Bijna Stoppen met de pil!!

Hoi Meiden hier was ik weer ff. Paasdagen zitten er idd weer op. Die hebben wij bij mijn schoonfamilie doorgebracht. Was erg gezellig. Ik kan het gelukkig erg goed vinden met mijn schoonmoeder. Hun wonen in de Zaanstad en wij in Drenthe, dus zien elkaar niet heel vaak. Al moet ik zeggen dat we er dit jaar elke maand nog zijn geweest, hihih. Soms zelfs meer. Wel gezellig. Dalijk komt de zomertijd weer aan en zitten mijn schoonouders veel in Luxemburg. Echt heerlijk daar! Ze hebben daar ee jaarplaats. Ik hoorde van mijn vriend dat hij 1 mei een rit heeft in de Ardennen met de Alfa club, dus gaan waarschijnlijk rond koninginnendag al lekker naar Luxemburg. Daar kom je echt tot rust. Hopelijk lekker weer, kijk er nu al naar uit. En hopelijk zwanger! Het zou kunnen want heb nu 17 april mijn NOD (denk ik, weet het niet meer)
Ik ben namelijk gisteren ligt ongesteld geworden en vandaag zet het door. Dus dat heb ik gerekenend. Een week te vroeg!!!! Mijn NOD zou eigenlijk pas begin april zijn. Maar ja nu al ongi geworden. Cyclus van maar 22 dagen. Kijken hoe het deze ronde zal gaan. Misschien moet mijn lichaam ontpillen. We zien het allemaal wel. Eerst die rode troep er maar weer uit en dan weer lekker aan de klus!

Voor de meiden die rond hun NOD zijn NIET van te voren testen. Heeft helemaal geen zin, tenzij je speciale test hebt, maar zelfs dan kan het nog negatief zijn. Je hebt bepaald gehalte in je bloed nodig. Je kunt beter een paar dagen langer wachten, hoe moeilijk ook. De testen zij niet bepaald goedkoop. Als je op je NOD toch negatief test wil dat alsnog weinig zeggen. Mocht je niet ongi worden test je gewoon een paar dagen later nog eens. En ook al is het een vage streep. Ze zeggen hier: een streep is een streep en blijkt tot nu toe steeds waar als ik dat zo lees, want dan testen ze een dag of hoogtuit 2 later en blijken ze toch zwanger te zijn.

Dat ik me dus misselijk voelde en rare krampen dat was waarschijnlijk rond mijn eisprong, want die was dus eerder dan ik dacht. Ging namelijk uit van 28 dage cyclus. Dat was mijn praatje ff voor nu. Wij gaan dus voor de volgende ronde! Meiden heel veel succes met het wachten tot jullie NOD. Ik zal voor jullie duimen en aan jullie denken.

Fijne avond en tot snel!

Liefs Nathalie

Hoi hoi,

Ready, ik heb mijn NOD rond 5 of 6 april weet het niet helemaal zeker.
Heb 1 ronde 28 dagen gehad (dus NOD 6 april ) en 1 ronde 27 dagen (NOD 5 april)
Denk dat ik dan 7 april ga testen, maar misschien wel niet nodig.
Ik hoop zo dat het raak is, maar zit niet meteen in de put als ik toch ongi wordt.

Nathalie, wat vervelend dat de rode duivels toch zijn gekomen Wel lekker zo'n korte cyclus heb je eerder je eisprong en minder wachttijd.
Succes de volgende ronde.

Voor de rest gaat het hier goed. Heb nog nergens last van.
Een beetjes een opgeblazen gevoel, maar dat kan ook komen van het eten van vandaag,

Groetjes en knuffels Bianca

Hey Hoi, ja daar heb je wel gelijk in. Liever een korte dan hele lange cyclus. Maar heb zo iets van: kan ik dan wel zwanger worden? Heeft het eitje dan wel tijd om te rijpen enzo. Heb echt geen idee hoor.

Gr. Nathalie

Hoi Nathalie,

Heb ergens gehoord dat je bij een cyclusduur van 21 of minder mogelijk geen eisprong zou hebben, maar dat zou je dan bij de huisarts moeten na laten kijken.

Het kan ook heel goed zijn dat je lichaam zichzelf aan het herstellen is van de pil.

Je hoort het vaker hier hoor.
Succes.

Groetjes Bianca

Hallo Meiden,

Hoe is het ermee? Hier gaat het iets minder goed. Ik geloof dat ik een griepje begin te krijgen. Mijn neus zit helemaal dicht dus ik heb ook last van hoofdpijn en ik ben erg misselijk en moe. Dat was dus waarschijnlijk ook wel wat ik een paar dagen geleden al voelde.. Nu hoop ik dat het niet gaat doorzetten.

Nathalie: Wat vervelend meid, dat je ongi geworden bent.. Het lijkt me dat je wel gewoon zwanger kan worden hoor, je zal je eisprong alleen veel eerder hebben denk ik zo. Misschien al na 10 dagen ofzo?? Ik weet er verder ook niet zo veel vanaf maar dat zou ik zo denken. Nu weer flink aan de klus en volgende maand beter, hopen we!

Berkje: Wie weet, wie weet.. Het zou zomaar kunnen, je ziet hier op het forum ook meiden die al in ronde 1 zwanger raken.. En als je toch ook al wat voelt, ik hoop het voor je meid, ik denk aan je!

Ready: Het is wel afwachten nu he.. Ergens is er een beetje een "last" van me afgevallen, omdat het nu wachten is maar ergens voel ik er ook weer een "druk" bij. Het duurt zo lang, dat wachten! Ik zou 5 april mijn NOD hebben, maar ik had het berekend met een cyclus van 29 dagen omdat mijn laaste cyclus ook 29 dagen was. Ik had het op predictor.nl berekend en daar staat dat een positieve thuistest mogelijk is v.a 6 april. Ik wilde eigenlijk nog twee dagen daarna wachten met testen. Maar ik weet niet of dat me lukken gaat! En jij? Ga jij direct testen of wacht je nog af? Heb jij ook het idee dat de tijd zo langzaam gaat nu?

Heel veel succes met klussen, en wachten allemaal!

Liefs,

Goedemiddag,

Kan je wel ongi worden als je geen eisprong hebt gehad dan Bianca? Ik weet het ook allemaal niet hoor. Ik zal er eens wat meer over lezen. Mijn cyclus was 22 dagen, omdat het gisteren pas heeft doorgezet.

Nancy, je kunt denk ik beter niet te vroeg testen. Heb je speciale test voor nodig als je eerder wil testen en dat zegt ook niet altijd iets. Dat kan dan negatief zijn doordat de waarde in je bloed nog niet hoog genoeg is. Het motto hier: Geen bloed geeft moed!
Wachten duurt idd lang. Maar uiteindelijk is het het wachten waard. Ik zal voor je duimen!

Gr. Nathalie

Maar die thuistest kun je doen vanaf de dag dat je eigenlijk ongesteld worden moest niet? Ja ik wilde eigenlijk even 2 dagen afwachten of mijn NOD komt (denk niet dat ik het langer dan twee dagen vol hou.. :S) en daarna zo'n test doen.
Lijkt me heel moeilijk om niet te testen omdat je zo benieuwd bent.. Maar mijn vriend en ik hadden eigenlijk besloten niet iedere keer een test te gaan doen op een NOD-dag. Mijn vriend is heel erg zo van: Het komt als het komt.. Die is in alle dingen veel makkelijker dan mij. Ik heb veel te graag overal de controle over.. Maar over een zwangerschap heb je geen controle natuurlijk.

Ja volgens mij kun je idd testen op de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden. Als menstruatie dan uitblijft is toch een teken hè. Maar kan ook eventueel wat langer duren natuurlijk. Mijn menstruatie is een week te vroeg. Had echt zo iets toen ik beetje bloed zag van: Ohh wat is dit nou, hahha. Maar toen had ik zo iets van nou ja volgende ronde beter. Zelf had ik nog niet echt de drang om te testen, maar mijn NOD duurde dan ook nog een week. Wachten en onzekerheid dat is het ergste. Daarom ben ik eigenlijk wel blij dat ik het nu heb en niet een hele lange cyclus. Heb nou echt zo iets van hup die rode troep eruit en gewoon weer lekker kunnen klussen. Is jou cyclus wel een beetje regelmatig?

Gr. Nathalie

Terug
Bovenaan