Borstvoeding

Dirksmama,

Ook niet als je een ander emailadres gebruikt? Als het echt niet kan zie je onze groep hopelijk wel als we echt definitief over moeten stappen hiernaartoe met Borstvoeding. Maar niemand is echt enthousiast ben ik bang......
 
Sevi, bedankt voor je antwoorden.
We zijn druk aan het oefenen met het flesje. Mijn man heeft gelukkig heel veel geduld. Vandaag heeft ze als tussendoor snackje 30 cc gedronken.
Ik was hier al heel blij mee, want de eerste keren kon ik alles weggooien.

Ik heb een rustgevend muziekje opgezet, ja ja je probeert echt van alles en na een een tijdje dronk ze toch wat.
Maar ze snapt nog niet helemaal wat de bedoeling is van die rare speen. Ze sappelt er een tijdje op en ineens had ze het even te pakken om het daarna weer kwijt te raken.

Ik heb wel gemerkt dat ik me niet moet laten zien of horen, want zodra ze mij opmerkt dan is het brullen.

We blijven proberen......heb nog 6 weken de tijd voordat ik moet gaan werken.

Groetjes,
Maartje
 
Hallo Sevi en de rest,

Ik ben Meggy en ben in April 03 bevallen van Marianne en geef bv. Ik heb nooit gereageerd/gevraagd op het oude bv-forum en ik begrijp dat we nu hier zitten? Lastig dat ze alle dingen van de voeding zo opgesplitst hebben.

BV loopt vanaf begin af goed, maar nu met het warme weer....ze heeft vaak eind middag/avond wel honger wil drinken maar moet huilen vanwege ? warmte/honger/ongeduld etc na enige tijd troosten is ze rustig en kan dan wel drinken.
Nu heb ik van mijn moeder en ook andere kennis gehoord dat je gekookt water kan geven. Dat de kraamverzorgster hier nog was begreep ik dat extra water als bijvoeding gezien wordt, als ze meer dorst zou hebben vanwege de warmte dan komt ze vanzelf vaker of drinkt langer?

Alvast bedankt voor het advies.

Groetjes
Meggy mv Marianne
 
Zit het hier verder te bekijken, valt met op dat het hier steeds verder ook per onderwerp gesorteerd staat dus op een vraag en de reactie's ipv op een hele scroll de vragen/reacties lezen.
Heb nu net dus hier een vraag gesteld terwijl het de bedoeling is om dan een nieuw onderwerp te starten? hmmm
Wat zou kunnen is dat er hier gewoon verder getypt wordt ipv die opdeling?

Meggy
 
Zit eea uit te proberen, zo te zien vergeet ik dus gewoon mijn naam eerst te typen.
Als ik hier getypt heb moet ik op vernieuwen drukken om mijn bericht er tussen te zien staan.
Je moet helemaal d'r uit om naar de andere vragen over voeding te gaan je komt terug bij de onderwerpen overzicht van babytijd ipv over voeding.
Hopelijk lukt het hier zo ook (dan lijkt het verder nog op zoals het was).
Meggy
 
Hallo Meggy,

je hoeft inderdaad geen water bij te geven, als je kindje bij grote hitte meer behoefte heeft aan vocht dan kun je haar gewoon extra aanleggen. Water er bij geven werkt inderdaad als bijvoeding en kan productievermindering tot gevolg hebben.

Dat je kindje aan het het einde van de dag wat onrustiger is komt meestal omdat jij dan qua productie op je laagste niveau zit. Veel kindjes komen daardoor juist vaker en worden ongeduldig omdat ze merken dat de TSR wat langer op zich laat wachten of omdat ze maar "kleine beetjes " kunnen drinken. Het is heel normaal dat je aan het eind van de dag minder melk hebt hoor, dat komt door de inspanningen van de dag.....als je dan ook nog druk bent met dingen als eten koken etc kost het nog meer energie. Leg dus gerust zo vaak aan als je kindje nodig heeft, op die manier worden kleine beetjes toch een grote voeding :). In de loop van de avond keert de rust in je lichaam weer terug en neemt je productie ook weer toe, de piek ligt bij de meeste vrouwen midden in de nacht....
 
Hallo Sevi,

Dank je voor je antwoord. Ze is dan inderdaad onrustig, doet 2 slokken mijn tsr komt en ik spuit d'r onder omdat ze niet meer verder drinkt. Dus in die zin worden het dan kleine beetjes terwijl mijn borst dus zeg maar ontploft. Vanaf dag 1 heb ik slagroom (zat binnen 4dg over geb.gewicht) en ze groeit goed...heb eerder last van teveel dan te weinig dus als ze niet komt terwijl ik barst zit ik dus letterlijk en figuurlijk met de zere tiet.
Heb alleen nog handmatig weggemasseerd en kolf hebben we net uitgekookt (wilde niet te snel ivm tepelspeen verwarring).
Nou ja....dan maar een 6 gangen menu ipv 1x een hele menu dat werkt ook :)
Oh vandaar dat ik 's nachts zo lek, had ergens gelezen dat je zonder bh moest slapen dus slaap ik met handdoek/flanel etc op mijn borsten maar minder wordt het jammer genoeg niet (vannacht 2-3 x ander shirt aangetrokken en de doek verschoond, lang leve de wasmachine).

Groetjes Meggy
 
Terug
Bovenaan