bezige bijtjes 3

Hoi hoi,

Het begint nu echt spannend te worden voor de zwangere dames Carina en aapje.
Nog maar ongeveer 10 weken toch? Alles een beetje op orde dames? Zwaar he, die laatste paar weken...

hunny, jip heeft in het begin last gehad van krampjes, eigenlijk alleen de eerste paar dagen. Ik geloof dat je chinababy voor de krampjes hebt. Dat helpt volgens mij wel goed. We hebben het ook even bij mees gebruikt. Hoe is het met het doorslapen? Hier sliep ie eerst ongeveer een week door, daarna werd ie ziek, en nu komt ie ook weer elke nacht. Pffff... hoop dat ie doorslaapt als ik over een week of 3 weer te werk moet hoor...

Verder is het hier erg druk. Vriendlief is er nu niet, kinderen liggen te bed, dus hou het kort. Ga lekker wat voor mezelf doen. Wijntje staat al naast me, en de chineze mix staat in de kast. die wordt waarschijnlijk ook vanavond wel opengebroken.

Oja, afvaltussenstand: 66,3, 5 kilo al kwijt! Joehoe!!! Nu nog 10!

Kus van mij

Als beroepsinbreker op jullie topic..............

hunnybun: wij hebben voor Maudy, die ook erge darmkrampjes had, op internet "Sab Simplex" gebruikt, is een spulletje zonder medicijnen die lucht oplost die de darmkrampjes veroorzaken. Bij Maudy hielp het fantastisch. Je besteld het via internet bij een duitse apotheek. Het klinkt zo wat louche, maar het hielp echt. Dus als je echt met je handen in het haar zit...............even googlen en je hebt het binnen 2-3 dagen in huis. Goed nieuws, maudy is nu 13,5 week en ze heeft geen krampjes meer..........zielig hoor.

Sientje: wordt je niet te mager meisje?? Gaat het verder goed met je jochies??
Balen dat hij weer wakker wordt in de nacht........

Carina: hou vol he, de laatste loodjes zijn echt het zwaarst......maar wel super bijzonder vond ik. Geniet van alles......!! Maar dat doe je wel........whahahaha!!

Fijne avond allemaal, en als ik niet meer inbreek voor de kerstdagen: hele fijne dagen alvast!!

Kus Rimke

goeiemorgen!

@ de inbreekster! ik geniet zefls van die harde trappen, alleen dan niet op het moment zelf, maar in de momenten dat het gestopt is! hahaha dan geniet ik even van de rust!
ik dacht echt dat het een rustige baby in de buik was, maar volgens mij heb ik me vergist!

@ hunny.. agossie.. vervelend zeg die darmkrampjes! lijkt me vreselijk om je kindje pijn te zien hebben!
en het weekend is erg gezellig... daar zo meer over!

@ sientje.. nog 10 eraf? dan weeg je niks meer joh!

gisteren met een club vrienden gaan bowlen. erg leuk en ook ik heb lekker meegedaan. niet zo actief als de rest, maar het ging eigenlijk wel lekker!
totdat ik om half 1 op bed lag. een partij harde buiken waar je u tegen zegt!
wist even niet hoe ik het had!
gelukkig trok het na een half uur ongeveer weg.. en kon ik toch nog redelijk slapen!
wat deden/doen jullie tegen harde buiken?
heb gelezen dat een warme douche kan helpen....

ik ga in ieder geval de laatste 10 weken maar niet meer bowlen.
en vandaag.... een lekker rustig dagje voor deze zwangere!

groetjes

Hoi hoi,

Ja, Carina, zo geeft je lichaam aan dat je even teveel hebt gedaan... Wel een goeie graadmeter zo! Hahahah, en even 10 weken niet bowlen? Doe er nog maar een week of 4 bij. Hahahaha, nee hoor, het valt wel mee.

Hee Rimke, hoe is het met Maudy? GElukkig heeft ze nu geen krampjes meer. Slaapt ze al goed door? En hoelaat krijgt ze haar laatste avondfles?

Vandaag een echtge koetel de koet ochtend. Eerst lekker op bed gegeten en gedronken met elkaar, daarna schoongemaakt, en zo even een broodje eten.

Hahahaha, en 10 kilo er nog af is echt niet teveel hoor voor me! Ben maar 1.55m. Dus als ik 60 kilo weeg, weeg ik al te zwaar.... 55 kilo is een beetje het ideale gewicht voor m ´n lengte. Maar met 57 ben ik ook al blij hoor! Dus tja, ik zit nu met m ´n 66,3 in de goeie overgewicht zone! Er moet dus nog minimaal 7 kilo af om uit deze zone te komen... Dus we doen ons best!

Liefs van mij

hallo allemaal,

Het is al weer ff geleden dat ik iets van me heb laten horen.
Hoe is het met iedereen?

Wat vervelend hunny dat myron zo'n last heeft van krampjes. Lijkt me zo moeilijk om te zien dat je kindje pijn heeft en je er eigenlijk maar weinig aan kunt doen!
Wel heerlijk dat ze voor het eerst bewust naar je gelachen heeft, wat een ontroerend moment zal dat zijn. Net als dat ze voor het eerst mama gaat zeggen, al duurt dat nog wel even.

Sientje wat goed dat je al zo veel bent afgevallen. Is het niet moeilijk nu met de feestdagen??

Carina; het gaat nu snel voor ons he?! Nog maar 2 maanden en dan is het zo ver!! Ik begin er nu wel naar toe te leven. Al mag het nog wel even duren hoor.

Sylvia, wat een mooi buikje op hyves zeg! Gaat alles goed? Geniet je nu de kwaaltjes over zijn??

Hier gaat alles prima, al heb ik me vorige week wel even zorgen gemaakt. Ik was bij de verloskundige geweest en toen bleek dat onze baby al is ingedaald. Ik schrok want in al die boekjes lees je dat dat 2 tot 4 weken voor de bevalling gebeurt.
Maar de verloskundige probeerde me gerust te stellen en vertelde dat dit niets zegt over het moment dat je gaat bevallen.
Toch nog even gegoogeld natuurlijk maar daar lees ik ook overal dat de baby ook eerder in kan dalen en de zwangerschap gewoon ongeveer 40 weken duurde.
Maak me nu dus maar geen zorgen meer.

Nog wat anders, sinds dit weekend lekker mijn borsten melk, aaah. Heeft iemand van jullie dit ook (gehad)?
Ik loop nu dus maar met compressen. Het is niet heel veel maar wel genoeg om niet meer droog in je bh te zitten de hele dag....

Verder kijk ik erg uit naar mijn verlof! Iemand van de ervaren mama's nog tips om te gaan doen omdat ik daar later niet meer aan toe kom behalve slapen??

Heeft iedereen de boom trouwens al staan? Hier wel, erg gezellig weer in huis.
Oja zal morgen echt foto's van de babykamer op hyves gaan zetten.

Fijne avond allemaal!!

Hoi hoi,

aapje, ja, wat moet jij geschrokken zijn! Mees lag ook al met 7 maanden in m ´n bekken. En is 14 dagen na de uitgerekende dag geboren. Gelukkig zegt het niets nee.

Onze boom staat ook al! Ben dit jaar over op wit! Met wat groen en blauw in de boom.

Heb vrijdag met de meiden een mooi kerststukje gemaakt. Erg leuk!

Nou, tot de volgende keer.

Liefs van mij

hoi hoi!

die "lekkage" aan de borsten heb ik eigenlijk alleen nog maar 's nachts gehad.
dus dat was een kwestie van tshirt in de was en klaar.
maar afgelopen donderdag na het zwemmen was ik me aan het afdrogen en zag ik ook wet gelige substantie eruit komen.
meer tips  dan zoogkompressen gebruiken heb ik eigenlijk ook niet.

ik begin steeds meer aan de bevalling te denken. het feit dat gupje er nog uit moet begint me nu wel te benauwen. mijn zus zegt dan zo leuk dat er nog nooit 1 is blijven zitten, maar wat nou als gupje daar wel een poging tot gaat doen!!!
brrrrr...

verder heb ik me opgegeven voor een borstvoedingsbijeenkomst., beetje laat misschien, maar voor mij vroeg genoeg hoor. in mijn 36ste week is het pas. ik denk ook dat het me dan veel meer interesseerd dan een paar maanden geleden.
mijn schoonzus heeft een borstkolf voor me, dus die hoef ik ook niet aan te schaffen.

ik heb besloten niet meer te vervangen deze week. heb best een aantal afspraken staan deze week en om dan ook nog te gaan vervangen.. pffff! het is toch behoorlijk zwaar werk, vervangster zijn.

bij ons staat de kerstboom sinds vorige week zondag. zodra de sint weg is, wil ikde gezellige lichtjes in huis!

ik ga nog even verder neuzen op de site!
groetjes

Sorry, moet toch een ander beroep gaan kiezen...........beroepsinbreker ofzo.

Sientje: maudy slaapt al vanaf 7 weken door..........sorry! Ze krijgt sinds een week of 5 haar laatste fles om ongeveer half 7, daar doet ze wel erg lang over, soms tot een uur. En dan ligt ze rond half 8 op bed en horen we haar niet meer tot 7 uur de volgende ochtend........vaak moeten we haar dan ook wakker maken.........luxe he?? I know.....
Verder doet ze het hartstikke goed na de slechte start die ze gehad heeft!
En jouw jochies??

Carina: je kan wel zeggen dat er nooit een is blijven zitten, maar Maudy heeft er echt een serieuze gooi naar gedaan hoor..........die wilde echt niet.....terwijl ik zo lief ben! En oke, haar vader ook. Nee, die heeft alles aangegrepen om maar niet te hoeven.......heb acupunctuur en homeopathie gedaan bij 41 weken, dat gaf wel wat, maar niet krachtig genoeg, dus naar het ziekenhuis om weeenopwekkers te krijgen........... na 32 uur kwam mevrouwtje eindelijk op de wereld met de navelstreng 2 keer om haar nekje, 2 keer om haar borstje en vast met allebei de handjes................die wilde dus echt niet.........( ik bespaar je verdere details).

Jouw uk is je dus af en toe flink zeer aan het doen..........au!!!
Zometeen heeft'ie niet meer genoeg ruimte om heel hard te trappen..........hou vol!!!

X Rimke

Terug
Bovenaan