Bezige Bijtjes die al wat langer zoemen

Hoi Meiden!
Jee wat kunnen jullie verhalen schrijven zeg!
Ben er nu een week niet opgeweest. Zo druk!! Ik heb via matcare nu ovulatietesten gekocht. Ik begin er zaterdag mee. voorheen had ik altijd cyclussen van 28 dagen en nu de laatste 2 keer 34 dagen dus ik weet niet wanner dat ei komt. Mijn vriend heeft gister weer zijn zaadjes in moeten leveren in het ziekenhuis, afwachten tot volgende week nu! Over een week begint de vruchtbare periode weer!! 21 jan mijn nod, duurt nog heel lang!!!
Sientje: wat een fijn nieuws dat het allemaal goed gaat!!
Mama roos: Heb je dat lijstje met NOD al ingebuld? Dan kan ik het daarna ook doen!
Nou succes allemaal, en hopen dat 2008 een heel mooi jaar wordt!

Sientje: Wat heerlijk om te lezen dat alles goed gaat. Ik heb de confetti, slingers, toeters en feesthoedjes al klaar liggen ! Ik feest zeker weten met je mee ! Een feestje is altijd leuk ! Kom je wel even langs met lekkere hapjes en drankjes......hihihi.
Wel heel erg leuk dat je mee blijft kletsen !! Enne, over 8 maandjes wel ene geboortekaartje sturen he !?

Claudine: Zou super zijn als de champagne met oud en nieuw bij jullie dubbel en dik kan knallen !!! Het zijn weer spannende dagen he voor je nod. Ik moet tussen 31 dec en 3 jan. weer ongesteld worden. Maf deze keer dat ik nu gewoon weet dat ik het wordt en niet in spanning zit: af en toe maak ik mezelf wel wat wijs en gek, maar dat duurt nu maar 5 seconden i.p.v de eerdere uuuuuren. Maar nu zit ik wel in een andere spanning nl. van jou en andere meiden: afwachten of jullie wel/niet ongesteld worden. Spannend hoor !

Hunnybun: Je hebt in ieder geval geklust rondom je vruchtbare periode: just one lucky shot is genoeg: hihihihi. Ik hoop zo dat je lichaam je nu niet voor de gek houdt maar dat het echt kwaaltjes zijn. Ik bezoek nu iedere dag deze topic om te kijken of er al nieuws is: vind het maar reuze spannend !

Patricia: Heb je al een ovu-testje gedaan ? Ben erg benieuwd naar de uitslag !

Ietske: Gezellig hier he op deze topic ? Kan het niet laten om niet een bezoekje te brengen en iets te schrijven. Succes komend weekend !

Hoe is het verder met de andere meiden ?

Vanmorgen ben ik naar de ha geweest. Ze heeft een soort van uitstrijkje gemaakt. Eentje voor te testen op bacterien en eentje om te testen of ik nu glamydia heb.
Ik vroeg haar of het per definitie zo is datik nu verklevingen heb gezien mijn bloedwaarde. Ze had na ons bezoek nog even gebeld met de microbioloog en nog e.e.a. opgezocht. De waarde mag max 15 zijn en ik had 16. Das dus minimaal. De kans op verklevingen is klein !! Yippie !!! Het was wat anders geweest als mijn waarde 30 was. MAAR, de kans is er nog wel ! Daarbij komt dat je ook verklevingen kunt krijgen van een blindedarmontsteking en operatie en die heb ik gehad. Daarnaast heb ik vroeger heel erg vaak blaasontsteking gehad en de laatste twee jaar zelfs 2 maal een actute. Dat zijn buikontstekingen en daarvan kun je ook verklevingen krijgen. En verder kunnen er nog tig oorzaken zijn waarom het niet lukt.
Mijn sprankje hoop werd iets groter, maar goed ze wees me erop dat er ook anatomisch iets niet goed kan zijn: bv een tussenschotje in de baarmoeder waardoor je moeilijker zwanger kunt worden of eitjes die niet goed rijpen.
Het is afwachten geblazen tot 10 januari; met de echo kunnen ze zien hoe de baarmoeder en eierstokken zijn. Helaas kunnen ze niet zien of ik verklevingen heb.
Dat had ik wel gedacht/gehoopt. Daarvoor moet ik dan weer terug. Dan kijken ze met contrastvloeistof. Efin, nog twee weekjes en dan weet ik alweer wat meer.
Ik heb het goeie buikgevoel dat ik lekker toch mama wordt met 31 of 32 jaar. En dat is nog steeds een mooie leeftijd.

Verder alles rustig hiero; gisteren heb ik de hele dag een mega hoofdpijn gehad tot de macht 50 ! Paracetamol hielp helemaal niks. Gelukkig is alles nu zo goed als weg: keel/oorpijn en hoofdpijn. Als kind zijnde heb ik ontzettend vaak oorontsteking gehad en dat ik gewoon een zwakke plek bij mij blijkbaar. Jammer dat ik me zo laplendig voelde tijdens de kerst: had zoveel leuke dingen voor, maar ja niks aan te doen.
Volgend jaar ben ik lekker niet ziek en hebben we leuk nieuws !! ZO !!
Op naar oud en nieuw: ik heb er zin in.
Gaan jullie wat leuks doen die avond of gewoon lekker rustig ?

Mocht ik niet meer op deze topic komen dit jaar ( dat klinkt he ) dan wens ik jullie in ieder geval allemaal een heel fijn oud en nieuw en jaar waarin  onze babywens mag uitkomen. Dan weet ik alvast een nieuw Sinterklaas kadotje voor 2008 voor jullie allemaal ! Een nieuwe brievenbus die de lading geboortekaartjes van de meiden van de Bijtjes topic aan kan en vooral de post die we gaan krijgen omdat we een zoon/dochter hebben gekregen !!!!

Heel veel liefs, Silvia

Tot in 2008 !!!

Hoi meiden,

Heb net een ovutest gedaan en JA hij is positief. Wij gaan vanaaf dus lekker aan de klus!!!!!!!!!!!!!!!! Dit is voor het eerst dat ik mijn ei gevoeld heb!!!

Liefs xxx

Hoi hoi!

Hier is nog steeds alles rustig! Het lijkt nu wel alsof ik een buik heb van 3 maanden zwanger! Jeetje, helemaal opgeblazen! Okee, ben wel een kilo of 2 aangekomen, maar je merkt het toch ook dat je zwanger bent. Heb de zwangerschapsbroeken weer uit de kast gehaald. Met m ´n zoontje kon ik na 8 weken al m ´n broeken niet meer aan. Ben benieuwd hoe snel dat nu gaat. Ik ga morgen beginnen met de fotoshoots! Dan ben ik 5 weken en ik wil elke week een foto maken! Hee, is misschien wel leuk, zal ik ze  anders hier ook op het forum zetten? Hahahaha, heb ergens ook gelezen en gezien dat dat gewoon kan! Wel nog annoniem natuurlijk! Is dat wat?! Moet er nog even over nadenken hoor...

@Patricia, Wat fijn voor je dat je je ei hebt! Lekker joh! Heerlijk he, dan weet je in elk geval dat je op het juiste tijdstip geklust heb en geen kans onbenut hebt gelaten! Tenminste, dat had ik altijd hoor! Als je een positieve ovulatietest hebt, dan duurt het vaak wel nog ongeveer een dag dat je je eisprong hebt. Dus waarschijnlijk heb je m vanavond of morgen. In ieder geval heeeeeeel veel klus-ze en daarna is het afwachten!!! Spannend, ik ga met je mee wachten en duimen!

@Ietske, Spannend, beginnen met ovulatietesten. Heb je ze al eerder gebruikt?

@Sylvia, wat heerlijk om te lezen dat de kans op verklevingen klein zijn! Maar wat vervelend dat je zoveel last heb/had van blaasontsteking! Das toch ook geen pretje.
Dus met de echo gaan ze kijken naar je baarmoeder en eierstokken? Jeetje, toch wel spannend lijkt me dat... Het je je buik wel eens van binnen gezien met een echo? Ik alleen met m ´n zoontje. Best wel appart hoor.   Hoe gaat het met je hoofdpijn? Ik hoop voor je alweer wat beter. Enne.... je wordt in 2008 toch 31? Ik ga voor je duimen dat je op deze leeftijd mama wordt!

Groetjes Sientje

Hallo Bijtjes!!

Sil: Wat spannend al die onderzoeken. Wel fijn dat je strak weet waar je aan toe bent. Die onzekerheid maakt je soms helemaal gek. Hoe langer het duurt voordat je zwanger wordt hoe meer gekke dingen je je iedere maand in je hoofd gaat halen. Dat van die blaas ontstekingen is wel rot! Ik heb ooit een keer een urineweg infectie gehad en hoop dat nooit meer mee te hoeven maken. Heel pijnlijk!

Sientje: Leuk idee van de foto's. En natuurlijk wil ik het graag zien! Fijn te lezen dat je zo positief bent!! Lekker genieten van deze periode.
Ik heb trouwens nog geen idee wanneer ik ga testen. Ik durf eigenlijk niet zo goed. Bang voor teleurstelling nummer 6. Wanneer heb jij ook alweer voor het eerst gestest?

Patricia: Veel klus pezier vanavond  Wat kan je gelukkig worden he van alleen al een positieve ovulatietest!

Ietske: veel succes met je ovulatietest. Heb je een regelmatige cyclus?? Voordeel dan is dat je er een stuk minder nodig hebt. Ik had deze maand een enorm lange cyclus dus teste pas op dag 22 positief.... Dus je kan wel natellen hoeveel tests je dan nodig hebt, hahaha! Hoop dat jij meer geluk hebt!

Hoe is het met de andere meiden? Lekker van jullie vrije dagen aan het genieten?

xxx Claudine

Hoi meiden

Nou hier gaat het wel goed, ups en downs,
Vanmiddag al schurend (een verwarming aan het schuren) een stofkapje op, mn haren onder het stof, en de tranen over mn wangen, voelde me echt weer zo verdrietig.
Je had het moeten zien, t was geen gezicht. Weet echt niet waarom in dat nou heb, want ik weet bijna zeker dat ik niet zwanger ben.
Voelde net al weer de eerste ongi pijntjes in mn buik.
Ook had ik vanacht gedroomd dat ik zwanger was, en toen ik uit bed kwam kon ik me er niet van weerhouden om te testen. Hartstikke negatief.
Dus ik stel me al weer helemaal op een ongi in, en ook probeer ik me een beetje voor te bereiden op een oudjaars avond zoals ik hem eigenlijk niet had willen hebben.
Nou genoeg gezeur over mezelf.

Syl, ik hoop dat je je snel beter voelt met al je pijntjes. tis niet leuk om ziek te zijn.
Wel fijn dat je kans op verklevingen een stuk kleiner geworden is, Moet je man nu ook iest doen voor zijn zaad, want dat was toch ook niet helemaal goed.

Patricia, lekker klussen he, vandaag en morgen, en goed jullie best doen he.

Sientje, ik zou het heel leuk vinden om te zien hoe je als maar dikker word,
Misschien kan je ze gewoon emailen naar ons.
Weet niet of iedereen daar open voor staat om een email adres te geven, maar lijkt mij wel leuk om te zien.
Best gek dat je zoveel persoonlijke dingen typt naar mensen die je nog nooit gezien heb en niet eens kent.

uhhh even denken, wie moet ik nog meer even noemen. Sorry ik weet het even niet meer.
ik wens gewoon iedereen weer heel veel succes met het klussen, wachten enz

meiden tot snel
liefs hunnybun

Hoi hoi

Claudine!!! Het is toch vandaag je NOD?! Jeetje wat spannend! Heb je al een voorgevoel dat het gelukt is of niet? Heb je al typische zwangerschapsklachtjes of ongiklachtjes?
Jeetje, wat een spannende dag voor jou! Ik begon met testen ongeveer 3,5 dag voor m ´n NOD. Moest ergens vrijdagavond ongi worden en testte op dinsdagochtend positief.
Best raar hoor, op het moment dat je officieel zwanger bent (ik bedoel dus officieel overtijd) dan weet je al een paar dagen dat je zwanger bent...

Hunnybun, hoe gaat het met je, wat vervelend voor je dat je zo verdrietig bent. Jakkie bah. Je had gisteren negatief getest? Misschien is het te vroeg. Je hebt toch 4 dagen voor je NOD getest dan? Misschien is het na het weekend beter. wie weet test je wel positief. Ik hoop het voor je! En meid, je zeurt niet hoor! Daar zijn we hier toch voor, je kunt alles kwijt wat je maar wilt!

En inderdaad, best vreemd he, dat je op zo ´n forum zoveel persoonlijjke info typt terwijl je diegene niet eens kent. Ik heb het er alleen zo in details over met 1 vriendin. Echt, tot afscheiding aan toe zeg maar. Toch is het wel appart, je zit allemaal in hetzelfde schuitje, kan heerlijk je ei kwijt, en dat schept toch een of andere band!

Hier gaat het nogsteeds goed. Ik ga vandaag maar eens beginnne met oefeningen.
Ik had tijdens de zwangerschap van m ´n zoontje een boekje gekocht met oefeningen erin, zodat ik een beetje fit blijf (hmmm, zolangzamerhand is het meer fit worden...) en in shape blijf (hmmmm... dit is dus ook helemaal langzamerhand in shape worden...) Ga niet lijnen, maar dus wel meer bewegen. Heb nu ook alweer af en toe last van m ´n onderrug, zwangerschapsisschias, en das echt geen pretje. Dus hier voor mij meer bewegen in die kont en heupen weer in proporties brengen...

Ben ook opzoek naar zwangerschapsshorts, wel hoge die je buik bedekken.
Wat ik nog wel weet met m ´n zoontje is dat ik korte dingen droeg, maar dat je m ´n onderbroek door de broek heenzag. Ze hebben namelijk best wel een paar randen, er zit een goed badstoffen kruisje in zeg maar. Dus misschien moet ik eens de shorts proberen... Heb wel wat van noppies gevonden. Ik ga maar eens bellen naar een winkel of ze ze daar hebben. (goh, wat een interressante info he....)

Zo, ga nu naar m ´n zoontje en daarna wat oefeningen doen. Daarna heerlijk douchen en maar eens foto ´s maken! En daarna als het nog goed zit met de middag een feesie bouwen! ;-)

Groetjes Sientje

Hey Sientje,
Helaas nog geen nieuws..... Wel al getest maar een grote teleurstelling  Was gisterenavond enorm misselijk dus had een beetje hoop gekregen. Maar ja dat zel wel van de oliebollen geweest zijn.
Menstruatie zal wel niet lang meer op zich laten wachten. Had gisteren namelijk enorme opruim woede en dat heb ik dus elke maand voordat de RD's verschijnen!!!
Op naar ronde 7 dan maar weer. pfffff. Nog 3 maanden de tijd voor een 2008 baby!

Hoe is het verder met jou?? Nog mooie foto's gemaakt en een feestje gevierd??

xxx Claudine

Terug
Bovenaan