Clomid vraag van een onervaren gebruikster

Hoi.
Even zitten kijken en rekenen, maar het heeft geen zin om nu naar de gyn te gaan.
Stel dat ik deze cyclus naar de gyn zou gaan en we besluiten over te gaan op pregnyl dan zou dat in augustus zijn. Maar ik denk dat je dan ook telkens terug moet om de groei te controleren, maar dat gaat niet ivm onze vakantie. Dus toch maar na de vakantie in september naar de gyn. Dat houd in dat ik eventueel in oktober met pregnyl kan beginnen.
Er is wel 1 klein voordeeltje als het nog even duurt voordat ik zwanger ben. Dan heb ik misschien zwangerschapsverlof als Fieke naar de basisschool gaat. Opzich heeft het ook wel iets om pas een tweede te krijgen als de eerste al op school zit, je hebt er dan wel meer tijd voor. Maar dat zal jij natuurlijk ook wel hebben. Nu Gernald op school zit kan jij ook even lekker rusten tussen de middag bv.

Ik zou positief moeten blijven maar daar heb ik even geen zin in.

Tot later.

Hoi!

Sorry voor mijn late reactie maar heb niet eerder tijd gehad. Een dochter van mijn zus heeft gisteren haar been gebroken en ik moest daar vanmiddag oppassen omdat ze terug moest naar het zh. En vanmorgen gewerkt, dus toen ging het ook niet. En vanmiddag was ik nèt bezig met typen toen begon mijn nichtje te huilen, dus moest ik die weer uit bed plukken, dus niks van gekomen, maar ik heb wel aan je gedacht.
Helaas heeft het voor het resultaat niet geholpen. Wat balen weer zeg, dat "de rooie duvel" weer gekomen is. Was je erg teleurgesteld of had je er wel min of meer op gerekend omdat je van de week niet meer zo moe was?

Het is inderdaad wel lekker om er even tussen te hebben. Gernald beseft het nu ook heel goed en moet een paar keer per dag met de baby kroelen en kusjes geven. Als ze rond de 4 zijn, dan maken ze het veel bewuster mee. Maar Fieke is toch 2½ dus dan zou je het nog een jaar uit moeten stellen? Dat zal toch ook niet de bedoeling zijn neem ik aan.

Kan begrijpen dat je nu even niet positief kan en wil denken. Laat het weer even bezinken en ik hoop voor je dat je er weer met volle moed tegenaan kunt als de tijd van het klussen weer is aangebroken.

Maar idd zullen ze het wel weer op de voet willen volgen als je met andere medicijnen bezig bent. En misschien is het wel fijner om nu even op vakantie te gaan zonder iets te moeten of dat je weer heel intensief met zh enzo bezig bent.

Groetjes Corina

Je leert er mee omgaan. Ik heb altijd enigsinds een pessimistische blik op ht leven.. Ga altijd uit van het negatieve, dan kan het altijd meevallen.
Door alle uitslagen en onderzoeken ga ik er toch enigsinds vanuit dat de clomid bij mij niet het wondermidel is wat het bij andere gelukkig wel is.

Fieke wordt in december 3 jaar. Als ik er vanuit ga dat ik pas in oktober of later zwanger wordt dan beval ik pas in augustus of later. Dus dan zou ik eventueel nog net met zwangerschapsverlof. Zou opzich wel leuk voor haar zijn, dan kan ik haar de eerste tijd zelf halen en brengen. Kan ze rustig wennen.

Het was niet onze "planning" om pas een tweede te krijgen als Fieke richting de 4 jaar loopt. We zijn begonnen toen Fieke ongeveer 1 1/2 jaar was, mei 2008.
Wat ook zo frusterend is, is de oneerlijkheid van deze situatie. Normaal heb je elke maand een kans om zwanger te worden. Maar ik heb sinds mei 2008 volgens mij pas 6 kansen gehad. Dat schiet natuurlijk niet op. En ook nogeens een miskraam. Ooit zal het goedkomen hopelijk.
En anders zijn we dolgelukkig met Fieke. Volgens mij begint mij man dat ook in te zien, dat we anders gewoon dolgelukkig met Fieke moeten zijn.
Ik denk niet dat ik alles voor een tweede kind over heb. Ik zou het heel graag willen maar de je moet ook aan jezelf, je relaties en Fieke denken. Vooral zij mag er niet onder lijden.
We zien wel wat de toekomst ons brengt.

Nu eerst douche en dan lekker naar bed. Vanmiddag ook een tukje gedaan, samen met Fieke. Was weer moe.

P.s. voel je niet bezwaard als je niet "snel" reageert. Het is niet verplicht en we doen het voor de lol.

Tot later,

FB

Hoi,

Je wordt er in ieder geval niet snel zwanger van. Terwijl die keer dat ze je eitje gevolgd hebben je lichaam er wel op reageerde toch? Vreemd dat je dan toch niet zwanger wordt hè. Soms kan ik er gewoon met mijn verstand niet bij. Je zou zeggen als er een eisprong is en je klust om de dag dan móet het toch raak zijn, maar zo eenvoudig werkt het blijkbaar niet.

Ja waar andere elke maand kans maken heb jij maar de helft zoveel kans. Ik snap helemaal wat je bedoeld. Dat probleem had ik ook, alleen dan zonder clomid had ik helemaal geen kans omdat ik zelf geen eisprong krijg.

Dat is wel zo, dat je gelukkig mag zijn met Fieke, maar als het verlangen naar een 2e er is is dat ook niet zomaar weg te stoppen. En aan de andere kant zou het voor Fieke ook leuk zijn als ze een broertje of zusje krijgt. Maar het is idd wel zo dat jullie er psychisch niet onder moeten lijden en die kleine meid al helemaal niet. Maar zou ze er zoveel van meekrijgen denk je?

Nee dat weet ik wel, maar het was toch weer een cruciale dag voor jou en om dan helemaal niets te laten horen, dan lijkt het net alsof het me niet interesseerd en zo is het niet. Snap je?

Groetjes Corina

Ik denk omdat mijn slijmvliezen slecht reageren op de clomid en misschien het zaad vam mijn man niet optimaal is dat ik daarom nog niet zwanger ben.
Ik denk dat als de zaadcellen mijn slijmvlies zien, ze geen zinnen hebben om te gaan lopen ipv van zwemmen.

Ik denk dat de kleintjes toch wel onderbewust merken dat er iets aan de hand is. Ze merken het okk altijd als je eens een keer een rot dag hebt. Dan gaan ze ook lekker lopen te vervelen. Ik weet niet of je ooit eens "baby's wil is wet" hebt gezien. Daarin zie je ook dat kinderen veel oppikken, ookal praat je er niet over.

Een brusje voor Fieke zou inderdaad leuk zijn, maar moet er niet aan denken dat het een tweeling wordt. We zien wel.

Hoe gaat het met jouw? Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend?

De dames gaan zo douche/in bad. Manlief is altijd squashen op zondagochtend en dan vanmiddag naar de dierentuin.

Tot later.
Groetjes FB en Fieke

Het is dan maar te hopen dat je bij je eerstvolgende bezoek een ander medicijn kunt gaan gebruiken. Je hebt eigenlijk weinig vertrouwen meer in clomid en dat werkt denk ik ook niet bevorderlijk. Heb je al een afspraak staan of moet je eerst je eerstvolgende cyclus afwachten?

Nee nooit gekeken naar baby's wil is wet. Weleens een stukje gezien en dat vond ik zo raar. Ik geloof daar allemaal niet in, hoe wonderlijk het soms ook klinkt, dus daarom kijk ik er maar helemaal niet naar.
Kinderen voelen vaak wel je stemming aan ja, daar heb je gelijk in.

Een tweeling zou wel schrikken zijn ja, maar ik denk als je eenmaal een eind zwanger bent dat je het dan ook wel weer leuk vind. Vaak moet je gewoon aan zo'n idee wennen.
Ik ben ook blij met steeds 1 tegelijk hoor, begrijp me niet verkeerd, want een tweeling lijkt me wel heel druk in het 1e jaar, maar ik denk dat het ook een kwestie van een plaatsje geven is.

Met mij gaat het op zich heel goed. Krijg nu wel echt last van mijn buik, dat ie behoorlijk in de weg gaat zitten met opstaan en bukken. En 's nachts minder lekker slapen. Maar goed dat hoort er allemaal bij. Al is het niet leuk, als dat het ergste is dan mag ik nog niet klagen.
Ik ben 21 oktober uitgerekend, maar het wordt een grote verrassing wanneer het echt komt. Dat is het altijd wel, maar omdat onze zoon 4 weken te vroeg kwam (en daar geen aanwijsbare reden voor was) ben ik benieuwd wat die kleintje gaat doen.

Oh leuk de dierentuin. Wij hopen in de 2e week van onze vakantie met Gernald naar de dierentuin in Rhenen te gaan. Heb er nu al zin in, want ik denk dat hij enorm gaat genieten.

Groetjes van Corina

Hoi Corina.

Ik kan pas een afspraak maken als ik weet wanneer ik ongeveer rond dag 10 zit. Dat zou ongeveer half/eind september zijn. Ik moet dan gewoon clomid slikken. Volgens mij wilde hij weer zo'n samenlevingstest doen (wat zou toch de uitslag zijn???). Ook moet mijn man weer z'n zaad laten nakijken. Ik zou dus pas eventueel in oktober met nieuwe medicijnen kunnen beginnen.
Ik heb inderdaad weinig vertrouwen in de clomid. Maar het zkh moet ook gewoon zijn protocollen volgen.
Ik zal voor alle zekerheid nog eens de poli bellen om te vragen of ik echt met de clomid moet beginnen.

Goed te horen dat het jouw goed gaat, behalve dan de "gebruikelijke" kwaaltjes. Wel spannend dat je eigenlijk niet weet wanneer de baby komt. Hopelijk blijft deze baby gewoon wel lekker zitten tot het zijn tijd is.

Ook naar Ouwehand, leuk!! Fieke weet daar al helemaal de weg. We hebben gisteren toevallig net ons abbonement verlengd. Bij ons is het niet zo ver rijden dus we gaan regelmatig voor een paar uurtjes langs.
Fieke roept zelfs de dieren als ze niet dichtbij staan.

Binnekort eens de bijsluiter van de ovulatietest lezen, dan gaan we daar maar mee stoeien. Niet te veel tegen manlief zeggen, als hij weet dat hij "moet" dan wordt het niets.

Tot later,

Groetjes FB

Hoi,

Ja idd zo'n zh zit aan protocollen vast, maar jij als patient zit daar niet zo op te wachten. Ik kon die protocollen wel de lucht in schieten. Wat kon mij die protocollen schelen, ik wilde zo snel mogelijk zwanger zijn!
Ze zullen wel zeggen dat je die clomid gewoon moet blijven gebruiken zoals met de arts is afgesproken denk ik. Wanneer is nu je eisprong ongeveer weer? Volgende week?

Ik hoop ook dat ik in ieder geval de 38 weken haal zodat ik thuis zou kunnen bevallen. Maar ja je weet het gewoon niet. En voor hetzelfde geld loop ik nu 2 weken over. Ik wil in ieder geval wel zorgen dat ik voor de 36 weken alles klaar heb, dat ik niet weer zo overdonderd wordt als de vorige keer en mijn huis nog helemaal niet op orde is :-{

Wij wonen ook niet zo gek ver weg van Ouwehand maar wel ver genoeg om er geen abonnement op te kunnen nemen.

Je man moet het voor de lol kunnen doen en niet omdat het moet. Nou dat heb ik ook, maar ja als vrouw ligt dat een beetje anders dan als man zijnde.

Krijg geloof ik nu al nesteldrang. Heb net onze kelder schoongemaakt. 't Is daar nu lekker koel (ligt onder onze keuken), maar nu ik hier achter de pc zit breekt 't zweet me uit. Pfff, ff pauzeren hoor.

Tot later.

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan