Hallo meiden!
Daar zijn we weer een keer!
Ik heb jullie echt niet verlaten hoor! Ik lees zo af en toe nog mee.
Ben weinig sociaal geweest de laatste paar weken...
Normaal hebben we 1 avond in de week meidenavond.
Een paar weken terug ben ik weer voor het eerst heen geweest, wat heerlijk zeg om weer eens onder de mensen te zijn!
Allereerst voor jullie: Ik ga onwijs met jullie meeduimen! Ik denk zeker aan jullie!
Voor alle meiden onwijs veel succes en ik hoop dat er nog veel 2008 kindjes mogen komen! Vinden jullie het niet vervelend dat ik nog meeschrijf? Ik zat er laatst aan te denken, misschien is het in het begin nog wel leuk, maar vinden jullie het niet erg dat ik dan ook schrijf over dingen van m ´n zwangerschap? Eerlijk zeggen hoor! Op het augustus forum schrijf ik eigenlijk niet. Daar zijn het allemaal aparte onderwerpen, niets een lekker clubbie ofzo... Maar laat het me maar even weten. Als jullie het lastig vinden dat ik dan over zwanger zijn enzo praat moeten jullie het eerlijk zeggen hoor!
Okee, hier even (ook voor mezelf, schrijf ik hett later wel in m ´n "dagboek"...) een overzichtje van de zwangerzijn weken:
1-5
Niet veel aan de hand kwa klachtjes.
k wist met 3,5 week dat ik zwanger was.
5-10
Verschrikkelijk misselijk geweest, alleen maar gelegen of gezeten.
Halve dagen gewerkt, jullie kennen het verhaal wel.
11e week
Hier had ik buikgriep. Heb zo ´n beetje de hele week gekotst. Maakte me zorgen, maar bleek niet nodig te zijn geweest. Het kleintje neemt wat het nodig heeft.
12e week
Zwangerschapsklachten lijken verdwenen! Echt heel raar was dat!
Volgens mij heb ik dat verhaal al opgeschreven dus bespaar jullie weer een heel verhaal!
13e week
Weer ziekig geweest. Niet echt ziek, maar kwakkelig.
De misselijkheid komt nog af en toe. Maar het is zeker niet zo erg als in de eerste weken.
14e week
Vanaf (vorige week) maandag voel ik me alweer wat beterder. Het heeft niet doorgezet en lijkt langzamerhand wel weg te ebben. Gelukkig maar! Want al m ´n energie gaat naar het kindje, en niet veel naar mezelf om op te knappen. (Natuurlijjk maar goed ook)
15e week
Zo, en nu zit ik dus alweer in m ´n 15e week.
Aankomende vrijdag of zaterdag (ik ga maar uit van zaterdag) ben ik alweer 15 weken.
We hebben op donderdag 14 februari een nekplooimeting gehad.
Alles was goed! Volgens die metingen van die vrouw was ik toen 12 weken, dus weer 2 dagen eerder. Maar goed, dat blijft zo. Gelukkig was ik zover als ik hoor te zijn, en niet bijvoorbeeld een week of 10 (alhoewel we die week daarvoor op donderdags ook een echo hadden gehad en toen was ook alles goed).
Het waren een paar hele onzekere weken.
Had ook echt het gevoel dat alles vast zat, van m ´n rug tot m ´n borst (kas, spier, weet ik het veel...). Ik had wel na die nekplooi zoiets van, okee, ik ben nu 12 weken zwanger, het ziet er goed uit, en nu moet je gaan genieten!
Ondertussen is m ´n zoontje jarig geweest (gisteren) dus had het vorige week druk druk druk met de voorbereidingen. Het was erg druk, maar super gezellig! Heb er erg van genoten. Wat worden ze verwend zeg!
Maar goed, ik hoop dat ik wat meer tijd heb nu het weer beter gaat en nog lekker met jullie mee kan kletsen.
Vinden jullie het trouwens leuk als ik de echo ´s hier neerzet? Of vinden jullie dat vervelend? Ik bedoel, willen jullie ze zien? Anders echt eerlijk zeggen hoor!!! Ik kan het wel hebben!
Oja, nog even vertellen. Donderdadg moeten we weer naar de verloskundige.
Hoe dichter de dag nadert, hoe onzekerder ik wordt, zit het nog wel goed?
Zo, even een onzekerheidsberichtje hier...
En Gerda, ik las als laaste je berichtje. Welkom trouwens!
Ik heb er ook last van, vooral na de bevalling is het erger geworden.
Ik heb het niet een paar dagen, maar echt ongeveer een dag voordat m ´n eisprong komt begint het, wordt steeds heviger, totdat ie is geweest en dan zakt het af.
Het doet inderdaad verschrikkelijk zeer, kan niet lopen niet bewegen alleen maar liggen met paracetamol geslikt. Als ik m voel opkomen moet ik echt van m ´n werk naar huis, anders kan ik daar beter gaan liggen en een pizza latetn bezorgen omdat ik de eerste paar uur niet overeind kan komen. Ik ben trouwens nog naar de dokter geweest 2 weken geleden en heb het voorgelegd. Ze denkt dat het iets hormonaals is. Ik weet niet of je wat aan dit berichtje heb, ik hoop het.
Maar hoe is het verder met iedereen?
Carina en Hunny na hun miskraam, Filiz met het klussen en wachten op je NOD, Sylvia na je operatie en de goede uitslag? Vertel!
Heel veel lieve groetjes van mij