Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

Hoi iedereen!!

Wat erg voor jullie mammaJM!! Het lijkt me zo erg dat je van pure blijdschap ineens naar verdriet gaat, van het ene op het andere uur!!! Dat doet wel wat met je! Hoe is je man eronder? Wel fijn dat je met de vk kan praten als je wil. Zij kan je misschien een beetje geruststellen. Misschien weet je diep vanbinnen ook wel dat een miskraam niet voor niks is, maar het lijkt me beslist geen ervaring die je koud laat! Wel typisch dat je zelf al niet zo'n goed gevoel had. Vind ik wel bijzonder altijd....

Ik heb gisteren met mn vriend weer ff gepraat (heb inmiddels mn belofte om een maand mn mond te houden verbroken...) maar gelukkig is het allemaal positief!!!!!!!!
Gelukkig wilde ie naar me luisteren en hebben we het er heel fijn over kunnen hebben. Samenvattend komt het erop neer dat hij niet wil plannen door te zeggen: "Nu gaan we ervoor en klussen maar!", maar het juist op zijn beloop laten. Niet per se op de goede dagen. Komt het wel uit, dan is dat meegenomen. En hij zou het daarbij ook niet leuk vinden als ik elke maand in de put zit als het niet lukt. Dat kan ik me wel voorstellen en eigenlijk wil ik dat zelf ook niet. Ik vind de spanning elke maand (op dit moment nog) wel leuk. Zijn twijfels liggen voornamelijk bij de reacties op zijn werk. Maar dat is iets waar hij zichzelf overheen moet zetten. Ook zit ie nog een beetje met de financien...dus ga maar proberen zuinigjes aan te doen even. Misschien scheelt dat weer een beetje voor hem.
Heb  vanmorgen maar de eerste foliumzuur ingenomen! Wel een gek idee nu hoor! Komt ineens zo dichtbij, meot er wel een beetje aan wennen.
Dus ja Bloemetje, het klopt dus inderdaad dat hij zich niet vast wil leggen door volmondig ja te zeggen!! Maar in principe komt het er wel op neer dat ie tijdens het zingen in de kerk blijft.. Hahahahah!

X Druifje

Hoi Druifje,
Wat fijn, eigenlijk komt het erop neer dat je nu met de pil stopt en jullie gewoon
'onveilig' gaan oefenen
Begrijp ik het goed?

Ik heb net ook weer met vriend gepraat, omdat ik beetje twijfels begon te krijgen.
Wat als ik zonder werk kom te zitten met mijn tijdelijk contract. Had ik vandaag opeens erg veel moeite mee.
En ik dacht dat als ik met hem hierover zou praten, dat hij dan zou zeggen, dan wachten we nog.
Maar hij zei, we gaan er gewoon voor, we zien wel hoe het dan gaat. Als ik zonder werk kom te zitten probeer ik gewoon weer ander werk te vinden. We vinden er wel wat op. Dat vond ik erg fijn te horen. Zo weet ik ook dat hij er echt volledig achterstaat, en dat doet me toch wel goed. Haha, ook al wist ik het, maar omdat hij er altijd zo weinig over zegt en soms onverschillig doet zie ik dit toch wel als een heel mooi teken dat hij het ook graag wil.
Echt heel fijn, hihi, dus we gaan er weer voor.

Liefs Bloemetje

Hoi Hoi,
Ik ben in januari 22 geworden, en heb een grote kinderwens. Ik heb bijna een relatie van 5 jaar (juni 2008) en woon  ruim 1  jaar samen. Voor mijn gevoel een goede en stevige basis voor een kindje. Helaas wil mijn vriend nog eventje wachten, tot die tijd lees ik veel forums om alvast van wat zaken op de hoogte te komen.

Waar ik eigenlijk voor schreef is kenbaar maken dat ik het geen jonge leeftijd vind. Voor mijn gevoel ben je er klaar voor als je gevoel er klaar voor is. Succes de komende periode.

Muckje

Hoi Muckje,
Je hebt ergens wel gelijk vind ik, je bent er klaar voor wanneer je het zelf aanvoelt, maar toch krijg je snel reacties als je in de ogen van anderen ''jong'' bent.
Maar het is gek, sinds ik hier schrijf voel ik me niet jong meer, maar kom ik er samen met de andere dames achter dat ik er echt klaar voor ben.
Jammer dat je vriend nog niet wil. hopelijk komt daar snel verandering in.

Liefs Bloemetje.

Nog een berichtje van mij.... heb inmiddels bijna alle pagina's doorgelezen en las de verhalen van DRUIFJE en BLOEMPJE.

Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben waarvan de vriend nog twijfelt. En zoals ik lees schelen wij qua leeftijd niet zo ontzettend veel. Zoals in mijn vorige bericht ben ik 22 jaar en mijn vriend is 23 jaar.
Alleen zijn jullie al iets verder, mijn vriend wil nog niets hebben van het stoppen met de pil. In december 2007 hadden hierover ons eerste echte  gesprek, en hij was ontzettend enthousiast hierover.

Ik was hiermee uiteraard ontzettend gelukkig, omdat ik al ontzettend lang de wens had om  jong kinderen te krijgen. Voor mijn gevoel ben ik er helemaal klaar voor. Ik ga het aankomende week weer eens serieus aanstippen om te kijken hoe de stand van zaken is....  

Ik  lees graag jullie  verdere ervaringen!  

Hoi Bloemetje22,

Je hebt inderaad gelijk dat de omgeving al snel zijn mening en oordeel klaar heeft. Ik heb inderaad hetzelfde gevoel. Zonder dit forum dacht ik weleens dat ik de enige ben van deze leeftijd die graag kinderen zou willen. Maar hier lees ik dat er veel meer dames zijn.

Ik hoop ook dat hij snel wil!

Muckje

Hoi,
muckje, ik had inderdaad zonder dit forum ook het gevoel dat ik de enige was, maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn, ben ook zo blij dat ik dit topic heb geopend. en zou het ook fijn vinden als jij hier ook blijft schrijven, je bent hier van harte welkom. en wil je heel veel succes wensen voor het gesprek met je vriend.

liefs

Wat een drama mamajm! doe maar rustig aan.

Ik heb vandaag de rd'tjes dus nieuwe nod is 27-06 balen maarje heb gelijk via internet stuk of 10 testen gekocht. pff eerst deze week uitzitten. Weer zo lang wachten.

Terug
Bovenaan