Clomid vraag van een onervaren gebruikster

Ben jij er al achter wat de volgorde is in de forum berichten? Je kan nu toch niet meer zien wanneer een onderwerp is gemaakt? Maar wij staan nog steeds op pagina 4.

Ik kan inderdaad nog veel aan mijn vriendin vertellen. Ze gaat eerst nog lekker op vakantie naar Maleisie. Nu kan het nog! Daarna zal ik haar wel even bijpraten over hoe het allemaal werkt en eat je allemaal moet regelen.

Ze vond het kadootje, een muziekdoosje/poes, erg leuk. Binnenkort is ze jarig dus dan zal ik nog wel iets kleins voor haar kopen. We doen eigenlijk geen kadootjes meer maar dit is een uitzondering. Voor onze verjaardag gaan we lekker in augustus een dag relaxen in Sanadome of iets anders leuks.

Heb jij ook al een zwembad op staan? Mijn dochter Fieke is gisteren voor het eerst in een groot zwembad geweest. Vorig jaar zat ze nog lekker in haar babybadje buiten. Ze vind het helemaal super.

We hebben een rustig weekend voor de boeg. Gaan alleen zondag bij mijn zwager en schoonzus en kids eten. Altijd gezellig.
Vorig weekend waren mijn man ik lekker uit wezen eten en naar de bios.Nog ter ere van mijn verjaardag. Wij hadden een hele leuke avond gehad en Fieke ook. Die heeft lopen donderen met mijn schoonmoeder. Ze lag uiteindelijk pas om 23:30 uur opbed. Had al eerder op bed geleggen maar was toen gaan huilen/piepen. En daar kan m'n schoonmoeder niet tegen. Dus uitendelijk lag ze met mijn schoonmoeder op ons bed te slapen. Met een lange legging en t shirt aan!!!! Het was ruim 25 graden op haar kamer. Vind je het raar dat ze niet gaat slapen!!! En ook de luier achterstevoren. Hoe heeft ze ooit mijn man en haar andere zoon opgevoed? In ieder geval flink verwend, wat erg huishoudelijk/opruimerig is mijn man in ieder geval niet.
Ben nu al bezig met Fieke om haar eigen kleren in haar wasmand te doen. Vroeg beginnen ermee, hihi.

Tot later.

Hoi,

Elk nieuw onderwerp dat wordt gemaakt wordt bovenaan op pagina 1 gezet, maar in dit forum worden blijkbaar weinig nieuwe onderwerpen geopend, vandaar dat wij nog steeds op pagina 4 staan.

WEl leuk om zo jouw ervaringen met haar te delen. Kun je een beetje terug in de tijd toen jouw dochter op komst was. Maar het zal ook aan de andere kant je verlangen wel aanwakkeren.

Ja ik ben ook zo. Als iemand zwanger is vind ik het leuk om gewoon iets kleins te geven of in ieder geval een kaartje te sturen. Ik heb er deze zwangerschap ook 10 gekregen en al best wat cadeautjes. Het is leuk voor de gever en de ontvanger.

Nee ik heb nog geen zwembad opstaan. Gernald houdt er niet van. Van de week was ik bij iemand op visite en die hadden zo'n grote staan met zo'n filter erin. Ik had zijn zwembroek meegenomen en ik heb een paar keer gevraagd of hij wilde zwemmen, maar geen denken aan. Dus ik bespaar me hier de moeite maar. Vorig jaar heb ik het een paar keer gedaan, maar dan gaat hij er naast zitten en met zijn handen in het water en met het speelgoed zitten spelen.........

Het is ook veel te warm voor die kleintjes om te slapen. Hier hebben we er ook zo een. Vandaag was hij gewoon op van vermoeidheid van die korte nachten. Vrijdagochtend stond meneertje om half 6 al naast mijn bed en heeft niet meer geslapen, terwijl hij de vorige avond pas rond half 9 is gaan slapen. Gelukkig wordt het nu wat minder warm. Kunnen ze hun slaap weer inhalen.

Ik heb ook zo'n schoonmoeder die haar zoons veel te hard heeft verwend. Gelukkig heb ik hem een beeeeeetje bij kunnen schaven, want zelfs zijn sokken gooide hij niet in de was. Maar ik heb ook geen hulp aan hem in het huishouden en rommel maken kan ie ook als de beste. Dus ik kan je een handje geven haha. Gernald is gelukkig wel wat netter dan zijn vader. Dus hoop doet leven.

Fijn weekend.

Groetjes van Corina

Mijn man is ookal geen huishoud held. Bijna elke woensdagavond moet ik vragen of hij z'n kleren in de wasmand wil doen. Al ruim 2 jaar doe ik de was op donderdag als ik vrij bent, maar toch elke woensdag hetzelfde verhaal.

Vanochtend had ik een schaammoment in de winkel. We waren bij de Etos om creme te kopen. Ik stond in de rij en toen ging madame richting snoepbakken. Snel pakte ze een snoepje uit de bak. De mevrouw van de winkel zag het ook en ik was te laat om in te grijpen. Natuurlijk heb ik haar aangesproken en gezegd dat ze geen kaasstengel meer kreeg. En toen was het huilen en krijsen. Loop je daar met zo'n kind.
Ik schaamde me dood dat ze een snoepje pikte, ze had ook nogeens iets gepakt wat ze neit luste. Het was al de tweede keer dat ze het heeft gedaan.

Had jij ook last van gewichtstoename tijdens je clomid gebruik? Ik merk dat ik steeds zwaarder wordt terwijl ik hetzelfde eet. Ik ben al geen maatje 36 dus extra kilo zijn niet welkom. En natuurlijk ook niet bevordelijk voor de vruchtbaarheid! Ook heb ik wel eens last gehad van opvliegers, wordt je echt niet blij van.

Nu is voor ons weer een wachtperiode aangebroken.
Gaat alles goed met jouw?

Hoi!

Voor jou een schaammoment, maar ik denk dat de omstanders er niet zo zwaar aan getilt zullen hebben. Iedereen weet toch dat kinderen dat kunnen doen. Mijn zoontje zat pas bij de Etos ook in een snoepbak te graaien zonder dat ik 't zag en toen riep een verkoopster naar hem dat ie er af moest blijven. Ja sorry ik heb maar 2 ogen in mijn hoofd en ik stond net af te rekenen. Grote kans dat de meeste er om hebben moeten glimlachen.

Ja daar had ik ook last van. Ben vorig jaar van juni tot december 12 kg afgevallen. In december begonnen met clomid en toen ik zwanger werd (2 maanden later) was ik al 7kg zwaarder! Er schijnen suikers ofzo in die pilletjes te zitten, kijk maar eens in de bijsluiter. Verder had ik geen bijwerkingen gelukkig. Want die kunnen blijkbaar heftig zijn als je daar last van hebt, heb ik van de arts begrepen.

Wanneer is je NOD? Weer spannend voor jullie hoor!

Met mij gaat alles prima. Gelukkig is het weer minder warm. Eind vorige week was het wel afzien vond ik. Kreeg last van dikke handen en voeten. En voelde me net zo'n waggelende olifant. Had 't idee dat mijn buik veel meer in de weg zat. Maar goed dat is nu weer voorbij. Verder gaat het allemaal naar wens en kan ik bijna alles nog gewoon doen.

Fijn weekend!

Groetjes Corina

Op 22 juli zou ik hopelijk niet ongesteld moeten worden. Dus nog ruim een week wachten. Ik ben nu lekker een paar dagen vrij dus de tijd gaat wel snel. allemaal afspraken en lekker relaxen, een beetje in de tuin rommelen enz.

We zouden eigenlijk in augustus terug moeten naar het zkh, maar dit komt niet uit ivm de vakantie van ons. Dus nu gaan we maar in september, als ik natuurlijk nog niet zwanger ben. Ik ga niet me hele vakantie erop aanpassen zodat we naar het zkh kunnen. We moeten ook gewoon lekker weg kunnen en kunnen relaxen met z'n 3-en. We zijn al zo'n tijdje bezig dat 1 maandje extra niet zoveel meer uit maakt.
We hebben nog geen idee waar we trouwens naar toe willen op vakantie maar dat komt nog wel.

Geniet van het lekker weer en tot later.
Je zoontje heeft nu zeker ook vakantie? Gaan jullie nog weg?

Nou nog een weekje in spanning dus. Voel je al wat anders dan anders of dat nog niet?

Je hebt groot gelijk, dat ziekenhuis kan dan nog wel een maandje wachten. Van je vakantie moet je genieten. Mocht je nog niet zwanger zijn dan heb je de energie die je met de vakantie op doet weer hard nodig voor het vervolgtraject.

Nee mijn zoontje heeft nog geen vakantie. Hier begint de vakantie volgende week vrijdag pas. Gisteren was hij jarig, dus heeft ie zijn verjaardag nog lekker op school kunnen vieren, dat is ook wel weer leuk.
Ja wij hopen de 2e week van augustus een weekje naar zuid-limburg te gaan, samen met 2 van mijn zussen met hun gezin.
Ze wilden eigenlijk naar het buitenland, maar dat zag ik in mijn "toestand" niet zitten. Stel dat er iets gebeurd en ik kom in het buitenland in het ziekenhuis terecht..... Moet er niet aan denken! En ik vermaak me by the way hier in nederland toch wel, daarvoor hoef ik echt niet naar het buitenland.
Gaan jullie wel voor het buitenland?

Groetjes van Corina

Alsnog gefeliciteerd met je zoon. Was het een leuke verjaardag? Jullie hadden in ieder geval lekker weer. Is hij nu 5 geworden?
Bij ons is dit de eerste vakantieweek voor de basisschool.

Mijn toestand is: MOE, MOE en nogeens MOE!!!
Kort samengevat, ik ben moe. Heb vooral moeie benen. Ben gisteravond nog wezen sporten maar kon amper mijn benen optillen. Ik kijk nu al uit naar mijn middagslaapje. Mijn dochter is naar het kdv dus ik kan mooi even plat. Net boodschappen gedaan en even op jacht geweest voor nog zomerbroeken voor haar en ik heb het nu alweer gehad voor vandaag!!!
Geen idee waar de moeheid van komt. Heb het weekend wel gewerkt, maar ben ook alweer 2 dagen vrij geweest. We zullen wel zien.

Wij hebben nog geen idee waar we naar toe gaan. Alle opties staan nog open. Het zou een bungalow in bv Belgie kunnen worden, maar voor het kan ook zijn dat we weer gaan vliegen. Of toch met de auto naar het zuiden. Lang leven de last minutes!!!!
Ik kan me goed voorstellen dat je niet naar het buitenland wil. Mocht er iets aan de hand zijn dan kan je in ieder geval normaal communiceren.
We gezellig dat je met je zussen op vakantie gaat. Zij hebben toch ook kinderen.? Dan kunne de kinderen lekker samen spelen en je hebt oppas als je eens samen weg wilt. Als wij bij mijn schoonzus langs gaan dan hebben we ook geen "last" van Fieke. Die wordt dan wel vermaakt door haar nicht en neef.

Wij gaan in oktober een weekend weg met mijn familie (broer+schoonzus en ouders), heb er nu al zin in. Dan hoef je ook niet constant of haar te letten.

Heb jij trouwens nog tips voor de zindelijkheidstaining? Ze gaat wel regelmatig naar de WC als ik haar erop zet, maar geeft het thuis maar weinig aan dat ze moet plassen. Op het kdv doet ze dat wel regelmatig.
Tips zijn dus van harte welkom.

Tot later.

Groetjes FB

Ja dank je wel. Hij is 4 geworden. We vieren het vrijdag zodat hij 's avonds ook op kan blijven een poosje.
Hier is het nog geen vakantie. Hier moeten ze na deze week nog een week.

Tja het zou natuurlijk een goed teken kunnen zijn. Bij Gernald was ik ook 4 maanden lang extreem moe. En vanaf het begin al. Ik was 7 weken zwanger en ik moest de stad in voor kleren voor de kerst. Maar ik zag het gewoon niet zitten dat ik dat eind van de auto naar de stad moest lopen. Terwijl het maar 3 of 4 minuutjes lopen is. Zo verschrikkelijk moe was ik.
Had je die vermoeidheid de afgelopen keren ook?

En met een last minute kun je ook nog eens lekker voordelig!
Ja zeker gezellig. Ik heb er ook wel zin in moet ik zeggen.
Ja mijn oudste zus heeft 4 kinderen in de leeftijd van 4-13 jaar en mijn jongste zus heeft een dochtertje van bijna 2. Dus vermaak zat voor hem. Hopelijk maakt hij niet teveel ruzie met zijn neef van 4, want die 2 kunnen soms niet met en niet zonder elkaar.

Nou dat is precies mijn probleem. Stel dat ik in een franstalig of duitstalig ziekenhuis kom. Zou me doodongelukkig voelen tussen al die medische acacadabra. Dus we kiezen maar voor de veilige kant en blijven lekker in nl. Gelukkig konden mijn zussen dat wel begrijpen.

Handig is dat hè, neefjes en nichtjes die je kind vermaken.

Dus je hebt nog lekker wat vakanties voor de boeg! Lekker hoor. Is dat in oktober ter ere van iets of gewoon zomaar?

Nou ik heb niet echt tips. Ik heb het bij Gernald nooit gepusht. Op het kdv deed hij het ook al een poosje netjes op de wc als ze hem op de wc zetten. Maar uit zichzelf zeggen deed hij het niet. En zolang hij het niet uit zichzelf ging zeggen heb ik er nooit moeite voor gedaan, want dan was hij er gewoon nog niet aan toe. Ze zeggen altijd, dat als een kind er nog niet aan toe is je er weinig aan kunt doen. Gewoon relaxt onder blijven en niks dwingen, dat helpt toch niet. Dat is het enige advies wat ik je kan geven. Het komt vanzelf wel als ze er zelf aan toe is.

Zo even brood klaarmaken voor manlief en over een uurtje mijn bed in. Morgen voorbereidingen doen voor de verjaardag, dus dan heb ik energie nodig.

Tot later.

Terug
Bovenaan