Bezige Bijtjes die al wat langer zoemen

Heej hallo allemaal

Heel wisselende berichten.
Allereerst Sientje onwijs gefeliciteerd met je zwangerschap.
Geniet ervan en jij heb vast een heeeeel gelukkig en goed 2008.

Syl wat vresselijk voor jullie, Vind het echt heel vervelend. Ik zal zeker kaarsje voor je branden en hopen op geen of weinig verklevingen. Stomme soa he die chlamydia, dat je daar nou niks van merk he. Heb je zelf enig iedee wanneer je dat opgelopen kan hebben, hoeveel jaar geleden zeg maar. Of heb je echt geen iedee.
Nou ik ga voor jullie duimen.
Zal je gezellige berichten wel heel erg missen hoor.
Hoop dat je nog wel een beetje van de kerst en oud en nieuw kan genieten.

Hoi ietske, welkom op het forum, en je leert het snel genoeg hoor hoe alles werkt.
Je bent ook al een hele tijd bezig om zwanger te worden, Ben je er veel mee bezig in je hoofd zeg maar.
Hoop voor jullie ook een heel vruchtbaar 2008

@patricia, hoop dat je nog op tijd bent vrijdag in het ziekenhuis, want het kerstfeest van je dochten kan je ook niet zomaar voorbij laten gaan he, daar moet je bij zijn

@filiz, ik hoop dat je snel een positieve test heb, misschien is je cyclus nu wel gewoon ineens een paar dagen langer en dan komt je ei ook later, hoop dat dat het is.
Zal voor een positieve test duimen

'@claudine

, spannden he nog 7 dagen, Nou ik verwacht ook niet zo heel veel van deze maand, we hebben het zo druk dat we savonds echt te moe zijn om te klussen.
Maar we hebben wel vrijdag geklust en toen had ik zondag een positieve test en die dag hebben we dus ook geklust en ik denk dat ik zondagavond mijn ei had want ik had echt krampen, en anders maandag dus ja  we hebben wel op de goede dag geklust en ik ben er ook totaal niet mee bezig, en dat is denk ook wel goed voor je lichaam. Ik moet nog tot eind van het jaar wachten.

Verder ga ik ook niet zo op kwaaltjes in bij mezelf want daar hou ik me al drie maanden mee voor de gek,

Nou morgen ga ik weer lekker verven, en smiddags naar een tuincentrum, ef kerstspullen kijken en misschien wel kopen.

Meiden als ik jullie niet meer typ een heel fijne kerst, en een super vruchtbaar 2008.

Oja syl, ben wel benieuwd hoe je verdere verloop is, ga je ons nog wel op het forum op de hoogte houden ofzo.

Of misschien via de mail als je dat zou willen

liefs hunnybun

Hoi Sylvia,

Allereerst wat een vervelend bericht voor jullie! Bah, dit verwacht je toch niet!
Ik hoop dat jullie heeeel snel zwanger worden en niet teveel onderzoeken hoeven te ondergaan.

Ook  hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, ik denk het namelijk wel...
Hier komt ie:

Ik had een paar jaar terug van tussentijdse bloedingen.
Toen ik op een gegeven moment twee tussentijdse bloedingen achter elkaar had (was aan de pil) ben ik eens naar de huisarts gegaan. Voor een uitstrijkje. Eigenlijk vond ik dat onzin, want deed het altijd veilig, had nog maar 3 vriendjes gehad. Toen er na twee weken nog niets bekend was over de uitslag voelde ik de bui dus hangen... Ik moest een afspraak maken met de vrouwelijke arts voor een gesprek. En ja hoor, ook glamidia. Ik snapte er niets van! Was de preutse mevrouw zelf! Hoe kon dit nou?! M ´n huidige vriend had het niet, m ´n ex ook niet, dus het was van dat vriendje ervoor... Maar het vreemde was is dat we het met condoom hadden gedaan! En ik ben zelfs zo er dat ik het condoom altijd achteraf controleer!!! Maarja, 99 % is ie veilig, en ik zat dus bij die 1 %... Ongelofelijk maar waar, ik had het al zeker 7 jaar! Voordat ik het wist zei de dokter al dat als je er snel bij was de gevolgen waren te overzien zeg maar. Maar als je er al een paar maanden mee loopt ze niet kunnen zeggen of de boel verkleefd is. En daar kwam ik met de uitslag, niet een paar maanden liep ik ermee, maar een paar jaar...

De klachten die ik had is na stevig doorlopen altijd pijn, hele erge pijn dat ik amper meer kon staan of lopen. Ik heb altijd tegen m ´n moeder gezegd van dat het misschien raar klonk, maar het leek of ik pijn had in m ´n eierstokken.
Dat bleek hoogswaarschijnlijk dus ook waar.

Aan de huisarts heb ik gevraagd wat de gevolgen zijn. Je kunt er dus verklevingen aan overhouden. Het komt pas tot uiting als je aan kinderen gaat beginnen, of het lukt of niet. Ook zei ze toen tegen me dat als je last had van verklevingen je enorme pijn hebt, echt dat de dokter bij je thuis moet komen. Dan heb je dus ontstekingen die dus die verklevingen veroorzaken. Gelukkig had ik dat niet. Ja, pijn nadat ik even stevig een sprintje moest trekken voor de trein of stevig aan het wandelen was...

Maar goed, ik ben behandeld met een kuurtje, m ´n vriend ook.
En wonder boven wonder is het dus allemaal goed gekomen, alhoewel ik het idee heb dat het wel zo zijn littekens vanbinnen heeft achtergelaten. Die pijn was er niet voor niets.

Ook moet ik heel eerlijk toegeven dat ik in september dus pijn had dat ik zwanger was. Het voelde op de plaats dat ik ook voel als ik m ´n eisprong ga krijgen. Het eerste wat er dan ook in me opkwam was een buitenbaarmoederlijjke zwangerschap.. De pijn werd in septetmber erger tot het stopte en ik een paar dagen later een miskraam kreeg. Als het goed was gegaan had ik een afspraak gemaakt met het ziekenhuis om me te onderzoeken op een bbz. Dat had ik al voor mezelf besloten.

In november had ik zo goed als hetzelfde. Het deed iets minder zeer, was meer een zeurderig gevoel. Nu was het aan de rechterkand, ook leek het weer bij m ´n eierstok, waar ik dus ook m ´n eisprong voel. En ja hoor, het was opeens weg en een paar dagen later kwam de miskraam weer op gang.

Zelf gaat de gedachte wel eens stiekem door m ´n hoofd dat het buitenbaarmoederlijke zwangerschappen zijn geweest. Maar zeker weten doe je nooit.

Vandaar dat ik ook zo verbaasd ben. Want nu doet het allemaal niet zeer, geen zeurderig gevoel van binnen, geen broeierig gevoel, geen steken, zo goed als niets!
En toch is de streep erg duidelijk, zeker 2x zo dik als gisteren.

Ook lijkt het wel of de test duidelijker is dan in september en november...

Al met al wil ik hierbij aangeven dat je voor wat jou betreft een goeie kans hebt dat het niet dusdanig beschadigd is. Tenminste, als je nergens last van heb gehad. Ook  breekt voor jullie  misschien  nu een gevoelige periode aan. Al blijkt dat je het dus hebt, ga je terugzoeken in de tijd... Je weet niet wanneer je het hebt opgelopen.

Ik hoop voor je het allerbeste. En ik hoop ook dat ze zonder al teveel ingrijpen je vriend kunnen helpen met het zaad.

Laat je nog wel eens wat van je horen?

Heel veel sterkte.

Liefs Sientje

goedemorgen allemaal

Jeetje Sylvia wat een vreselijk niews zeg!!!
Dat verwacht je toch ook niet. Ik zal zeker een hoop kaarsjes voor je branden meid.
En mn duimen zullen overuren voor je maken.
Maar hoe hoe moeilijk het ook is, verlies niet de hoop. Ik denk dat het verhaal van sientje hieronder ook wel weer wat hoop geeft. Kop op meid.
Bij een vriendin van mij hebbbn de huisartsen vorig jaar de hoop op gegeven (zei had echt veel verklevingen en de menstruatie bleef ook uit) en ze hadden zich erbij neergelegd. een paar weken later was ze zwanger!!!! zonder IVF. Voor de artsen een raadsel! Helaas is deze zwangerschap bij 9 weken misgegaan. (een bloedprop kwam los en had het vruchtje beschadigd) Maar ze is dus wel zwanger geworden ondanks dat de artsen zeiden dat het niet zou lukken.
Verlies nooit de hoop. Heel veel strekte en hou ons op de hoogte af en toe.

Goh SIentje wat een verhaal zeg.
Nou jij bent in iedergeval het bewijs dat het allemaal toch goed afkan lopen ondanks die vervelende chlamidya.
Hoe voel je je nu? Ga je binnen kort langs de hu?

Ik sluit me helemaal bij je aan hunnybun. Ik laat me ook niet gek meer maken door kwaaltjes. Heb gelukkig deze maand genoeg afleiding en we zien wel zeg maar....

Ietske..welkom bij de bijtjes. Leuk dat je met ons mee wilt kletsen.

Filiz. Ik heb precies het zelfde. Heb ook de afgelopen 2 pogingen lh testen gebruikt zonder positief resultaat. Koop geen nieuwe meer ook. Heb er nu nog 12 liggen en die gebruik ik nog. Zit nu op dag 10, dus begin vandaag.. Mijn cyclus is ongeveer 31 dagen. Ik denk dat mijn ei zo'n beetje rond de kerst ligt (als ik m heb tenminste!!!!)
Had de vorige keer 2x 2 streepjes, maar deze waren lichter als de testlijn. Wel was dit precies 2 weken voor mijn menstruatie.
Verwarrend he? Klopt dat je er niet veel zekerder van wordt.

Ow Cladine voor jou wordt het ook weer spannend. Wie weet krijg je wel het allermooiste kerstcadeau ooit!!!!!!

liefs en knuffels

Hoi Sientje,

Ontzettend bedankt voor je berichtje ! Ik heb het meteen mijn man laten lezen.
Voor mijn man ben ik de eerste, maar ik heb wel een paar vriendjes voor hem gehad. We zijn al meer dan 7 jaar samen dus ik moet het dan al lang hebben en dat maakt me wel bang. Ik heb nog nooit klachten gehad en weet ook niet hoelang ik dit antivirus al heb.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik zo nu en dan heel af en toe wat jeuk heb aan mijn vagina. Ik ben er al meer dan 8-10 jaar geleden mee naar de ha geweest en die gaf toen aan dat ik voorzichtig moet zijn met wassen: niet met zeep enmet afvegen als ik de grote behoefte heb gedaan. Ze heeft toen wel uit- & inwendig gekeken bij mij maar alles was goed. Verder geen klachten van pijn, steken, bloed verlies of wat dan ook.
Als ik al echt pijn en flinke jeuk had tijdens/na het plassen had ik een blaasontsteking. Deze heb ik als klein kind vaak gehad en de laatste jaren zelfs twee keer een acute. Verder heb ik 18 jaar geleden een blindedarmoperatie gehad. Maar goed ik heb antistoffen van glamydia in mijn bloed en dat verhoogt de kans op onvruchtbaarheid. Dat verwijst immers op verklevingen en daar mijn man geen andere relaties heeft gehad en we al lang samen zijn, heb ik deze dus al heel erg lang.
De enige hoop die ik nu heb is dat ik de dans ben ontsprongen met die verklevingen en dat het gewoon nog niet is gelukt vanwege de langzame zaadjes. En anders dan hoop ik dat een eierstok nog open is of dat ze de eierstokken makkelijk open krijgen middels die contrastvloeistof of met een operatie.
Het zou heel erg fijn zijn als we zwanger kunnen raken zonder al te ingrijpende ingrepen. IVF is toch niet niks als ik dat allemaal lees en hoor.
10 januari weten we meer. Tot die tijd zitten we helaas in onzekerheid en zwerven we tussen hoop en vrees.

Ik hou jullie op de hoogte en blijf jullie berichtjes lezen. Het is toch wel fijn om zo af en toe mijn verhaaltje kwijt te kunnen, zeker nu.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hele lieve berichtjes en tot zoems.

Liefs, Silvia

quote: Sylvia77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-12-2007 13:58:49'));

Hoi Sientje,

Ontzettend bedankt voor je berichtje ! Ik heb het meteen mijn man laten lezen.
Voor mijn man ben ik de eerste, maar ik heb wel een paar vriendjes voor hem gehad. We zijn al meer dan 7 jaar samen dus ik moet het dan al lang hebben en dat maakt me wel bang. Ik heb nog nooit klachten gehad en weet ook niet hoelang ik dit antivirus al heb.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik zo nu en dan heel af en toe wat jeuk heb aan mijn vagina. Ik ben er al meer dan 8-10 jaar geleden mee naar de ha geweest en die gaf toen aan dat ik voorzichtig moet zijn met wassen: niet met zeep enmet afvegen als ik de grote behoefte heb gedaan. Ze heeft toen wel uit- & inwendig gekeken bij mij maar alles was goed. Verder geen klachten van pijn, steken, bloed verlies of wat dan ook.
Als ik al echt pijn en flinke jeuk had tijdens/na het plassen had ik een blaasontsteking. Deze heb ik als klein kind vaak gehad en de laatste jaren zelfs twee keer een acute. Verder heb ik 18 jaar geleden een blindedarmoperatie gehad. Maar goed ik heb antistoffen van glamydia in mijn bloed en dat verhoogt de kans op onvruchtbaarheid. Dat verwijst immers op verklevingen en daar mijn man geen andere relaties heeft gehad en we al lang samen zijn, heb ik deze dus al heel erg lang.
De enige hoop die ik nu heb is dat ik de dans ben ontsprongen met die verklevingen en dat het gewoon nog niet is gelukt vanwege de langzame zaadjes. En anders dan hoop ik dat een eierstok nog open is of dat ze de eierstokken makkelijk open krijgen middels die contrastvloeistof of met een operatie.
Het zou heel erg fijn zijn als we zwanger kunnen raken zonder al te ingrijpende ingrepen. IVF is toch niet niks als ik dat allemaal lees en hoor.
10 januari weten we meer. Tot die tijd zitten we helaas in onzekerheid en zwerven we tussen hoop en vrees.

Ik hou jullie op de hoogte en blijf jullie berichtjes lezen. Het is toch wel fijn om zo af en toe mijn verhaaltje kwijt te kunnen, zeker nu.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hele lieve berichtjes en tot zoems.

Liefs, Silvia

Hoi Silvia,

We kennen elkaar niet maar ik las je verhaal en het greep me wel aan. Ik heb ook dat virus gehad maar ik ben nu 8 weken zwanger. Er is dus hoop!

Sterkte er mee hoor. Groetjes en liefs

Petra

Lieve Syl,
Heb een dag niet mee gelezen omdat ik met koorts op bed lag. Las zo juist je berichtje en schrok er erg van. Is al die tijd je voorgevoel toch juist geweest. Ik wil jou en je man heel veel sterkte wensen de komende periode. En als je even je hart wilt luchten dan weet je de bijtjes te vinden.

Claudine

He bijtjes!

Mag ik mee zoemen? Ik weet niet wat jullie lang noemen! In vergleijking met anderen ben ik nog niet lang bezig, Maar voor mijn gevoel wel! We beginnen nu aan ronde 6 voor een tweede kindje! Van de eerste was ik in ronde 2 al zwanger! Vandaar dus dat ik nu het gevoel heb dat het lang duurt!

Hebben jullie hier overigens ook   een NOD lijstje en hoelang jullie bezig zijn etc?

Silvia, ik ken je niet maar heb net wel je verhaal gelezen! Wil jou en je man veel sterkte wensen!

Roos

Hoi hoi,

Claudine, voor jou wordt het spannend denk? Jij moet toch nog een weekje wachten?
Ik ga voor je duimen!

Hoi Roos, welkom! Ik zal de lijst zo even naar boven halen. Kun je je toevoegen.
Gezellig dat je mee komt kletsen!

Groetjes Sientje

Terug
Bovenaan