Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

Hoi Hoi
Klinkt misschien heel raar, maar ben ontzettend blij dat ik hier zo gewenst ben. Vind het fijn om te horen dat er meerdere in hetzelfde schuitje zaten, ik hoop dast mijn vriendje ook snel van gedachten zal veranderen.

Ik blijf jullie verhalen zeker lezen, en hoop voor jullie dat het allemaal mag lukken in deze nieuwe ronde. Ik hou jullie op de hoogte.

Muckje

Hoi Muckje,
Het is altijd wel erg fijn dat er aantal mensen in hetzelfde schuitje zitten, of zaten.
Heb je er met je vriend nog over gepraat?
Ik hoop dat jullie ook snel kunnen beginnen, ik duim voor je, en hoop dat je vriend er ook snel voor wil gaan.

liefs

Hoihoi!

Ben toch maar even achter de pc gekropen. Er is voetbal op tv..... ;)
Het leuke van het forum is dat je je twijfels en onzekerheden allemaal kan delen. Zo voel je je meestal wel gesteund in een hoop dingen en herken je jezelf erin. En soms kan je ook tips krijgen enzo. Wel fijn hoor!!

@ Bloempje: Mijn vriend weet inderdaad niet helemaal precies wanneer mijn goede dagen zijn (denk ik) en heb er vandaag nog maar even bijgezegd dat mijn cyclus telkens 2 of 3 dagen korter/langer duurt, waardoor het helemaal moeilijk te voorspellen is, haha! Ik weet het dus zelf ook echt niet zeker. Maar des te spannender is het natuurlijk. Ik ben niet van plan te temperaturen of ovu testen te gebruiken. We zouden het op zijn beloop laten en moedertje natuur :p haar gang laten gaan. Ik wil het voor mezelf ook niet te beladen maken, want daar ben ik altijd wel gevoelig voor.
Heb vanmiddag ook een pakje foliumzuur gehaald van Dagravit Mama & Baby en mn vriend reageerde beetje nochalant (trok zijn wenkbrauwen eens op enzo). Als ik het zo af en toe lees over de mannen dan is dit geen vreemde reactie. Heb het daarnet wel nog tegen hem gezegd (met voorbeelden van de mannen hier) en hij zei wel dat hij het niet minder leuk is gaan vinden of dat ie niet meer wil. Hij zegt er gewoon weinig van. Heb m gevraagd of ie zo nu en dan wel wil laten blijken dat ie het nog leuk vind...
Gelukkig hoor ik meer van dit soort reacties van de mannen, dus dat scheelt weer wat. Lang leve het forum. Heb jij je mannetje al laten weten dat je folium slikt?

Ik heb ook wel een beetje dezelfde drang om spulletjes te gaan kijken!! Niet bij de Prenatal, maar meer op internet. Kamertjes en kinderwagens enzo. Ik werk met kleuters en koop dus wel regelmatig kinderboekjes of een boek over opvoeden ofzo. Weet niet of ik het ooit voor mijn werk ga gebruiken, hihi!

@ Bloemetje: Ik slik al bijna 10 maanden de pil niet meer en we doen het eigenlijk altijd onveilig!!!  Ben wel paar maanden bezig geweest met ontpillen en toen het weer wat regelmatiger was (rond maart) ging mijn vriend voor het zingen de kerk uit. Dan is er zo'n kleine kans op een zwangerschap dat dat  misschien een reden is dat we nog niet eerder zwanger waren. Behalve dan afgelopen maand, maar das niks geworden dus. Nu op naar de officiele 1e ronde, NOD geen idee!!!

Zo heb nu wel weer genoeg getypt! Ben er denk ik morgenavond weer (ook op MSN)!

Liefs x Druifje
En welterusten voor straks!

Hoi druifje,
jou vriend reageert dus zo een beetje hetzelfde als mijn vriend. hij vind het allemaal best en wil graag dat we zwanger worden, maar als ik er dan wat over zeg, dan zegt hij meestal, ja schat, maar ik weet daar toch allemaal niets van, waarop ik dan weer standaard antwoord, maar ja lieverd, je kan ook beetje interesse tonen, dan weet je dat wel haha.
Ja, mannen he. Het is allemaal wel best. Maar vind dat af en toe wel moeilijk hoor.
Wij vrouwen zijn er zoveel mee bezig, en is ook wel logisch, want ons lichaam heeft toch wel wat meer te verduren dan dat van onze mannen. Hihi, waardoor het emotioneel ook anders word denk ik.
Maar, komt allemaal wel goed.
Ze groeien er automatisch in mee denk ik.

Groetjes.

Hoi Druifje,

Nee mijn man weet nog  niet dat ik al folium slik. Maakt op zicht ook niet zoveel uit, hij weet dat ik een potje heb. Op zich reageerd die  van mij ook positief en heel vaag. Zo had ik het gister over een eventuele nieuwe auto kopen omdat we graag een diesel willen. Dus toen we gingen kijken hoeveel spaargeld we hadden zei ik ook nog dat ik m'n vakantiegeld moet krijgen, maar dat wil ik graag voor iets anders gebruiken. Hij keek me  dus al wenkbrauwoptrekkend aan. Zeker een babykamer zegt hij. ik knikte dus en zeg voor de gein dat ik hem al uitgezocht heb. ZONDER MIJ zegt hij. ik moest er zo om lachen dat hij dat zo zei want normaal kan het hem  niks schelen als ik iets leuk vind of koop. Toch een goed teken, want ik moet nog steeds wachten tot volgende week voor het definitieve antwoord.  

Dinsdag ben ik toch stiekem even de  Prenatal in geslopen. Ik heb niks gekocht hoor, ik ging alleen voor een vriendin kijken hoevel de woezel en pip spullen kosten. Ze is namelijk uitgerekend in Augustus en ik ben  druk bezig met een luiertaart. Daar keek hij ook vreemd van op toen er in 1 keer 90 luiers in de huiskamer stonden. Ik heb maar meteen gezegd dat ze voor m'n vriendin zijn.

Nou ik hoor het allemaal wel weer.
veel succes met klussen allemaal.

groetjes  

Hallo,

Ik ben Annelies ben 22jaar (aug...23) en ben nu 33 wkn zwanger van ons eerste kleintje...
Ik en mijn vriend hebben het er veel over gepraat en hadden besloten nog even te wachten omdat voor ons in de planning stond dat we dit jaar graag eerst wilde trouwen...
Maar bij ons ging het toch wat anders...Ben door wat nare omstandigheden mijn pil een paar keer vergeten...
Op de dag dat ik mijn pil weer moest gaan slikken dacht ik ineens ben helemaal niet ongesteld geworden...
En toen hebben we maar een test gehaald en gedaan... Die was positief...
Wij waren meteen blij maar moesten wel even wennen dat we ouders gingen worden...

Maar nu zijn we er helemaal aan gewend en worden  we  in  Juli papa en mama...
We zijn 11 Juli uitgerekend...

Ik moet nu naar de verloskundige toe...
Als iemand nog iets anders wil weten vraag het gewoon en dan vertel ik het...

Groetjes Annelies...

Hai Annelies,

welkom bij deze topic! Leuk dat je een berichtje schrijft!
Ik verbaas me wel dat door een paar keer de pil te vergeten je toch al zwanger kunt worden. Natuurlijk weet ik wel dat het dan allemaal niet meer veilig is, maar sommige meiden (zoals ik) hebben maanden nodig voordat ze een beetje ontpilt zijn en anderen (zoals jij) zijn meteen weer vruchtbaar na het vergeten van de pil! Wat een verschillen!!
Gelukkig zijn jullie blij met de zwangerschap. Je zult ook al een dikke buik hebben nu. Hoe reageerde je omgeving erop? Ik zou zelf ook wel erg moeten wennen aan het idee om moeder te worden, net zoals ik moest wennen aan het niet meer slikken van de pil en de definitieve beslissing voor foliumzuur en onveilig klussen!! Maar dat wennen gaat erg snel en ben ook blij met onze beslissing.
Nu maar hopen op een zwangerschap deze zomer!

Als je het leuk vindt kun je hier wel blijven schrijven! Je bent net zo oud als de meeste schrijfsters hier...het wordt echt al een clubje met jonge twintigers!!

Doeidoei,
Druifje

Hoi Annelies,
Wat leuk dat je je verhaal hier komt vertellen, Echt leuk,
Dat is wel ff een beetje schrikken denk ik dat als je er helemaal nog niet mee bezig bent zwanger blijkt te zijn. Maar wel erg fijn dat jullie er erg blij met zijn.
Had je toen geen kwaaltjes? Nergens last van?
Hoe was het bij de verloskundige?

Druifje, ja, sommigen hebben erg lang nodig, en anderen worden zwanger door paar keer de pil te vergeten. Weten allemaal dat je dan kans hebt op zwangerschap, maar vaak toch minder. Hihi, ik hoop dat ik me bij de volgende zwangeren mag gaan rekenen. hihi, ongi is voorbij. dus vanavond weer aan de klus hoor. hihi, ga het heel gezellig maken vanavond :p, vruchtbare dagen   zijn pas volgende week, maar ja, dat maakt niet uit toch?

Hihi, wij gaan vanavond nieuwe meubels kopen voor ons huis. Ooh ben echt aan het aftellen, ik denk dat ik morgen/weekend maar eens ga beginnen met inpakken, heb al hoop gedaan, maar ga ook alweer hele hoop inladen, toch niet alles gebruik ik nog en om nog twee weekjes tussen de dozen te zitten, dat maakt me niets uit :D

Liefs.

Terug
Bovenaan