Bijna Stoppen met de pil!!

Ff onze topic weer een beetje omhoog schopppen hoor, want we staan op pagina 3.
Hoe is het met jullie? Allemaal druk gehad deze week? Ikke wel, erg veel revalidatie therapie. Deze week heb ik elke nacht heel slecht geslapen eigenlijk, misschien dat ik in mijn slaap van allerlei dingen aan het verwerken ben ofzo. Geen idee. Vannacht gelukkig iets beter geslapen. Gisteren was ik helemaal op. Moest dan ook thuis blijven, zou eigenlijk ffies werken in de middag, maar kon het niet opbrengen, wat voelde ik me brak zeg.

Mijn nod van 26 juni komt steeds dichterbij. Ondanks dat ik deze ronde een beetje als verloren beschouw begin ik beetje kwaaltjes te krijgen. Die ik zelf dan weer wegcijfer door te denken dat het met de dingen te maken heeft wie er de afgelopen tijd gebeuren. Beetje spanning en stress in mijn lichaam. Maar toch zijn er wel een aantal dingetjes vreemd.

Ik ben totaal ff kwijt wanneer jullie allemaal je nod hebben. Ben benieuwd hoe het met jullie gaat?

Liefs Nahtalie

Hehe,

Wat rot Nathalie dat je zo slecht slaapt. Ik ben zelf altijd helemaal brak als ik een nacht slecht geslapen heb. Dan heb ik de dag erna geen energie meer.
Ik ben de laatste dagen sowieso zo moe. Ik slaap me onnozel :)
Mijn NOD moet komende maandag zijn. Hopelijk niet natuurlijk maar ik verwacht van wel.

Hoe gaat het met de rest van de meiden? Alles prima?
Met mij gaat het wel, het zwanger worden dit veel meer in mijn hoofd dan ik van te voren "gepland" had. Hebben jullie dit ook??
Ik had me voorgenomen om er niet veel mee bezig te zijn maar ik denk er toch wel heel erg vaak aan. Dan ben ik weer bang dat doordat ik er te vaak aan denk en er toch wel veel mee bezig ben het daardoor misschien niet lukken zal. Dat hoor je ook wel vaker toch?
Ik ben ook wel heel erg teleurgesteld dat ik nog "steeds" niet zwanger ben. Je hoort zoveel dat er vrouwen zijn die vlug zwanger raken, ik had eigenlijk gedacht dat ik dat ook wel zou zijn. Nu het steeds niet zo is begin ik me een beetje zorgen te maken. Ik weet zelf ook wel dat dit onzin is omdat het pas de 4e maand is en het gemiddelde ligt ergens tussen  het half jaar en een jaar maar ik blijf er toch maar mee bezig.
Ik voel me er eigenlijk wel heel rot door, dus ik ben wel blij dat ik het even kwijt kan hier.
Mijn man is er helemaal niet zoveel mee bezig, hij denkt er wel ook aan. Maar hij is echt vrolijk eronder en heeft zoiets van: Zou het deze maand? Hij ziet alles heel positief in en heeft zoiets van: Het komt als het komt...

Ik ben meer een zenuwpees, over alles eigenlijk, dus het verbaasd me niet van mezelf, ik wil altijd overal de controle over hebben. Ik had alleen gehoopt dat het wat langer zou duren voordat ik hierover zou gaan stressen..

Sorry voor het lange verhaal :S
Liefs,
Nancy

Zo dames,
Hier ben ik ook weer eens. Ben deze week al de hele week thuis met een buikgriep. Het heerst namelijk op me werk dus hoef niet te denken dat het me eisprong ofzo is geweest. hasd namelijk heel veel last van m'n buik, maar wat wil je met een buikgriep.
Deze aankomende week word het als het goed is lekker veel klussen, nu niets echt  heel veel  gekomen, maar me gemiddelde is 44 dagen en dat is aankomende week dus ja er is nog hoop. Nu zal je net zien dat ik me eisprong juist eerder had. Nou ja hier mag ik niet van uit gaan !!! We zien het wel.

Vandaag de NOD van Nathalie, spannend weer meid, ik hoop dat je deze ronde veel geluk heb !! Je gaat er niet vanuit maar je weet maar nooit ?? Gaat het verder al wel een beetje beter met je ??

He Nancy, geef niks hoor van je lange verhaal (valt nog wel mee toch).Ik moet zeggen dat ik dat de eerste ronde ook had, dat het gelijk zo lukken en toen was het inderdaad FLINK balen !! Gelukkig zit ik er nu niet meer zo mee in me hoofd, wel natuurlijk als de NOD weer in de buurt komt De 2de ronde was ik toch minder teleurgesteld !! Heb het toch maar van me af gezet op een of andere manier.
Ik denk nu inderdaad ook zo dat het meestal wel een half jaar tot een jaar  nodig heeft, dus als het echt wel op een jaar aankomt ga ik me toch echt wel zorgen maken.
Gelukkig zijn we nog niet zover, dus we moeten maar positeif blijven denken.
Net zo als jou man eigenlijk, dat zal voor ons ook beter zijn. Stres helpt namelijk ook niet zo goed mee (zeggen ze).Nou fijn voor je dat je verhaal effe kwijt kan hier en ik ben blij dat ik dat zo ook even kan.
En jij zei dat er veel snel zwanger worden, maar er zijn er ook heel veel die dat niet worden hoor !!!!!

Heel veel succes meiden (ook Berkje), zal aan jullie denken !!
Jullie horen weer van me
Liefs Ready

Ff kleine update:
Er zijn nog geen RD-tjes, hihih

Als ik net als in ronde 2 cyclus van 36 dagen heb is mijn nod 4 juli
Maar vorige ronde had ik 28 dagen dus ben nu 1 dagje overtijd!
Eerst maar het weekend eens zonder rd-tjes doorkomen.
Ik zit er over te denken om 5 juli te gaan testen als het nog nodig is.

Liefs Nathalie

P.s. ik reageer later ff. Ik ga ff de tassen inpakken voor lekker weekendje Luxemburg

Ik ga op reis en neem mee RD-TJES
Maar ik wist het al meiden. Ging net naar de wc en had voor zekerheid al voorzorg maatregelen getroffen, want ik kreeg buikpijn en rare hoofdpijn. Dus ik wist dat ze vandaag zouden komen. Vannacht had ik het idee dat ik af en toe iets voelde lopen, maar dat was verbeelding. Vanmiddag lekker geklust met mijn mannetje en nu zijn ze er. MAAR meiden niet getreurd ik heb hele mooie cyclus van 29   dagen nu. Dus bied hoop voor ronde 5!

Alles is ingepakt inmiddels, heb al eten gekookt voor vanavond. Dat ligt al op borden en kan zo in de magnetron. Dan kan mijn mannetje als hij om 17.00 uur klaar is met werken eten en zich klaar gaan maken. Ik weet niet precies hoelaat ik thuis ben. Kan 18.00 of 18.30 uur zijn. Daarna zelf ff eten, al moet ik daar nu absoluut niet aan denken. En dan gaan we lekker voor een weekendje naar Luxemburg  Hoef heerlijk niet te koken, schoonvader die morgen vroeg lekker ontbijtje klaar heeft en genieten van het mooie weer. Inmiddels schijnt hier in Drenthe gelukkig ook weer de zon. Al leek het vanmorgen wat triest met regen e.d. Maar meiden ik ga lekker genieten. Bedankt voor jullie steun deze ronde. Jullie zijn schatten!

Liefs Nathalie

Hallo meiden,

Nathalie wat jammer dat je ongesteld geworden bent.. Heb je wel een beetje een ontspannen weekend gehad in Luxemburg? Gaan jullie vaak naar je schoonouders daar?

Ready, dankjewel voor de reactie. Je hebt natuurlijk gelijk. Maar soms heb ik het er gewoon ff moeilijk mee en dan zie ik het iets 'zwarter' in..
Ik heb me nu voorgenomen om het wat meer van me af te zetten. Er wat langer de tijd voor te pakken. Ik ga er nu maar gewoon vanuit dat ik in 2009 zwanger ben. Dan zijn we 10 maanden bezig en dan moet het wel ongeveer gelukt zijn hoop ik :)
Vandaag moet ik ongesteld worden maar tot nu toe nog helemaal niks.. :) Ik durf er bijna niet op te hopen dus ik wacht nog maar een dagje af.
Ik ben wel ook de afgelopen 2 weken ook heel erg moe geweest en heb pijn aan mijn rug gehad maar dat hoeft niets te zeggen.
Hoe gaat het eigenlijk met Berkje??

Liefs,
Nancy

Hi Meiden ik ben weer terug uit Luxemburg dus had eindelijk ff tijd om jullie berichtjes te lezen. Hebben het heerlijk gehad. Mijn schoonouders hebben daar een seizoensplek en we gaat toch wel een aantal keren dan een weekendje daar naar toe. Het is daar echt zo heerlijk. Net wat ik ff nodig had. Zeker nu de rd-tjes waren gekomen en ik toch 's avonds in de auto wel begon te merken dat ik toch wel teleurgesteld was. Heel herkenbaar wat je allemaal typte hoor Nancy. Ik dacht juist van ohh bij mij zal het wel wat langer duren allemaal. En was er meer luchtig onder, maar hoe verder de rondes gaan des te meer je toch hoopt en verlangd hè. En dan heb je van die onzekere momenten idd. Kan me namelijk helemaal niet voorstellen dat ik ooit positieve test in handen krijg, gek hè. Lijkt nu nog zo onwerkelijker.

Gisteravond heb ik gesprek met mijn mannetje gehad. Want hij reageerde heel koeltjes toen ik zei dat ik weer ongi was geworden met oh okay. Ik krijg een beetje het idee dat ik het nu graag wil en hij het minder ofzo. Terwijl hij toen heel lief zei dat hij graag samen met mij een kindje zou willen. Maar ik vond het zo moeilijk om er naar te vragen, want hoe vraag je zo iets e.d. Wist de woorden niet te vinden en haperde steeds. Maar uiteindelijk is het me gelukt hoor, hihih.

Doordat wij deze maand heel veel meegemaakt hebben had hij echt ff zo iets van misschien beter ff zo. En dat herken ik heel erg hoor. Want heb hier op het forum ook al in tranen getypt van kleine kom nog maar ff niet, kan nu geen goede mama zijn. Maar dan heb ik zo iets van praat er dan met me over. Ik rkeeg het idee dat hij steeds een beetje verder van me weg raakte. Heb gezegd dat je van 1x klussen heus niet zwanger word hoor en ik het gewoon fijn vind om met hem te klussen en niet speciaal voor een baby. Dat ik het belangrijk vind dat we het samen fijn hebben enzo. Uitiendelijk heel fijn gesprek erover gehad. Hij gaf ook aan dat ie gewoon beetje droogkloot is in deze situatie (zijn ze eigen woorden) dat hij dan gewoon niet weet wat ie moet zeggen als ik zeg dat ik overtijd ben of ongi ben geworden. En dat ie het nog steeds heel erg fijn met me heeft en van me houd. Dus dat zit gelukkig goed.

Ik snap soms niet waarom de een in ronde 1 zwanger word en de ander er 10 of meer dan 20 rondes voor nodig heeft om zwanger te MOGEN worden. Dan denk ik echt, we klussen toch allemaal met ons mannetjes vanuit liefde! Hoe kan dat dan, hihih.

Maar goed meiden we moeten hoop blijven houden en afwachten is nog steeds een heel magisch woord. Ik ga deze ronde temperaturen. En dan zien we wel hoe het gaat.

Wat betreft over het er te veel mee bezig zijn en niet zwanger worden is gedeeltelijk onzin hoor. Ja je hebt te en TE natuurlijk. Maar je kunt er toch moeilijk niet mee bezig zijn. Gewoon lekker genieten en je lichaam in de gaten houden, het gebeurd automatisch. We voelen ons nu ook anders nu we gestopt zijn met de pil. En als er eenmaal kwaaltjes komen, tja hoe kan je er dan niet mee bezig zijn? Ik voelde me deze ronde zo anders. En rare dingen enzo. Maar het voeld voor mij op dit moment gewoon of het op het laatst niet zo heeft mogen zijn en daar heb ik nu wel vrede mee. Ik hoop alleen echt dat ik ooit eens zwanger mag worden. Een kleine in me mag voelen en over 9 maanden in mijn armen mag houden. Lijkt me echt geweldig. Ik hoop niet dat dit bij wegdromen blijft, maar ooit werkelijkheid word.

En dat hoop ik voor ons allemaal! Liefs Nathalie

Hallo allemaal,

Nou, ik had de hele dag goede hoop maandag, ik dacht iedere keer als ik naar het toilet moest: joepie, nog niks. Maar 's avonds toen mijn mannetje thuis was werd ik toch ongesteld... Ik voelde me wel even rot maar ik had er ook wel vrede mee.
Ik merk dat wat ik gewoon heel moeilijk vind de onzekerheid is. Niet weten waar ik aan toe ben en eigenlijk bijna twee weken moeten afwachten of het raak is..
Ik heb wel weer besloten om het wat meer van me af te zetten omdat ik anders constant zo verdrietig ben. (Mensen begijpen dit overigens ook niet, ik had het er met een goede vriendin over maar als je niet zelf bezig bent met kindjes willen dan begrijp je toch niet hoe je je voelt als het mis is..)

Nathalie, ik heb dat ook een beetje, het idee dat het nooit gebeuren zal.. En dat het bij de een zo vlug gaat, dan denk ik ook waarom niet ik? Maar er zijn ook zat mensen bij wie het langer duurt.. Vier maanden is zo lang nog niet eigenlijk.. (het lijkt alleen zo..)
En ermee bezig zijn doe je inderdaad vanzelf, je lichaam voelt anders en je denk toch iedere keer, hoe lang nog? en zou het?

Ik hoorde laatst van iemand dat het ook zo is dat als je moeder er bv lang over gedaan heeft om kinderen te krijgen het bij jou ook zo kan zijn. Wat hier waar van is weet ik natuurlijk niet...
Maar die van mij had er langer dan een half jaar over gedaan dus ik heb zoiets van we zien wel. Januari 2009 hoop ik zwanger te zijn, dan zijn we 10 maanden bezig en dat is toch wel een poosje.. Natuurlijk hoop ik er eerder op maar zo hoop ik een manier te vinden om het iets te laten rusten..
Maar als de "wachtweken" er weer zijn zal ik er weer heel wat meer mee bezig zijn denk ik ;)

Liefs nancy

Terug
Bovenaan