Bosbesje, happy21 en myfteria

Wat een goed nieuws allemaal :D
leuk hè, al dat gerommel je buik, kan er zo van genieten!
hebben jullie partners de kleine al gevoeld? Mijn heeft de kleine 1x gevoeld met 18 weken.. en mijn moeder afgelopen week ergens een keer :)

Pff verder een gedoe op het werk. Ik loop al een paar weken met rug en bekkenpijn. Kom nauwelijks de trap op in huis. Net weer op het werk begonnen na mijn vakantie. Dus gelijk aangegeven dat ik geen hele diensten meer kan werken... waar ik dat vandaan haalde?? Want ik was nog veelste vroeg in de zwangerschap en dat kon volgens haar niet.... (teamleider heeft zelf geen kinderen....) dus ik heb gezegt dat ik dan een arboarts wil spreken en heb donderdag een afspraak bij de verloskundige. Dan heeft zij geen poot om op te staan... zij voelt mijn pijn toch niet? Echt belachelijk....

Jeetje bosbesje wat een gek jow! Terwijl hun gewoon via het UWV geld krijgen om jou te betalen (zelfs extra wat ik er van begreep) Wat dat betreft is mijn manager toch wel begripvol, ik weet van andere zwangere inmiddels bevallen collega's dat hun heel netjes zijn behandeld als het ging om bekken of andere zwangerschapskwaaltjes...
Ik heb kwa werk nog geen last van mijn bekken, maar ik was net boodschappen doen en ik stond even voor het rek te kijken waar de macaroni stond en dan sta ik te lang zodat mijn bovenbeen begint te tintelen...vervolgens voel ik de hele boodschappenrit mijn bovenbenen niet meer en ik had dit bij Jill ook al zo vroeg...Dus ik weet dat dit mijn bekken zijn..Ik heb de fysio al een mail gestuurd, maar ik ga ze zo eens bellen, ik wil dit niet te gek laten worden!
Het houd wel in zodra die diensten mij te zwaar worden dat ik dit zeker aangeef, maar ik heb in mijn basisrooster alleen ochtenddiensten, die duren maximaal tot 13;30 dus ik mag niet klagen ;-) Helaas moet ik nog vanwege mijn opleiding boventallig meelopen, dit houdt in dat ik iedere week bijna een middagdienst erbij heb dus even aankijken hoelang dat goed gaat..
Succes meid!

Hallo Dames,

Tijd geleden dat ik op het forum was! Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik weet inmiddels dat we een zoon krijgen en ik ben morgen 22 weken in verwachting! Wat gaat het snel. Verder niet echt last van grote kwaaltjes, gelukkig. Ik sport 1x per week via Mom in Balance en ik ga 24 september beginnen met een cursus zwangerschapsyoga.

Ik ben nu ca. 6 kg aangekomen. Daar baal ik wel van, vooral omdat ik van mezelf al aan de zware kant was voor de zwangerschap. Ik loop al een hele tijd bij een dietiste en dat doe ik nu tijdens de zwangerschap nog steeds. Maar ja, ik probeer zo gezond mogelijk te eten en regelmatig te bewegen, meer kan ik niet doen... En we zien het allemaal wel na de bevalling.

Zien jullie erg op tegen de bevalling? En hoe bereiden jullie je hierop voor? Ik heb gisteren wat filmpjes zitten kijken op YouTube.... Ik ben zó benieuwd naar hoe het gaat en of de pijn een beetje draaglijk is. Willen jullie pijnstilling?

Groetjes,

Elise

@Bosbesje
Inderdaad de arbo inzetten. En je anders gewoon ziek melden, dan moet je automatisch naar de arbo. Laat je niet gek maken, ik had toen ook al last. Is niets raars aan.

Mijn man voelt de kleine nu regelmatig, in het begin hield ze zich steeds stil bij hem. Maar nu niet meer. En hij weet nu wat hij moet voelen en is geduldiger.

@elise82
Ik ben echt totaal niet met de bevalling bezig. Stel dat nog wel even uit hihi. Straks nog tijd genoeg voor.

Gefeliciteerd, leuk een jongen.
Helaas doe je aan de zwangerschapskilo's vrij weinig. En het gewicht komt er nu alleen maar meer bij. Gelukkig kan de diëtist je helpen. Inderdaad meer dan je nu doet kun je niet doen.

Ik ga morgen weer voor het eerst sinds de zomervakantie naar Zumba. Ben benieuwd of me dit lukt en nog bevalt.

@elise Dit wordt voor mij de 4e en de bevalling is nog steeds niet iets waar ik naar uit kijk. Maar het is wel draaglijk hoor, tenminste voor mij. Voor iedereen is dat natuurlijk ook weer anders. Het is ook maar net hoe hoog je pijngrens is. Mijn ervaring is dat je in een soort roes komt waardoor er op een of andere manier een oerkracht van binnen uit vrijkomt waardoor het draaglijk wordt. Zodra je zoiets hebt van 'oh ik kan echt niet meer', dan is het ook al zover dat je mag persen. Elke bevalling is anders. Als het zover is gewoon over je heen laten komen en goed naar de verloskundige luisteren.

Kom net van de verloskundige af.. heb zwangerschaps ischias. Dus heb me gelijk ziek gemeld op het werk.. nu snapte ze het ineens wel.. vreemd maarja. Ben allang blij dat in mijn rust kan pakken nu.

De 20 weken echo was verder prima!! De kleine lag alleen elke keer met de armpjes voor het gezichtje. Ze was ook flink aan het draaien. Dus het rugje kon ze ook niet heel goed zien.

Ben zelf ook nog niet echt met een bevalling bezig. Laat het gewoon maar over mij heen komen.. maak me er niet zo druk om

@bosbesje heb ik ook alle 3 de zwangerschappen gehad. Heel vervelend is dat. Verneem nu ook wel weer dat het weer komt. Soms kon ik toen ook gewoon niet lopen zo last had ik toen. Toch veel bewegen, rondlopen, houdt het wel soepel. Met te lang stilzitten en dan weer ophoog komen oh vreselijk! succes...

Terug
Bovenaan