlijk heerlijk wil gaan lezen!
Ahhhhh, zo, effies heerlijk kwijt. Ik heb mezelf voorgenomen om vandaag niets meer te doen. Vanavond is alleen nog de laaste les nagym, dan hebben we babymassage en gaan de kinders dus mee. Morgen is m ´n vriend ook vrij, dus ik denk dat we misschien even gezellig met de jongens (goh, wat klinkt dat leuk he, de jongens!) naar het zwembad gaan ofzo. Oja, morgenavond heb ik ook surprise avond met de meiden. Heb er echt heeeel veel zin in! Wordt vast lache gieren brullen!
Liefs van mij