Bezige Bijtjes die al wat langer zoemen

Hallo Allemaal,

Merk net als Hunnybun dat het erg rustig is hier. Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal ?!! Hoe gaat het met jullie huis Hunnybun ? Schiet het al aardig op ? Wanneer moet het klaar zijn en gaan jullie erin wonen ? Of wonen jullie er al in ? Ik zou zeggen klus ze zowel in huis als..........

Gisteren zijn we naar het ziekenhuis geweest voor een inwendige echo en een gesprek.
Nou hierbij dan een verslagje: ik zal proberen het kort te houden.
Allereerst werd er een inwendige echo gemaakt. Dat valt reuze mee !! Een uitstrijkje is wat vervelender maar ook dat vind ik reuze meevallen !!!!
Ik had een heel aardige mevrouw die alles goed uitlegde. Er was een groot tv scherm waar mijn man en ik op konden meekijken: dat is wel leuk !!! Ze legde alles uit wat we zagen: het slijmvlies, de eierstokken, de baarmoeder en het eitje en de andere eitjes in de eierstok. Het onderzoekje was zo gedaan. En gelukkig was alles goed !

Daarna kregen we een gesprek bij de arts. Ook zij was heel erg aardig en vertelde en vroeg met veel humor. Ze vroeg alles over mijn cyclus, ons sexleven en ons verleden betreft operaties en doorgemaakte ziektes en verder ons werk en  of er in de familie ziektes enzo voorkomen. Na alle vragen deed ze uitleg wat de eerste stappen waren die nu gedaan gaan worden. Heel kort vertelde ze over eventuele vervolgstappen maar daarover wilde ze niet tot in detail gaan omdat dat wel komt als het zover is.

Helaas kregen we wel niet zo'n heel goed nieuws betreft het sperma van mijn man.
Het tweede onderzoek was nog minder goed dan het eerste. Het aantal en de snelheid zijn ver beneden wat het moet zijn. Nu wordt onderzocht hoeveel zaadcellen er aanwezig zijn nadat ze zijn opgewekt. Als dit er voldoende zijn kunnen we worden geholpen met IUI: kunstmatige inseminatie. Anders rest ons alleen nog maar IVF.
Dat is een hele klap, maar ik moet zeggen dat ik wel nuchter blijf en positief. Zo lang er nog niks zeker is heb ik hoop en daarbij is er nog altijd een kans om een eigen kindje te krijgen hetzij dan wel via IVF.
Bij mij wordt nu de cyclus een maand lang gevolgd. Maandag is dag 12 van mijn cyclus en dan moet ik ga bloedprikken en de urine brengen. Maandagmiddag kan ik dan al bellen voor de uitslag en aan de hand daarvan wordt me verteld hoe en wat precies verder.  Wel vertelde ze al dat als de waarde goed is, dan zal ik woensdag weer een echo krijgen om te kijken hoe het eitje is en zal ik verder een maand lang worden geprikt op hormonen en vaker een echo worden gemaakt. Is het niet goed dan zal ik een kijkoperatie krijgen om te kijken wat er aan de hand is.

Al met al weten we over een maand alles. Dan kan ze ons gaan vertellen wat er aan de hand is en wat ze voor ons kunnen doen.

Gelukkig gaat het vrij snel allemaal. Voor iedereen die ooit de stap zal/moet zetten richting huisarts raadt ik echt het volgende aan !!
1. Laat de huisasrts al bloedprikken &  een uitstrijkje maken.
2. Laat het sperma onderzoeken: 2 maal !!
3. Zodra de uitslag hiervan binnen is en het niet oke is,  bel dan meteen naar het ziekenhuis voor een afspraak. Mits jullie natuurlijk als heel lang aan het proberen zijn en het maar niet lukt terwijl bij de huisarts alles oke is. Ook dan zul je wellicht verder moeten.

De arts in het ziekenhuis zei dat het heel erg veel scheelde dat de huisarts al zoveel onderzoeken heeft laten doen: dan heb je echt een voorsprong !
Maar natuurlijk hoop ik niet dat het bij jullie zover moet komen.

Ik hou jullie verder op de hoogte.

Heel veel groetjes, Silvia

Hoi sylvia
jeetje wat een verhaal, gelukkig gaat het wel allemaal heeel snel bij jullie.
Kunnen ze nu ook nog wat doen aan het probleem dat je man geen goede zaadcellen heeft. Of is dat zeg maar gewoon pech, en niks aan te doen.
Gelukkig vallen alle onderzoeken wel mee, maar  het iedee dat je nu misschien niet via de natuurlijke weg zwanger kan raken lijkt me wel een klap in het gezicht.
Aan de andere kant, het is vervelend als het niet natuurlijk lukt, maar de doktoren kunnen tegenwoordig zoveel dat er ook andere manieren zijn om zwanger te raken, en het gaat tenslotte toch om zón klein mensje wat  je dolgraag wil krijgen.

Ik lees zeker wel mee op het forum maar heb gewoon geen tijd om te typen, en ook wil ik het niet, ben nu ook niet zoveel bezig met zwanger worden. Behalve dan dat we heeel hard klussen, Ondanks de drukke tijd die we hebben gaat dat best goed, heel de week al om de dag. Dus doe echt mn best. Nu ben ik ook nog wel met ovulatie testen bezig. Heb heel de week al het gevoel dat mijn ei komt maar nog geen positieve test gehad, Wel slijm en sinds vandaag is mijn temperatuur omhoog. Dat is toch altijd na je eisprong.
Zou ik mijn ei al gehad hebben dan, of het moet komen door de vermoeidheid en de verkoudheid dat mijn tem omhoog is gegaan, want eigenlijk verwacht ik mijn ei zondag of maandag pas.
Nouja blijf maar testen en klussen, dan zien we het wel.

Wij gaan het eerste weekend van feb over naar ons huisje, Volgende week maandag komt de keuken, T word erg leuk allemaal, maar wel druk. De vermoeidheid slaat ook aardig toe hoor, Ben echt kappot zo langzamerhand.
Nouja nog een paar weken doorzetten, en dan weer rust, Heb het iedee dat het zwanger worden dan misschien ook wel beter gaat omdat stress toch ook niet goed is, Heb niet echt stress hoor, maar wel druk.

Nouja jullie horen van mij.
Heel veel succes iedereen.
liefs hunnybun

Hoi Ladies,
Daar ben ik weer na 9 dagen overtijd en 2 negatieve testen ben ik afgelopen donderdag toch ongesteld geworden helaas, we gaan op naar ronde 5.
Moet nu heel goed mijn eisprong in de gaten houden, ik wil er niet zo erg mee bezig zijn maar ja dat gaat niet zo makkelijk.

En wat zie ik nu, het is hier erg rustigggggggggggggggggggggggg

hoi bijtjes!

het is alweer even geleden dat ik hier ben geweest.
ik wilde even een tijdje niks.. geen eitje, geen dagen tellen enz.

we hebben inmiddels de steutel van ons huisje.. zijn druk aan het verbouwen geslagen en dat bevalt ons goed.

deze ronde was ik de dagen helemaal kwijt. ik heb wel weer rond mijn eisprong flinke steken gevoeld, dus rond die tijd wel de energie verzameld om te klussen... haha

ik zit nu weer op de wachtstoel. ik kwam er vandaag achter dat ik alweer op dag 29 zit en dus dicht in de buurt van mijn ongi kom. ik moest gelijk aan jullie denken. of er al meerdere zwangeren waren.. hoe het met sientjuh gaat. en of de verbouwingen en verhuizingen goed verlopen.
dus vandaar dat ik hier weer ff ben.

groetjes Carina

hoi meiden
Nou even een kort berichtje, ben zo verschrikkelijk druk mest verbouwen, Nog 3 weken en dan wonen we er, en dan heb ik lekker een week vakantie.
Van het weekend een positieve ovu test gehad, Zaterdag avond was ie echt supper duidelijk, 2 dikke roze strepen, en zondagochtend al weer iest lichter.
Nou denk ik niet dat het deze keer gelukt is, want zaterdagavond wilde ik heeeeel graag klussen en mijn vriend was echt te moe, jammer, nouja zondagochtend dan maar gedaan, en zondag avond, Jaja, we hebben het gezellig gehad.
Maar eigenlijk was het zaterdag avond de avond van om de dag, dus die ging niet door, nouja zondag dan 2x en gisteravond was mijn vriend weer te laat thuis.
Ja we hebben het eigenlijk te druk ef op het moment.
Dat zeg ik nou heel stoer, maar zie er nou al weer tegen op op de nod.
Dat dan ws toch die rd's weer komen.
Ach het duurt nog een kleine 2 weken, en ik krijg zoveel leuke dingen deze weken, dat dat wel een beetje afleiding geef.
Onze keuken, nieuwe vloer, spagtelpoets op de muren
En het belangrijkste, een nieuw BED. Ja dat is goed he.
Dan kunnen we goed aan de klus.

Nou eigenlijk was dit het weer ef.
Hoe is het met de rest.
liefs hunnybun

Hey Hunnbun, wat jammer dat je vriend ff geen zin had zaterdag, maar hopelijk zijn jullie nog niet te laat geweest zondag.....
Gelukkig heb je inderdaad voldoende afleiding met je huis. Heerlijk zeg alles nieuw en alles mooi. Geniet er maar lekker van. Enne dat bed......dat komt helemaal goed: hihihihihihihi .

Hoe is het verder met iedereen ? Het is inderdaad heeeeeel erg stil ! Stilte voor de storm ???

Ik kom nu net af van het ziekenhuis: de arts heeft een inwendige echo gemaakt. Het bloedonderzoek was goed alleen op de echo zag ze alleen kleine eiblaasjes en geen grote. Dat betekend dat mijn eisprong al geweest moet zijn wat me zeer sterk lijkt daar het vandaag dag 13 is en de vroegste LHpiek ooit gemeten was dag 13, dus lijkt me zeer sterk dat ik nu een hele korte cyclus heb met op dag 12 een eisprong. Ik vrees dat mijn eiblaasjes zich niet goed rijpen en dus ook geen eisprong. Volgende week moet ik weer bloedprikken waaraan ze dan kunnen zien of er inderdaad een eisprong is geweest. Over 3,5 week moeten mijn man en ik terug voor alle uitslagen en dan horen we hoe of wat. Afwachten dus.
Ik ga nu een surfen op het net wat Clomis precies doet: heb vaker gehoord en gelezen dat dames dit krijgen om de eicellen te laten rijpen.....
Maar ja, dan maar hopen dat er ook eentje springt en dat ik dan geen verklevingen heb......
Al met al schat ik zelf in dat ze na deze cyclus nog een cyclus zullen volgen met Clomid om te kijken of er dan wel een eiblaasje rijpt en springt.

Ik hou jullie op de hoogte !

Groetjes, Silvia

jeetje.. ik durf het nog neit te geloven...
maar ik had vanmorgen 2 dikke strepen op een test staan!

voor jullie allemaal!

dikke knuffel Carina

(ik moet er ff van bijkomen hoor ..had dit nu echt neit verwacht!@)

Terug
Bovenaan