Clomid vraag van een onervaren gebruikster

Hoi hoi!

Daar ben ik weer hoor. Pff dacht dat ik uit zou rusten als ik op vakantie zou gaan maar niets is minder waar. Ik ben helemaal afgedraaid! Ga over een uurtje lekker naar bed denk ik. Begin nu toch wel te merken dat ik zwaarder ga worden hoor. Het gaat allemaal behoorlijk moeizamer nu.
Maar het was wel een leuke vakantie. Zeker Gernald heeft zich uitstekend vermaakt. Iedere dag met zijn neefje en ooms poeballen (lees: voetballen). Op het park was een overdekte speeltuin dus hij wilde iedere dag even in de ballenbak. We zijn voor het eerst met hem met de trein meegeweest. Hij is momenteel een echte treinfreak dus hij vond het helemaal geweldig! Wat was dat genieten van dat snoetje van dat kereltje. Heerlijk!
Verder nog wezen zwemmen en mijn zussen nog wezen winkelen maar dat zag ik niet zitten om mee te gaan. Ik ben toch al niet zo'n winkelmens en nu met zo'n dikke toeter zie ik dat al helemaal niet zitten.
Dus kortom een leuke vakantie achter de rug.

Heerlijk, dat je nog even weggaat. Luxemburg is mooi hè. Wij zijn er een keer een dagje geweest toen we in duitsland op vakantie waren. Gaan jullie met jullie drietjes of gaan er nog meer mee? En wanneer gaan jullie?

Oh spannend. Mag je donderdag weer een test doen? Nou ik help het je hopen dat jullie nu "geluk" hebben en dat je heel de MMM niet meer in hoeft.

Even wat betreft je vraag over die ovulatietesten: die heb ik nooit gebruikt. Ik heb al sinds mijn puberteit een hele onregelmatige cyclus. Soms bleef het wel een jaar weg. Dus die ovulatietesten hadden bij mij weinig zin omdat er absoluut geen pijl op te trekken was. En toen ik eenmaal met clomid begonnen was was het bij mij gelukkig alle twee de keren meteen raak, dus ik heb ze nooit hoeven te gebruiken. Hopelijk voor jou was dit ook maar éénmalig.

Groetjes van Corina

Hoi.
We zullen wel zien of ik as donderdag weer ongesteld wordt of niet. Heb zelf niet echt een gevoel of het goed is of niet.
Fieke vind treinen ook wel leuk. Als we langs het station rijden kijkt ze altijd of er een trein staat. Ze is een keer met haar vader met de trein geweest naar vrienden die vlakbij het station wonen.

Wij gaan van za 29 aug tot do 10 sept naar Luxemburg. Naar echt zo'n kindercamping dus dat moet goed komen. Lekker in een stacaravan. Hopelijk krijgt Fieke vriendjes op de camping. Ik zou wel in een tent willen maar dat vind manlief niets. Volgend jaar misschien als dit goed gaat.

Als je kind zich vermaakt op vakantie dan hebben de ouders het ook altijd goed. Alleen hopen op mooi weer.

Ik heb afgelopen week wel een rot dag gehad. Liep er op het parkeerterrein van het zkh een hoogzwangere vrouw en haar man. Met fototoestel en koffertje. Dan weet je wel genoeg, ook zonder lege maxi-cosi. Dan ben ik ttch enigsinds jaloers. Of een aanvraag van een vrouw van 44 die zwanger is. Waarom zij wel en ik niet??!! Bij haar zal het natuurlijk ook wel met de nodige moeite zij gegaan, maar toch steekt het.
Maar over het algemeen kan ik er prima tegen.

Zo Fieke op bed leggen. Ik verwacht niet dat ze gaat slapen. Heeft al vanaf dinsdag geen middag slaapje meer gedaan. Behalve even gisteren in de auto vanaf de Apenheul. Ik leg haar wel telkens op bed, dan kan ze toch een beetje relaxen. De Apenheul is trouwens een aanrader.

Tot later.

Hoi,

Je hebt er zelf niet veel hoop op denk ik is het wel? Durf je het niet meer of ben je je vertrouwen in clomid gewoon helemaal kwijt?

Nou wij moeten 4 van de 7 avonden met hem bij de treinen gaan kijken. We wonen er niet zo gek ver vandaan. We kunnen het op de fiets af, maar dat is nu voor mij geen doen meer dus ga ik meestal met de auto met hem. En dan is 1 trein niet genoeg, nee dan moet meneer er minstens 4 gezien hebben, dus dan staan we wel even.

Heerlijk er bijna 2 weken tussenuit. Moet je voor die tijd nog naar het ziekenhuis of stel je dat uit tot na jullie vakantie?

Het klinkt cliché maar het is wel heel erg waar wat je zegt. Als je zo'n snoetje ziet stralen word je zelf ook gelukkig.

Maar dat is toch heel begrijpelijk! Je wilt graag weer zwanger worden. En al gun je het die ander best, je wilt het zelf zo heel graag en dan kan dat pijn doen of jaloezie opwekken. Dat is iets waar je je helemaal niet voor hoeft te schamen, maar wat heel begrijpelijk is.
Mijn vriendin kreeg haar 4e vlak voor ik zwanger werd van gernald. Ik gunde het haar enorm en was ook echt blij voor haar, maar heb er later wel een traantje om gelaten. Waarom zij haar 4e al terwijl ik nog helemaal niks had.
Dus laat die gevoelens gewoon toe, dat hoort er ook bij.

Ik denk dat gernald de apenheul nog niet echt leuk vind. Hij houdt denk ik niet zo erg van die springende doodshoofdaapjes om hem heen.
Vrijdag gaan we naar Ouwehand. Was eerst de bedoeling van donderdag, maar dan wordt het mij veel te heet. En ik denk dat we nu donderdag sowieso niet kunnen, want een kennis van ons is zaterdagnacht overleden aan een hersentumor. En ik denk dat hij donderdag begraven wordt. Dus dan maar vrijdag. Is ook lekkerder weer.

Nou meid, ik ga weer voor je duimen voor donderdag. Baat het niet dan schaadt het niet, maar dan heb ik het idee dat ik je toch een beetje help.

Groetjes Corina

Hoi Corina.

Ik denk niet dat je morgen hoeft te duimen. Volgens mij ben ik alweer ongesteld geworden. Op naar ronde 5!!!!
Misschien had ik deze keer wel een beetje hoop. Had ongeveer 2 weken geleden erge last van mijn been. Dacht dat het misschien innestelingspijn was. Dat had ik bij Fieke ook. Maar ik denk dat het toch de eisprong moet zijn geweest.

Wat vervelend om te lezen dat je morgen een begrafenis hebt. Aangezien het een kennis van je is neem ik aan dat de persoon nog niet zo oud is. Dat maakt het nog triester.

Lekker vrijdag naar Ouwehand. Alvast veel plezier gewenst. Ik ga vrijdag met manlief lekker relaxen in Sanadome. Fieke gaat weer een poging doen om te logeren bij opa en oma. Eerst ergens eten en dan 's avonds naar Sanadome. Kunnen wel ook lekker een beetje uitslapen zaterdag.

We gaan eerst lekker volgende week zaterdag op vakantie. Eind september gaan we wel weer richting het zkh. Moet manlief ook weer z'n sperma laten nakijken. Hopelijker is het deze keer wel goed. Dan heb ik er weer iets meer vertrouwen in als we met andere medicijnen gaan beginnen. Ik heb het met de clomid wel gehad.
Straks even op zoek naar ovulatietesten op internet. Heb het idee dat mij eisprong afgelopen keer al rond dag 12 was. Toch maar even goed gaan bijhouden. Anders slik je de clomid helemaal voor niets.

Nog een leuk nieuwtje. Fieke heeft een speelgoedtentje gewonnen bij een wedstrijd van Pipo. Pipo is een tijdschriftje voor peuters. Fieke is er helemaal gek op. Misschien ook leuk voor Gernald. Pipo is gewoon te koop bij de AH of boekhandel.

Sterkte morgen en veel plezier vrijdag.

Groet FB

Hoi mama van Fieke :),

Hè wat jammer nu weer. Maar je was er denk ik diep in je hart al wel vanuit gegaan dat het weer niks zou worden. Nu maar eerst lekker met vakantie volgende week en dan op naar de MMM. Bel je wel alvast voor een afspraak of wacht je daar ook mee tot na je vakantie? Oh dat hangt af van je cyclus is het niet? Anders zit je weer met een afspraak van over 3 weken ofzo en ben je weer een poos verder.

Hij was inderdaad nog niet zo oud, maar wel ouder dan wij hoor. Hij is 57 geworden. Mijn man heeft veel met hem te maken gehad op zijn werk en toen hij eenmaal ziek werd, gingen we regelmatig bij hem op bezoek. Dus eigenlijk zijn we door zijn ziekte wat meer met elkaar in contact gekomen.
Maar het was héét!!!! Ik ben niet mee geweest naar het kerkhof. Ik durfde het niet aan. Was veel te bang dat ik van mijn stokje zou gaan, dus ik heb in het gebouw waar de rouwdienst werd gehouden gewacht tot ze terug waren. Ik kan normaal al helemaal niet lang staan, dus laat staan met die hitte van afgelopen donderdag.
Heeft Fieke er geen last van gehad? Gernald was wel lamlendig hoor. Hij heeft niet veel meer gedaan dan dvd's kijken, maar dat vind ik niet erg met zo'n hitte. Wat moet zo'n kind anders doen. Hier binnen was het goed te houden met 23 graden.

Nou Ouwehand was niet direct een succes voor Gernald. Hij racete door het park heen. Alleen de glijbaan die buiten bij Ravotapia staat vond hij geweldig. Hebben we daar € 60,= voor uitgegeven..... Maar goed op zich was het wel leuk en zijn we toch nog een dagje weggeweest.
En hoe was jullie verwennerij in Sanadome? Dat is toch een beautyresort, of heb ik dat nu helemaal mis?

Ja ik ken Pipo wel. Tenminste kennen..... Heb er weleens advertenties van gezien en ze wel in de supermarkt zien staan. Zal eens kijken of het iets voor Gernald is.
Ik heb vorige maand via het blad Kinderen een babyfoon gewonnen. Deze gaat zo onderhand het loodje leggen dus een nieuwe is wel welkom! Het is al de 3e keer dat ik via de cadeautelefoon iets win. 2 jaar terug een koffertje voor Gernald, vorig jaar een fietskar waar Gernald in kan zitten en nu weer een babyfoon. En vorige week een DVD gewonnen van het Zandkasteel op de site van babyinfo.nl. Altijd leuk zulke dingen.
Heb je het tentje al binnen of moet je daar nog op wachten?

Nou ik ga ff een dutje doen en ik hoor je wel weer.

Groetjes Corina

Hoi.
Ik bel pas naar het zkh als ik weer ongesteld wordt in september. Het zal dus wel eind september worden voordat ik naar het zkh moet. De maanden/weken vliegen zo voorbij als je het achteraf bekijkt. Fieke wordt ook maar ouder dus het leeftijdsverschil ook. Het gaat er wel naar uitzien dat ik misschien nog op verlof ben (als ik zwanger wordt) als Fieke naar school gaat. Op zich ook wel leuk.

Waar ik ook zo pissig om kan worden is dat de laatste tijd soms mensen aan me vragen of ik zwanger ben. NEEE, ik wordt dik door de hormomen die ik slik aangezien ik niet zwanger kan worden, stomme .........
Of de buren die zeggen dat een tweede wel leuk zou zijn!!! Toen heeft manlief maar ven veteld hoe het zit.

Wij hebben ons prima vermaakt vrijdag. Eerst lekker gegeten aan de Waalkade bij een Griek en toen naar Sanadome. Sanadome is een thermaal bad. We hebben lekker in de whirpools gezetten en een beetje in het grote zwembad gedobberd. Heel relexed. Met het logeren is het ook goeg gegaan. Dat is een geruststelling voor een volgende keer.

Fieke heeft haar tentje al binnen. Ze was helemaal blij. Wij hebben de laatste tijd toch al geluk gehad. We hadden vorige maand in de staatsloterij 100 euro gwonnen. Dat was een leuke bijkomstigheid. Hopelijk blijft het geluk bij ons.

Nu nog 3 dagen werken en dan gaan we bijna op vakantie. We hebben er al erg veel zin in.

Succes met de warme dagen.

Groetjes FB

Hoi,

Ja achteraf wel ja. Het leek een hele aankijk totdat je weer naar het zkh moest, maar nu zit je er al bijna.

Ik snap helemaal dat je daar pissig om wordt. Sommige mensen die gooien maar wat naar buiten zonder erbij na te denken hoe dat bij jou binnen zal komen. Maar vaak als je al een kindje hebt gaan ze er niet vanuit dat het eventueel niet op bestelling gaat. Het beste kun je er maar niet teveel aan denken en je er niet teveel van aantrekken. En maar denken, ze zijn nu eenmaal niet wijzer, al weet ik uit eigen ervaring dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Het kan enorm pijn doen zulke uitspraken en ik kon er af en toe later om in janken uitbarsten.

Dus madammeke wilde nu wel gaan slapen bij oma? Nou weer een stap gezet. Hoe gaat het trouwens met zindelijk worden??

Ik hoop voor jullie dat jullie bij de volgende ronde heel veel geluk hebben en dat jullie een tweede kindje mogen verwachten.

Bedankt. Het was weer erg warm. Maandag en dinsdag schijnt het ook weer warm te worden. Pfff! Ben zo blij met onze rolluiken! Dus dat wordt weer lekker binnen blijven!

Hé meid, een hele fijne vakantie. Geniet ervan. Probeer het zwanger worden een beetje van je af te zetten en je lekker op te laden voor wat je nog te wachten staat. Veel plezier en tot horens.

Groetjes Corina

Nog even een berichtje voordat ik naar Luxemburg vertrek. Ik moet zelfs de koffer nog pakken. Ik denk dat ik morgenvroeg maar alles in de koffer "gooi". We vertrekken pas rond 10-10:30 uur.

Even lekker relaxen en gezellig met Fieke zijn. We hebben er veel zin. Hopelijk gaat de reis goed.

En daarna "gezellig" naar het zkh. Ik hoop dat ik meteen over mag op andere medicijnen. Dan heb ik weer een beetje hoop dat we toch een tweede krijgen. OOkal denk ik dat ik met 1 ook heel gelukkig kan zijn. Maar eenn tweede zou zeer welkom zijn en leuk voor Fieke. Zoals ik weleens eerder heb gezegd zou ik niet tot het uiterste gaan om maar per se een tweede te krijgen. Met het risico dat je ineens een tweeling krijgt. Dan heb je ineens 3 kinderen. Dat zou wel even slikken zijn.

Gisteren ook weer zo iets stoms gezien op TV, bij SBS6 shownieuws. Iemand die ook zwanger was, pas 7 weken!!!!! Niet echt heel erg handig om te vertellen. En dan nog zo'n opmerking "eigenlijk weet je pas na 3 mnd dat het goed is". Je weet pas als het op je buik ligt dat alles goed is. Lekker naief.

Hopelijk gaat bij jouw alles goed de aankomende tijd. Blijft je kleine nog lekker in je buik rond sporten. Voor jouw begint het ook nu spannender te worden. Veel succes met het warme weer.

Tot 10 september.

Groetjes FB

Terug
Bovenaan