Bosbesje, happy21 en myfteria

hey happy dat is vervelend!
Leuk dat ze dat meteen even melden..dan ben je toch ongerust lijkt mij
-_-
Hier gaat alles goed! Ik ben donderdag al weer 19 weken! Schiet ineens op... jullie zijn al een stukje verder ^_^¦¦¦

Hoop dat alles goed gaat met jullie
liefs

Annemarie

Hier ook nog steeds alles prima.
Deze week een weekje vakantie, lekker even uitrusten.
Donderdag voor mij 29 weken... De tijd vliegt echt. Krijg al wel steeds meer zin om te kunnen knuffelen.

@happy21 altijd een dilemma. Maar volgens mij is de ontsteking gevaarlijker dan de antibiotica.
gelukkig is de verloskundige er om advies aan te vragen

Hey meiden!

ik ga even een heel verhaal typen haha. Er is zoveel gebeurd de laatste dagen hier!

Maandag 6 oktober.. ben dan precies 25 weken zwanger. We hebben veel gesprekken gehad. Zelfs met neonatologen en een anesthesist.. want tsja, de kleine heeft nu een grens bereikt dat ze echt iets kunnen. De neonatoloog roept al dat we maar rekening moeten gaan houden dat we op hele korte termijn ouders gaan worden.. pff wat een klap in je gezicht is dat! Ze is nog zo jong!
Samen met de gynaecologen besloten om vanaf nu ctg's te gaan maken om per dag naar de conditie van de kleine te kijken.
Maar omdat ze nog zó klein is en genoeg ruimte nog in mijn buik heeft, draait ze alle kanten op. Echt uren heb ik aan die ctg gelegen.. zelfs zo erg dat mn man erbij moest gaan zitten om elke keer het hartje te zoeken. Dit gaf zoveel stress elke keer..
ook werd ik nog elke dag lek geprikt, zit met een infuus in mn elleboog. Ik kon nergens anders geprikt worden omdat ik zo vol met vocht zat. En voelde me nog steeds niet ziek van de
zwangerschapsvergiftiging. Ondertussen heb ik longrijpers gekregen zodat de longetjes van de kleine konden rijpen.

Vrijdag 10 oktober.. weer voor de zoveelste keer een ctg. Heb er die ochtend 3 uur aan gezeten! Gek werden we. Ondertussen waren we experts geworden in ctg's lezen.. we zagen elke keer dat het hartje wegzakte van de kleine uk.. wij keken elkaar aan "volgens mij is dit niet goed..."
En voordat ik het wist stonden er 5 gynaecologen aan mijn bed en 2 meiden van de verpleging.
de een was al aan het bloed prikken en de ander was al een katheter klaar aan het leggen. "Mw u krijgt een keizersnede, we gaan de kleine halen".
Vanaf dat moment is alles echt in een sneltreinvaart gegaan. Onze kleine ukkepuk is binnen een half uur vanaf dat moment geboren. Schreeuwen dat ze deed toen ze geboren was, wauw!

Alles prima met ons dochtertje, ze ademt zelfstandig! Wij hebben haar Noortje genoemd :D
Op dit moment is alles stabiel bij haar, met ademen wordt ze nu wel ondersteund. Het is echt een pittig dametje zegt de verpleging.
Noortje is afgelopen vrijdag geboren en op maandag mocht ik na 4 weken ziekenhuis weer lekker naar huis. Maar jeetje wat is dat dubbel zeg! Mn hart brak... ik moest mijn kleintje daar achterlaten. Maar ik ben allang blij dat ze alles zo goed doet. Nu hoeft ze alleen nog maar lekker te groeien :)

Jeetje wat een verhaal!!
Allereerst gefeliciteerd met je dochter Noortje
mooie naam!
Fijn dat ze het zo onwijs goed doet, logisch dat je hart breekt als je haar moet achter laten.. Meid onwijs veel succes de komende periode en ik zal je zeker volgen hier!

Liefs Annemarie

Wouw meid heftig zeg! Wat n wonder dat je meisje het zo goed doet!!!!! Leuke naam Noortje. Fijn voor jou dat je al naar huis mocht maar lijkt mij idd erg moeilijk je meisje achter te laten.... Sterkte hopelijk gaat je meisje snel vooruit en kan ze van de beademing af!

Hallo Dames,

Wat lees ik nu allemaal! Bosbesje, wat heftig! Maar van harte gefeliciteerd met de geboorte van Noortje! :) fantastisch dat ze het goed doet. Mijn neefje is ook te vroeg geboren, maar is nu een gezonde knul van vijf. Ze is in goede handen, moet je maar denken. Sterkte de aankomende periode!

Terug
Bovenaan