Hey meiden!
zie dat er over mij geroddeld wordt
hihi.
met de kleine uk gaat eigenlijk alles heel erg goed! Noortje is een tijd aan het sukkelen geweest met haar beademing. Nu schijnt ze last te hebben gehad van een vaatje wat nog open stond. De ductus. Bij de meeste kindjes gaat die na de geboorte dicht. Maar bij haar bleef die open staan. Daardoor had ze heel erg last met ademen. Nu zijn er medicijntjes die helpen om dat vaatje te sluiten. Die hielpen niet bij haar. Dus een paar weken geleden halsoverkop richting utrecht vanuit nijmegen. Want alleen in utrecht sluiten ze dat vaatje operatief. Twee dagen daar blijven overnachten. De operatie was zo gebeurd, denk een half uurtje. Het is eigenlijk alleen een klemmetje wat erop is gezet.
Na 2 dagen weer terug naar "huis", het ziekenhuis in nijmegen.
en vanaf dat moment gaat het alleen maar berg opwaarts! Noortje had eerst een beademingsslangetje rechtstreeks naar haar longen toe, die werd gewisseld met een cpap, dat is een kapje op haar neus die de lucht met wat druk erin blaast. Die wordt nu zelfs ook langzaam afgebouwd en ze krijgt nu zelfs een klein zuurstofbrilletje, hartsikke goed dus!
de artsen zijn echt mega tevreden. Zelfs alle infuusjes zijn eruit en noortje krijgt alleen nog maar vitamines en geen medicijnen meer.
voeding gaat wel nog steeds door een sonde, omdat ze zelf nog niet kan drinken. Ik kolf ongeveer 6/7 keer per dag en dat breng ik dan mee naar het ziekenhuis, daar geven wij of de verpleging het dan.
We mogen noortje nu ook zelf verzorgen. We mogen ze al uit de couveuse halen om lekker een paar uur te knuffelen . Met de geboorte woog ze 511gr en was ze 27.5cm. Nu is ze al 980gr en 33cm!