Bijna Stoppen met de pil!!

He Nathalie,

Jij begint nu met temperaturen dan he?
Hoe werkt dit eigenlijk precies?
Zijn ovulatietesten niet makkelijker?

Ik ben overduidelijk met nog geen van die dingen begonnen. Ik wilde er eigenlijk nog even mee wachten.

Ohhh jammer zeg Nancy dat je weer ongi bent geworden meis. Idd de periode van dat de rd-tjes komen denken we heel erg ohhh we laten het wat meer los, maar vanaf eisprong begint het echt steeds meer te kriebelen. Dan beginnen we ons vaak ook anders te voelen en hoop te krijgen. En idd die onzekerheid maakt het zo moeilijk.

Ik temperatuur nu sinds 18 juni. Had eerst ook zo iets van nee daar wacht ik nog mee. Sinds de rd-tjes zijn gekomen temperatuur ik eigenlijk alleen nog maar 's ochtends, omdat het daar om gaat. Voor mij begint het al net zo vanzelfsprekend te worden als die foliumzuur. Heb thermometer op mijn nachtkastje liggen. Voordat je 's morgens opstaat en naar de wc moet moet je temperaturen. Niet eerst uit bed stappen om therometer te pakken ofzo. Dit moet rectaal en niet onder onkels of onder de tong, want dat schijnt niet nauwkeurig genoeg te zijn. Het is de bedoeling dat je elke dag rond hezelfde tijdstipt temperatuurd. Maar ja wat als je om 4.45 uur naar de wc moet hè. Dus tis lastig hoor dat temperaturen. En niet heelll nauwkeurig, want als je een avond laat naar bed gaat of juist heel vroeg omdat je bekaf bent dan schijnt het alweer niet zo nauwkeurig te zijn. Je temperatuur stijgt na je eisprong 0,2 - 0,3 graden soms hoger. En als dat 14 dagen na je eisprong aanhoud dan is de kans groot dat je zwanger bent.

Ovulatietesten heb ik inmiddels ook in huis, omdat ik zwanger willen worden pakket via testjezelfnu.nl heb gekocht met 7 ovulatietesten en 3 zwangerschapstesten. Ik heb 1 ovulatietest gebruikt omdat ik nieuwsgierig was hoe dat zou werken. Maar je moet dat eigenlijk vanaf een bepaalde dag doen. Geloof dat ik dag 10 of 11 van mijn cyclus ermee moet beginnen als ik dat zou willen doen. Maar dat staat allemaal wel in de bijsluiter. Dat moet niet met ochtend urine, maar wel elke dat beetje hetzelfde tijdstip geloof ik. En das idd niet zoveel werk lijkt me als dat tempaturen en ook nauwkeuriger. Want je krijgt een licht teststreepje net voor je eisprong en rond je eisprong test je dus positief en daarna nog weer ff een licht streepje en als de test dus negatief is weet je dat je eisprong is geweest. Maar dat heb ik dus nog niet geprobeerd. Ik dacht in het begin ook van ohhh dan ben ik er veel te veel mee bezig. Maar misschien geeft het ons ook wel een stukje rust. Omdat juist die onzekerheid zo erg is! Heb je wel of geen eisprong e.d. en wanneer dan wel.

Ik voelde me vorige maand zo anders en speciale kwaaltjes, maar het heeft op het laatst dus niet zo mogen zijn. Ik heb echt zo iets van we genieten nu lekker en hopen dat daar een liefdese baby uit mag komen en anders moeten we maar naar ronde 6. Van mijn mams weet ik niet hoelang ze erover deed om zwanger te worden. Maar mijn schoonmams heeft 6 maanden over gedaan om zwanger te worden van mijn vriend, dat kwam bij toeval ten sprake, want niemand weet nog dat we gestopt zijn met de pil. Al hebben ze volgens mij wel vermoedens.

Want ik zei gisteravond op msn tegen mijn schoonmams dat ik een nieuwtje had. Ohhh ik word oma zegd ze, hahaha. Nou dat vertel ik dan echt niet over msn hoor.

Wens je fijne dag en geniet van het lekkere weer.

Liefs Nathalie

Goedemorgen meiden,

Jammer Nancy dat je toch ongi bent geworden !! Toch weer even een teleurstelling.
Ga je nu ook met iets beginnen dan, zoals temperaturen of ovaluatietesten ??   Ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat.
Heb ook aan temperaturen gedacht, maar wacht er toch nog effe mee (zit in ronde 3)
en het lijkt me ook niet alles om het steeds op het zelfde tijdstip te moeten doen.

Hier alles nog oke. Moet maar weer afwachten wanneer ik ongi word ?? Zit gemiddeld nu op de 44 dagen dus dan zou ik rond 18 juli ongi moeten worden. Spannend weer.

Succes met klussen en wachten, fijne dag
Groetjes Ready

Hi Ready, leuk weer iets van je te horen. Ik hoop dat je cyclus deze ronde wat meer op gang komt meis. Hou alle mogelijkheden op en geniet gewoon lekker. Ben benieuwd wat je deze ronde gaat brengen meis. Veel geluk in elk geval!

Liefs Nathalie

Hallo,

He Ready, ja het was weer even een teleurstelling maar ik heb het wel ook weer wat meer an me af kunnen zetten. Maar ik denk dat ik aan het einde van de maand toch wel weer wat moeilijker ermee heb. Dat afwachten vind ik zo rot.
Vind je dat niet heel erg moeilijk met zo'n onzekere cyclus want dat lijkt me wel heel lastig dat je niet weet wanneer je ongesteld moet worden.

Ik heb ook ovulatietesten gekocht. Dan weet ik toch wanneer ik precies mijn ei-sprog heb. Kunnen we er toch met klussen een beetje rekening mee houden ;)
Daar moet ik morgen mee beginnen en dan 5 dagen lang (er zijn   5 testen) dus ik ben benieuwd.
Temperaturen klinkt toch wel heel lastig, ik denk dat ik het zo even probeer, levert dit niks op dan begin ik daar misschien ook maar mee..

Veel succes allemaal,
Liefs nancy

Hallo allemaal!

Ik ben nog niet zo lang op dit forum, en post vooral bij 'zwanger worden of niet', maar nu zag ik dit topic en dat is wel helemaal op mij van toepassing! Ben dan wel niet heel erg jong meer ( 28, das heus nog jong, maar niet meer zo jong als 23....) maar ook ik ga over 17 pillen ( hihi...) stoppen en gaan we proberen om een kleine kruimel te krijgen! Dus ik kan me wel inleven in alles wat jullie schrijven.

De enige negatieve reactie die ik tot op heden heb gehad was "Nu al? Jullie zijn nog maar zo kort bij elkaar!". We waren afgelopen april 2 jaar bij elkaar. Hiervoor hebben we allebei een lange relatie gehad, ik 6 jaar en hij 4 jaar, maar in allebei die relaties hebben we nooit het gevoel gehad dat we kinderen wilden. Juist niet!! En nu JUIST WEL!! Dus, het gevoel is zo anders bij hem, mag zo mezelf zijn, met al mijn twijfels, malligheden en dingen die in mijn geschiedenisrugzakje zitten. Het voelt gewoon van beide kanten zo goed! Dus, waarom wachten! Tuurlijk is 2 1/2 jaar niet lang, maar het is een wel overwogen keuze, dus laat iedereen maar lekker kletsen hoor meiden!
Lees dat jullie er ook zo druk mee zijn, ook dat gevoel ken ik, ik vind zelfs dat ik er een beetje te druk mee ben... Slaap er slecht van! Maar heet natuurlijk niet voor niks Piekerbol! En het van me af schrijven helpt een stuk en lekker sporten, helpt ook! Vannacht voor het eerst in 5 dagen weer heerlijk geslapen! Lang leve Body Balance ( een soort yoga/ pilates/ tai chi).
Ik heb graag de dingen al helder voordat ze gebeuren, ik ben van de lijstjes maken enzo en ben vreselijk georganiseerd, maar dat gaat dus niet bij een zwangerschap... Dus dat is iets wat ik nu ana het proberen ben los te laten! Want wie weet duurt het wel nog een hele tijd voordat ik zwanger ben en loop ik me dus druk te maken voor niks!
Ik lees dat er al veel meiden al een aantal rondes bezig zijn, wat een teleurstelling moet dat elke keer zijn, volhouden hoor! Ergens op dat wolkje in de babyhemel zit een baby te wachten op jullie! Nee...ik ben niet gelovig, maar ik ben wel van de overtuiging dat een baby zijn papa en mama kiest, DIE papa en mama die hem of haar aankunnen qua bagage. Voorbeeld: Mijn neef heeft een Downsyndroom kindje gekregen, dat meisje heeft hen uitgekozen omdat zij denkt dat zij dat aankunnen...
Ik vind dat een mooi idee... Is dat gek? Hoewel ik me ook wel kan voorstellen, wat sommige meiden ook schrijven, dat ze niet begrijpen dat sommigen in 1 x zwanger worden en anderen wel 10 x moeten proberen om zwanger te MOGEN worden... Dus dat is dan weer een beetje tegendraads bij mijn idee...
Nou ja, volhouden meiden, doe ik dat ook, nog 17 pillen... Het liefste zou ik dat ding in de prullenbak gooien! Maar we gaan nog lekker op vakantie en om dan mijn lijf zo op zijn kop te gooien door te stoppen, leek me niet zo handig!.
LIefs, Piekerbol ( 28 jaar, samenwonend, full-time kleuterjuf!)

Hey Meiden, ik reageer ff berichtje voor berichtje, anders weet ik dalijk niet meer wat ik wil zeggen. Gezellig Nancy dat je er ook weer ff bent. Ja dat wachten duurt altijd wel lang hè. En tis nog lang geen eind juli. Toen ik in mijn agenda afspraken voor volgende week ging zetten voor fysio kwam ik tot de conclusie dat eind die week erop mijn nod is, dus dat valt toch nog wel mee. Hier bijna mijn eisprong, teministe dat denk ik.Volgens de planning van predictor. Maar ik wil vanmiddag ff ovulatietest doen. Dat tempaturen komt idd heel nauwkeurig en of ik daar nou zo wijs uit word. Mijn temperatuur is namelijk nog steeds best wel hoog, dus snap er niet echt iets van.

Maar we wachten maar gewoon weer af meiden. Er gebeurd hier weer van alles in mijn leventje. Dus kweet niet wat het deze ronde gaat worden. Ik hoop eigenlijk dat ik volgende maand wat meer rust in mijn leventje mag krijgen. Word er soms beetje gek van wat er steeds allemaal gebeurd. Maar kan wel gillend gek worden, maar daar heb ik alleen mezelf maar mee hè. Dus ik probeer het beetje te relativeren en los te laten, dat ik helaas niet de dingen in de hand heb.

Meiden heel veel geluk deze maand. Hoe verder we bij het eind van de maand komen, des te spannender het word hè.

Liefs Nathalie

Gezellig piekerbol dat je hier ook meekletst meis. Dit is niet zo'n drukke topic als zwanger worden of niet, maar we zoeken elkaar wel regelmatig hier weer op om te horen hoe het met elkaar gaat. En das toch wel heel leuk. Geniet lekker van je vakantie meis. Je bent al aan het aftellen met je pillen lees ik. Zwangerschap is iets wat je idd niet kunt plannen of in de hand hebt. En dat valt niet altijd mee kan ik je vertellen. De kunst is om een balans te vinden. Door hier met elkaar te kletsen over onze ervaringen en zorgen, slepen we elkaar er wel doorheen denk ik. Hopelijk mag er over een tijdje iemand zwanger zijn hier. En kunnen we lekker met glitters gooien en onze gelukwensen uitspreken. Dat word wel tijd vind ik, hiih

Meiden fijne dag! Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan